Jump to content

Meksyk - wszelkie info


carfit
 Share

Recommended Posts

Pomału planuje wyjazd do środkowego Meksyku do miasta Leoon de Los Aldama . Jest to baza rajdu WRC 2014 w marcu. Nigdy nie byłem w środkowej Ameryce , tymbardziej w Meksyku . Będę tam tydzień z czego 3-4dni to rajd , więc czasu na zwiedzanie będzie mało . Aczkolwiek jeśli jest coś mega ciekawego w tym rejonie , to czemu nie .

Ale potrzebuje wszelkie info , jak stan dróg , wypożyczalnie aut , hotele , na co uważać , jak z tubylcami , jedzenie , generalnie wszystko mnie interesuje o tym kraju. Jeśli ktoś był to proszę sie podzielić wiedza .

Dziękuje :)

Link to comment
Share on other sites

Cześć

Byliśmy w Meksyku w listopadzie zeszłego roku, przejechaliśmy w dwa tygodnie z Mexico City do Tulum na wschodnim wybrzeżu (później wracaliśmy samolotem z Cancun do Mexico i z Mexico do Europy). Ty bedziesz nieco bardziej na polnoc/zachod, nie wiem jak tam jestm, ale moge napisac o tym jak to wygladalo w naszym przypadku.

Poruszaliśmy sie autobusami (swietny system rezerwacji, bardzo wygodne, ze wzgledu na odleglosci staralismy sie wybierac nocne - dosc luksusowe i spokojnie mozna sie wyspac), robiac kilka 2-3 dniowych postojow na zwiedzanie (glownie poindianskich ruin), w koncu zostajac 4 dni na plazy.

Drogi takie sobie, kroluja nissany albo wielkie amerykanskie wozy. Nie wypozyczalismy samochodu, wiec z tej strony szczegolow nie znam. Glówna uwaga po pobycie: przewodniki straszą że Meksyk jest bardzo niebezpieczny i że jezdzic trzeba autostradami bo na zwyklych drogach od razu Cie napadna. Taki przewodnik od razu proponuje wyrzucic i poszukac jakiegos bardziej optymistycznego - i realnego. Amerykanska propaganda jest straszna. Spotkalismy chyba najmilszych i najbardziej poczciwych ludzi jakich mozna sobie wyobrazic. Nikt nam glowy nie odrabal, a nawet nie napadl. Wszyscy sa niezwykle uczynni, uprzejmi i usmiechnieci. Chociazby probowanie porozumiewania sie po hiszpansku jest swietnie odbierana i latwo sie dogadac.

Jedzenie najlepsze jest na ulicy, codziennie staralismy sie jesc cos lokalnego, niczym sie nie zatrulismy. Żona miala raz sensacje żołądkowe, po wizycie w restauracji wybranej z przewodnika, była w zakładce 'polecane'. Ale i była też uwaga że słynie z dań jarskich, a zamówiła jakieś mięcho ;) Z drugiej strony jedzenie troche monotonne, ale przez 4 dni pewnie tego nie odczujesz.

Jak pisałem, nie byłem w tym rejonie więc nie mogę za dużo pomóc - ogólnie jest tak jak napisałem: coco jambo i do przodu, nie ma sie czego bac, tylko zachować rozsądek.

Z innych losowych spostrzeżeń: jesli chcesz kupic lokalna karte prepaid, nie pytaj o 'simcard', nikt nie zrozumie - musisz o 'chip'. I nie tak latwo go kupic - nachodzilismy sie od stoiska do stoiska. W Mexico City co chwila widac uzbrojonych policjantow, nie ma juz za to slynnych zielonych taksowek-garbusow. Teraz sa czerwono-zlote nissany ;) Sprobuj gotowanej kukurydzy posypanej serem. Jakbys znalazł czas, to naprawde warto rozejrzeć się za jakimiś ruinami :)

Jakbys mial jakies szczegolowe pytania, to moze bylbym w stanie odpowiedziec, tak ogolnie to moge tylko powiedziec ze bedziesz mial super wyjazd.

