szewa101992 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 witam, kupilem nie dawno Subaru Impreza GT 98. po tygodniu czasu zaczela sie zapalac kotrolka check engine i po chwili znowu gasnie, w dodatku jak pojawily sie mrozy okazalo sie, ze w samochodzie tez jest zimno, samochodzow w ogole nie lapie temperatury. Czy te dwie rzeczy moga byc ze soba powiazane ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Podłącz auto pod kompa i sprawdź jakie ma błędy. A wskazówka od temp rośnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szewa101992 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 rosnie, pozniej jak juz jade to powoli spada troche i jak sie znowu zatrzymuje np. na swiatlach to znowu rosnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyggi Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 sprawdz termostat, albo jest otwarty albo go po prostu nie ma, co by oznaczalo ze auto sie przegrzewalo i zostal zdemontowany - przypadek z autopsji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szewa101992 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 jade w poniedzialek podlaczyc go pod kompa i zobacze co z nim nie tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thores Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Witam podłączam się pod temat potrzebuję pomocy wczoraj miałem bardzo podobny przypadek otóż zaczęło się to jakieś 3 tygodnie temu, kiedy pękł wężyk od układu chłodzenia (ten mały w okolicy turbo jest on pod kątem 90st.) pękł chyba od starości bo był już cały napuchnięty kupiłem nowy dolałem płynu i jeździłem. Wczoraj nagle podczas jazdy zimne powietrze z nagrzewnicy i nagle temperatura! myślałem że znowu pękł wężyk ale nie... płynu w zbiorniku było mało więc dolałem. Pomyślałem że może układ jest zapowietrzony wiec ustawiłem auto przodem pod górkę, otwarłem korek i czekałem aż się zagrzeje na tyle żeby puścił termostat włączył się wentylator ze zbiorniczka wyrównawczego zeszła woda i z rudy do chłodnicy zeszło ciśnienie czyli wyglądało na to że termostat się otwarł na kilka sekund. Myśląc, że problem zażegnany zacząłem robić próby i podczas jazdy znowu nagrzewnica raz słabiej raz mocniej grzała a czasem wystudzona do zera ale na wskaźniku temp w połowie. po dłuższej jeździe znowu temperatura na wskaźniku i zimna nagrzewnica. Co dziwne po odczekaniu kilku minut odpalam i podczas dalszej jazdy nagle nagrzewnica ciepła. Powiedzcie co jest grane czy układ jest zapowietrzony czy może termostat się psuje i nie puszcza kiedy potrzeba tylko czemu nagrzewnica raz ciepła raz mniej a raz zimna, przecież termostat nie blokuje nagrzewnicy:/ Może jest gdzieś w układzie jakiś odpowietrznik tylko nie wiem gdzie. i powiedzcie gdzie zlokalizowany jest termostat Pompa wody podobno była wymieniana a na wyższych obrotach pojawia się ciśnienie na wężu do chłodnicy więc chyba jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyggi Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 cisnienie pojawia sie ze wzgledu na wzrost temperatury, ogrzewanie na maksa i pokulaj sie po okolicy, sprawdzajac co pewien czas poziom plynu w wyrownawczym, odpowietrzy sie po czasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thores Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 (edytowane) ale ciśnienie w górnej rurze dolotowej do chłodnicy pojawia się dopiero po zwiększeniu obrotów czyli raczej pompa je nadaje jak otwarł się termostat to na tych samych obrotach ciśnienie w rurze spadło, ze zbiornika ubyło trochę płynu i włączyły się wentylatory. Pytanie pozostaje dlaczego nagrzewnica wariuje raz ciepło raz zimno może jest jeszcze jakiś odpowietrznik tak jak w wielu innych autach na wężach lub chłodnicy? Edytowane 26 Stycznia 2014 przez thores Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Nie ma dodatkowego odpowietrznika. Masz zapowietrzony układ chłodzenia,stąd kłopoty z ogrzewaniem.Czasem odpowietrzenie układu sprawia kłopoty i potrzeba dłuższego czasu do odpowietrzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Kontroluj stan płynu w zbiorniczkach. W odkręcanym pod korek a w wyrównawczym między min a max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyggi Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 