Skocz do zawartości

Subaru Impreza - silnik szarpie, przerywa, dławi się


pmfbyelhinaru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów. Nareszcie spełniłem swoje marzenie i od ok. miesiąca jestem posiadaczem Subaru Impreza 1.6 GL 1997 r. Jednak pojawił się oczywiście pewien problem. Samochód 5 minut po uruchomienia (gdy się nagrzeje) zaczyna tragicznie szarpać, przerywa, dławi się... wydaje dziwny dźwięk, wręcz szybko pierdzi... nawet zdarza się, że wciskając pedał gazu silnik nie reaguje... myślałem, że to coś z pompą paliwową jednak nie, wymieniłem filtr paliwa, cewke i nadal to samo... Czy mieliście takie przygody? Teraz wymieniam świece. Zobacze co dalej... :( POMOCY!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki nie podmienisz na próbę innych świec ew. też przewodów zapłonowych, sprawdzisz ciśnienia na cylindrach, kodów błędów jakie wymruga check engine to mało tu pomożemy.

Zresztą subaru jest jak każde inne auto, taka sama procedura przy problemach + to, że są z nią większe problemy niż z innymi samochodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

WItam.

Co sie w tym czasie dzialo? wymienilismy przewody, swiece... nadal to samo. Wyczyscilem przepustnice... nadal to samo... czujnik od przepustnicy wymieniony, sonda lambda wymieniona. caly czas to samo... check caly czas sie pali - kod podaje zepsuty czujnik predkosci... po analizie jezdzilem 2 dni bylo ok. dzis wieczorem powrocilo... akurat wtedy kiedy zalalem prawie do pelna ;( na wolnych obrotach nadal szarpie

 

a najlepsze jest to ze nie wykrywa bledow procz czujnika predkosci

Edytowane przez pmfbyelhinaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak ty go kupiles? jest lato, a nawet jesli by nie bylo to jazda probna powinna trwac nascie minut a nie mniej niz piec bys tego nie zauwazyl! moze zaczales dlubac niepotrzebnie, cos przestawiles i teraz zaczely sie cyrki a ty nie wiesz co masz ruszyc?

kod bledu - jaki numer? moze w zlej tabelce go odczytujesz? bo jest ich kilka...

na postoju po uruchomieniu gdy schodza obroty tez szarpie? czy tylko w czasie jazdy? krokowy sprawdzales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to kwestia paliwa skoro wszystko zostało sprawdzone?Obstawiałem świece i przewody- ale wymieniłeś...przepustnica ok...przepływomierz też wyczyściłeś delikatnie? trzeba byłoby chwycić się wszelkiego w takim układzie...skoro jak piszesz był tylko ten jeden błąd :/

A pompa paliwa? może zasysa dziwnie "paliwo" i źle podaje?

kurcze sam nie wiem...chyba pozostanie podjechać po prostu do serwisu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wracam do tematu, Impreza GC8 STI, rocznik '96.

 

Wszystko było pięknie aż pewnego dnia po staniu tydzień na parkingu zaczęła się dławić, krztusić, przygasać, w momencie gdy nagrzewa się silnik (po paru minutach jazdy) - na początku "na zimno" jest ok, moc jest, reakcja na gaz jest.

 

Po nagrzaniu - reakcją na gaz jest dławienie się.

 

Mechanicy wymienili:

- wtryski, kupiłem specjlanie na ebay

- cewke,

- moduł cewki,

- kable

- przepływkę, bo mam zapasową,

- odłączyli czujnik temperatury płynu,

 

wszystko bez zmian.

 

Komputera nie da się podpiąć, bo to japoniec z jakąś sztukowaną wiązką :(

 

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł - auto zaczyna wariować po nagrzaniu silnika, dławi się i przerywa. Na zimno jest ok (ale to tylko jakieś 3-5 minut jazdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/44093-impreza-wrx-1996r-jdm-przekladka-i-remont-silnika/page__st__25

 

post 35

 

i post 63

 

agrupa tez miał takie same objawy i zaklinał się że rozrząd na 100 % jest o.k

ja bym sprawdził

Edytowane przez kowal
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzimy rozrząd i dziury w dolocie, ale czy ktoś ma jeszcze jakieś inne pomysły - jakiś czujnik padł czy co.

 

wygląda na to, że po nagrzaniu auto albo jest przelane albo ma zbyt ubogo.... krztusi się i przygasa, nie można dodać gazu bo dostaje czkawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niesamowite. co prawda auto jest pare tys. kilometrow ode mnie, ale mechanik mi zeznaje, że:

 

"jeden zab na wale korbowym do tylu

reszta walkow sie zgadzala

dziwne, bo w subaru zazwyczaj przestawia sie na ktoryms z walkow a na wale jest dobrze"

 

no i że jest ok, w stosunku do tego co bylo, jest dobrze.

 

czyli warto było sprawdzić rozrząd, dzięki za sugestie !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...