Skocz do zawartości

Swap na większy silnik ,przeróbki


Maciek5522

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,jestem świeży tutaj i mam trochę pytań co do justynki ,którą zamierzam kupić :)

Celuje w tą drugą ,taką jak swift .

Od razu z miejsca mówię ,że silnik 1.3 mi nie wystarczy ,i raczej nie ma sensu w niego pakować pieniądze ,bo długo nie pojeżdżę (tak sądzę)

Chciałbym wsadzić tam silnik 1.6 najlepiej 16v ,i tu się pojawia pierwsze pytanie : z czego silnik ? ile kosztuje ta zabawa ?

Czy reszta podzespołów wytrzyma ten silnik ? chciałbym wyciągnąć minimum 110 km a samochód ma mieć zastosowanie do KJS

 

Co do reszty zmian w samochodzie to myślę o twardszych sprężynach ,przydało by się także justysie obniżyć chociaż o 30 mm ,

Hydrauliczny ręczny powinien się znaleźć także ,

Fotele sportowe ,nie za drogie ,myślę o bimarco ,albo o jakichś sportowych ale nie koniecznie głębokich kubłach ,bo na dłuższą metę jakbym jechał gdzieś to jest niezbyt wygodnie

Kierownica raczej też nieco inna ,powinno to jakoś wyglądać ,ale takie bajery to na sam koniec .

I co byście mi polecili to tego samochodu jeszcze ? coś sensownego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już tak koniecznie chcesz wywalać silnik 1.3, bo na bank Ci nie wystarczy i wstawiać 1.6 , to powiem Ci że można , kwestia ile masz na to kasy.

W " nielegalu" jest nawet taki projekt. Watro tam zajrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym wyciągnąć minimum 110 km a samochód ma mieć zastosowanie do KJS

To poszukaj silnika z swifta GTi - mocy ma dość (fabrycznie 101 koni), pojemność taka, że powalczysz w innej kategorii w KJS-ach a w tak lekkiej budzie będzie wymiatać. No i zawsze możesz podłubać przy silniku:

http://www.autokrata.pl/artykul/auto-dnia-suzuki-swift-gti-452

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=132869

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodząc do pojemności 1,6 mogą się pojawić CRX, Civici i inne szlifierki z mocą ponad 150 KM.

 

Suzukowe 1,3 o mocy 101 KM jest fajne i można je ciut podkręcić i wtedy w klasie 1,3 można powymiatać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakiej kwocie znajdę ten silnik , i ile jest roboty ze swapem ?

Słyszałem ,źe ma kiepski moment ...

Jeszcze takie pytanie na dziś ,ile moźna wyciągnąć z tego 1.3 z Gti ,i ile będę mógł wyciągnąć z tego seryjnego na początek ?

Nie ukrywam źe nie mam maszynki do pieniędzy ,ale zawsze moźna coś odłoźyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakiej kwocie znajdę ten silnik

To już kwestia szczęścia i poszukiwań...

ile jest roboty ze swapem

Niewiele - swift i justy są technicznie bardzo mocno spokrewnione. B) Nawet powstawały w tej samej fabryce na Węgrzech :D

Słyszałem ,źe ma kiepski moment ...

Moment, moment, chwileczkę. Z czym to porównujesz? w końcu to jedynie 1.3

ile moźna wyciągnąć z tego 1.3 z Gti

To przede wszystkim kwestia kasy - z 0,65l w "maluchu" też można osiagnąć 50 koni. Ale krótkodystansowych :P Wrzuciłem Ci w drugim linku:

Suzuki Swift 1.3 GTi mk2 1990r – 131KM

 

Silnik (obróbka Krasnobrodzka Silniki Wyścigowe, reszta WZ Serwis)

– nowy komputer z odcinką na 8200obr/min (zamiast 7500)

