Jump to content

Kilka pytań odnośnie OBK 99-03


lucash

Recommended Posts

Hejka,

1. Czy są jakieś proponowane przez Was zestawy zawieszenia: springi i amortyzatory? Chce wymienić napewno wszystkie gumowe połączenia i chyba czeka mnie konkretny remont zawiechy.

2. Czy miał/ma ktoś z Was podświetlane liter przy skrzyni biegów (PRND321)? Tak samo nie wiem czy przyciski do włączania halogenów też miały kiedyś podświetlenie.

3. Czy ktoś stosował opony 205/55 R16. Niestety w instrukcji nie znalazłem zamienników opon do 215/60 R16. W jednym portalu znalazłem a w 2 nie. Jak jest ...nie wiem :/

Link to comment
Share on other sites

czyli muszę spróbować ponaprawiać spalone żarówki w przełącznikach i przy skrzyni. A wiadomo jak to rozebrac?

 

PS. Znalazłem service manual i będę wkrótce się dobierać do poprawy. Nie wiem czy ktoś jeszcze jeździ takim modelem ;) ale postaram się zrobić fotki z wymiany ;)

Edited by lucash
Link to comment
Share on other sites

Cześć.

Ja niedawno w moim OBK naprawiałem podświetlenie; grzania foteli - musiałem rozebrać pstryki, dalej: tempomat, ogrzewanie szyby przedniej i tylnej, przeciwmgielne przednie i tylne, opuszczanie świateł (w tym ostatnim dodatkowo trzeba zdjąć malutką rameczkę) - żaróweczki R3 montuje się od boku pstryka. W sklepie elektronicznym koszt 1szt. 0,80zł. Użyłem malutkiej pincetki (żona użyczyła) i łatwo wtedy nóżki pozaplatać. Oprawki plastikowe zostają stare. Pstryki grzanych tyłków nie mają plastikowych oprawek tylko gumowe widoczne po delikatnym podważeniu na zawiaskach i zdjęciu klawisza (oczywiście wcześniej trzeba je wydłubać z obudowy ręcznego). Z tego co pamiętam rozebrania wymaga również pstryk od awaryjnych ale pewny nie jestem.

 

Wymieniłem też 4 szt. w zegarach na 5W i wreeeeeeeeszcie :yahoo: coś na nich widać i regulacja podświetlenia ma sens. Tam idą te duże całoszklane T5 a do PRND321 R5. U mnie w liczniku były jakieś stare T5 tak zniszczone,że aż takie srebrzyste i jeszcze kapturki zielone miały.

Jakby ktoś chciał zmienic kolor podświetlenia klawiszy to raczej się nie da bo wszystkie mają zielone tło i jak założyłem na próbę czerwoną R3 to świeciło beznadziejnie słabo i blado pomarańczowo.

Odnośnie opon to ja w chwili obecnej szukam na zimę 215/65 R16. Kolega na takich jeździł latem w OBK 2001 i nic nie ociera a są troszkę tańsze od 215/60 R16. Dodatkowo są wyższe o 22mm od 215/60 więc prześwitu miedzy oponą a nadwoziem straci się tylko 11mm. Ja mam obecnie 225/55 R16 i chcę wyżej i węziej. B)

 

Wymiana żaróweczek:

1. Po lewej stronie kierownicy - zdjąłem klapkę bezpieczników wsadziłem rękę i wypchnąłem od środka cały panel. Wtedy pojedynczo się dobierałem do każdego.

2. Grzane tyłki (jeśli potrzeba) śrubokręcikiem podważyć od strony pasażera i wychodzą dwa na raz razem z rameczką.

3. Okolice skrzyni biegów - podważyć w czterech miejscach koło lewarka zaczynając od strony ręcznego. Gałkę lewarka okręcić, posiada normalny prawy gwint więc odkręcamy w lewo. Ja wymieniłem żarówkę R3 również w klawiszu POWER/HOLD. Jakby kabelek okazał się za krótki można go wysunąć z mocowania znajdującego się przed całym zespołem lewarka. żarówka jest mocowana w oprawce która jest pod lekkim kątem, obracamy ją o 90o i wyjmujemy. Założyć jest ciężko, ja dlatego odpiąłem delikatnie cztery zatrzaski srebrnej pokrywy z PRND321 i ją zdjąłem przez pręt lewarka (wcześniej zdjąłem gałkę). Można wybrać dogodną pozycję chyba było to N lub D i ta srebrna rameczka dobrze schodzi.

