Skocz do zawartości

GF8 z EJ20G nie odpala i nie kręci pompą paliwa.


Corax

Rekomendowane odpowiedzi

Auto chyba się obraziło za oderwanie nicka po poprzednim właścicielu :rolleyes:

 

Ale na poważanie wczoraj wieczorem chciałem filtr powietrza obejrzeć i:

- odpiąłem kabelek od czujnika który jest tuż za filtrem (chyba przepływka ?)

- przełożyłem kabel pod dolotem do turbiny i jeszcze odczepiłem z obudowy filtra uchwyt na którym trzyma się ten kabel i jeszcze taka duża okrągła złączka

- jeszcze odczepiłem przewody od chłodzenia które są przypięte do obudowy filtra (odczepiłem od obudowy nie od chłodnicy i pojemnika wyrównawczego)

 

Obudowy filtra nie udało mi się zdjąć całkiem ale wystarczyło żeby zobaczyć, że filtr bodajże Knechta jest super czerwoniusi i ładniusi poskładałem całość i chciałem posłuchać silnika na zimno (chyba mam "klepiący tłok" ale to inna kwestia). No i auto kręci żwawo ale nie odpala.

 

Jak przekręcę kluczyk w stacyjce to:

1. normalnie zapalają się wszystkie kontrolki

2. słyszę cyknięcie lekkie z komory silnika

3. następnie klik przekaźnika w aucie wtedy gaśnie dioda od immobilisera (czerwona dioda w symbolu kluczyka) (próbowałem odpalać 1 i 2 kluczykiem)

4. pompy paliwa nie słychać

5. przy próbie próba odpalenia gaśnie check i ładnie kręci ale to wszystko.

 

Pytanie czy przepływka padła podczas odłączenia i podłączenia (klucz był w stacyjce ale nie przekręcony), czy może przekaźnik pompy (o ile jest) czy może immo z ecu nie pozwalają auta odpalić bo coś.

 

Bezpieczniki wszystkie przejrzałem w obu puchach i każdy jest OK.

 

Gorzej że wczoraj rano miałem już mało paliwa więc jej nie przyciskałem bo przy mocniejszym depnięciu przerwała raz więc jechałem delikatnie, następnie jak stanąłem pod sklepem żeby coś kupić to później nie chciała już odpalić z powodu za małej ilości paliwa (tył był trochę niżej niż przód) próbowałem po pompować i odpalić ze 3 razy ale nie szło jej wcale (z civą się udawało 3x pompować i odpalała ale to oznaczało konieczną wizytę na stacji JUŻ TERAZ). Na stacji kupiłem 98 wlałem 10L do suby i przyjechałem pod pracę, 8h później ładnie odpaliła (ALE pompa wydała z siebie inny dźwięk niż zawsze) i wróciłem bez przygód do domu. No a dalszą historię już znacie po wieczornym picowaniu i macankach już współpracy nie było.

 

No jeszcze wczoraj odłączyłem CB od instalacji (pozostałość po poprzedniku) ale nie uwierzę że obecność CB jest konieczne w układzie immo i pompy... tak samo jak w to że macanki silnika i kabelków i sprawdzanie oleju coś takiego wywołało (od razu zaznaczam że nic nie odpinałem)

 

Acha rury od turbo i reszty są całe i nie popękane, zaskoczyło mnie trochę to że lambda za turbem na koniec tych kombinacji byłą ciepła ale ona ma chyba grzanie ?

 

Mam zamiar obejrzeć instalację w serwisówce, poczytać kody z ECU i sprawdzić pompę, ale boje się że ją diabli wzieli albo cały problem to jest jakaś duperela..

 

Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie co sprawdzić, może oszczędzi mi to walki bo na jutro kombi by mi się przydało.

 

Edit.

 

Nie dodałem jednej ważnej rzeczy jak nie chciała odpalić odłączyłem akumulator na jakieś 5min licząc na to że to jakiś błąd braku obecności przepływki i się skasuje. No a korzystając z okazji od razu wyczyściłem klemy i zacisk +.

