Maciek5522 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Witam ,jestem świeży tutaj i mam trochę pytań co do justynki ,którą zamierzam kupić Celuje w tą drugą ,taką jak swift . Od razu z miejsca mówię ,że silnik 1.3 mi nie wystarczy ,i raczej nie ma sensu w niego pakować pieniądze ,bo długo nie pojeżdżę (tak sądzę) Chciałbym wsadzić tam silnik 1.6 najlepiej 16v ,i tu się pojawia pierwsze pytanie : z czego silnik ? ile kosztuje ta zabawa ? Czy reszta podzespołów wytrzyma ten silnik ? chciałbym wyciągnąć minimum 110 km a samochód ma mieć zastosowanie do KJS Co do reszty zmian w samochodzie to myślę o twardszych sprężynach ,przydało by się także justysie obniżyć chociaż o 30 mm , Hydrauliczny ręczny powinien się znaleźć także , Fotele sportowe ,nie za drogie ,myślę o bimarco ,albo o jakichś sportowych ale nie koniecznie głębokich kubłach ,bo na dłuższą metę jakbym jechał gdzieś to jest niezbyt wygodnie Kierownica raczej też nieco inna ,powinno to jakoś wyglądać ,ale takie bajery to na sam koniec . I co byście mi polecili to tego samochodu jeszcze ? coś sensownego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiSubi Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Jak już tak koniecznie chcesz wywalać silnik 1.3, bo na bank Ci nie wystarczy i wstawiać 1.6 , to powiem Ci że można , kwestia ile masz na to kasy. W " nielegalu" jest nawet taki projekt. Watro tam zajrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 chciałbym wyciągnąć minimum 110 km a samochód ma mieć zastosowanie do KJS To poszukaj silnika z swifta GTi - mocy ma dość (fabrycznie 101 koni), pojemność taka, że powalczysz w innej kategorii w KJS-ach a w tak lekkiej budzie będzie wymiatać. No i zawsze możesz podłubać przy silniku: http://www.autokrata.pl/artykul/auto-dnia-suzuki-swift-gti-452 http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=132869 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Wchodząc do pojemności 1,6 mogą się pojawić CRX, Civici i inne szlifierki z mocą ponad 150 KM. Suzukowe 1,3 o mocy 101 KM jest fajne i można je ciut podkręcić i wtedy w klasie 1,3 można powymiatać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek5522 Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 W jakiej kwocie znajdę ten silnik , i ile jest roboty ze swapem ? Słyszałem ,źe ma kiepski moment ... Jeszcze takie pytanie na dziś ,ile moźna wyciągnąć z tego 1.3 z Gti ,i ile będę mógł wyciągnąć z tego seryjnego na początek ? Nie ukrywam źe nie mam maszynki do pieniędzy ,ale zawsze moźna coś odłoźyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 W jakiej kwocie znajdę ten silnik To już kwestia szczęścia i poszukiwań... ile jest roboty ze swapem Niewiele - swift i justy są technicznie bardzo mocno spokrewnione. Nawet powstawały w tej samej fabryce na Węgrzech Słyszałem ,źe ma kiepski moment ... Moment, moment, chwileczkę. Z czym to porównujesz? w końcu to jedynie 1.3 ile moźna wyciągnąć z tego 1.3 z Gti To przede wszystkim kwestia kasy - z 0,65l w "maluchu" też można osiagnąć 50 koni. Ale krótkodystansowych Wrzuciłem Ci w drugim linku: Suzuki Swift 1.3 GTi mk2 1990r – 131KM Silnik (obróbka Krasnobrodzka Silniki Wyścigowe, reszta WZ Serwis) – nowy komputer z odcinką na 8200obr/min (zamiast 7500) – kompletny porting głowicy – komplet nowych zaworów i prowadnic + ich obróbka – nowe hydrauliczne popychacze zaworowe – nowe sprężynki zaworowe Cat Cams – powiększenie + honowanie cylindrów – tłoki nadwymiarowe ARCO – nowa pompa olejowa ARCO – panewki ACL Race – pierścienie RIK – cały dół (wał, korbowody, koło zamachowe, docisk sprzęgła i reszta)) dokładnie wyważone – przepustnica 60mm z Nissana Primery GT (SR20DE) – świece Denso Irydium – wałki rozrządu Świątek 260 typ R – regulowane kółka rozrządu 2101 – świnka Ecumaster DET3 strojona przez Chestera Problemem (jak zwykle w takich projektach) będzie Nie ukrywam źe nie mam maszynki do pieniędzy Kolejne pytanie: ile będę mógł wyciągnąć z tego seryjnego na początek ? jest IMO bez sensu - kupisz, pojeździsz i zobaczysz, czy TY to ogarniasz i potem zdecydujesz, czy łapać coś mocniejszego. Inwestowanie kasy w potencjalnie słabszy silnik mija się wg mnie z celem. Aaa, jeszcze jedna, w zasadzie podstawowa sprawa: czy jeździłeś już KJS'y, lub coś podobnego? Bo (wbrew pozorom) nie mocą się tu wygrywa. Liczy się "wkładka mięsna", czyli umiejętności a właściwa kolejność przeróbek to: zawieszenie - hamulce - i dopiero silnik. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiSubi Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Na południu chłopaki takimi autami wyjmują często generalki. A w klasie nikt nie może im podskoczyć. Oczywiście jak Ci zabraknie mocy można i tak ciągle silnik 1.3 N/A a jak dalej bedzie Ci brakować mocy bo to ona wygrywa KJSy to ))))))))))) A tak serio... wyciśnij wszystko nawet z tego 1.3 8v zabij motor eksploatacja, setkami kilometrów ogniem i zobaczysz ze nawet tym można wygrywać. Znajomek Monte Calwarie właśnie takim swiftem wszystkich obgobnił .. tylko ze koleś mocno ogarnia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek5522 Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 No ,w sumie macie racje ,najpierw spróbuje po prostu startować i wyciskać ile się da ,i dopiero jak zobaczę co potrzebuje to zacznę zmieniać . Jeszcze nic nie mam a zaczynam panikować W KJS nie startowałem ,ale na jakichś trasach przez pola u siebie coś trenuje samochodem mamy ,Corsą i nawet to 1.2 nie jest złe a już wybrzydzam :/ A jak się ma sprawa z ręcznym w tym samochodzie ? Trochę go używam ,np na nawrotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiSubi Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 W tym aucie jest problem z ręcznym. Teoretycznie zaciągnięcie powoduje blokowanie wszystkich kół. Sam choć miałem do czynienia z tymi autami od lat sprawdziłem i tak przekazywałem dalej. Jest jednak sposób hardcorowy i troche destrukcyjny zapewne na dłuższa mete. Trzeba ciagać reczny bez wysprzeglania z gazem w podłodze. Okazuje sie że to działa. wisko sie mieli ale tył blokuje a przednie sie kręcą.Sa tacy co tak traktuja auta od lat i sie to sprawdza... a jak padnie wisko.. kupujesz dyfer za pare stówek i jezdzisz dalej:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_ Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 A jak się ma sprawa z ręcznym w tym samochodzie ? Trochę go używam ,np na nawrotach Ale co? Ręczny w każdym samochodzie jest, wystarczy dobrze naciągnąć Ja u siebie mam usuniętą zapadkę i dłuuugą wajchę. Bez problemu nawet przy większej prędkości blokuje koła. HubiSubi, na sprzęgle blokuje wszystkie?? U mnie tak jest bo mam na sztywno, ale na wiskozie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiSubi Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Rozmawiamy o Justy II a tam jest specyficzny napęd To nie impreza czy legacy. Brak centralnego mechanizmu różnicowego. Tylna oś jest dołączona przez sprzęgło wiskotyczne, które dość szybko spina . Jak zablokujesz tylne koła visko spina i blokuje przednie koła ( takie pseudo sztywno) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_ Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Jak zablokujesz tylne koła visko spina i blokuje przednie koła ( takie pseudo sztywno) No właśnie o to mi chodziło. Myślałem, że wisko spina tylko jak przód wymknie się spod kontroli Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiSubi Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Fajne jest to że auto jedzie nawet jak ukręcisz półoś, a nawet obie jak są na jednej osi Tu wyższość nad imprezami , legasiami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_ Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Fajne jest to że auto jedzie nawet jak ukręcisz półoś, a nawet obie jak są na jednej osi Tu wyższość nad imprezami , legasiami Miałem niestety okazje sprawdzac, przy prawie 140kmh wylecial mi przegub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKV Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 W jakiej kwocie znajdę ten silnik , i ile jest roboty ze swapem ? Słyszałem ,źe ma kiepski moment ... Fabrycznie masz w nim 101km i 113Nm - SWAP jest plug&play bo G13Ba czyli 1.3 8V SOHC ma praktycznie identyczny blok co G13B 1.3 16V DOHC czyli ten z GTi. Podmieniasz wiązkę i komputer i latasz Jakby co kolega ma chyba jeszcze 3 silniki ze Swifta GTi na sprzedaż bo się tym zajmuje - kupno i rozbiórka skorodowanych Swiftów GTi. Koszt takiego silnika to około 1500zł Do tego jak ci zależy na momencie to bym przede wszystkim zrobił pełną obróbkę głowicy oraz dał jakiś dedykowany filtr stożkowy (sprawdziłem na hamowni - K&N daje 4.6KM względem seryjnego filtra). U mnie takie modyfikacje (nie pamiętam czy na seryjnym kolektorze wydechowym czy już na 4-1)dały taki oto wykres więc moment obrotowy chyba nie jest aż taki zły: I tak to jechało: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiebod Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Tak czytam i czytam każdy z Was coś pogrzebał przy tym silniku a czy któryś z Was montował do niego turbo ? Ja mam taki plan 1,3GTI zrobić całą głowicę z większymi zaworami , wałki , dolot , wydech no i turbo bardzo jestem ciekaw jaki będzie tego efekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Sobolewski Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 Tak odgrzewając wątek, chciałbym sie spytać czy 1.3 16v dohc ze swifta będzie pasował plug and play w miejsce 1.3 8v w subaru mjusty? Czy skrzynia biegów (swift ośka a justy 4wd) i cały osprzęt podejdzie? Może w łatwy sposób da sie wsadzić jeszcze inny silnik? Od razu zaznaczę że to na żadne wyścigi. Chciałbym to zrobic sam ale najsamprzód musze wiedzieć czy "wystarcz wyjąć stary wsadzić nowy"? Nie jestem mechanikiem z zawodu tylko wszystko metodą prób i błędów... Miejsca trochę mam. Narzędzia też. Czasu dopóki nei znajdę pracy też. Finanse ograniczone - sta justy a nie wrx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się