4. Klawisze grzania szyb i tempomat - Można próbować po wyjęciu radia wypchnąć je od środka ale ciężko. Ja zdemontowałem wszystko. Cały panel środkowy (tu UWAGA - pod popielniczką są dwa wkręty umieszczone pionowo - nie widać ich, trzeba je namacać. Wkrętak nie dłuższy niż 6cm i może da radę. Ja użyłem małej grzechotki 1/4" i bitu "+" i poszło bez problemu. Wyjąłem również panel klimy (wyczyściłem od razu termistor temperatury wnętrza w panelu klimatronika, cały jego kanał średnicy ok 1cm był zabrudzony kurzem z 13 lat i jakimiś kłakami. Dopiero wtedy wyjąłem górny centralny nawiew i klawisz awaryjnych. Robota przyjemna, uważać trzeba na plastiki.

W razie pytań pisz.

Paweł.

Edited by Paweł951
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Czekam na powrót Outka z serwisu i w przyszłym tygodniu zabieram się do poprawek :) Spróbuję pojechać LEDami ale nie wiem czy nie będzie za dużej różnicy z tymi przyciskami co już działają. Co do opon ..spróbuję pojeździć na tych co mam. Czeka mnie jeszcze renowacja felg :/ Ehhh... nazbierało się tego ale samo się nie zrobi.

Link to comment
Share on other sites

Dojscie do garazu zajelo mi cztery dni. :P

 

Moje opony zimowe to 205/60/16 - chcialem troche wezsze, ale to akurat ze wzgledu na specyfike miejsca, w ktorym mieszkam, a zima trwa pol roku.

Pamietam, ze z obliczen tylko kilka procent roznicy wychodzilo w stosunku do oryginalow. Az zaraz sprawdze, zeby sie upewnic.

No tak, sprawdzilem:

zamiennik 1 652.4 mm -12 mm -1.84 % , czyli mieszcze sie w zalecanych 2%. :)

Zima czuje sie pewnie, ale to chyba bardziej wlasciwosci napedu, niz samych opon.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

nie chcę tworzyć nowego wątku więc tutaj zapytam. Co oznacza we wzmiankowanym outbacku kontrolka lubiąca czasami mignąć zielonym światełkiem. Kontrolka jest pod panelem klimatyzacji i nad radiem. Jest na niej taki, jakby wężyk.. Dzięki za odpowiedzi :)

 

post-13304-0-48805500-1383742450_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mignie czasami. Absolutnie niezależnie od niczego (na zielono). Nie ma związku z kierunkowskazami absolutnie. "Przycisk" jest jednopozycyjny (nie da się go wcisnąć). Zastanawiam się, czy występowało w tym modelu coś takiego jak np. poziom płynu spryskiwaczy... :question: (takie ustrojstwo miałem w Mondeo). Nie uzyskam odpowiedzi - będę to rozbierał i po nitce do kłębka :D

 

@leon nie wygląda mi to na home-made (chociaż w instrukcji tego nie ma :krecka_dostal: )

Link to comment
Share on other sites

Myślisz, że sygnalizuje, że się przyczepę zgubiło?
No nie , ale być może właśnie jest zamontowana do haka . Kiedyś w Lagunie l też miałem taką i właśnie była " związana" z hakiem.
Link to comment
Share on other sites

trzymek ja w swoim legacu mam taką samą lampkę ,tylko jest ona w zaślepce obok regulacji wysokości świateł. Ale przyglądnąłem się z bliska i jest na niej wygrawerowany jak nic hak holowniczy. Ale nigdy nie widziałem a żeby chociaż błysła. Hak oryginał Subaru.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...