elmo Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Wiem, że wirtualnie to się nie da zdiagnozować problemu z zawiasem (lub czymś innym), ale liczę na wskazówki gdzie szukać. Mianowicie, gdy pokonuję poprzeczne nierówności takie jak tory tramwajowe lub spowalniacze, wówczas słyszę i czuję w podłodze oraz na kierownicy, jak coś mi stuka z przodu. Podjechałem dziś na szarpaki i wszystko ładnie działa, nie ma luzów, a amory prawie jak nowe. Ponadto w zeszłą sobotę wymieniłem gumy przedniego staba (myślałem, że to one padły). Łączniki staba wymieniałem rok temu (jakieś 15k km mają). No i teraz rozkminiam, czy to jednak łączniki staba, czy też górne mocowanie amora, a może zupełnie coś innego. Jakieś sugestie. Sprawcie, by moja Świnia przestała się stukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Raczej stawiałbym na łącznik(i) staba. Wymieniałem rok temu z tyłu na nowe i już jeden puka.Przebieg coś w okolicach 8-9 tyś po "naszych" drogach 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 (edytowane) Wcześniej stukało czy dopiero od niedawna? Ja bym proponował podjechać do dobrego mechanika, zanim niepotrzebnie wydasz kasę na jakieś części zawieszenia. Pod warszawą mam sprawdzonego mechanika, jak chcesz namiary to pisz na pw. Na stacjach diagnostycznych "majstry" często nie mają nawet pojęcia jak znaleźć luzy lub im się nie chce. Za takie sprawdzenie dostają tylko kilka dych i reszta ich nie obchodzi. Edytowane 13 Maja 2013 przez blade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 @@blade, stukać zaczęło wcześniej. Dlatego wymieniłem gumy staba, ale to nie one. Kupię łączniki Whiteline'a, bo to nie zaszkodzi (te seryjne to jakaś pomyłka). Jak to nie pomoże to pomęcze ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Koledzy przyłączę się do tematu bo mam ten sam problem w bugeyu WRX stuka coś z przodu jak najeżdżam np na poprzeczne nierówności jest to taki pojedynczy stuk , tak samo jest przy hamowaniu i przyspieszaniu stuk dochodzi gdzieś z dołu zawieszenia i jest odczuwalny na pedałach i kolumnie kierownicy wymieniłem prawie wszystko w zawiasie a wiec sworznie , łączniki, gumy stabilizatora , tuleje wahaczy, końcówki drążków i jak stukało tak stuka ,dodam że na nierównościach typu np jakieś dołki nie stuka . Mam wrażenie że stuk pojawia się przy obciążeniu zawieszenia przód-tył . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeklwh Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Koledzy przyłączę się do tematu bo mam ten sam problem w bugeyu WRX stuka coś z przodu jak najeżdżam np na poprzeczne nierówności jest to taki pojedynczy stuk , tak samo jest przy hamowaniu i przyspieszaniu stuk dochodzi gdzieś z dołu zawieszenia i jest odczuwalny na pedałach i kolumnie kierownicy wymieniłem prawie wszystko w zawiasie a wiec sworznie , łączniki, gumy stabilizatora , tuleje wahaczy, końcówki drążków i jak stukało tak stuka ,dodam że na nierównościach typu np jakieś dołki nie stuka . Mam wrażenie że stuk pojawia się przy obciążeniu zawieszenia przód-tył . a może zawieszenie silnika .... myślałeś o tym skoro słyszysz stuk przy dodawaniu gazy i przy hamowaniu.. poduszki może już padaka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 @@ziarus007, sprawdzałeś przekładnię kierowniczą ? moja pukała tylko jak wolno po nierównościach jeździłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Czyli, na razie mamy następujących faworytów (kolejność przypadkowa): 1. Łączniki 2. Górne mocowania amorów 3. Poduszki silnika i/lub skrzyni 4. Przekładnia kierownicza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Gór @ziarus007, sprawdzałeś przekładnię kierowniczą ? moja pukała tylko jak wolno po nierównościach jeździłem przekładnia raczej by sie tłukła na nierównosciach , a poduszki niby sprawdzałem nie powinny sie obijac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Raz na jakiś czas i u mnie coś stuknie, nie ma reguły kiedy. Niestety podejrzewam przekładnię lub jej mocowanie (jeśli tam jest w ogóle możliwość luzu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Świnia mi stuka, ale nie wiem gdzie pewnie w chlewie a tak serio zobacz najezdzajac tylko jednym kolem, jesli bedzie w obu przpadkach to wykluczy kolpak amorka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Czyli, na razie mamy następujących