Skocz do zawartości

Nowy Forester szarpie i muli.


Forek2.0

Rekomendowane odpowiedzi

Skąd wiesz, że to redukcja dawki paliwa? - patrząc na doświadczenia z poprzednią generacją 2.0 to raczej opóźnianie zapłonu

To oczywiście na razie jedynie domysł, a nie diagnoza.

 

 

szarpanie i nagłe (w pewnym zakresie obrotów) mulenie

właśnie - tak to w skrócie wygląda.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Manual, z pierwszego postu: "Po 10 latach wracam na forum wraz z kolejnym zakupem Subaru, tym razem nowy Forester 2.0 benzyna manual 150 KM rocznik 2013"

Sorry.

Opierałem się na stwierdzeniu:

 

 

podczas dodawania gazu wskazówka obrotomierza idzie w prawo dosyć płynnie, ale nie ma to przełożenia na przyśpieszenie
 

Przy manualnej skrzyni wzrost obrotów silnika bez przyspieszenia samochodu to  - oczywiście przy włączonym biegu - niestety po sprzęgle. No chyba, że opis nieprecyzyjny ...( na co mam nadzieję ).

 

Zobaczymy czy łatka pomoże ...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

niestety po sprzęgle.
Nie - na bank!

 

 

opis nieprecyzyjny ...( na co mam nadzieję ).
To nieprecyzyjny opis ;)  :)

najkrócej wyglada to tak:

 

 

szarpanie i nagłe (w pewnym zakresie obrotów) mulenie

 

 

Czy jest gdzies dostepna lista latek (poprawek, wprowadzonych zmian...) ktore mozna zaladowac w ASO, w zaleznosci od silnika?
Na pewno, jednak dostępna dla ASO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzę, że nie jestem osamotniony ze swoim problemem, nie cieszy mnie to bynajmniej, bo nikt nie lubi kłopotów, ale z drugiej strony w ilości siła, więc może ktoś od importera zainteresuje się problemem, tym bardziej, że wielu z nas jest wierna marce subaru. Ilość km rośnie ale jazda tym samochodem jest po prostu niebezpieczna. W przyszłym tygodniu raczej postawie samochód do dyspozycji importera, tymczasem poziom irytacji rośnie. Prawdę powiedziawszy sam się sobie dziwię, że ogarniam temat na tym poziomie słownictwa, znakiem tego cierpliwość z wiekiem rośnie. Czekam na następne osoby z tym problemem i apeluję do reklamowania samochodów w serwisach, nie ma żadnego powodu żeby czekać, im więcej samochodów trafi do serwisu, tym szybciej dopracują oprogramowanie, o ile jest ono przyczyną problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

apeluję do reklamowania samochodów w serwisach, nie ma żadnego powodu żeby czekać, im więcej samochodów trafi do serwisu, tym szybciej dopracują oprogramowanie, o ile jest ono przyczyną problemu
Otusz to!

Sam niestety mogę się wybrać do ASO dopiero po 14 kwietnia - ( niestety ) - ale wówczas zajmę się niezwłocznie rozwiazaniem problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czekam na następne osoby z tym problemem i apeluję do reklamowania samochodów w serwisach, nie ma żadnego powodu żeby czekać, im więcej samochodów trafi do serwisu, tym szybciej dopracują oprogramowanie, o ile jest ono przyczyną problemu.

 

może nie być zbyt dużo tych osób .....bo ja się dopiero na forum ..dowiedziałem... :)

ps.raz tylko wlaściciel prosił o sprawdzenie ...ale zbyt bał sie o sprzęgło i gazu dodawał po całkowitym jego puszczeniu...co przy niewielkich prędkosciach ( 1-2 ) dawało pewien efekt "czknięcia"...ale tu chyba nie o to chodzi......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

może nie być zbyt dużo tych osób .....bo ja się dopiero na forum ..dowiedziałem... :)

 

