Skocz do zawartości

Problem z układem hamulcowym w STI 2002


Szkielet

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam problem z hamulcami w bugeye'u. Pojawiły się w pewnym memencie wibraje przy większych prędkościach i hamowaniu. Wymieniłem tarcze i klocki, bo był na to czas. Ułożyłęm jak trzeba. Po 2 mc zaczęło się dziać to samo. Wymieniłem na gwarancji na nowe tarcze i inne klocki, bo zdaniem mechanika te klocki były za twarde. Po dwóch miesiącach taka sama sytuacja, a samochód jeździ normalnie, czasami jakaś ostrzejsza jazda. U drugiego mechanika okazało się, że tarcza wygięta, ale że piasta była krzywa. Wymienione i jedno i tarcze i klocki na EBC. Ułożone zgodnie z instrukcją i po jakimś 1000 przejechanym zaczynają się znowu pojawiać wibracje.

Gdzie, jak nie tutaj uzyskam odpowiedź ;) . Proszę o pomoc, może ktoś zna przyczynę, bo szlag mnie trafia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia zacisku czy wszystkie 4 tłoki wysuwają się i chowają w miarę swobodnie.

Wystarczy że jeden stoi lub wysywa się bardzo powoli....U mnie cała buda chodziła przy hamowaniu, jeden tłoczek stał nieruchomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

na początek wyczyść zaciski, klocki i tarcze, sprawdź czy klocki poruszają się bez blokowania w zacisku, wyczyść, posmaruj i złóż (zwróć uwagę jak montujesz tarcze i nie używaj smaru między tarcze i piastę), jak możesz sprawdź bicie tarczy po zamontowaniu, polecam to zrobić zarówno z przodu i z tyłu, bo jak tył nie działa to całą pracę wykonują zaciski z przodu ... i klocki szybciej się przegrzewają, a po przegrzaniu/zeszkleniu powierzchni klocka powstają wibracje i spada skuteczność .... o nowym płynie nawet nie wspominam, bo to oczywiste.

 

Z tanich klocków polecam OMP, założyłem niedawno u siebie i jestem pozytywnie zaskoczony.

Poprzednio w zacisku wrx nie byłem z nich zadowolony, (może to też była kwestia kiepskich tarcz i słabego tyłu) ale teraz w zaciskach sti dają radę, nawet przy kilkukrotnym hamowaniu z dużych prędkości, i są prawie takie same na zimnoo i ciepło. Moim zdanie super klocek do miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

na początek wyczyść zaciski, klocki i tarcze, sprawdź czy klocki poruszają się bez blokowania w zacisku, wyczyść, posmaruj i złóż (zwróć uwagę jak montujesz tarcze i nie używaj smaru między tarcze i piastę), jak możesz sprawdź bicie tarczy po zamontowaniu, polecam to zrobić zarówno z przodu i z tyłu, bo jak tył nie działa to całą pracę wykonują zaciski z przodu ... i klocki szybciej się przegrzewają, a po przegrzaniu/zeszkleniu powierzchni klocka powstają wibracje i spada skuteczność .... o nowym płynie nawet nie wspominam, bo to oczywiste.

 

Z tanich klocków polecam OMP, założyłem niedawno u siebie i jestem pozytywnie zaskoczony.

Poprzednio w zacisku wrx nie byłem z nich zadowolony, (może to też była kwestia kiepskich tarcz i słabego tyłu) ale teraz w zaciskach sti dają radę, nawet przy kilkukrotnym hamowaniu z dużych prędkości, i są prawie takie same na zimnoo i ciepło. Moim zdanie super klocek do miasta.

dzięki wielkie. Okazało się po rozebraniu zacisków, że tłoczek nie pracował. Teraz można gonić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...