 

https://picasaweb.google.com/fijipg/Meksyk2012?authkey=Gv1sRgCM--8JL-rZz7ew

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie za wszelkie info , bardzo cenne zresztą , a jak tam jest jeśli chodzi o ruch drogowy ? w sensie policja , mandaty , itp. akcje. wogole drogo tam jest ? wizy rozumiem nie potrzeba miec ? telefony , net , działa bez problemowo ? Hotele standart ?

Dzięki

 

Spytam wprost:"Czy to znaczy,że Robert będzie jeździł w 2014r cały cykl MŚ w WRC " ? ;)

 

Prosze daj spokój , jest już wątek o Robercie :huh: . Tak czy siak , zawsze planowałem wyjazd na rajd WRC na inny kontynent , w Europie byłem już chyba na każdym rajdzie ( oprócz Francji Alzacji ) ale jade w pażdzierniku , wiec zaliczę chyba wszystko , pora na inne kontynenty, Zaczne na ameryce południowej Meksyk , Argentyna , a moze w przyszłym roku Nowa Zelandia czy Australia , jak zdrowie i finanse pozwolą :)

Link to comment
Share on other sites

Sytuacja z policyją wygląda podobnie jak w Gwatemali gdzie spędziłem pare miesięcy.

Są na każdym kroku ale mają wszystko w dupie ,czegoś takiego jak kontrola prędkości tam nie ma wcale :DNa linii ciągłej możesz radiowóz wyprzedzić i nawet im oko nie mrugnie. Musisz zrobić na drodze cos na prawdę grubego żeby się zainteresowali ,nas tylko raz gonili po tym jak jadąc Hummerem H2 zgarneliśmy z drogi kilka ich gumowych pachołków ,którymi odgrodzili sobie teren do kontroli pojazdów.Pan władza był bardzo oburzony ,że zburzyliśmy mu jego zabawki i nawet się nie zatrzymaliśmy :biglol: Kolega dostał pierwszy mandat za 12 lat jak tam mieszka.Kontrole są nastawione głownie na kontrole przemytu narkotyków i gotówki do ich kupna.Kontrolują też przewożoną broń i posiadane pozwolenia na nią .Przeglądy techniczne nie istnieją ,nawet radiowozy jeżdżą z nie sprawnym oświetleniem i łysymi oponami.Brak błotnika czy nawet drzwi nikogo nie dziwi.Ubezpieczenie OC też nie jest obowiązkowe ,ale stłuczki nie widziałem ani jednej ,jak już to grube dzwony z udziałem autobusów lub cięzarówek ,bo ich kierowcy robią takie numery na drodze ,że każdy inspektor ITD po wizycie w takim kraju by zwariował.

Generalnie pełny meeekksssyyyykkk :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Odświeżam temat, może ktoś ostatnio był i coś doradzi?

 

W październiku mam zaplanowane 2.5 dnia w Mexico City, zakwaterowanie przy Zocalo. Co koniecznie zobaczyć w samym mieście Meksyk?

Kolejne 8 dni chcę poświęcić na Yucatan - lecę do Cancun, które raczej chcę ominąć i wstępny plan mam taki:

 

1-2 dzień - Valladolid i okolice, w tym Chichen Itza i Ek' Balam

3-4 dzień - Merida i okolice, w tym Uxmal, wyjazd do Tulum

4-6 dzień - Tulum i okolice, głównie plaża+snorkling itp. i wyjazd do Playa del Carmen

7-8 dzień - Playa del Carmen i powrót do Cancun i dalszy lot do Havany

 

Nie jestem fanem bardzo komercyjnych miejsc, stąd wybór Tulum, niż Playa del Carmen - może w ogóle odpuścić to miejsce?

 

Będę wdzięczny za wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...