faworytów (kolejność przypadkowa): 1. Łączniki 2. Górne mocowania amorów 3. Poduszki silnika i/lub skrzyni 4. Przekładnia kierownicza Ja obstawiał bym łączniki. Kupię łączniki Whiteline'a, bo to nie zaszkodzi Jak chcesz mieć pewność co stuka to jeszcze raz proponował Ci bym oddać auto do kogoś kto zna się na subaru. Dlatego proponowałem nieAso Może nie trzeba będzie zmieniać łączników a kase wydasz na coś co jest do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viking1232 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 czesto odkrecaly sie gorne sruby mocowania amorow,sprawdz dokrecenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 (edytowane) A czy nie prosciej jechac na pierwsza lepsza stacje diagnostyczna, zeby na szarpaki wjechali? 20 pln kosztuje i bedzie wiadomo co i jak :-P Co do łączników to kup sobie Meyle z serii HD. Ja takie u siebie wstawilem i jestem zadowolony. Edytowane 16 Maja 2013 przez Tranquilizer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolo78 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Mam to samo w sti 04,jeździłem na szarpaki, do trzech rożnych mechanikow i nic, wszystko ok, testy amorow 89 i 91procent. Okazało się ze jeden amortyzator pomimo dużej sprawności ma mały luz na sztycy i na każdej nierówności napi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Okazało się ze jeden amortyzator pomimo dużej sprawności ma mały luz na sztycy i na każdej nierówności napi... standard w sti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Ja dziś odkryłem co mi stukało (Podziękowania dla ASO Dawoj). Partacze, którzy robili mi geometrię nie dokręcili końcówki drążka kierowniczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 a gdzie Ci robili geometrie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitiis Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 U mnie z tylu to wiadomo pukaly tylnie amorki,ale zmienilem i jest cisza. W przodzie cos puknie jak jest wieksza dziura. Na mniejszych nic nie slysze,ale w najblizszym czasie musze podjechac do kogos by na to zerknal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danishow Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Odświeżę troszkę temat. Mam też problem ze stukaniem dochodzącym z przodu ale w sumie tylko gdy pada deszcz lub jak wyjadę z myjki. Najczęściej stuka tuż przed zatrzymaniem się, skręcaniem w miejscu lub podczas jazdy gdy nacisnę hamulec ...ale tylko gdy jest mokro. Wymienione już sworznie, łączniki stabilizatora i końcówki drążków. Ktoś ma jakieś pomysły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zofx Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 gumy na stabie pewnie Ci trzeszczą, ale wrażenie jest jakby pukały :-) mam tak samo w mokre dni. bede próbował jakos wcisnąc smaru na gumy stabilizatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Najlepiej odkręcić mocowania drążka i wysmarować obficie drążek Wtedy ma się spokój na dłuższy czas o ile to właśnie to jest przyczyną waszych odgłosów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 panowie najprostszy sposób na sprawdzenie łączników i gum stabilizatora to poprostu.... ......pobujac samochodem na boki, i bedzie słychac lub przyłożyć ręke do łącznika. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danishow Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 (edytowane) Hmm, gumy stabilizatora chyba raczej nie. Ten dźwięk przypomina lekkie stuknięcie młotkiem w coś metalowego. Ale dla spokoju i eliminacji wymienię te gumy ;-) edit: Wczoraj było suchutko i nic nie stukało aż dzisiaj po pracy pojechałem umyć auto. Stuki tak jakby tylko przy hamowaniu, może zaciski ...miał już ktoś z tym jakiś problem? Edytowane 3 Grudnia 2013 przez danishow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilwro Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Witam, ja miałem niedawno to samo, gumy stab. oem wymienilem, poduchy silnika ok, magiel tez, okazalo sie ze dokreciłem gorną nakretke od amora dosłownie poł obrotu, trzeba przytrzymac imbusem 6 kontre i 17 dokrecic nakretke najleiej klucz odgiety 17 oczkowy i w srodek imbusem przytrzymac i bedzie ok. Naomiast co do luzu na samej sztycy to tylko wymiana amora a raczej dwóch nawet jesli jeden jest ok.Tyle pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się