Panie Andrzeju rozumiem, że dopiero się Pan dowiedział o problemach z nowym Foresterem, bo 2.0 muli w poprzednich generacjach od lat - opisywane np. tu na 22 stronach:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-dlawienie-20-na-2-3-tys-rpm-cos-nowego/page-22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju, albo trafił mi się rzeczywiście wadliwy egzemplarz, albo błąd jest systemowy i może dotyczyć jakiejś partii samochodów. Podejrzewam, że w Warszawie sporo ludzi kupuje automat, musiałby Pan spojrzeć ile sprzedał Pan samochodów w "podstawowej" konfiguracji wówczas łatwiej byłoby zrozumieć skąd bierze się brak takich zgłoszeń. Oczywiście niczego nie sugeruje, mój samochód jednak działa nieprawidłowo. Moje doświadczenia z motoryzacją są dosyć skromne, pomimo prawie czterdziestki na karku. Kilka lat mały fiat, który naprawdę uczył techniki jazdy, gdyż każdego dnia działał inaczej, żył własnym życiem, potem jeszcze 2 inne, nieco lepsze samochody, a obecnie od 10 lat legacy 2.0, więc marka jest mi znana i kupując forestera spodziewałem się mniej więcej podobnych osiągów i nieco większego spalania. To drugie z pewnością jest osiągnięte, to pierwsze raczej nie. Moje oczekiwania nie są więc zbyt wygórowane, nowy samochód tej klasy ma po prostu działać prawidłowo, nie stwarzać zagrożenia dla kierowcy i pasażerów i nie powodować, że zamiast zajmować się rodziną siedzę i klepię w komputer w piątek wieczorem, bo mnie coś trafia...


Panie Andrzeju właśnie rzuciłem okiem na link kolegi Urbi i wychodzi na to, że Pańscy mechanicy znają problem i zrzucają to na kiepskie paliwo. Nie tankuję 95, zresztą zalałem już kilka baków każdorazowo z innej stacji, ORLEN, Shell itd. i nie ma różnicy. Podobny temat jest z trybem jazdy S i I, praktycznie nie czuć różnicy, a jeśli jest to naprawdę niewielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bo 2.0 muli w poprzednich generacjach od lat

 

stary temat...muli głównie jak sie delikatnie jeżdzi.....łatwe do usuniecia.....niestety bedzie wyswietlał sie bląd ( czasami nie )... :rolleyes: 

 

 

 

Moje oczekiwania nie są więc zbyt wygórowane, nowy samochód tej klasy ma po prostu działać prawidłowo, nie stwarzać zagrożenia dla kierowcy i pasażerów i nie powodować, że zamiast zajmować się rodziną siedzę i klepię w komputer w piątek wieczorem, bo mnie coś trafia...

 

napisalem o swoich doswiadczeniach z tymi silnikami ( For./XV ) jeżeli cokolwiek jest  wedlug Pana   nie tak to oczywiście jak najszybciej trzeba zgłosic sie do ASO celem usunięcia usterki....najlepiej wczesniej uprzedzajac o co chodzi.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Forek2.0, zalej do pełna Shell 100, podjedź do ASO i poproś żeby Ci od reki zrobili reset z komputera (10 sekund roboty). Samemu można robić przez OBD albo odłączając na jakiś czas akumulator - ale do tego nie namawiam (nie wiem czy nie ma zapisu w gwarancji, że nie można nic podłączać do ECU). Może na jakiś czas poprawi Ci się humor :) , a dodatkowo będziesz miał więcej danych.


 

 

stary temat...muli głównie jak sie delikatnie jeżdzi.....łatwe do usuniecia.....niestety bedzie wyswietlał sie bląd ( czasami nie )... :rolleyes:

 

...a mógłby Pan rozwinąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie być zbyt dużo tych osób .....bo ja się dopiero na forum ..dowiedziałem...

Jest tak po części dlatego, że ludzie na początku ciesząc się z nabytku czekają trochę, zanim zaczną narzekać, lub podchodzą do samochodu wręcz bezkrytycznie.

Do tego dochodzi fakt, że ilość egzemplarzy sprzedanych w PL wogóle nie jest duża - wg informacji SIP na Forum (http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/16005-udzial-w-rynku/page-10#entry1981296)  nowych Forków 2.0 n/a sprzedano w 2013r (od wprowadzenia na rynek w kwietniu) - 117 sztuk w całym kraju. Część aut posiada skrzynię CVT.

