Skocz do zawartości

Kilka pytań odnośnie OBK 99-03


lucash

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

1. Czy są jakieś proponowane przez Was zestawy zawieszenia: springi i amortyzatory? Chce wymienić napewno wszystkie gumowe połączenia i chyba czeka mnie konkretny remont zawiechy.

2. Czy miał/ma ktoś z Was podświetlane liter przy skrzyni biegów (PRND321)? Tak samo nie wiem czy przyciski do włączania halogenów też miały kiedyś podświetlenie.

3. Czy ktoś stosował opony 205/55 R16. Niestety w instrukcji nie znalazłem zamienników opon do 215/60 R16. W jednym portalu znalazłem a w 2 nie. Jak jest ...nie wiem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie zawieszenia np. to:

 

http://www.kyb-europe.com/kyb-poland/catalogue.asp

 

Rzeczywiście, zarówno aktualne położenie skrzyni biegów, jak i włącznik świateł są podświetlone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli muszę spróbować ponaprawiać spalone żarówki w przełącznikach i przy skrzyni. A wiadomo jak to rozebrac?

 

PS. Znalazłem service manual i będę wkrótce się dobierać do poprawy. Nie wiem czy ktoś jeszcze jeździ takim modelem ;) ale postaram się zrobić fotki z wymiany ;)

Edytowane przez lucash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Ja niedawno w moim OBK naprawiałem podświetlenie; grzania foteli - musiałem rozebrać pstryki, dalej: tempomat, ogrzewanie szyby przedniej i tylnej, przeciwmgielne przednie i tylne, opuszczanie świateł (w tym ostatnim dodatkowo trzeba zdjąć malutką rameczkę) - żaróweczki R3 montuje się od boku pstryka. W sklepie elektronicznym koszt 1szt. 0,80zł. Użyłem malutkiej pincetki (żona użyczyła) i łatwo wtedy nóżki pozaplatać. Oprawki plastikowe zostają stare. Pstryki grzanych tyłków nie mają plastikowych oprawek tylko gumowe widoczne po delikatnym podważeniu na zawiaskach i zdjęciu klawisza (oczywiście wcześniej trzeba je wydłubać z obudowy ręcznego). Z tego co pamiętam rozebrania wymaga również pstryk od awaryjnych ale pewny nie jestem.

 

Wymieniłem też 4 szt. w zegarach na 5W i wreeeeeeeeszcie :yahoo: coś na nich widać i regulacja podświetlenia ma sens. Tam idą te duże całoszklane T5 a do PRND321 R5. U mnie w liczniku były jakieś stare T5 tak zniszczone,że aż takie srebrzyste i jeszcze kapturki zielone miały.

Jakby ktoś chciał zmienic kolor podświetlenia klawiszy to raczej się nie da bo wszystkie mają zielone tło i jak założyłem na próbę czerwoną R3 to świeciło beznadziejnie słabo i blado pomarańczowo.

Odnośnie opon to ja w chwili obecnej szukam na zimę 215/65 R16. Kolega na takich jeździł latem w OBK 2001 i nic nie ociera a są troszkę tańsze od 215/60 R16. Dodatkowo są wyższe o 22mm od 215/60 więc prześwitu miedzy oponą a nadwoziem straci się tylko 11mm. Ja mam obecnie 225/55 R16 i chcę wyżej i węziej. B)

 

Wymiana żaróweczek:

1. Po lewej stronie kierownicy - zdjąłem klapkę bezpieczników wsadziłem rękę i wypchnąłem od środka cały panel. Wtedy pojedynczo się dobierałem do każdego.

