saszynski Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Ale sam chyba nie byłbyś szczęśliwy, gdyby Tobie z kolei bez pytania uzupełniono 5W30... gdybym sam nie serwisował swojego auta to ASO lub ewentualny serwis niezależny nie miałby powodu dolewać czegoś innego, bo zawsze w bagazniku mam litrową bańke 10w60 na ewentualną dolewke. A nawet gdybym nie miał, to cieszyłbym sie, że dolali ten litr... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SPRT07 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 odebrałem auto wczoraj wieczorem z ASO i powiedziano mi, że wszystko sprawdzali (pomiar ciśnienia oleju, podłączenie Defi) a ponieważ ciśnienie oleju na zegarze Defi dalej świrowało, to…spuścili cały olej i zalali na nowo już całość 10W60; w rozmowie w ASO usłyszałem też, że w sumie to może rzeczywiście nie powinni dolewać innego oleju. dziś rano odpalam i z silnika dochodziły przez kilkanaście sekund dziwne piski (nigdy wcześniej tego u niej nie słyszałem); zegar ciśn. oleju przestał jednak wariować; pokazuje ciśnienie od ok.1,8 na jałowym do 6; tylko przy samym włączeniu zegarów przed rozruchem silnika wskaźnik leży i kontrolka świeci się + sygnał dźwiękowy (czego wcześniej też nie było). nie sieję paniki ani nie "wieszam psów" na ASO bo jak dotąd obsługa była w pełni profesjonalna; ale ta historia wydaje mi się delikatnie mówiąc dość dziwna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Caly czas obstawiam zegar/kable/czujnik... Gdzie masz zamontowany czujnik? U mnie po wlaczeniu zaplonu następuje zwolnienie blokady i zegary zaczynaja test... Po tescie wskazowka cisnienia laduje na 0, dioda swieci i zegar piszczy. Po odpaleniu wskazowka cisnienia laduje na 6,5 bar (1500-1600rpm). powtarzam...olej nie ma nic wspolnego z wariowaniem zegara... Poruszali kabelkami w aso i sie uspokoil... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 spuścili cały olej i zalali na nowo już całość 10W60 Znaczy masz teraz idealny olej na zimę do jazdy cywilnej. w ASO usłyszałem też, że w sumie to może rzeczywiście nie powinni dolewać innego oleju. olej nie ma nic wspolnego z wariowaniem zegara... Poruszali kabelkami w aso i sie uspokoil... Trudno się nie zgodzić... SPRT07, proponuję "przesiąść się" na innego mechanika, albo zmienić ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 dziś rano odpalam i z silnika dochodziły przez kilkanaście sekund dziwne piski (nigdy wcześniej tego u niej nie słyszałem); zegar ciśn. oleju przestał jednak wariować; pokazuje ciśnienie od ok.1,8 na jałowym do 6; tylko przy samym włączeniu zegarów przed rozruchem silnika wskaźnik leży i kontrolka świeci się + sygnał dźwiękowy (czego wcześniej też nie było). a fabryczna kontrolka oleju...działa normalnie..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 (edytowane) przed rozruchem silnika wskaźnik leży i kontrolka świeci się + sygnał dźwiękowy tzn.,że coś sie dzieje nie w czujniku ale w kabelkach wskaźnika,( ew. sam wskaźnik). Olej możesz mieć wtedy nawet na półce w garażu. A dolewka 10w60 dała Ci np. 7w35 i tyle . - bo klasa oleju pewnie podobna. Nasz Andrzej K. pewnie zna przypadki jak w warunkach rajdowych dolewało sie co było na CPN . Nawet mixol do 2- suwów. ( no nie do nowych subaru) Edytowane 18 Grudnia 2013 przez respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 to…spuścili cały olej i zalali na nowo już całość 10W60; w rozmowie w ASO usłyszałem też, że w sumie to może rzeczywiście nie powinni dolewać innego oleju. Ciekawe kto tak dolał i z kim rozmawiałeś ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 spuścili cały olej i zalali na nowo już całość 10W60 nie pisz tylko, że to był Castrol ... bo zaczniesz nowy wątek olejowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Andrzej K. pewnie zna przypadki jak w warunkach rajdowych dolewało sie co było na CPN tak bylo..