 

Także i skala ewentualnych kwestji spraw serwisowych jest proporcjonalnie niska. Dodatkowo w Wawie ASO Subaru jest siedem, co może sprawiło, że z tym problemem nikt jeszcze w ASO Koper się nie pojawił.

 

Nie wszsyscy właściciele Forków zaglądają też na Forum - a zebrała się garstka:

@@pawelforester, @@wilkor, @@Forek2.0, + @mechanik

 

BTW - naszego Forka - z którego de facto jesteśmy z żoną bardzo zadowoleni - kupliśmy u Pana    :)   ;)

Pozdrawiam!

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW - naszego Forka - z którego de facto jesteśmy z żoną bardzo zadowoleni - kupliśmy u Pana :);)

 

to się cieszę , jak tylko będę mógł coś pomóc to chętnie ...juz zgłaszam problem serwisowi..

 

 

stary temat...muli głównie jak sie delikatnie jeżdzi.....łatwe do usuniecia.....niestety bedzie wyswietlał sie bląd ( czasami nie )... :rolleyes: ...a mógłby Pan rozwinąć?

reset komputera zalatwia sprawę , mozna oczywiscie pominać/zmniejszyć działanie czujnika stukowego ale , jak napisałem , czasem wyświetla się błąd,,,,problem nie dotyczy osób jeżdząących , powiedzmy ..... szybciej.....Lepsza benzyna , pare kilometrów z "gazem" i powinien sterownik zapamiętac , ze jest ok......Ale potwierdzam , że były takie zgłoszenia....

Edytowane przez Andrzej Koper
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

mozna oczywiscie pominać/zmniejszyć działanie czujnika stukowego

 

Czy taki manewr nie grozi awarią silnika w momencie wystąpienia spalania stukowego (jakieś gorsze paliwo np.)? Czy pana serwis robi takie modyfikacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oprogramowanie aktualizowane miesiąc temu w Pana serwisie.

proszę podjechać (zamulonym...), zgramy parametry pracy , wyślemy do DT i zobaczymy czy wszystko jest ok .....

 

No i bądź tu mądry...

W jednym ASO mechanik mówi: "remap trzeba zrobić po gwarancji, albo przenieść czujnik spalania stukowego na skrzynię biegów, bo rejestruje stuki których nie ma, tylko... to najlepiej zrobić jak pan nie będzie już planował długo jeździć - przed sprzedażą". W Pana serwisie - tak jak pisałem - "to problem nie występujący w krajach z paliwem o dobrej jakości. Niech pan zatankuje raz na jakiś czas 100 oct i będzie ok". Już to prawie kupiłem tyle, że właśnie wyszło badanie UOKiKu z którego wynika, że w W-wie wszystkie sieciowe stacje mają "dopuszczalną" liczbę oktanową (a może dopuszczalna to np. +-5 :)). Sam zacząłem temat zgłębiać, bo różnymi autami jeździłem i nigdy nie musiałem lać paliwa wysokooktanowego żeby auto jeździło normalnie.

A teraz Pan proponuje jakąś diagnostykę - cieszę się i skorzystam przy najbliższym serwisie. To co ustaliłem sam opisane jest w ww. wątku.

W skrócie:

1. Jak mam "zamulone" auto knock correction osiąga nawet -8 w zakresie 2-3 RPM -> skutkuje to krótkim cofnięciem czasu zapłonu (mapa bazowa - kc = wartość ujemna)

2. Po resecie auto jeździ normalnie - jakiś czas. Rzeczywiście wysokooktanowe paliwo pomaga ten czas wydłużyć, a nawet potrafi (bardzo poooowoooliii) przywrócić wyuczone wartości czasu zapłonu do normy (zaobserwowałem to tylko w dłuższej trasie i na Shellu 100).

3. Styl jazdy ma zapewne znaczenie - żona zamula szybciej :D, a to właściwie jej auto. Jednak jeżeli tak jest, SIP powinien informować, że dla żony można kupować tylko XT :biglol: (łatwiej by było w domu wytłumaczyć taki wydatek).