Edytowane przez Corax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego się obawiam ze położyłem pompę z niewiedzy jak ten typ ma ze wskaźnikiem paliwa :facepalm: i będzie trzeba kupić walbro :wub: a chciałem najpierw ogarnąć maszynę a nie od razu tjuninkać.

 

Gdzieś tu ktoś napisał że w GT można zlikwidować efekt przerywania przy ostrej jeździe jak jest poniżej połowy w baku jeśli założy się do EU osłonę pompy z auta US ? prawda to czy jakiś mit.

Edytowane przez Corax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Ci to pomoże,ale ja mam ori pompę z buga swojego gdyż po błędnej diagnozie w pewnym serwisie zakupiłem i zamontowałem Walbro jak sie okazało zupełnie niepotrzebnie bo stara jest też dobra.Jak wiesz,że Ci przypasuje to mogę Ci ja dać żebyś w ogóle zobaczył czy to wina pompy.Jak coś wal na priv ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko dzięki, pogadamy w niedziele jeszcze to mnie oświecicie ekipą w temacie subarowym i subarowych foszków :) i polecanych zakładów (mam do zrobienia lewy próg bo jest na szczęście kiepski a nie tragiczny)

Edytowane przez Corax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dla potomnych - pompa u mnie klękła na 99.9% bo wszystkie kombinacje z serwisówką i autem na to wskazują, więc uważać bo w subie E na wskaźniku to prawdziwa susza, a nie sztuczna jak w 95% innych aut :/

 

I druga rzecz serwisówka bynajmniej moja jest nie precyzyjna, każe sprawdzać obecność >10V na 1 pinie wiązki pompy (lewa góra jak patrzymy na złączkę) po przekręceniu kluczyka na ON, ale nie wspomina z kolei, że to napięcie będzie tam tylko przez chwilę, a konkretnie do momentu wyłączenia przekaźnika od pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś tu ktoś napisał że w GT można zlikwidować efekt przerywania przy ostrej jeździe jak jest poniżej połowy w baku jeśli założy się do EU osłonę pompy z auta US ? prawda to czy jakiś mit.

Prawda.Prawidłowo zamontowane likwiduje przypadłość. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ marcin w civie robiłem tak (wielokrotnie widać inna konstrukcja pompy):

 

1. Masz mało paliwa ( wskazówka na E) i rezerwa się już świeciła trochę (przez ok 50km)

2. Dajesz kluczyk na ON i słyszysz że pompa pompnęłą ale paliwa nie podała (jak poda jest wtedy bardzo wyraźna zmiana w dźwięku pompy)

3. Dajesz kluczyk na off albo inne gdzie zgasną wszystkie kontrolki na desce i czekasz ja jakoś czekam 5 sekund ?

4. Znowu dajesz na ON i słuchasz pompy jak słyszysz że podała dawkę to odpalasz normalnie choć w takim przypadku radze od razu szukać stacji, jak nie podała to powtarzasz.

 

Nigdy nie musiałem powtarzać tego więcej niż 3 razy jak stała na w miarę płaskim i zawsze odpalała. No z doświadczenia wynika że jeśli stoi prawą połową na chodniku to i tak trzeba zepchnąć na płaskie i wtedy zawsze odpalali jak wcześniej "pompowałem")

 

Przez 3 lata jak na razie robiłem tak ze 4-5 razy jakoś z czego raz musiałem zepchnąć z chodnika, raz pompowałem z 5 razy jakoś bo już było dość mało paliwa i mega koślawy a do shella miałem jakie 5km więc popróbowałem czy da radę, w innym przypadku już za 2 razem słyszałem że zaciągnęła z baku. Czasem też musiałem pompnąć po krótkim postoju ale to kwestaia tego że paliwo do baku ściekało (gdzieś nie trzymała ciśnieniawtedy)

 

Acha przy takim postępowaniu nigdy nie musiałem wlać bo baku więcej jak 43 litry (z niby 45) więc nigdy do sucha nie dojeździłem.

