Jump to content

dolewka oleju 10W60 do 5W30 - problem z Defi (ciśnienie oleju)


SPRT07

Recommended Posts

Witam,

 

mam sti 2006, było zalane olejem Shell Helix Extra Ultra 5W30

dolany został 1 litr 10W60

 

praktycznie od razu zwariował mi czujnik (Defi) ciśnienia oleju; wskazówka mocno się waha (potrafi skoczyć nagle na 6 a później spaść do 3-4) a na jałowym prawie od razu spada poniżej wartości min i świeci się kontrolka + sygnał dźwiękowy

 

czy to może mieć jakiś związek ?

czy można bezpiecznie dla silnika w STI łączyć te oleje o różnej lepkości ?

 

jestem zielony w temacie stąd moje pytania;

 

b.proszę o wsparcie

Link to comment
Share on other sites

a mieszanie olejów jest dla silnika zdrowe ?
przy mieszaniu otrzymujesz parametry najgorsze z dwóch.

 

Jaki przebieg auta??

Link to comment
Share on other sites

93 tys, miałem auto zalane przez ASO na przeglądzie w lipcu olejem 5W30,

kilka dni temu auto poszło do ASO w związku z drobną naprawą blacharską i jak je odbierałem to powiedzieli że dolali litr 10W60 bo brakowało oleju - trochę się zdziwiłem bo mam je 4,5 roku i nigdy dotąd oleju nie żarło;

Link to comment
Share on other sites

jak je odbierałem to powiedzieli że dolali litr 10W60
Niezależnie od wszystkiego, taki numer bez zgody właściciela auta jest nie w porządku... :huh:

szczegolnie o tej porze roku...

 

ale pewnie pomysleli, ze skoro to STI, to doleja mu "sportowego" oleju ;):D

Link to comment
Share on other sites

Nie wierzę, że to się dzieje w normalnym kraju :o No chyba, że zgodziłeś się na taki olej. Ciekawe jak zareaguje ASO i czy pokryje koszt naprawy silnika?

Niestety możliwe, w moim poprzedni Forku dałem do ASO zlecenie sprawdzenia luzów zaworowych i wymiany uszczelniaczy. Odbieram auta i patrzę na fakturę a tam pozycja dolewka Oleju Castrol Edge. Pytam kierownika serwisu o co chodzi bo mam zalany Motul, odpowiedź - Panie to tylko na fakturze pomyłka bo oni Motula zalali. Poprosiłem wobec tego o pokazanie bańki z Motulem - oczywiście okazało się, że zadnego Motula na serwisie nie mieli.....

Machnąłem ręką i pojechałem na wymianę oleju gdzie indziej.

Link to comment
Share on other sites

nikt mnie niestety nie pytał o zdanie przy dolewaniu innego oleju

to auto jest tam i wyłącznie tam serwisowane od 4,5 roku i można było łatwo sprawdzić w papierach jaki olej był w silniku

ASO właśnie dzwoniło że sprawdziło ciśnienie oleju i jest prawidłowe; a czujnik Defi dalej wariuje - sugerują abym go zresetował / nastawił inaczej ????

spróbują jeszcze sprawdzić połączenia (ale niechętnie)

wg ASO takie dolanie innego oleju niczemu nie szkodzi

 

i bądź tu mądry

Link to comment
Share on other sites

Najgorsze, że w tym przypadku spadek ciśnienia może być spowodowany dolaniem niewłaściwego oleju
Myślisz, że aż tak bardzo? To w końcu tylko litr, więc lepkość aż tak znacząco raczej nie skoczyła. :idea: Niemniej jednak należałoby zwrócić uwagę serwisowi, żeby więcej takich zabiegów bez Twojej wiedzy nie wykonywali.
Link to comment
Share on other sites

bez przesadyzmu... litr 10w60 silnikowi nie zaszkodzi... nie wiem po co ta "afera"

 

co do czujnika to sie nie dziwie, ze aso niechetnie chce to sprawdzac...

szukanie igly w stogu siana...

przerabialem to samo... u mnie jeden z 3 pinow we wtyczce sie poluzowal i "wyszedl" (cofnal sie) z wtczki czym nie stykal, juz myslalem, ze czujnik padl...

caly dzien szukania i zabawy z multimetrem...

nie ma tam zadnej opcji resetu.

Link to comment
Share on other sites

bez przesadyzmu... litr 10w60 silnikowi nie zaszkodzi... nie wiem po co ta "afera"

 

dokladnie.. :) miske bym zdjął i sprawdzil czy tam...cos nie pękło.... ;) ...olej bez znaczenia..

 

No jak bez znaczenia ? A tak z ciekawości czy ASO uzna naprawę gwarancyjną silnika jeśli w samochodzie stosuje się płyny / oleje niezgodne z zalecanymi normami producenta ? ;)

Link to comment
Share on other sites

No jak bez znaczenia ?
Zauważ, że dolany był zaledwie litr, czyli przy założeniu, ze ten 5W30 był już trochę "przejechany", w misce "zrobiło się" jakieś 5W40 góra 50. Czyli nie mogło to być przyczyną awarii.

 

Inna sprawa, że SIP zaleca do tych silników 5W30, czyli ASO Zdanowicz znacznie naruszyła oficjalne zalecenia. :P

Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

Zrobilem swoim gackiem ponad 50kkm na 10w60 i nic sie z moim silnikiem nie dzieje a lekko nie ma. Wiec raczej dolewka 10w60 do 5w cos tam nie zaszkodzi... Nawet poprawi z deka cisnienie oleju...

 

Bardziej mnie zastanawia czy Wy czytacie bzdury i scenariusze rodem jak od Macierewicza nim to wstawicie... :/

Link to comment
Share on other sites

czy Wy czytacie bzdury i scenariusze rodem jak od Macierewicza
Kto WY i jakie bzdury masz na myśli? Bo jedyną jak na razie bzdurą jest to, że 10W60 spowodował awarię czujnika bądź silnika. :P;) Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

jakie bzdury masz na myśli? Bo jedyną jak na razie bzdurą jest to, że 10W60 spowodował awarię czujnika bądź silnika.

to miedzy innymi właśnie jedna z nich... poza tym sianie paniki i jeszcze kiedy nic sie nie stało, już wieszanie psów na aso oraz szukanie winnego za dolanie litra oleju o ciut innych parametrach...

 

zaszkodzić mógłby brak tego litra w misce...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...