Jump to content

sprzęgło wrx 2002 bugeye


irektob

Recommended Posts

dzisiaj wyciągnąłem skrzynie biegów ,sprzęgło do wymiany,zastanawia mnie fakt czy sprzęgło jest takie samo jak w następnym modelu od 2003 czyli blob,pytanie moje wynika z faktu iż znalazłem w przystępnej cenie zestaw LUK-a ktory podają że pasuje do mojego wrx ale już nie do bloba ?a idąc od drugiej strony sprzęgło EXEDY pasuje do obu modeli?....sprawdzałem LUK-a i średnica się zgadza jak i ilość zębów........

Jeszcze przy okazji rozbiorę skrzynie i polukam na łożyska i tutaj moje drugie pytanie na jakim specyfiku poskładać skrzynie?

Link to comment
Share on other sites

Pytasz o olej czy silikon ? Skrzynie składasz na loctite 518, a zalewasz olejem - jakim tutaj każdy ma swoje zdanie ;)

Zanim kupisz sprzęgło zastanów się czy warto wymieniać cały komplet jeżeli docisk jest OK.

Jeżeli 230 mm na 24 zeby to raczej pasuje od 99 to 2005 r.  wejdź na stronę apracing.com tam są tarcze do modeli i roczniki. Z tego co pamiętam tylko STI ma inną.

 

No i wymień łożysko koła zamachowego. To standardowe wg DIN kosztuje 10 PLN.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeżeli 230 mm na 24 zeby to raczej pasuje od 99 to 2005 r.

sa 2 rodzaje tarcz 230mm :P  


dzisiaj wyciągnąłem skrzynie biegów ,sprzęgło do wymiany,zastanawia mnie fakt czy sprzęgło jest takie samo jak w następnym modelu od 2003 czyli blob,pytanie moje wynika z faktu iż znalazłem w przystępnej cenie zestaw LUK-a ktory podają że pasuje do mojego wrx ale już nie do bloba ?a idąc od drugiej strony sprzęgło EXEDY pasuje do obu modeli?....sprawdzałem LUK-a i średnica się zgadza jak i ilość zębów........

Jeszcze przy okazji rozbiorę skrzynie i polukam na łożyska i tutaj moje drugie pytanie na jakim specyfiku poskładać skrzynie?

a jaka to jest przystepna cena ? bo dla mnie oryginał jest niedoscigniony jesli chodzi o seryjna moc lub stage 1 

Link to comment
Share on other sites

Aż ty :)  Masz rację. 8,6 i 8 mm jak się nie mylę. Też jest to opisane na apracing.com.

Kika tyg temu wstawiłem tarczę apracing do docisku exedy i łożyska SKF. Nawet działa.....

Link to comment
Share on other sites

oczywiście chodziło mi jakiego specyfiku użyć do złożenia skrzyni,a olej to zaleje na taki jaki już wymieniałem czyli shell spirax,łożysko w zamachu oczywiście wymienię ,a jeśli chodzi o zestaw LUK-a to cena jego 900zł,tak....... wiem i mam smak na oryginał ,ale różnica to prawie 700zł(i zaraz się odezwą głosy jak się ma subaru............to.........)oczywiście w pełni zgadzam się z CARFIT ,tylko ten miesiąc pochłonął już sporo kasy na moją włoszkę którą mam jeszcze w garażu integrale EVO (przebudowa tylnego zawieszenia)............w takim razie czy jest w sposób jednoznaczny powiedziane jakiej grubości mam mieć tarcze w tym zestawie?


dzisiaj wszystko pomyłem i dokonałem oględzin,sam docisk wygląda dobrze więc zdecydowałem się na zakup samej tarczy u CARFIT-a ,zaryzykuję najwyżej stracę czas jaki poświęciłem tej pracy,przy okazji zdemontowałem kilka uchwytów ,uchwycików idą do piaskowania i cynkowania jak i śruby również ......

Link to comment
Share on other sites

w związki z tym że czekam na tarczę sprzęgłową rozebrałem skrzynie biegów żeby zrobić jej przegląd tym bardziej że coś tam delikatnie szumiało jak się okazało dwa łożyska zostały wymienione były już ewidentnie zużyte oraz łożyska przedniego dyfra budziły podejrzenie więc się nie zastanawiałem i oczywiście łożysko wałka sprzęgłowego w kole zamachowym+uszczeleczka turbo+śruby do wydechu bo się ukręciły i jeszcze parę drobiazgów

,ale są i dobre strony tej operacji ,wszystko mówi że jeszcze skrzynia nie była ściągana,przebieg 176tyś,dostęp do turbo i kolejna miła niespodzianka brak luzów,wynika że pierwszy właściciel o nią dbał i nie męczył

Edited by irektob
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

podsumowanie prac:wymieniono samą tarczę sprzęgła zakupiona u carfita,docisk grzechem byłoby wymieniać,przy okazji skrzynia została rozebrana i wymienione cztery łożyska z czego dwie sztuki wymagały już natychmiastowej wymiany,oczywiście olej i wszystkie uchwyty skrzyni,miareczka,jak i przeróżne uchwyty pod samochodem jak i osłony termiczne zostały wypiaskowane potem cynkowanie osłony na srebrno a reszta na żółto,niestety nie zrobiłem zdjęć tego ale zamieszcze zdjęcie tej samej operacji na przykładzie w mojej integrale  

post-8433-0-66477600-1396787171_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...