irektob Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 dzisiaj wyciągnąłem skrzynie biegów ,sprzęgło do wymiany,zastanawia mnie fakt czy sprzęgło jest takie samo jak w następnym modelu od 2003 czyli blob,pytanie moje wynika z faktu iż znalazłem w przystępnej cenie zestaw LUK-a ktory podają że pasuje do mojego wrx ale już nie do bloba ?a idąc od drugiej strony sprzęgło EXEDY pasuje do obu modeli?....sprawdzałem LUK-a i średnica się zgadza jak i ilość zębów........ Jeszcze przy okazji rozbiorę skrzynie i polukam na łożyska i tutaj moje drugie pytanie na jakim specyfiku poskładać skrzynie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Pytasz o olej czy silikon ? Skrzynie składasz na loctite 518, a zalewasz olejem - jakim tutaj każdy ma swoje zdanie Zanim kupisz sprzęgło zastanów się czy warto wymieniać cały komplet jeżeli docisk jest OK. Jeżeli 230 mm na 24 zeby to raczej pasuje od 99 to 2005 r. wejdź na stronę apracing.com tam są tarcze do modeli i roczniki. Z tego co pamiętam tylko STI ma inną. No i wymień łożysko koła zamachowego. To standardowe wg DIN kosztuje 10 PLN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Jeżeli 230 mm na 24 zeby to raczej pasuje od 99 to 2005 r. sa 2 rodzaje tarcz 230mm dzisiaj wyciągnąłem skrzynie biegów ,sprzęgło do wymiany,zastanawia mnie fakt czy sprzęgło jest takie samo jak w następnym modelu od 2003 czyli blob,pytanie moje wynika z faktu iż znalazłem w przystępnej cenie zestaw LUK-a ktory podają że pasuje do mojego wrx ale już nie do bloba ?a idąc od drugiej strony sprzęgło EXEDY pasuje do obu modeli?....sprawdzałem LUK-a i średnica się zgadza jak i ilość zębów........ Jeszcze przy okazji rozbiorę skrzynie i polukam na łożyska i tutaj moje drugie pytanie na jakim specyfiku poskładać skrzynie? a jaka to jest przystepna cena ? bo dla mnie oryginał jest niedoscigniony jesli chodzi o seryjna moc lub stage 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Aż ty Masz rację. 8,6 i 8 mm jak się nie mylę. Też jest to opisane na apracing.com. Kika tyg temu wstawiłem tarczę apracing do docisku exedy i łożyska SKF. Nawet działa..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
irektob Posted March 15, 2014 Author Share Posted March 15, 2014 oczywiście chodziło mi jakiego specyfiku użyć do złożenia skrzyni,a olej to zaleje na taki jaki już wymieniałem czyli shell spirax,łożysko w zamachu oczywiście wymienię ,a jeśli chodzi o zestaw LUK-a to cena jego 900zł,tak....... wiem i mam smak na oryginał ,ale różnica to prawie 700zł(i zaraz się odezwą głosy jak się ma subaru............to.........)oczywiście w pełni zgadzam się z CARFIT ,tylko ten miesiąc pochłonął już sporo kasy na moją włoszkę którą mam jeszcze w garażu integrale EVO (przebudowa tylnego zawieszenia)............w takim razie czy jest w sposób jednoznaczny powiedziane jakiej grubości mam mieć tarcze w tym zestawie? dzisiaj wszystko pomyłem i dokonałem oględzin,sam docisk wygląda dobrze więc zdecydowałem się na zakup samej tarczy u CARFIT-a ,zaryzykuję najwyżej stracę czas jaki poświęciłem tej pracy,przy okazji zdemontowałem kilka uchwytów ,uchwycików idą do piaskowania i cynkowania jak i śruby również ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
irektob Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 (edited) w związki z tym że czekam na tarczę sprzęgłową rozebrałem skrzynie biegów żeby zrobić jej przegląd tym bardziej że coś tam delikatnie szumiało jak się okazało dwa łożyska zostały wymienione były już ewidentnie zużyte oraz łożyska przedniego dyfra budziły podejrzenie więc się nie zastanawiałem i oczywiście łożysko wałka sprzęgłowego w kole zamachowym+uszczeleczka turbo+śruby do wydechu bo się ukręciły i jeszcze parę drobiazgów ,ale są i dobre strony tej operacji ,wszystko mówi że jeszcze skrzynia nie była ściągana,przebieg 176tyś,dostęp do turbo i kolejna miła niespodzianka brak luzów,wynika że pierwszy właściciel o nią dbał i nie męczył Edited March 18, 2014 by irektob Link to comment Share on other sites More sharing options...
irektob Posted April 6, 2014 Author Share Posted April 6, 2014 podsumowanie prac:wymieniono samą tarczę sprzęgła zakupiona u carfita,docisk grzechem byłoby wymieniać,przy okazji skrzynia została rozebrana i wymienione cztery łożyska z czego dwie sztuki wymagały już natychmiastowej wymiany,oczywiście olej i wszystkie uchwyty skrzyni,miareczka,jak i przeróżne uchwyty pod samochodem jak i osłony termiczne zostały wypiaskowane potem cynkowanie osłony na srebrno a reszta na żółto,niestety nie zrobiłem zdjęć tego ale zamieszcze zdjęcie tej samej operacji na przykładzie w mojej integrale 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojnakrzys Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Profi robota, pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zydol Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Szacun dla kolegi. Za....a robota. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdrianPlock Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Witam ,nie chciałem zakładać nowego tematu ,a wiec slizga mi sie sprzeglo i mysle nad zakupem nowego sprzegla co polecacie? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 OEM-owe sprzęgło jest bardzo dobre i nie sprawia problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragon05 Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Adrian chodzi Ci o producentów? Może więcej szczegółów byś podał co do Twoich wymagań? Nie wiem, ja w swoim Legacy mam sprzęgło SACHSa (http://centrumsprzegla.pl/2013,10/nowe-sprzegla-od-sachs/) jestem zadowolony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdrianPlock Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Noo głownie producentów ,wymagań jako takich nie mam zwykły WRX 218 konny w 100% seryjny nie chce nic modzić i sprzegło tez raczej do normalnej jazdy ,bez upalania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dottoree Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Tylko OEM... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now