Przemeq Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Mam takie pytanie, może trochę "gupie": czy po montażu rozpórki muszę jechać na nowo na ustawienie zbieżności? I czy w ogóle jest sens się zabierać za montaż rozpórki samemu, czy raczej trzeba do tego speca? Rozpórka jest na śrubę rzymską, na przód. Samochód - wszyscy wiedzą jaki . Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekSubru Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 TAk trzeba regulować zbieżnośc, i zawiasy w drzwiach oraz pod maską. Tylną klapę z zamkiem należy regulować po założeniu tylnej rozpórki. Po za tym te pytanie Przemeq powinieneś był umieścić w dziale: "Zapytaj Azraela - on wie." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted June 12, 2006 Author Share Posted June 12, 2006 Gdzie mi to najlepiej zrobią? trzeba regulować (...) zawiasy w drzwiach :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
luki Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 TAk trzeba regulować zbieżnośc, i zawiasy w drzwiach oraz pod maską.Tylną klapę z zamkiem należy regulować po założeniu tylnej rozpórki. Po za tym te pytanie Przemeq powinieneś był umieścić w dziale: "Zapytaj Azraela - on wie." dodatkowo zaleca się ustawienie świateł po całej operacji... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vampeer Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 no i trzeba zakladac przednia razem z tylnia bo balans wagowy sie zmienia zaloz, rozkrec i tyle. sa teorie ze dobrze zalozyc na podniesionym aucie co by sie od razu sciasnila po opuszczeniu auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Przeciez STi jest bardzo sztywnym autem i taka rozporka az tak bardzo go nie powygina, pomijajac fakt ze ona nic nie daje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 ale fajnie wygląda, a to też nie jest bez znaczenia :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 To jak wyglad sie zmienia, to znaczy ze trzeba robic zbieznosc od nowa? Jak sie zalozy duzy spoiler to tez? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 To jak wyglad sie zmienia, to znaczy ze trzeba robic zbieznosc od nowa? Jak sie zalozy duzy spoiler to tez? tak i trzeba zrobic 3 kroki do tylu i 2 do przodu potem 4 razy obrocic sie w lewo i 2 razy w prawo. Gdzie mi to najlepiej zrobią? Przemeq'u podjedz do kogokolwiek to Ci to zalozy. Mozez dzisiaj podjechac do Janka Korneckiego i sie pochwalic DD Link to comment Share on other sites More sharing options...
inzynier_mamon Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Adamusmax - wszystkie podane przez Ciebie instrukcje sa nieważne bez splunięcia przez ramię 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 wiedzialem, ze o czyms zapomnialem, kurcze i trza znowu od poczatku taniec deszczu rozpoczynac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Przemeq, nie trzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted June 12, 2006 Author Share Posted June 12, 2006 TAk trzeba regulować zbieżnośc, i zawiasy w drzwiach oraz pod maską.Tylną klapę z zamkiem należy regulować po założeniu tylnej rozpórki. Po za tym te pytanie Przemeq powinieneś był umieścić w dziale: "Zapytaj Azraela - on wie." Przemeq, nie trzeba. Postuluję o zachowanie on-topiczności działu technicznego i ukaranie winnych ewentualnej dezinformacji przynajmniej słownym ostrzeżeniem ze strony moderatora. I wcale nie żartuję, bo przez takie głupie żarty mógłbym wydać niepotrzebnie 200 PLN na zbieżność i równie niepotrzebnie stracić czas I proszę również o ostateczną wykładnię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Rzeczywiście takie żartobliwe wypowiedzi miejsca mieć nie powinnyna tym forum. Przemeq zadał proste pytanie i należy mu się prosta odpowiedź. Żeby wyjasnić - niezależnie od tego czy rozpórkajest potrzebna czy nie, czy nadowzie w aucie sztywne czy nie to zbieżności nie trzeba ustawiać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted June 12, 2006 Author Share Posted June 12, 2006 A pytanie, oprócz tego, że proste, wcale nie było chyba takie bezzasadne - montaż rozpórki wymaga ingerencji w mocowanie elementów przedniego zawieszenia, chociażby odkręcenie śrub od strony komory silnika. Biorąc pod uwagę precyzję jaka jest konieczna przy ustawianiu zbieżności (widzieliście elektronikę do tego używaną? No właśnie...), nie mogłem wykluczyć, że JAKAKOLWIEK ingerencja może spowodować nawet minimalne przestawienie ustawień, co z kolei może oznaczać zaburzenie tej precyzji... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Przemeq, rozumiem dlaczego spytałeś i to chyba dobrze że spytałeś i stąd dziwią mnie te śmiechy. Trzecia śruba oraz to ze auto stoi w miejscu i trzyma kolumny w swoich miejscach starczy. Widziałem taki montaż wielokrotnie. Śrubę rzymską napina się aż do znacznego oporu, ewentualnie aż zacznie trzeszczeć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted June 12, 2006 Author Share Posted June 12, 2006 Azrael - wielkie dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Przemeq, polecam się. Wiedza z najlepszych źródeł ;-) Zobacz jak rozpórka idzie koło przewodu klimy żeby się nie ocierały o siebei - czasem trzeba owinąc coś gąbką/gumą tam żeby nie tarło/hałasowało/przecierało się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted June 12, 2006 Author Share Posted June 12, 2006 Tak tak - wezmę to pod uwagę. I też odległość od IC - jest jedno miejsce, w którym może być dość blisko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Przemeq, jakby co to sam zakładałem w jednym GT i chyba w WRX - w razie kłopotów może coś zaradzimy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted June 12, 2006 Author Share Posted June 12, 2006 A daleko nie jest 8). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Przemeq, no nie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszRT Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Śrubę rzymską napina się aż do znacznego oporu, ewentualnie aż zacznie trzeszczeć. A nie kluczem dynamometrycznym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 TomaszRT, nie. Z resztą raczej mało kto ma klucz płaski dynamometryczny.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
panklex Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Jestem przekorny i napiszę, że zazwyczaj odkręcając górne mocowanie Mac Phersona można regulować kąty koła (w niewielkim stopniu ale czasami wystarczy przy ustawianiu geometrii, jesli jest luz w otworach napewno zmieni sie geometria). Po zamontowaniu nie sprawdzałbym geometrii, przecież dziur mamy w drogach tyle że zaliczysz kilka i się poprzestawia . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts