Jump to content

Problem z układem hamulcowym w STI 2002


Szkielet

Recommended Posts

Witajcie, mam problem z hamulcami w bugeye'u. Pojawiły się w pewnym memencie wibraje przy większych prędkościach i hamowaniu. Wymieniłem tarcze i klocki, bo był na to czas. Ułożyłęm jak trzeba. Po 2 mc zaczęło się dziać to samo. Wymieniłem na gwarancji na nowe tarcze i inne klocki, bo zdaniem mechanika te klocki były za twarde. Po dwóch miesiącach taka sama sytuacja, a samochód jeździ normalnie, czasami jakaś ostrzejsza jazda. U drugiego mechanika okazało się, że tarcza wygięta, ale że piasta była krzywa. Wymienione i jedno i tarcze i klocki na EBC. Ułożone zgodnie z instrukcją i po jakimś 1000 przejechanym zaczynają się znowu pojawiać wibracje.

Gdzie, jak nie tutaj uzyskam odpowiedź ;) . Proszę o pomoc, może ktoś zna przyczynę, bo szlag mnie trafia.

Link to comment
Share on other sites

Zacznij od sprawdzenia zacisku czy wszystkie 4 tłoki wysuwają się i chowają w miarę swobodnie.

Wystarczy że jeden stoi lub wysywa się bardzo powoli....U mnie cała buda chodziła przy hamowaniu, jeden tłoczek stał nieruchomo.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dziękuję. Szukałem właśnie jakiś. Tylko chciałem spokojnie zacząć, z niższej półki. Zobaczymy co to może być, mam nadzieję, że zaciski lub łozyska:)

Link to comment
Share on other sites

na początek wyczyść zaciski, klocki i tarcze, sprawdź czy klocki poruszają się bez blokowania w zacisku, wyczyść, posmaruj i złóż (zwróć uwagę jak montujesz tarcze i nie używaj smaru między tarcze i piastę), jak możesz sprawdź bicie tarczy po zamontowaniu, polecam to zrobić zarówno z przodu i z tyłu, bo jak tył nie działa to całą pracę wykonują zaciski z przodu ... i klocki szybciej się przegrzewają, a po przegrzaniu/zeszkleniu powierzchni klocka powstają wibracje i spada skuteczność .... o nowym płynie nawet nie wspominam, bo to oczywiste.

 

Z tanich klocków polecam OMP, założyłem niedawno u siebie i jestem pozytywnie zaskoczony.

Poprzednio w zacisku wrx nie byłem z nich zadowolony, (może to też była kwestia kiepskich tarcz i słabego tyłu) ale teraz w zaciskach sti dają radę, nawet przy kilkukrotnym hamowaniu z dużych prędkości, i są prawie takie same na zimnoo i ciepło. Moim zdanie super klocek do miasta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

na początek wyczyść zaciski, klocki i tarcze, sprawdź czy klocki poruszają się bez blokowania w zacisku, wyczyść, posmaruj i złóż (zwróć uwagę jak montujesz tarcze i nie używaj smaru między tarcze i piastę), jak możesz sprawdź bicie tarczy po zamontowaniu, polecam to zrobić zarówno z przodu i z tyłu, bo jak tył nie działa to całą pracę wykonują zaciski z przodu ... i klocki szybciej się przegrzewają, a po przegrzaniu/zeszkleniu powierzchni klocka powstają wibracje i spada skuteczność .... o nowym płynie nawet nie wspominam, bo to oczywiste.

 

Z tanich klocków polecam OMP, założyłem niedawno u siebie i jestem pozytywnie zaskoczony.

Poprzednio w zacisku wrx nie byłem z nich zadowolony, (może to też była kwestia kiepskich tarcz i słabego tyłu) ale teraz w zaciskach sti dają radę, nawet przy kilkukrotnym hamowaniu z dużych prędkości, i są prawie takie same na zimnoo i ciepło. Moim zdanie super klocek do miasta.

dzięki wielkie. Okazało się po rozebraniu zacisków, że tłoczek nie pracował. Teraz można gonić:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...