Skocz do zawartości

check engine+temperatura w samochodze


szewa101992

Rekomendowane odpowiedzi

witam, kupilem nie dawno Subaru Impreza GT 98. po tygodniu czasu zaczela sie zapalac kotrolka check engine i po chwili znowu gasnie, w dodatku jak pojawily sie mrozy okazalo sie, ze w samochodzie tez jest zimno, samochodzow w ogole nie lapie temperatury. Czy te dwie rzeczy moga byc ze soba powiazane ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podłączam się pod temat potrzebuję pomocy wczoraj miałem bardzo podobny przypadek otóż zaczęło się to jakieś 3 tygodnie temu, kiedy pękł wężyk od układu chłodzenia (ten mały w okolicy turbo jest on pod kątem 90st.) pękł chyba od starości bo był już cały napuchnięty kupiłem nowy dolałem płynu i jeździłem.

 

Wczoraj nagle podczas jazdy zimne powietrze z nagrzewnicy i nagle temperatura! myślałem że znowu pękł wężyk ale nie... płynu w zbiorniku było mało więc dolałem.

Pomyślałem że może układ jest zapowietrzony wiec ustawiłem auto przodem pod górkę, otwarłem korek i czekałem aż się zagrzeje na tyle żeby puścił termostat włączył się wentylator ze zbiorniczka wyrównawczego zeszła woda i z rudy do chłodnicy zeszło ciśnienie czyli wyglądało na to że termostat się otwarł na kilka sekund.

Myśląc, że problem zażegnany zacząłem robić próby i podczas jazdy znowu nagrzewnica raz słabiej raz mocniej grzała a czasem wystudzona do zera ale na wskaźniku temp w połowie.

po dłuższej jeździe znowu temperatura na wskaźniku i zimna nagrzewnica.

Co dziwne po odczekaniu kilku minut odpalam i podczas dalszej jazdy nagle nagrzewnica ciepła.

 

Powiedzcie co jest grane czy układ jest zapowietrzony czy może termostat się psuje i nie puszcza kiedy potrzeba tylko czemu nagrzewnica raz ciepła raz mniej a raz zimna, przecież termostat nie blokuje nagrzewnicy:/

Może jest gdzieś w układzie jakiś odpowietrznik tylko nie wiem gdzie. i powiedzcie gdzie zlokalizowany jest termostat

Pompa wody podobno była wymieniana a na wyższych obrotach pojawia się ciśnienie na wężu do chłodnicy więc chyba jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ciśnienie w górnej rurze dolotowej do chłodnicy pojawia się dopiero po zwiększeniu obrotów czyli raczej pompa je nadaje jak otwarł się termostat to na tych samych obrotach ciśnienie w rurze spadło, ze zbiornika ubyło trochę płynu i włączyły się wentylatory. Pytanie pozostaje dlaczego nagrzewnica wariuje raz ciepło raz zimno może jest jeszcze jakiś odpowietrznik tak jak w wielu innych autach na wężach lub chłodnicy?

Edytowane przez thores
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas jazdy ogrzewanie na max ale już 2 razy podniosła się temperatura a nagrzewnica raz zimna raz ciepła wczoraj późnym wieczorem ledwo dojechałem do domu a z pod maski dymy otwarłem na chwile i wszystko schlapane płynem chyba tak zagotowało że korek w metalowym zbiorniku zaczął wypluwać przez tą małą rurkę która prowadzi do tego śmiesznego zbiorniczka w okolicy reflektora. Nie mam już siły do tego ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły?

 

 

 

Zamieszczam przykładowe zdjęcie powiedzcie czy w dobre miejsce dolewam i co z tym małym zbiorniku też ma być płyn?

post-14377-0-46171100-1390770913_thumb.jpg

Edytowane przez thores
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wyglada na wade pompy wody. Jak odkrecisz korek z wyrownawczego tego metalowego to widac dobrze ze mieli plyn czy nie.

 

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez badyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc zirytowany tą sytuacją ściągnąłem wszystkie węże od metalowego zbiorniczka i dolewałem gdzie się dało przez lejek, ku mojemu zdziwieniu do tego największego przewodu weszło jeszcze około 1,5l do momentu aż zaczęło się przelewać ze zbiorniczka dodatkowo dmuchawką od kompresora przepychałem stale dolewając płyn żeby wyeliminować powietrze. odpaliłem i czekałem aż otworzy się termostat.

 

nagrzewnica ciepła wszystko ok temperatura rośnie chłodnica ciepła i do połowy dochodzi. raz na czas wentylator zakręci ucieszony zacząłem wszystko skręcać ale zaniepokoiło mnie że paruje coś z chłodnicy. Myślałem, że to rozlany płyn jeszcze paruje. Auto chodziło w garażu około 30min i dalej paruje.

dmuchałem kompresorem żeby przyśpieszyć parowanie z silnika i chłodnicy i niestety doszedłem do wniosku że przepuszcza chłodnica gdzieś z boku i stale paruje.

Nie było tego wcześniej może rozszczelniła się jak mi płyn zagotowało wcześniej. Teraz muszę szukać nowej chłodnicy co możenie polecić?

