Jump to content

Opony z kolcami?


Kuba

Recommended Posts

Czy jakies firmy produkuja opony z kolcami, ale nie te specjalistyczne rajdowe o szerokosci 100 mm, tylko cos co wejdzie na zwykle stalowe felgi 15 x 5-6 cala i zmiesci sie w blotnikach Subaru. Prosze o linki, nazwy modeli itp. Chce pojezdzic troche po zamarznietym jeziorze.

Link to comment
Share on other sites

Opony zawsze kupuje się bez kolców, muszą być tylko dostosowane do kolcowania, które jest wykonywane przez warsztat. Polecamy Nokiany Hakkapeliitta-1. Lepszych opon zimowych na świecie nie ma, i można je kolcować.

Link to comment
Share on other sites

Czlowiek leniwy i mu sie nie chce. Nie ma gotowcow? Podobno szwedzi moga jezdzic po normalnych drogach na oponach kolcowych wiec pewnie maja dostep do tego typu sprzetu. Ewentualnie gdzie dostac kolce do takich opon i czy wtedy nalezy uzywac detki?

Link to comment
Share on other sites

Dętki się nie używa, a gotowców nie ma, ponieważ ilość kolców zależy od konkretnego użytku, jaki chcesz zrobić z opony. Na lód zawinszujesz sobie dużo więcej kolców niż na śnieg na ten przykład, a sam proces kolcowania jest dość upierdliwy, niemniej zrobi to każdy dobry gumiarz...

Link to comment
Share on other sites

Na kolcowaniu opon samochodowych to się nie znam. Z powyższych wypowiedzi wnioskuję że sytuacja jest podobna jak w rowerach. Tu też opony kolcuje się raczej ręcznie a gotowce są strasznie drogie. A zwykła albo jakaś super zimówka na jezioro nie wystarczy?? Wydaje mi sie że te kolce mogą też wypadać z opony. A jak już wypadną to chyba jest to równe z uszkodzeniem opony.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jaka jest praktyczna roznica pomiedzy Hakkapeliitta 1 a Hakkapeliitta 2. Czy zostac przy standardowym rozmiarze 205/55R16 czy tez zejsc o jeden numer nizej do 195/60R15 lub 185/65R15?

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie że te kolce mogą też wypadać z opony. A jak już wypadną to chyba jest to równe z uszkodzeniem opony.

 

Jak wypadną to masz to co przed kolcowaniem opony miałeś, czyli zwykłą opone zimową.

Link to comment
Share on other sites

Jezus, na tym zdjeciu to jakis terminator jest.

W Norwegii jezdzilem na kolcach po szosach, wszystkie Normeny zasuwaja na kolcach po asfalcie tez. Stad maja takie wyryte rynny w szosach, ale je zalepiaja. Te kolce sa malutkie, ledwo wystaja z opony.

W Rosji gdzie mnie tez nosi ludnosc w Petersburgu gna na kolcacgh i tylko szu szu slychac. Przepraszam, gna to duzo powiedziane, one sie tam tocza na ogol po dwoch pasach na raz.

Link to comment
Share on other sites

Nie, jak dla mnie to lekka przesada. Bylem na tym rajdzie w Michigan i dopiero tam zobaczylem ze na wielosezonowych oponach traci sie polowe zabawy.

Na zimówkach na lodzie jest niewiele lepiej.

Juz sie zdecydowalem na te Nokian'y, teraz mam tylko problem z wyborem miedzy 1 a 2.

Na takie imprezy WS-50 jest przez niektórych uważane za najlepsze. Ja nie mam opinii tak sprecyzowanej. Na NASIOC są tony napisane o WS-50 i innych zimówkach.

Pozatym znalazlem jeszcze cos takiego: http://www.11tenths.com/products.HTML

Są jeszcze Green Diamond:

http://greendiamondtire.com/index.html

Ponoć niezłe na lodzie jak na niekolcowane.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...