 

 

Wniosek mam taki że suba widać ma inaczej zrobioną pompę niż civ albo pracuje ona bardziej wysilona ALBO zaciągnęłą wieczorem jakiegoś syfa i to ją położyło później, pompy 2 nie mam jeszcze więc nie potwierdziłem tego na 100%.

 

 

@ cybel a można coś więcej na ten temat co i jak :D bo jak mam jajka z chyba pompą i będę do baku zaglądał to od razu można takiego moda dowalić lub się do niego przygotować.

Edytowane przez Corax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerwianie u ciebie to raczej nie przypadlosc małej ilości paliwa tylko popekanych końcówek cewek

 

Co do braku mozliwosci odpalenia to wg mnie czujnik polozenia walka lub walu rozrzadu - to dość czesta przypadłość w starszych GTkach. Sprawdzałeś błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ cybel a można coś więcej na ten temat co i jak bo jak mam jajka z chyba pompą i będę do baku zaglądał to od razu można takiego moda dowalić lub się do niego przygotować.

Obudowa pompy paliwa z amerykańca,z modelu GD czyli New Age,zastosowana fabrycznie.Szczegółów montażu nie znam,robili to w NS.Nie może być jakieś skomplikowane,nawet nie wymaga przeróbek.

Jak będziesz zmieniał pompę,zostaw oryginalne sitko ze starej pompy paliwa. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ komancz

 

Sprawdzałem z serwisówką wiązki i na odpowiednim pinie pojawia się 12V jak przekręci się kluczyk na na ON (na czas załączenia przekaźnika) ale pompa nie reaguje dlatego myślę że to ona. No i co do MAFu to podobno auto bez niego będzie działać ale koślawo - prawda czy nie ?

 

Co do błędów niema żadnych (po spięciu kontrolka miga rytmicznie i nie wyglądało mi to żaden kod) ale myślę że to kwestia tego bo odłączyłem akumulator od auta (max 5min) i nawet jak jakieś były (a check nie zapalił mi się przez te 10dni posiadania auta ani razu) to znikły.

 

Co do przerywania to po mocniejszym wciśnięciu gazu z małą ilością paliwa potrafiła tak "zarwać" po zalaniu do połowy już nie było takich akcji ALE cewka, kable i świeczki zostaną w następnej kolejności sprawdzone i pewno wymienione bo jestem onanistą sprzętowym :D, ale to dopiero jak skręcę kokpit i konsolę środkową (wymieniam żaróweczki w przyciskach).

 

@ grygo

 

Albo nie odrywać literek z ksywką właściciela u którego auto było wcześniej 6 lat :D zbyt duży to był dla niej szok :) ale oswajamy się wzajemnie i jest coraz milej może za niedługo nie będzie reagować takim wstrętem do mnie po następnych macankach pod maską :)

 

@ cybel

 

Kupuje walbro 255 z zestawem montażowym do suby, zobaczę co będzie jak zajrzę do środka i pewno jak zobaczę zdjęcie osłony to szybko wyczaje jak to ma być poskładane no i pewno kupię jak gdzieś znajdę. Sitko chmm jest potrzebne z walbro czy nie, skoro w zestawie montazowym jest to coś co wygląda jak gabeczka/filtr (taka "poduszeczka"). Albo zresztą zostawię jak będzie się dało to razem poskładać. No i gdzieś w sieci czytałem że walbro z seryjną gąbeczką długo nie pożyło a ta z zestawu jest dużo lepsza bo lepiej filtruje osady z dna :)

 

Siak czy owak pewno będę tam zaglądał ze 2 razy bo chcę jeszcze wymienić uszczelkę, która jest pod tym wieczkiem z zespołem pompy, nie zaszkodzi bo ma już 15lat no i może zniknie zapaszek benzyny który poczułem jak otworzyłem otwór rewizyjny pompy i pochyliłem się nad problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe co piszesz bo w sumie np. w takim civicu pompa przy przekręceniu kluczykiem z off na on zawsze się załączała nawet jeśli to robiłem ileś razy pod rząd co kilka chwil no i tu zawsze było tak samo. Siak czy owak zdam raport co było jak się okaże że to nie pompa to będę miał nową pompę :huh: i dalej problem wtedy pewno serwisówka w dłoń i szukamy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa pompa założona (jakie to małe w porównaniu do OEMa ew, hałas pompy zagłusza przelot :D po przekręceniu kluczyka na ON rzeczywiście jest głośniejsza od OEMa) i sprzęt śmiga.

