Jump to content

SWAP Z 1.6 NA 2.2


cholek88
 Share

Recommended Posts

WITAM,

ZROBIŁEM RZECZ RYZYKOWNĄ I PRZESZCZEPIŁEM ZE STAREJ LEGACY SILNIK EJ22 136HP (Z KRÓTKIEJ SERII TJ MA DODATKOWĄ ROLKĘ JAK ZMIENIANY BYŁ ROZRZĄD- Z TEGO CO MI MECHANIK TŁUMACZYŁ). PODCZAS PRZESZCZEPU OKAZAŁO SIĘ ŻE SKRZYNIA NIE JEST OD 1.6 ALE MOŻE DZIĘKI TEMU IDEALNIE ZGRAŁA SIĘ Z SILNIKIEM. PROBLEM TKWI W ELEKTRONICE - CHCE POMÓC SWOJEMU ELEKTRYKOWI BO NI KUTA NIE MOŻE ODPALIĆ SILNIKA , ZROBIŁ Z DWÓCH WIĄZEK JEDNĄ (WRAZ Z EJ22 KUPIŁEM KOMPUTER, WIĄZKĘ SILNIKA).

PROSZĘ O RADĘ CO TAM MOŻE BYĆ NIE TAK (BO MOŻE WSZYSTKO) CZY MOŻNA SIĘ WZOROWAĆ SCHEMATEM Z IMPREZY L - AMERYKAŃSKIEJ WERSJI GDZIE BYŁ MONTOWANY ??? CZY JEŻELI NIE MOŻNA ZGRAĆ TYCH OKABLOWAŃ TO MOŻNA POPROWADZIĆ ELEKTRYKĘ TAK JAK IDZIE W LEGACY ABY SILNIK MÓGŁ SPRAWNIE DZIAŁAĆ.

Z GÓRY DZIĘKI ZA KAŻDĄ PODPOWIEDŹ

DZIĘKI TEJ POMOCY PRZECIERANE ZOSTAJĄ NOWE SZLAKI W SWAPIE SUBARYN

Link to comment
Share on other sites

Witaj

Prawdopodobnie mam komputer,wiązkę,zegary od Subaru Impreza US 2,2 L 131KM.

 

Owszem słyszałem o łączeniu dwóch wiązek ale ... nigdy w subaru.Conajwyżej dokładanie kabelka przy montażu silnika NewAge w GT. Ale żeby pożenić dwie wiązki przy swapie w subaru z powodzeniem nie słyszałem :(

 

PS. Nie przeszczepiłeś silnika , Ty go na razie włożyłeś do komory silnika na swoje miejsce. Jak go odpalisz i pojedziesz będzie można mówić o przeszczepie.

Edited by Jacky X
Link to comment
Share on other sites

Owszem słyszałem o łączeniu dwóch wiązek ale ... nigdy w subaru.Conajwyżej dokładanie kabelka przy montażu silnika NewAge w GT

 

Mało słyszałeś :) - wykonałem taki zabieg: do Imprezy GT Turbo MY99 zamontowałem silnik + skrzynię + dyfer sti ver.2. Wyszło ciut taniej niż remont oryginalnego silnika.

Z GT został ABS, klima, zegary, airbagi i inne. Wiązka silnika + sterownik sti ver.2. Właśnie z dwóch wiązek zrobiliśmy jedną :P . Powstał bardzo fajny pojazd - GT kombi, co wciąga nosem sti new age.

Edited by house_1
Link to comment
Share on other sites

@cholek88 Zacznę od rzeczy najbanalniejszej - nie było przypadkiem immobilisera? Sprawdź, jaki masz kluczyk. Może to jest powodem?

Nie napisałeś nic o rocznikach Twoich autek...

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam, dureń ze mnie - o najważniejszej informacji zapomniałem :rolleyes: impreza gc kombi z 93 roku a silnik 2.2 z legacy 92 rok manual. Skrzynia u mnie jest z reduktorem w manualu i spasowała na 110% z silnikiem , gorzej z kabelkami a immobila brak tak u mnie jak i u legacy

 

Temat przeszczepu 1.6->2.0 lub 2.2 jest stary jak to forum,podaj roczniki dawcy i biorcy a przede wszystkim porównaj trigery w obu silnikach,czy są takie same czy inne? pozdro.

 

No każdy o tym słyszał albo rozmawiał, ja poleciałem o krok dalej w GC z 93 wepchnąłem ten silnik (z 92) no iiii muszę się radzić was aby ratować moje cudo

Link to comment
Share on other sites

http://www.forum.sub...ko/page__st__25

 

Strona 2 ,poz 25.

Mam kompa, i wiązki do 2,2L 131KM US 2000r. Może bym gdzieś znalazł numery silnika.

 

 

Jak kupowałem rozrząd to brałem od europejskiego Legaca I 96-99 131KM. Ale był jeszcze Legac 89-94 136 KM. Obydwa mają tą samą pojemność 2212 jak i mój silnik. Trzeba by dowiedzieć się jak ze sterowaniem tych silników.

Edited by Jacky X
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...