Jump to content

Świnia mi stuka, ale nie wiem gdzie :)


elmo
 Share

Recommended Posts

Wiem, że wirtualnie to się nie da zdiagnozować problemu z zawiasem (lub czymś innym), ale liczę na wskazówki gdzie szukać. Mianowicie, gdy pokonuję poprzeczne nierówności takie jak tory tramwajowe lub spowalniacze, wówczas słyszę i czuję w podłodze oraz na kierownicy, jak coś mi stuka z przodu. Podjechałem dziś na szarpaki i wszystko ładnie działa, nie ma luzów, a amory prawie jak nowe. Ponadto w zeszłą sobotę wymieniłem gumy przedniego staba (myślałem, że to one padły). Łączniki staba wymieniałem rok temu (jakieś 15k km mają). No i teraz rozkminiam, czy to jednak łączniki staba, czy też górne mocowanie amora, a może zupełnie coś innego. Jakieś sugestie. Sprawcie, by moja Świnia przestała się stukać :)

Link to comment
Share on other sites

Wcześniej stukało czy dopiero od niedawna? Ja bym proponował podjechać do dobrego mechanika, zanim niepotrzebnie wydasz kasę na jakieś części zawieszenia. Pod warszawą mam sprawdzonego mechanika, jak chcesz namiary to pisz na pw.

 

Na stacjach diagnostycznych "majstry" często nie mają nawet pojęcia jak znaleźć luzy lub im się nie chce. Za takie sprawdzenie dostają tylko kilka dych i reszta ich nie obchodzi.

Edited by blade
Link to comment
Share on other sites

@@blade, stukać zaczęło wcześniej. Dlatego wymieniłem gumy staba, ale to nie one. Kupię łączniki Whiteline'a, bo to nie zaszkodzi (te seryjne to jakaś pomyłka). Jak to nie pomoże to pomęcze ASO ;):P

Link to comment
Share on other sites

Koledzy przyłączę się do tematu bo mam ten sam problem w bugeyu WRX stuka coś z przodu jak najeżdżam np na poprzeczne nierówności jest to taki pojedynczy stuk , tak samo jest przy hamowaniu i przyspieszaniu stuk dochodzi gdzieś z dołu zawieszenia i jest odczuwalny na pedałach i kolumnie kierownicy :( wymieniłem prawie wszystko w zawiasie a wiec sworznie , łączniki, gumy stabilizatora , tuleje wahaczy, końcówki drążków i jak stukało tak stuka ,dodam że na nierównościach typu np jakieś dołki nie stuka . Mam wrażenie że stuk pojawia się przy obciążeniu zawieszenia przód-tył .

Link to comment
Share on other sites

Koledzy przyłączę się do tematu bo mam ten sam problem w bugeyu WRX stuka coś z przodu jak najeżdżam np na poprzeczne nierówności jest to taki pojedynczy stuk , tak samo jest przy hamowaniu i przyspieszaniu stuk dochodzi gdzieś z dołu zawieszenia i jest odczuwalny na pedałach i kolumnie kierownicy :( wymieniłem prawie wszystko w zawiasie a wiec sworznie , łączniki, gumy stabilizatora , tuleje wahaczy, końcówki drążków i jak stukało tak stuka ,dodam że na nierównościach typu np jakieś dołki nie stuka . Mam wrażenie że stuk pojawia się przy obciążeniu zawieszenia przód-tył .

a może zawieszenie silnika .... myślałeś o tym skoro słyszysz stuk przy dodawaniu gazy i przy hamowaniu.. poduszki może już padaka...
Link to comment
Share on other sites

Czyli, na razie mamy następujących faworytów (kolejność przypadkowa):

1. Łączniki

2. Górne mocowania amorów

3. Poduszki silnika i/lub skrzyni

4. Przekładnia kierownicza

Link to comment
Share on other sites

Gór

@ziarus007, sprawdzałeś przekładnię kierowniczą ? moja pukała tylko jak wolno po nierównościach jeździłem

 

przekładnia raczej by sie tłukła na nierównosciach , a poduszki niby sprawdzałem nie powinny sie obijac :(

Link to comment
Share on other sites

Raz na jakiś czas i u mnie coś stuknie, nie ma reguły kiedy. Niestety podejrzewam przekładnię lub jej mocowanie (jeśli tam jest w ogóle możliwość luzu).