 

 

A tu moje spostrzeżenia dla ostrożnych co to lubią wiedzieć na co trafią zanim coś kupią i rozgrzebią, bo się boją że później coś do siebie nie pasuje itd itp: zestaw montażowy walbro od imprezy wrx-a i sti (bynajmniej tak był nazwany w sklepie) pasuje na 95% do GT, kabel łączący pompę i kostkę jest idealny, gumka pod pompę też ma dobre wycięcia pod blachę nośną ALE po złożeniu całości pompa jest pochylona swoją górną częścią w stronę blachy nośnej (musiałbym mieć ekstra dokumentację zdjęciową a takiej nie robiłem, jak ktoś wyciągnie moduł pompy z baku albo obejrzy na dobrym zdjęciu z serwisówki to się od razu zorientuje o co mi chodzi w tym opisie). Pompa OEM jest umieszczona pionowo a walbro gs342 ma tak umieszczony wtyk i króciec że po zamontowaniu pionowo wtyk zasilający trafia w rurkę wylotową z baku wiec siłą rzeczy trzeba to pochylić no i pompy nie można obrócić bo wspornik pompy i gumka są tak a nie inaczej skonstruowane. Na szczęście po włożeniu modułu pompy do baku zauważyłem że filterek układa się na równolegle do dna zbiornika (seryjny filterek o ile dobrze pamiętam jest pod mniejszym katem w stosunku do OEM pompy niż zestaw walbro).

 

Wniosek jeżeli walbro produkuje wersję pompę z obrócona górą o 180st w stosunku do GS342 to ona chyba trochę lepiej podpasuje do tej bajki choć może się okazać że kabelek zasilający może być wtedy o troszkę (np 1cm) za krótki, jeśli nie produkuje to TTTM i tak ma być jak na razie całość działa będzie ok 10L paliwa w baku to się dowiem czy nie ma jakiś jaj.

 

BTW

1.

jak ktoś uważa że ma w aucie pokłady rdzy na dnie zbiornika to moim zdaniem chyba jest to możliwe tylko w aucie po-powodziowym zalanym po dach tutaj to coś mi się wydaje że od 15 lat ja pierwszy zajrzałem i nie zauważyłem żadnych drobinek po zamieszaniu pędzlem w zbiorniku, no chyba że rozsypuje się ta wewnętrzna konstrukcja nośna filterka seryjnego.

 

2. Nawet jeśli by coś było na dnie zbiornika to niemożliwe jest żeby to pompa wciągnęła bo filterek pompy posiada tak mega drobną siateczkę że nawet jak coś się dostanie do pompy to wątpię żeby w jakikolwiek sposób mogło ją zablokować.

 

Konkluzja dla nowicjuszy - nie jeździjcie na ekstremalnie małej ilości paliwa bo się wam pompa zatrze zwłaszcza jak ma 15 lat a auto 233,5kkm (choć zatarcie to jeszcze do potwierdzenia na 100% bo jej nie sprawdzałem po podłączeniu na krótko, no i jest tam jeszcze taki element elektroniczny który też przecież mógł paść).

 

Edit1.

 

Po zajrzeniu do zbiornika zauważyłem tak formę "miski" nazwijmy to z braku lepszego słowa w której zanurzona jest pompa micha ma wysokość ok połowy zbiornika - to nie jest ta osłona pompy od przerywania z paliwem poniżej 1/2 zbiornika bo coś takiego w sieci przeczytałem ?

 

 

 

Edit 2.

Krótki research w sieci pokazuje ze zestaw jest 100% OK, to pompa powinna mieć którąś ze stron obróconą o 180 stopni wtedy będzie pasować plug and play z odpowiednimi kątami itd.

Edytowane przez Corax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...