Skocz do zawartości

EGR diesel


slavok

Rekomendowane odpowiedzi

Dzwoniłem do mechanika który jak mi powiedziano zna mocno subaru i mówi, że to normalna procedura po zgaszeniu silnika, zawór EGR oczyszcza się w taki sposób, aczkolwiek czyszczenie które robiłem nie powinno polegać tylko na wymyciu samego zaworu a również na wyczyszczeniu tego trzpienia który pracuje w obudowie i rusza klapą, tego nie zrobiłem bo plastikowa pokrywka od 2giej strony ma takie fikuśne śruby do których nie mam kluczy, wracając do dźwięków to właśnie ten zawalony sadzą trzpień może powodować takie dźwięki...

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to była normalna procedura oczyszczania EGR,to w nowych autach lub o niewielkim przebiegu,zjawisko takie występowałoby również.W moim po 60 tys. przebiegu,nie słyszałem nigdy,nikt inny też o tym nie wspomina.Gdyby to było normalne,to na Forum istniałoby już pewnie kilkanaście wątków o tym problemie. ;)

Wiem,że takie "skrzypienie" EGR po zgaszeniu silnika,występuje również w innych markach przy sporych przebiegach i tez nie jest to normą.Chociaż nie musi to oznaczać awarii tylko właśnie objaw sporego zabrudzenia.

Edytowane przez cybel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem cybel, tak usłyszałem, ja nie mówię, ze ten dźwięk jest czymś normalnym tylko, że może normą jest to, że po wyłączeniu silnika sterownik daje sygnał do zaworu EGR by się w ten sposób "rozruszał"

 

jak by się kto zastanawiał jak wygląda egr w tym silniku

http://www.uklegacy.com/forums/index.php/topic/117013-boxer-diesel-egr-valve-removal/ proszz.

ja tej plastikowej pokrywki nie odkręcałem bo nie miałem takich kluczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO dokładnie 1035zł, nie wydaje mi się by olej miał coś wspólnego z EGR'em bardziej paliwo, imo Twój DPF świecił temu, że miałeś EGR który nie działał poprawnie jedno na 2gie ma duży wpływ, jak EGR nie domyka się poprawnie to więcej syfu leci prosto w DPF.

Jak by to cholerstwo było rozbieralne to można by było tam zastosować tuleje z brązu czy innego metalu, tutaj to ten trzpień pracuje chyba wyłącznie po tej obudowie z aluminium w dodatku to jest nierozbieralne więc jak się zatrze to jedynie wymiana pomaga... albo reprog i wywalenie udziału EGRa w sofcie ale to już jest kosztowna zabawa.

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moja przygoda z EGRem skończyła się tak:

 

DSC_0171.JPG

 

Niestety ale szwankujący zawór EGR robi kuku z DPFem i na dłuższą metę nie jest to zdrowe dla tego filtra.

 

Zastanawiające jest to dlaczego producent postanowił na 1 montaż wrzucać zawory z taką dziurą w obudowie:

DSC_0169.JPG

 

w "nowym" zaworze, konstrukcja została zmodyfikowana:

 

DSC_0170.JPG

 

Czyżby słynne planowanie życia produktu dotknęło również subaru? Bo wg. mnie właśnie przez ten otwór zawór uległ zablokowaniu, sadza wbijała się pomiędzy ośkę a obudowę blokując wszytko, dla mnie to wada materiału lub celowe działanie bo nie jest to normalne by zawór wymagał wymiany przy 18kkm.

 

Cena takiej zabawy to 1053zł - zawór wraz z dwoma uszczelkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...