Link to comment
Share on other sites

Świnia mi stuka, ale nie wiem gdzie :)

 

 

pewnie w chlewie

 

a tak serio zobacz najezdzajac tylko jednym kolem, jesli bedzie w obu przpadkach to wykluczy kolpak amorka

Link to comment
Share on other sites

Czyli, na razie mamy następujących faworytów (kolejność przypadkowa):

1. Łączniki

2. Górne mocowania amorów

3. Poduszki silnika i/lub skrzyni

4. Przekładnia kierownicza

Ja obstawiał bym łączniki.

 

Kupię łączniki Whiteline'a, bo to nie zaszkodzi

Jak chcesz mieć pewność co stuka to jeszcze raz proponował Ci bym oddać auto do kogoś kto zna się na subaru. Dlatego proponowałem nieAso :P Może nie trzeba będzie zmieniać łączników a kase wydasz na coś co jest do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

A czy nie prosciej jechac na pierwsza lepsza stacje diagnostyczna, zeby na szarpaki wjechali? 20 pln kosztuje i bedzie wiadomo co i jak :-P

 

Co do łączników to kup sobie Meyle z serii HD. Ja takie u siebie wstawilem i jestem zadowolony.

Edited by Tranquilizer
Link to comment
Share on other sites

Mam to samo w sti 04,jeździłem na szarpaki, do trzech rożnych mechanikow i nic, wszystko ok, testy amorow 89 i 91procent. Okazało się ze jeden amortyzator pomimo dużej sprawności ma mały luz na sztycy i na każdej nierówności napi...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

U mnie z tylu to wiadomo pukaly tylnie amorki,ale zmienilem i jest cisza. W przodzie cos puknie jak jest wieksza dziura. Na mniejszych nic nie slysze,ale w najblizszym czasie musze podjechac do kogos by na to zerknal.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Odświeżę troszkę temat. Mam też problem ze stukaniem dochodzącym z przodu ale w sumie tylko gdy pada deszcz lub jak wyjadę z myjki. Najczęściej stuka tuż przed zatrzymaniem się, skręcaniem w miejscu lub podczas jazdy gdy nacisnę hamulec ...ale tylko gdy jest mokro. Wymienione już sworznie, łączniki stabilizatora i końcówki drążków. Ktoś ma jakieś pomysły ?

Link to comment
Share on other sites

panowie najprostszy sposób na sprawdzenie łączników i gum stabilizatora to poprostu....

......pobujac samochodem na boki, i bedzie słychac lub przyłożyć ręke do łącznika.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hmm, gumy stabilizatora chyba raczej nie. Ten dźwięk przypomina lekkie stuknięcie młotkiem w coś metalowego.

Ale dla spokoju i eliminacji wymienię te gumy ;-)

 

edit:

Wczoraj było suchutko i nic nie stukało aż dzisiaj po pracy pojechałem umyć auto. Stuki tak jakby tylko przy hamowaniu, może zaciski ...miał już ktoś z tym jakiś problem?

Edited by danishow
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam, ja miałem niedawno to samo, gumy stab. oem wymienilem, poduchy silnika ok, magiel tez, okazalo sie ze dokreciłem gorną nakretke od amora dosłownie poł obrotu, trzeba przytrzymac imbusem 6 kontre i 17 dokrecic nakretke najleiej klucz odgiety 17 oczkowy i w srodek imbusem przytrzymac i bedzie ok. Naomiast co do luzu na samej sztycy to tylko wymiana amora a raczej dwóch nawet jesli jeden jest ok.Tyle pzdr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...