 

dodam jeszcze że jak wracałem do domu to wiedziałem że płyn jest bo jeszcze dolałem przed wyjazdem. przez 5km wszystko ok temp w połowie nagrzewnica ciepła jak dojeżdżałem do domu pod górę to nagle zimne powietrze i temp w górę. Jak zaparkowałem to tradycyjnie już 3 raz dymy z pod maski. Nie bardzo możliwe żeby tak szybko płyn wyparował i układ się zapowietrzył coś jest kur... nie tak!

 

pompa chyba jest dobra bo przy zwiększaniu obrotów w wężu dolotowym do chłodnicy ciśnienie się zwiększa czy na zdjęciu dobrze zaznaczyłem pompe?

post-14377-0-83024200-1390939386_thumb.jpg

Edytowane przez thores
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz nieszczelnośc to co tu szukac , trzeba to naprawić, a nagrzewnica nie grzała bo płyn zszedl z niej do chłodnicy własnie.

A na jakichś zakretach czy górkach mogło popchnac na chwile płynu do nagrzewnicy i dlatego chwilami miałes ciepło.

Napraw chłodnice i bedziemy myslec dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody jest na rozrządzie. To co zaznaczyłeś to pompa wspomagania. Wymień chłodnice i nie kupuj najtańszego badziewia bo za 6 mies będziesz znów chłodnice kupować.

Po wymianie chłodnicy, podjedź na warsztat na badanie CO2 w układzie chłodzenia jeśli dalej będzie nie halo.

Edytowane przez ADK90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ta chłodnica jest czegoś warta?

http://allegro.pl/subaru-impreza-gt-legacy-turbo-chlodnica-nowa-koyo-i3867963559.html

http://allegro.pl/chlodnica-wody-subaru-legacy-89-impreza-93-turbo-i3856050043.html

 

tak pomyliłem się z tą pompą zasugerowałem się że wychodzi spodniej wąż a pompa jak już się domyśliłem jest na dole i u mnie jest nowa bo poprzedni właściciel wymieniał, widać że jest nawet czysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodnica to chłodnica, ostatnio kupowałem do astry i szczerze mówiąc ta tańsza chinska była dokładniej zrobiona od nissensa 2x droższego.

Co prawda zamówiłem nissensa za 570 detal a ja miałem za 305 po rabatach.

Możesz poczukac tez używanej tylko można sie naciąc , bedzie 2x robota jak zła.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświerzam temat otóż wziąłem urlop na poczet naprawy auta we własnym zakresie, przy dokonywaniu demontarzu chłodnicy postanowiłem że uszczelnię silnik (ponieważ nowa była w drodze) tzn wiedziałem że uszczelki na osłonach zaworów puszczają delikatnie olej, bardziej zaniepokoiłem się olejem kapiącym zpod kół wałków rozrządu niebyłem pewien czy to sprawka uszczelki wiec kupiłem nowe uszczelniacze. Wymieniłem uszczelniacze uszczelniłem pokrywy zaworów wszystko wymyłem i zmontowałem. Po zamontowaniu nowej chłodnicy zalałem wszystko płynem i czekałem na odpowietrzenie. Czekam Czekam temp. w połowie, nagrzewnica ciepła. Silnik się nagrzewa i węże puchną wkońcu pękł wąż dochodzący do metalowego zbiornika. Zirytowany stwierdziłem że to kolejny objab że auto ma już swoje lata i wymaga wymiany większości węży bo poprostu są już spuchnięte i każdy z n ich powili będzie pękał- bo tak jak wcześniej opisałem zaczęło się wszystko od pęknięcia wężyka obok turbo.

Zatem na nowo spuszczanie płynu kupno przewodów itd... w konsekwencji wymieniłem wszystkie podejrzane przewody potencjalnie narażone na wysokie ciśnienie i temperaturę.

Czekam znowu aż się nagrzeje i to samo węże twarde temp. w połowie nagrzewnica ciepła.

stwierdziłem że jak dalej będę czekał to coś się stanie bo pewnie termostat się zawiesił. Więc znowu rozkręcanie itd.

sprawdziłem termostat był prawidłowo wymieniony z pompą niedawno i otwierał się prawidłowo.

Więc stwierdziłem ze tak musi być zalałem, odpowietrzyłem i jazda próbna!

po przejechaniu 3 km nagrzewnica zimna i widę że wskazówka zaczyna rosnąć !!

Znowu to samo 4 dni walki i dalej to samo! zobaczyłem że ubyło płynu z metalowego. Stwierdzam ze poprostu wysoka temp. i ciśnienie powoduję wyplucie płynu koło reflektora dopiero zauważyłem to wczoraj bo nigdy nie wychodziła tamtendy para co powoduje spadek płynu zapowietrzenie i zimną nagrzewnice.

 

Musiałem się wygadać bo mnie trafia już...

 

Teraz pytanie czy to uszczelka pod głowicą bo stanąłem za autem i z wydechu wydobywa siębiała para na wolnych obrotach. po przyłożeniu ręki zaraz robi sięwilgotna od tej pary. NIe jest to sam dym tylko właśnie biała wilgotna para wodna i nie wiem czy to od pogody bo wiem że tak też się dzieje czy jednak najgorsze uszczelka. A mozę jest jeszcze cos co pominąłem w tym dochodzeniu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...