pmfbyelhinaru Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Witam serdecznie forumowiczów. Nareszcie spełniłem swoje marzenie i od ok. miesiąca jestem posiadaczem Subaru Impreza 1.6 GL 1997 r. Jednak pojawił się oczywiście pewien problem. Samochód 5 minut po uruchomienia (gdy się nagrzeje) zaczyna tragicznie szarpać, przerywa, dławi się... wydaje dziwny dźwięk, wręcz szybko pierdzi... nawet zdarza się, że wciskając pedał gazu silnik nie reaguje... myślałem, że to coś z pompą paliwową jednak nie, wymieniłem filtr paliwa, cewke i nadal to samo... Czy mieliście takie przygody? Teraz wymieniam świece. Zobacze co dalej... POMOCY! Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 A jak się zachowuje CHECK ENGINE? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmfbyelhinaru Posted July 25, 2013 Author Share Posted July 25, 2013 (edited) pali się non stop Edited July 25, 2013 by pmfbyelhinaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubBlackbird Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Póki nie podmienisz na próbę innych świec ew. też przewodów zapłonowych, sprawdzisz ciśnienia na cylindrach, kodów błędów jakie wymruga check engine to mało tu pomożemy. Zresztą subaru jest jak każde inne auto, taka sama procedura przy problemach + to, że są z nią większe problemy niż z innymi samochodami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike85 Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Wymrygaj kody błędów - instrukcję znajdziesz pewnie w dziale technicznym. Podaj kody to coś powalczymy. Nikt tu z nas nie dysponuje magiczną kulą Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmfbyelhinaru Posted August 13, 2013 Author Share Posted August 13, 2013 (edited) WItam. Co sie w tym czasie dzialo? wymienilismy przewody, swiece... nadal to samo. Wyczyscilem przepustnice... nadal to samo... czujnik od przepustnicy wymieniony, sonda lambda wymieniona. caly czas to samo... check caly czas sie pali - kod podaje zepsuty czujnik predkosci... po analizie jezdzilem 2 dni bylo ok. dzis wieczorem powrocilo... akurat wtedy kiedy zalalem prawie do pelna ;( na wolnych obrotach nadal szarpie a najlepsze jest to ze nie wykrywa bledow procz czujnika predkosci Edited August 13, 2013 by pmfbyelhinaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
zyggi Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 to jak ty go kupiles? jest lato, a nawet jesli by nie bylo to jazda probna powinna trwac nascie minut a nie mniej niz piec bys tego nie zauwazyl! moze zaczales dlubac niepotrzebnie, cos przestawiles i teraz zaczely sie cyrki a ty nie wiesz co masz ruszyc? kod bledu - jaki numer? moze w zlej tabelce go odczytujesz? bo jest ich kilka... na postoju po uruchomieniu gdy schodza obroty tez szarpie? czy tylko w czasie jazdy? krokowy sprawdzales? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmfbyelhinaru Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 jezdzilismy 2 dnii bylo wszystko ok nic nie dlubane, wszystko pod kontrola. szarpie podczas jazdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Może to kwestia paliwa skoro wszystko zostało sprawdzone?Obstawiałem świece i przewody- ale wymieniłeś...przepustnica ok...przepływomierz też wyczyściłeś delikatnie? trzeba byłoby chwycić się wszelkiego w takim układzie...skoro jak piszesz był tylko ten jeden błąd :/ A pompa paliwa? może zasysa dziwnie "paliwo" i źle podaje? kurcze sam nie wiem...chyba pozostanie podjechać po prostu do serwisu :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 u mnie dławienie, przerywanie i przygasanie zostało zdiagnozowane jako padnięty wtryskiwacz, ale jeszcze go nie wymieniłem więc nie wiem na pewno, czy to to... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Wracam do tematu, Impreza GC8 STI, rocznik '96. Wszystko było pięknie aż pewnego dnia po staniu tydzień na parkingu zaczęła się dławić, krztusić, przygasać, w momencie gdy nagrzewa się silnik (po paru minutach jazdy) - na początku "na zimno" jest ok, moc jest, reakcja na gaz jest. Po nagrzaniu - reakcją na gaz jest dławienie się. Mechanicy wymienili: - wtryski, kupiłem specjlanie na ebay - cewke, - moduł cewki, - kable - przepływkę, bo mam zapasową, - odłączyli czujnik temperatury płynu, wszystko bez zmian. Komputera nie da się podpiąć, bo to japoniec z jakąś sztukowaną wiązką Czy ktoś ma jakiś pomysł - auto zaczyna wariować po nagrzaniu silnika, dławi się i przerywa. Na zimno jest ok (ale to tylko jakieś 3-5 minut jazdy). Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Sprawdzałeś rozrząd może przeskoczył ? , Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 nie - od stania na parkingu i jeżdżenia do hipermarketu rozrząd raczej nie przeskoczył? jednej soboty było dobrze, a następnej po tygodniu stania zaczął wariować, po nagrzaniu się do normalnej temperatury. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 (edited) http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/44093-impreza-wrx-1996r-jdm-przekladka-i-remont-silnika/page__st__25 post 35 i post 63 agrupa tez miał takie same objawy i zaklinał się że rozrząd na 100 % jest o.k ja bym sprawdził Edited October 5, 2013 by kowal 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 sprawdzimy rozrząd i dziury w dolocie, ale czy ktoś ma jeszcze jakieś inne pomysły - jakiś czujnik padł czy co. wygląda na to, że po nagrzaniu auto albo jest przelane albo ma zbyt ubogo.... krztusi się i przygasa, nie można dodać gazu bo dostaje czkawki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zyggi Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 ja bym sie przyjrzal przepustnicy i jej osprzetowi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike85 Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 albo jest przelane albo ma zbyt ubogo.. sonda? Bez podpięcia i sczytania parametrów to pół auta wymienisz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Bez podpięcia i sczytania parametrów to pół auta wymienisz. Komputera nie da się podpiąć, bo to japoniec z jakąś sztukowaną wiązką metoda prób i błędów zostaje , albo ogarnięty mechanior Link to comment Share on other sites More sharing options...
peku33 Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Napięcie na sondzie można zmierzyć woltomierzem jeśli się wie gdzie złapać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 cisnienie paliwa w porzadku, nawet jak mu juz obroty faluja i przygasa .... rozrzad nie sprawdzany ale czy to jest trop? bo u mnie nie byl ruszany, niby sam sobie przeskoczyl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 rozrzad nie sprawdzany ale czy to jest trop? bo u mnie nie byl ruszany, niby sam sobie przeskoczyl? Czasem zdarzają się takie przeskoki przy uruchamianiu silnika. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 .... rozrzad nie sprawdzany ale czy to jest trop? bo u mnie nie byl ruszany, niby sam sobie przeskoczyl? ja bym sprawdził , coś mi mówi że to właśnie to 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 no niesamowite. co prawda auto jest pare tys. kilometrow ode mnie, ale mechanik mi zeznaje, że: "jeden zab na wale korbowym do tylu reszta walkow sie zgadzala dziwne, bo w subaru zazwyczaj przestawia sie na ktoryms z walkow a na wale jest dobrze" no i że jest ok, w stosunku do tego co bylo, jest dobrze. czyli warto było sprawdzić rozrząd, dzięki za sugestie !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 czyli warto było sprawdzić rozrząd, dzięki za sugestie !!! Wniosek z tego taki,że w Subaru,nawet stojącym,potrafi rozrząd "przeskoczyć". Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 ja bym sprawdził , coś mi mówi że to właśnie to czyli warto było sprawdzić rozrząd, dzięki za sugestie nie ma za co Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now