jak ci sie przy -10 wlaczyly wentylatory tzn ze masz sporo powietrza w ukladzie....ogrzewanie na maksa i jezdzic i nastepnego dnia przed jazda sprawdz poziom w wyrownaczym, jak przy minimum dolej do polowy i tak do czasu az nie bedzie wialo zimne powietrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thores Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 (edytowane) podczas jazdy ogrzewanie na max ale już 2 razy podniosła się temperatura a nagrzewnica raz zimna raz ciepła wczoraj późnym wieczorem ledwo dojechałem do domu a z pod maski dymy otwarłem na chwile i wszystko schlapane płynem chyba tak zagotowało że korek w metalowym zbiorniku zaczął wypluwać przez tą małą rurkę która prowadzi do tego śmiesznego zbiorniczka w okolicy reflektora. Nie mam już siły do tego ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły? Zamieszczam przykładowe zdjęcie powiedzcie czy w dobre miejsce dolewam i co z tym małym zbiorniku też ma być płyn? Edytowane 26 Stycznia 2014 przez thores Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 (edytowane) Oczywiscie w tym z lewej tak jak pisał ADK pod korek a wyrównawczym obok chłodnicy na dole zbiorniczka masz min i max Plynu ma byc po środku Edytowane 27 Stycznia 2014 przez kubabb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Tak jak napisał @kubabb zbiorniczek metalowy pod sam korek i to na zimnym silniku a koło lampy do zbiorniczka między min a max. Kontroluj płyn w oby zbiorniczkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 (edytowane) Mi to wyglada na wade pompy wody. Jak odkrecisz korek z wyrownawczego tego metalowego to widac dobrze ze mieli plyn czy nie. Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 28 Stycznia 2014 przez badyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thores Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 (edytowane) A więc zirytowany tą sytuacją ściągnąłem wszystkie węże od metalowego zbiorniczka i dolewałem gdzie się dało przez lejek, ku mojemu zdziwieniu do tego największego przewodu weszło jeszcze około 1,5l do momentu aż zaczęło się przelewać ze zbiorniczka dodatkowo dmuchawką od kompresora przepychałem stale dolewając płyn żeby wyeliminować powietrze. odpaliłem i czekałem aż otworzy się termostat. nagrzewnica ciepła wszystko ok temperatura rośnie chłodnica ciepła i do połowy dochodzi. raz na czas wentylator zakręci ucieszony zacząłem wszystko skręcać ale zaniepokoiło mnie że paruje coś z chłodnicy. Myślałem, że to rozlany płyn jeszcze paruje. Auto chodziło w garażu około 30min i dalej paruje. dmuchałem kompresorem żeby przyśpieszyć parowanie z silnika i chłodnicy i niestety doszedłem do wniosku że przepuszcza chłodnica gdzieś z boku i stale paruje. Nie było tego wcześniej może rozszczelniła się jak mi płyn zagotowało wcześniej. Teraz muszę szukać nowej chłodnicy co możenie polecić? dodam jeszcze że jak wracałem do domu to wiedziałem że płyn jest bo jeszcze dolałem przed wyjazdem. przez 5km wszystko ok temp w połowie nagrzewnica ciepła jak dojeżdżałem do domu pod górę to nagle zimne powietrze i temp w górę. Jak zaparkowałem to tradycyjnie już 3 raz dymy z pod maski. Nie bardzo możliwe żeby tak szybko płyn wyparował i układ się zapowietrzył coś jest kur... nie tak! pompa chyba jest dobra bo przy zwiększaniu obrotów w wężu dolotowym do chłodnicy ciśnienie się zwiększa czy na zdjęciu dobrze zaznaczyłem pompe? Edytowane 28 Stycznia 2014 przez thores Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 jak masz nieszczelnośc to co tu szukac , trzeba to naprawić, a nagrzewnica nie grzała bo płyn zszedl z niej do chłodnicy własnie. A na jakichś zakretach czy górkach mogło popchnac na chwile płynu do nagrzewnicy i dlatego chwilami miałes ciepło. Napraw chłodnice i bedziemy myslec dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 (edytowane) Pompa wody jest na rozrządzie. To co zaznaczyłeś to pompa wspomagania. Wymień chłodnice i nie kupuj najtańszego badziewia bo za 6 mies będziesz znów chłodnice kupować. Po wymianie chłodnicy, podjedź na warsztat na badanie CO2 w układzie chłodzenia jeśli dalej będzie nie halo. Edytowane 28 Stycznia 2014 przez