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SPRT07 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 piski po dłuższym postoju okazały się na szczęście pochodzić od poluzowanego paska od alternatora - naciągnięto pasek i przeszło fabryczna kontrolka oleju działa normalnie, wygląda na to, ze zegar Defi ciśnienia oleju też już teraz działa tak jak powinien (czyli test, wskaźnik na 0kPa + sygnał i dopiero po uruchomieniu silnika pokazuje wartość ciśnienia). mam więc nadzieję, że moja czarna perełka jest już zdrowa ----- nie wiem czy cała "przygoda" była spowodowana dolewką tego oleju, czy czymś innym; ASO nie powinno chyba jednak robić takich dolewek innego rodzaju oleju bez pytania - chyba że też zrobili to w warunkach rajdowych pozdrawiam Wszystkich i życzę Spokojnych Świąt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 @@SPRT07, mimo wszystko wyjaśniłbym tą sytuację przy okazji w ASO, a olej zmienił na 5W30 / 40, a nie 10W60... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 (edytowane) nie pisz tylko, że to był Castrol ... bo zaczniesz nowy wątek olejowy No właśnie, a jaki to właściwie był olej?... A tak na marginesie - wątku olejowego bardzo brak... @@SPRT07, mimo wszystko wyjaśniłbym tą sytuację przy okazji w ASO, a olej zmienił na 5W30 / 40, a nie 10W60... Twoja słuszna zresztą uwaga, totalnie sprzeczna z decyzją ASO, udowadnia, że dobór oleju wcale nie jest taką oczywistą sprawą i dyskusja w tym temacie jest ciągle potrzebna.... Edytowane 19 Grudnia 2013 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 10w do -20* da rade... Zwłaszcza w turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilerzpruszkowa Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Tak z ciekawości zapytam czy ten 10w60 po pełny czy pół synteteyk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SPRT07 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 obecnie zalany jest podobno 10W60 pełny syntetyk, Shell nie dostałem na to żadnej faktury, rachunku etc. - całą operację ASO wykonało bezkosztowo ale i bez żadnego potwierdzenia na papierze co robili (policzono mi tylko najpierw za dolewkę 10W60 i stąd całe moje dochodzenie dlaczego wlano inny olej). nie znam się na olejach, nie będę się więc mądrzył; nie wiem jaki olej jest najlepszy do tego modelu - chętnie posłucham opinii użytkowników tego modelu STI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 nie dostałem na to żadnej faktury, rachunku To poproś chociaż o wpis do książki serwisowej. nie wiem jaki olej jest najlepszy do tego modelu Do seryjnego silnika manual zaleca 5W30. W zależności od tego jak użytkujesz auto, ewentualnie nieco sobie podwyższasz lepkość. Jeżeli jednak jeździsz czysto cywilnie (nawet czasami ostro, bo wiadomo - STI ) - 10W60, szczególnie w zimie, jest lekką przesadą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 5w30 tez powinno byc zabronione w STI... Do cywilnej jazdy 5w40 a do ostrzejszej 5w50 lub 10w60 (najlepszy na lato) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SPRT07 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 tak wiem, z książki wynika 5W30 i taki olej był dotąd lany; stąd moje zdziwienie jak się dowiedziałem, że dolano 10W60. jeżdżę wyłącznie cywilnie, wiadomo że czasami ostrzej ale bez upalania nie wiem czy silnik można do końca określić jako seryjny (seryjnie miał chyba 280KM) - auto jest z serii limitowanej SPRT - ma wgrany program PPP (320KM) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 to przy 320KM nie zalewaj 5w30 tylko 5w40/50 U mnoe z seryjnych 280 jest 350KM i co 5kkm zalewam 10w60... Silnik zyje... No ale ja mam twin turbo w ciezkiej budzie i cywilnie nie jezdze... Jako ze zima, zalej go 5w50. Taka moja opinia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 (edytowane) ako ze zima, zalej go 5w50. Taka moja opinia. Taki mam teraz w WRX-ie, też polecam. M1 Rally Formula, znakomite parametry. Edytowane 19 Grudnia 2013 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się