 

Bardzo mnie zaciekawiło to, co Pan pisał o "zmniejszeniu działania" czujnika spalania stukowego, bo z tego co widzę z logów w moim przypadku dałoby to natychmiastowa poprawę. Martwię się tylko o wpływ na żywotność silnika takiego rozwiązania...

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

w W-wie wszystkie sieciowe stacje mają "dopuszczalną" liczbę oktanową

w Polsce problem z jakością paliw jest zbyt rozdmuchany. tankując na sieciówkach ryzyko zatankowania niedobrego paliwa spada do poziomu posiadanego w życiu pecha. dopuszczalne paliwo tzn o min. dopuszczalnej liczbie oktanowej i innych parametrach fizykochemicznych, nie ma tu marginesu w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz Pan proponuje jakąś diagnostykę - cieszę się i skorzystam przy najbliższym serwisie.

 

taka procedura.....zgrywamy parametry i wysyłamy do DT

 

 

 

Bardzo mnie zaciekawiło to, co Pan pisał o "zmniejszeniu działania" czujnika spalania stukowego, bo z tego co widzę z logów w moim przypadku dałoby to natychmiastowa poprawę. Martwię się tylko o wpływ na żywotność silnika takiego rozwiązania...

 

w swoim  bym to zrobił.....w klienta nie mogę. 

 

ps. przypomniało mi się , że w swojej  rajdówce miałem b. estetyczny i nie duży wyłącznik prądu..... :huh: , żartuje oczywiście.... :rolleyes:

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat się rozwija, okazuje się, że problem istnieje, wolałbym aby w tej sytuacji stanowisko zajęła Dyrekcja i poinformowała o propozycji rozwiązania. Pojadę, zostawię samochód w serwisie do którego mam prawie 100 km, dniówka zleci, coś podłubią i stwierdzą, że wg nich wszystko jest w porządku, samochód się "ułoży" i "dotrze", bo prawdę powiedziawszy sami nie widzą co się dzieje i nie mają na to sposobu innego, niż uspokajanie klienta. Zależy mi na szybkim rozwiązaniu problemu więc apeluję do Dyrekcji o mocniejsze zaangażowanie w temat. Na chwilę obecną jestem po jednej wizycie w serwisie i nie widzę żadnego sensu marnowania dniówki na kolejną wizytę jeśli pracownicy nie będą mieli wsparcia od importera w postaci aktualizacji oprogramowania eliminującego problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Temat się rozwija, okazuje się, że problem istnieje,

 

W Pana aucie jest zupełnie inny silnik :) ...a ostatnia wymiana poglądów dotyczy poprzedniej jednostki napędowej....więc przypomnę..:

 

 

 

Czekam na następne osoby z tym problemem i apeluję do reklamowania samochodów w serwisach, nie ma żadnego powodu żeby czekać, im więcej samochodów trafi do serwisu, tym szybciej dopracują oprogramowanie, o ile jest ono przyczyną problemu.   może nie być zbyt dużo tych osób .....bo ja się dopiero na forum ..dowiedziałem...

 

od Pana..... :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ostatnia wymiana poglądów dotyczy poprzedniej jednostki napędowej.

To prawda. Bardzo jestem ciekaw co dolega nowym FB - patrząc na objawy obstawiam klasyczny problem "nadczułego stukowca", ale może to coś innego...

 

 

w swoim bym to zrobił.....w klienta nie mogę.

To może zapytam inaczej. Czy z Pana doświadczenia silniki po takiej modyfikacji nie trafiają częściej do serwisu z powodu awarii, potencjalnie związanych ze spalaniem stukowym? Zdaje sobie sprawę że 2.0 n/a jest mało awaryjną jednostką, a starsze auta w ASO goszczą rzadziej, ale jak szef dużego serwisu coś wie to warto zapytać :) 


 

 

.dobrze, że napisał Pan o tym, że mowa była o starszym silniku

Już się postaram siedzieć cicho żeby nie wprowadzać przypadkiem kogoś w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...