Skocz do zawartości

Sprzęgło GT w NA


semperit

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o opinie czy sprzęgło ( tarcza sprzęgła i tarcza dociskowa) o średnicy 230mm z silników z turbo da się zamontować w silniku 1.6 NA? czy potrzebne jest większe koło zamachowe? Oraz czy wymaga to również zmiany systemu sterowania sprzęgłem z linki na hydrauliczny?

Jeżdżę Imprezą Gl 1.6 My'99

 

Rozważam zmianę koła zamachowego na lekkie no i ewentualny zawiązany z tym upgrade sprzęgła. Light flywheel jest przewidziane tylko do GC8 więc od razu sugeruje średnicę 230mm a nie 225mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od swapa na 2.0 :D

A na serio, jak nie chcesz zmieniac silnika, to wymień sprzęgło na takie jak ma być i ciesz się nim przez kolejne 100 000 km ;)

 

I miękkim pełałem sprzęgła oczywiście ;)

 

co masz na myśli z tym miękkim??

 

 

I w ogóle chciałbym znać problemy techniczne takiej operacji niezależnie od tego czy się jej podejmę.

Inspiracją jest lekkie koło bo IMO taka strategia dla 1.6 powinna być skuteczna. Nie oczekuję super prędkości maxymalnej bo przecież nie ma gdzie tak jeździć. Blue 170 km/h bez problemu osiąga. Ale jakby się szybciej wkręcała na obroty plus krótsze przełożenia to w mieście miałoby to wg mnie znaczenie.

Edytowane przez semperit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło możesz dać do Radomska o Otoczaka, kupujesz takie jak masz i wysyłasz do odchudzania. Pamiętaj że jak przesadzisz z odchudzaniem to będzie szybko wytracał prędkość przy wyższych prędkościach i ciężej się wtedy rozpędzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

lepiej daj do odelzania, bo troche gruba kombinacja.

 

Pamietaj że taki mod ma swoje odbicie w cywilnej eksploatacji.

 

co do kół zmachowych to sam już nie wiem jak szukalem przy wymianie sprzegła to okazało sie że nawet z 2.5 powinno pasować (pomijam mase). Nie zdziwie sie jak u mnie w 125km mam zamach z GT :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę się umówić z pajac_am i porównać jak bardzo od 2.0 odstaje.

Zanim kupiłem swoją to obejrzałem i jechałem kilkoma 2.0 (125 i 115 KM)i dwoma 1.6.

Różnica jest spora. Oczywiście nie ma przepaści jak pomiędzy turbo a N/A, ale jednak.

Z drugiej zaś strony, kilka tych 2.0, którymi miałem nieprzyjemność się przejechać, było tak zmęczonych, że szły jak 1.6, albo i gorzej ;)

Dziś już wiem, że apetyt rośnie w miarę jedzenia i każdy mój kolejny samochód będzie tylko mocniejszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o opinie czy sprzęgło ( tarcza sprzęgła i tarcza dociskowa) o średnicy 230mm z silników z turbo da się zamontować w silniku 1.6 NA? czy potrzebne jest większe koło zamachowe? Oraz czy wymaga to również zmiany systemu sterowania sprzęgłem z linki na hydrauliczny?

Jeżdżę Imprezą Gl 1.6 My'99

 

Rozważam zmianę koła zamachowego na lekkie no i ewentualny zawiązany z tym upgrade sprzęgła. Light flywheel jest przewidziane tylko do GC8 więc od razu sugeruje średnicę 230mm a nie 225mm.

W gc8 sprzegło było 230mm ale działało na odwrotnej zasadzie niż w n/a .

Edytowane przez siwiutki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...