ADK90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thores Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 a czy ta chłodnica jest czegoś warta? http://allegro.pl/subaru-impreza-gt-legacy-turbo-chlodnica-nowa-koyo-i3867963559.html http://allegro.pl/chlodnica-wody-subaru-legacy-89-impreza-93-turbo-i3856050043.html tak pomyliłem się z tą pompą zasugerowałem się że wychodzi spodniej wąż a pompa jak już się domyśliłem jest na dole i u mnie jest nowa bo poprzedni właściciel wymieniał, widać że jest nawet czysta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 chłodnica to chłodnica, ostatnio kupowałem do astry i szczerze mówiąc ta tańsza chinska była dokładniej zrobiona od nissensa 2x droższego. Co prawda zamówiłem nissensa za 570 detal a ja miałem za 305 po rabatach. Możesz poczukac tez używanej tylko można sie naciąc , bedzie 2x robota jak zła. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 No ja tez jakaś za 300zl kupiłem we Wrześniu i radzi sobie z temp dużo lepiej niż stara niedrożna widać po wskaźniku.i mocy auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdogwwl Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Ja też czekam co u Ciebie wynikło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thores Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 w przygotowaniach do wymiany chłodnicy mam kolejne pytanie gdzie można kupić i jak się nazywa wskazana na obrazku rurka bo u mnie jest mocno przeżarta i podejrzewam, że w niedługim czasie pęknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Jak widać stąd http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_13/lubrication_system/oil_cooler_engine/ nazywa się najprawdopodobniej 21328AA011, a kupić można ją w ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thores Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 odświerzam temat otóż wziąłem urlop na poczet naprawy auta we własnym zakresie, przy dokonywaniu demontarzu chłodnicy postanowiłem że uszczelnię silnik (ponieważ nowa była w drodze) tzn wiedziałem że uszczelki na osłonach zaworów puszczają delikatnie olej, bardziej zaniepokoiłem się olejem kapiącym zpod kół wałków rozrządu niebyłem pewien czy to sprawka uszczelki wiec kupiłem nowe uszczelniacze. Wymieniłem uszczelniacze uszczelniłem pokrywy zaworów wszystko wymyłem i zmontowałem. Po zamontowaniu nowej chłodnicy zalałem wszystko płynem i czekałem na odpowietrzenie. Czekam Czekam temp. w połowie, nagrzewnica ciepła. Silnik się nagrzewa i węże puchną wkońcu pękł wąż dochodzący do metalowego zbiornika. Zirytowany stwierdziłem że to kolejny objab że auto ma już swoje lata i wymaga wymiany większości węży bo poprostu są już spuchnięte i każdy z n ich powili będzie pękał- bo tak jak wcześniej opisałem zaczęło się wszystko od pęknięcia wężyka obok turbo. Zatem na nowo spuszczanie płynu kupno przewodów itd... w konsekwencji wymieniłem wszystkie podejrzane przewody potencjalnie narażone na wysokie ciśnienie i temperaturę. Czekam znowu aż się nagrzeje i to samo węże twarde temp. w połowie nagrzewnica ciepła. stwierdziłem że jak dalej będę czekał to coś się stanie bo pewnie termostat się zawiesił. Więc znowu rozkręcanie itd. sprawdziłem termostat był prawidłowo wymieniony z pompą niedawno i otwierał się prawidłowo. Więc stwierdziłem ze tak musi być zalałem, odpowietrzyłem i jazda próbna! po przejechaniu 3 km nagrzewnica zimna i widę że wskazówka zaczyna rosnąć !! Znowu to samo 4 dni walki i dalej to samo! zobaczyłem że ubyło płynu z metalowego. Stwierdzam ze poprostu wysoka temp. i ciśnienie powoduję wyplucie płynu koło reflektora dopiero zauważyłem to wczoraj bo nigdy nie wychodziła tamtendy para co powoduje spadek płynu zapowietrzenie i zimną nagrzewnice. Musiałem się wygadać bo mnie trafia już... Teraz pytanie czy to uszczelka pod głowicą bo stanąłem za autem i z wydechu wydobywa siębiała para na wolnych obrotach. po przyłożeniu ręki zaraz robi sięwilgotna od tej pary. NIe jest to sam dym tylko właśnie biała wilgotna para wodna i nie wiem czy to od pogody bo wiem że tak też się dzieje czy jednak najgorsze uszczelka. A mozę jest jeszcze cos co pominąłem w tym dochodzeniu??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się