slavok Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Mógłby ktoś sprawdzić czy po zgaszeniu silnika zawór egr też się tak zachowuje? To następuje sekundę dwie po zgaszeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Nie powinno być żadnych dźwięków. Przed czyszczeniem też tak miałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 (edytowane) Dzwoniłem do mechanika który jak mi powiedziano zna mocno subaru i mówi, że to normalna procedura po zgaszeniu silnika, zawór EGR oczyszcza się w taki sposób, aczkolwiek czyszczenie które robiłem nie powinno polegać tylko na wymyciu samego zaworu a również na wyczyszczeniu tego trzpienia który pracuje w obudowie i rusza klapą, tego nie zrobiłem bo plastikowa pokrywka od 2giej strony ma takie fikuśne śruby do których nie mam kluczy, wracając do dźwięków to właśnie ten zawalony sadzą trzpień może powodować takie dźwięki... Edytowane 10 Lutego 2014 przez slavok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 (edytowane) Gdyby to była normalna procedura oczyszczania EGR,to w nowych autach lub o niewielkim przebiegu,zjawisko takie występowałoby również.W moim po 60 tys. przebiegu,nie słyszałem nigdy,nikt inny też o tym nie wspomina.Gdyby to było normalne,to na Forum istniałoby już pewnie kilkanaście wątków o tym problemie. Wiem,że takie "skrzypienie" EGR po zgaszeniu silnika,występuje również w innych markach przy sporych przebiegach i tez nie jest to normą.Chociaż nie musi to oznaczać awarii tylko właśnie objaw sporego zabrudzenia. Edytowane 10 Lutego 2014 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Nie wiem cybel, tak usłyszałem, ja nie mówię, ze ten dźwięk jest czymś normalnym tylko, że może normą jest to, że po wyłączeniu silnika sterownik daje sygnał do zaworu EGR by się w ten sposób "rozruszał" jak by się kto zastanawiał jak wygląda egr w tym silniku http://www.uklegacy.com/forums/index.php/topic/117013-boxer-diesel-egr-valve-removal/ proszz. ja tej plastikowej pokrywki nie odkręcałem bo nie miałem takich kluczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Ja w swoim SBD nigdy czegoś takiego nie słyszałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 może rzeczywiście się coś tam zatarło w tych trybach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 @@slavok być może masz uszkodzony EGR i stąd ten błąd wyświetlany na desce. Ja w swoim SBD nigdy czegoś takiego nie słyszałem. Ano i przebieg autka bardzo przyzwoity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 U mnie występuje bzyczenie i 'psyk' na koniec. Ale tych 'goniących myszy' nigdy nie słyszałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 U mnie występuje bzyczenie i 'psyk' na koniec i to są jak najbardziej normalne odgłosy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 (edytowane) Egr się wysypal... Ktoś się orientuje ile ten zawór kosztuje w ASO? Ew. Jak ktoś ma dostęp do sprawdzonych używanych części to proszę o info na pw. @xperia Edytowane 11 Lutego 2014 przez slavok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Proszz, sprawdzajcie swoje EGRy... mnie chyba nie ominie zakup zaworu za tysia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Mi wymienili przy 30tys. Mam teorię że to jak jeździłem na Lotosie. Padł EGR, DPF się raz zaświecił. Potem zmieniłem na Millers i do teraz czyli 77tys cisza. W ASO chyba kosztuje ~2tys, ale mi wymienili na gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 (edytowane) w ASO dokładnie 1035zł, nie wydaje mi się by olej miał coś wspólnego z EGR'em bardziej paliwo, imo Twój DPF świecił temu, że miałeś EGR który nie działał poprawnie jedno na 2gie ma duży wpływ, jak EGR nie domyka się poprawnie to więcej syfu leci prosto w DPF. Jak by to cholerstwo było rozbieralne to można by było tam zastosować tuleje z brązu czy innego metalu, tutaj to ten trzpień pracuje chyba wyłącznie po tej obudowie z aluminium w dodatku to jest nierozbieralne więc jak się zatrze to jedynie wymiana pomaga... albo reprog i wywalenie udziału EGRa w sofcie ale to już jest kosztowna zabawa. Edytowane 15 Lutego 2014 przez slavok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Proszz, sprawdzajcie swoje EGRy... mnie chyba nie ominie zakup zaworu za tysia jak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Nie wiem jak to można zrobić bez wykręcania, może istnieje sposób sprawdzenia tego zaworu przez złączę diagnostyczne, w końcu po coś są te MAPy MAFy i inne badziewne czujniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 serwisuje w ASO więc jesli sie da przez złącze to mam OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Jeżeli serwisujesz w ASO to już ich problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Jeżeli serwisujesz w ASO to już ich problem. ale samochód po gwarancji, więc jak padnie to mnie bije po kieszeni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Moja przygoda z EGRem skończyła się tak: Niestety ale szwankujący zawór EGR robi kuku z DPFem i na dłuższą metę nie jest to zdrowe dla tego filtra. Zastanawiające jest to dlaczego producent postanowił na 1 montaż wrzucać zawory z taką dziurą w obudowie: w "nowym" zaworze, konstrukcja została zmodyfikowana: Czyżby słynne planowanie życia produktu dotknęło również subaru? Bo wg. mnie właśnie przez ten otwór zawór uległ zablokowaniu, sadza wbijała się pomiędzy ośkę a obudowę blokując wszytko, dla mnie to wada materiału lub celowe działanie bo nie jest to normalne by zawór wymagał wymiany przy 18kkm. Cena takiej zabawy to 1053zł - zawór wraz z dwoma uszczelkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek6178 Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Jak to jest. Jeden zrobi 100kkm inic a drugi po paru tysiącach już ma problemy. Co będzie dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grendalf Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Czy czyścić egr "profilaktycznie" ? Jakie są objawy padnietego egr? Zawsze zapala sie check engine? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/76801-forester-2010-kontrolka-trakcji-i-silnika/?hl=egr#entry2166639 Czyścić profilaktycznie nie zaszkodzi,tylko to czasochłonna czynność i trzeba wymienić uszczelki na nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grendalf Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 (edytowane) A czy tak powinno być że kiedy wciskam mocno gaz to dopiero gwałtownie zbiera się przy około 1800-2000 obrotów a poniżej to jest "studnia" , " muł" ? Mam legacy diesel 2010 91k przebiegu Edytowane 11 Kwietnia 2015 przez grendalf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 przyspieszasz ze zbyt niskich obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się