2. Grzane tyłki (jeśli potrzeba) śrubokręcikiem podważyć od strony pasażera i wychodzą dwa na raz razem z rameczką.

3. Okolice skrzyni biegów - podważyć w czterech miejscach koło lewarka zaczynając od strony ręcznego. Gałkę lewarka okręcić, posiada normalny prawy gwint więc odkręcamy w lewo. Ja wymieniłem żarówkę R3 również w klawiszu POWER/HOLD. Jakby kabelek okazał się za krótki można go wysunąć z mocowania znajdującego się przed całym zespołem lewarka. żarówka jest mocowana w oprawce która jest pod lekkim kątem, obracamy ją o 90o i wyjmujemy. Założyć jest ciężko, ja dlatego odpiąłem delikatnie cztery zatrzaski srebrnej pokrywy z PRND321 i ją zdjąłem przez pręt lewarka (wcześniej zdjąłem gałkę). Można wybrać dogodną pozycję chyba było to N lub D i ta srebrna rameczka dobrze schodzi.

4. Klawisze grzania szyb i tempomat - Można próbować po wyjęciu radia wypchnąć je od środka ale ciężko. Ja zdemontowałem wszystko. Cały panel środkowy (tu UWAGA - pod popielniczką są dwa wkręty umieszczone pionowo - nie widać ich, trzeba je namacać. Wkrętak nie dłuższy niż 6cm i może da radę. Ja użyłem małej grzechotki 1/4" i bitu "+" i poszło bez problemu. Wyjąłem również panel klimy (wyczyściłem od razu termistor temperatury wnętrza w panelu klimatronika, cały jego kanał średnicy ok 1cm był zabrudzony kurzem z 13 lat i jakimiś kłakami. Dopiero wtedy wyjąłem górny centralny nawiew i klawisz awaryjnych. Robota przyjemna, uważać trzeba na plastiki.

W razie pytań pisz.

Paweł.

Edytowane przez Paweł951
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na powrót Outka z serwisu i w przyszłym tygodniu zabieram się do poprawek :) Spróbuję pojechać LEDami ale nie wiem czy nie będzie za dużej różnicy z tymi przyciskami co już działają. Co do opon ..spróbuję pojeździć na tych co mam. Czeka mnie jeszcze renowacja felg :/ Ehhh... nazbierało się tego ale samo się nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojscie do garazu zajelo mi cztery dni. :P

 

Moje opony zimowe to 205/60/16 - chcialem troche wezsze, ale to akurat ze wzgledu na specyfike miejsca, w ktorym mieszkam, a zima trwa pol roku.

Pamietam, ze z obliczen tylko kilka procent roznicy wychodzilo w stosunku do oryginalow. Az zaraz sprawdze, zeby sie upewnic.

No tak, sprawdzilem:

zamiennik 1 652.4 mm -12 mm -1.84 % , czyli mieszcze sie w zalecanych 2%. :)

Zima czuje sie pewnie, ale to chyba bardziej wlasciwosci napedu, niz samych opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

nie chcę tworzyć nowego wątku więc tutaj zapytam. Co oznacza we wzmiankowanym outbacku kontrolka lubiąca czasami mignąć zielonym światełkiem. Kontrolka jest pod panelem klimatyzacji i nad radiem. Jest na niej taki, jakby wężyk.. Dzięki za odpowiedzi :)

 

post-13304-0-48805500-1383742450_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mignie czasami. Absolutnie niezależnie od niczego (na zielono). Nie ma związku z kierunkowskazami absolutnie. "Przycisk" jest jednopozycyjny (nie da się go wcisnąć). Zastanawiam się, czy występowało w tym modelu coś takiego jak np. poziom płynu spryskiwaczy... :question: (takie ustrojstwo miałem w Mondeo). Nie uzyskam odpowiedzi - będę to rozbierał i po nitce do kłębka :D

 

@leon nie wygląda mi to na home-made (chociaż w instrukcji tego nie ma :krecka_dostal: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzymek ja w swoim legacu mam taką samą lampkę ,tylko jest ona w zaślepce obok regulacji wysokości świateł. Ale przyglądnąłem się z bliska i jest na niej wygrawerowany jak nic hak holowniczy. Ale nigdy nie widziałem a żeby chociaż błysła. Hak oryginał Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...