Skocz do zawartości

dolewka oleju 10W60 do 5W30 - problem z Defi (ciśnienie oleju)


SPRT07

Rekomendowane odpowiedzi

Ale sam chyba nie byłbyś szczęśliwy, gdyby Tobie z kolei bez pytania uzupełniono 5W30...

 

gdybym sam nie serwisował swojego auta to ASO lub ewentualny serwis niezależny nie miałby powodu dolewać czegoś innego, bo zawsze w bagazniku mam litrową bańke 10w60 na ewentualną dolewke. A nawet gdybym nie miał, to cieszyłbym sie, że dolali ten litr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odebrałem auto wczoraj wieczorem z ASO i powiedziano mi, że wszystko sprawdzali (pomiar ciśnienia oleju, podłączenie Defi) a ponieważ ciśnienie oleju na zegarze Defi dalej świrowało,

to…spuścili cały olej i zalali na nowo już całość 10W60; w rozmowie w ASO usłyszałem też, że w sumie to może rzeczywiście nie powinni dolewać innego oleju.

 

dziś rano odpalam i z silnika dochodziły przez kilkanaście sekund dziwne piski (nigdy wcześniej tego u niej nie słyszałem);

zegar ciśn. oleju przestał jednak wariować; pokazuje ciśnienie od ok.1,8 na jałowym do 6; tylko przy samym włączeniu zegarów przed rozruchem silnika wskaźnik leży i kontrolka świeci się + sygnał dźwiękowy (czego wcześniej też nie było).

 

nie sieję paniki ani nie "wieszam psów" na ASO bo jak dotąd obsługa była w pełni profesjonalna;

ale ta historia wydaje mi się delikatnie mówiąc dość dziwna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly czas obstawiam zegar/kable/czujnik...

Gdzie masz zamontowany czujnik?

 

U mnie po wlaczeniu zaplonu następuje zwolnienie blokady i zegary zaczynaja test... Po tescie wskazowka cisnienia laduje na 0, dioda swieci i zegar piszczy.

Po odpaleniu wskazowka cisnienia laduje na 6,5 bar (1500-1600rpm).

 

powtarzam...olej nie ma nic wspolnego z wariowaniem zegara... Poruszali kabelkami w aso i sie uspokoil...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spuścili cały olej i zalali na nowo już całość 10W60
Znaczy masz teraz idealny olej na zimę do jazdy cywilnej. :lol:

 

w ASO usłyszałem też, że w sumie to może rzeczywiście nie powinni dolewać innego oleju.
olej nie ma nic wspolnego z wariowaniem zegara... Poruszali kabelkami w aso i sie uspokoil...

 

Trudno się nie zgodzić... :rolleyes: SPRT07, proponuję "przesiąść się" na innego mechanika, albo zmienić ASO. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś rano odpalam i z silnika dochodziły przez kilkanaście sekund dziwne piski (nigdy wcześniej tego u niej nie słyszałem); zegar ciśn. oleju przestał jednak wariować; pokazuje ciśnienie od ok.1,8 na jałowym do 6; tylko przy samym włączeniu zegarów przed rozruchem silnika wskaźnik leży i kontrolka świeci się + sygnał dźwiękowy (czego wcześniej też nie było).

 

a fabryczna kontrolka oleju...działa normalnie..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed rozruchem silnika wskaźnik leży i kontrolka świeci się + sygnał dźwiękowy

tzn.,że coś sie dzieje nie w czujniku ale w kabelkach wskaźnika,( ew. sam wskaźnik). Olej możesz mieć wtedy nawet na półce w garażu.

A dolewka 10w60 dała Ci np. 7w35 i tyle :) . - bo klasa oleju pewnie podobna.

Nasz Andrzej K. pewnie zna przypadki jak w warunkach rajdowych dolewało sie co było na CPN . Nawet mixol do 2- suwów.

( no nie do nowych subaru) :)

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to…spuścili cały olej i zalali na nowo już całość 10W60; w rozmowie w ASO usłyszałem też, że w sumie to może rzeczywiście nie powinni dolewać innego oleju.

Ciekawe kto tak dolał i z kim rozmawiałeś ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piski po dłuższym postoju okazały się na szczęście pochodzić od poluzowanego paska od alternatora - naciągnięto pasek i przeszło

 

fabryczna kontrolka oleju działa normalnie, wygląda na to, ze zegar Defi ciśnienia oleju też już teraz działa tak jak powinien (czyli test, wskaźnik na 0kPa + sygnał i dopiero po uruchomieniu silnika pokazuje wartość ciśnienia).

 

mam więc nadzieję, że moja czarna perełka jest już zdrowa :)

-----

nie wiem czy cała "przygoda" była spowodowana dolewką tego oleju, czy czymś innym;

ASO nie powinno chyba jednak robić takich dolewek innego rodzaju oleju bez pytania - chyba że też zrobili to w warunkach rajdowych :)

 

 

pozdrawiam Wszystkich i życzę Spokojnych Świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisz tylko, że to był Castrol ... bo zaczniesz nowy wątek olejowy

 

No właśnie, a jaki to właściwie był olej?... ;) A tak na marginesie - wątku olejowego bardzo brak... :(

 

@@SPRT07, mimo wszystko wyjaśniłbym tą sytuację przy okazji w ASO, a olej zmienił na 5W30 / 40, a nie 10W60...

Twoja słuszna zresztą uwaga, totalnie sprzeczna z decyzją ASO, udowadnia, że dobór oleju wcale nie jest taką oczywistą sprawą i dyskusja w tym temacie jest ciągle potrzebna.... B):) Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie zalany jest podobno 10W60 pełny syntetyk, Shell

nie dostałem na to żadnej faktury, rachunku etc. - całą operację ASO wykonało bezkosztowo ale i bez żadnego potwierdzenia na papierze co robili (policzono mi tylko najpierw za dolewkę 10W60 i stąd całe moje dochodzenie dlaczego wlano inny olej).

 

nie znam się na olejach, nie będę się więc mądrzył; nie wiem jaki olej jest najlepszy do tego modelu - chętnie posłucham opinii użytkowników tego modelu STI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dostałem na to żadnej faktury, rachunku
To poproś chociaż o wpis do książki serwisowej.

 

nie wiem jaki olej jest najlepszy do tego modelu
Do seryjnego silnika manual zaleca 5W30. W zależności od tego jak użytkujesz auto, ewentualnie nieco sobie podwyższasz lepkość. Jeżeli jednak jeździsz czysto cywilnie (nawet czasami ostro, bo wiadomo - STI ;) ) - 10W60, szczególnie w zimie, jest lekką przesadą. :rolleyes:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem, z książki wynika 5W30 i taki olej był dotąd lany; stąd moje zdziwienie jak się dowiedziałem, że dolano 10W60.

 

jeżdżę wyłącznie cywilnie, wiadomo że czasami ostrzej ale bez upalania

 

nie wiem czy silnik można do końca określić jako seryjny (seryjnie miał chyba 280KM) - auto jest z serii limitowanej SPRT - ma wgrany program PPP (320KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...