atomic Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Witam, W moim Legacy IV 2,5 SOHC 4AT pojawiają się dziwne drgania przy większych prędkościach ( 100 - 120km/h i więcej ). Nie drga kierownica, czy pedały, ale tak jakby drgała podłoga. Trochę podobny efekt do najechania na pas. Samochód świeżo kupiłem. Nowe opony nokiana ( made in Russia ), a koła wyważyłem ponownie na jakimś rzekomo wypasionym Hunterze. Zawieszenie jest ok, a zbieżność świeżo ustawiona. Dodatkowo, nie wiem, czy to koincydencja, ale po dzisiejszym wyważaniu kół, przy mocnym hamowaniu pojawia się bicie na kierownicy. Czy takie wrażenia są normalne w tym samochodzie ( dranie podłogi nie hamulce;), czy coś z przeniesieniem napędu jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 przy mocnym hamowaniu pojawia się bicie na kierownicy To raczej tarcze albo łożyska kół czy piasty. Przyczyny drgań szukałbym w mocowaniu skrzyni,wale napędowym lub półosiach czy przegubach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Drgania po mocniejszym hamowaniu to na pewno tarcze . W tych modelach bardzo łatwo je pokrzywić. U mnie trzęsło podłogą jak się potem okazało opona miała pękniete jakieś druty w sobie i na wyważarce widać było jak koło skacze. Ale również może to pochodzić od napędu jak pisze kolega Cybel podpora wału , czy wew. przegub. Potrzebna jest konkretna diagnoza ażeby nie pchać się w nie potrzebne koszty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 No to walę jak w dym do mechanika i zobaczymy. Jak wulkanizator twierdzi, że koła są super wyważone, to chyba nie ma możliwości, żeby źródłem drgań były koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Nokian WR G2? Pancerna opona. Trudna do wyważenia - czasem duże kilkadziesiąt g ciężarków na stronę. Nawet po wyważeniu na "0" z niską tolerancją potrafi przy 110-130 telepać. No chyba, że łożyska albo co... Ale przez internet to gdybanie tylko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Akurat WR A3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Akurat WR A3. Tych nie znam, wobec czego zaniechuje dalszych wypowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 zaniechuje Spacje Ci wcięło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 No to walę jak w dym do mechanika i zobaczymy. Jak wulkanizator twierdzi, że koła są super wyważone, to chyba nie ma możliwości, żeby źródłem drgań były koła? Są, ja mam co prawda Semperity, ale koła były już sprawdzane/wyważane 3-krotnie i nadal są drgania. Zaraz po zimię będe reklamował opony , także możesz też mieć problem z oponami ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się