– kompletny porting głowicy

– komplet nowych zaworów i prowadnic + ich obróbka

– nowe hydrauliczne popychacze zaworowe

– nowe sprężynki zaworowe Cat Cams

– powiększenie + honowanie cylindrów

– tłoki nadwymiarowe ARCO

– nowa pompa olejowa ARCO

– panewki ACL Race

– pierścienie RIK

– cały dół (wał, korbowody, koło zamachowe, docisk sprzęgła i reszta)) dokładnie wyważone

– przepustnica 60mm z Nissana Primery GT (SR20DE)

– świece Denso Irydium

– wałki rozrządu Świątek 260 typ R

– regulowane kółka rozrządu 2101

– świnka Ecumaster DET3 strojona przez Chestera

Problemem (jak zwykle w takich projektach) będzie

Nie ukrywam źe nie mam maszynki do pieniędzy

 

Kolejne pytanie:

ile będę mógł wyciągnąć z tego seryjnego na początek ?

 

jest IMO bez sensu - kupisz, pojeździsz i zobaczysz, czy TY to ogarniasz i potem zdecydujesz, czy łapać coś mocniejszego. Inwestowanie kasy w potencjalnie słabszy silnik mija się wg mnie z celem.

 

Aaa, jeszcze jedna, w zasadzie podstawowa sprawa: czy jeździłeś już KJS'y, lub coś podobnego? Bo (wbrew pozorom) nie mocą się tu wygrywa. Liczy się "wkładka mięsna", czyli umiejętności a właściwa kolejność przeróbek to: zawieszenie - hamulce - i dopiero silnik.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na południu chłopaki takimi autami wyjmują często generalki. A w klasie nikt nie może im podskoczyć. Oczywiście jak Ci zabraknie mocy można i tak

ciągle silnik 1.3 N/A

a jak dalej bedzie Ci brakować mocy bo to ona wygrywa KJSy to

 

 

;))))))))))))

 

A tak serio... wyciśnij wszystko nawet z tego 1.3 8v zabij motor eksploatacja, setkami kilometrów ogniem i zobaczysz ze nawet tym można wygrywać. Znajomek Monte Calwarie właśnie takim swiftem wszystkich obgobnił .. tylko ze koleś mocno ogarnia.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ,w sumie macie racje ,najpierw spróbuje po prostu startować i wyciskać ile się da ,i dopiero jak zobaczę co potrzebuje to zacznę zmieniać .

Jeszcze nic nie mam a zaczynam panikować :D

W KJS nie startowałem ,ale na jakichś trasach przez pola u siebie coś trenuje samochodem mamy ,Corsą i nawet to 1.2 nie jest złe a już wybrzydzam :/

A jak się ma sprawa z ręcznym w tym samochodzie ? Trochę go używam ,np na nawrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym aucie jest problem z ręcznym. Teoretycznie zaciągnięcie powoduje blokowanie wszystkich kół. Sam choć miałem do czynienia z tymi autami od lat sprawdziłem i tak przekazywałem dalej. Jest jednak sposób hardcorowy i troche destrukcyjny zapewne na dłuższa mete. Trzeba ciagać reczny bez wysprzeglania z gazem w podłodze. Okazuje sie że to działa. wisko sie mieli ale tył blokuje a przednie sie kręcą.Sa tacy co tak traktuja auta od lat i sie to sprawdza... a jak padnie wisko.. kupujesz dyfer za pare stówek i jezdzisz dalej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się ma sprawa z ręcznym w tym samochodzie ? Trochę go używam ,np na nawrotach

Ale co? Ręczny w każdym samochodzie jest, wystarczy dobrze naciągnąć ;) Ja u siebie mam usuniętą zapadkę i dłuuugą wajchę. Bez problemu nawet przy większej prędkości blokuje koła.

 

HubiSubi, na sprzęgle blokuje wszystkie?? U mnie tak jest bo mam na sztywno, ale na wiskozie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o Justy II a tam jest specyficzny napęd :) To nie impreza czy legacy. :) Brak centralnego mechanizmu różnicowego. Tylna oś jest dołączona przez sprzęgło wiskotyczne, które dość szybko spina . Jak zablokujesz tylne koła visko spina i blokuje przednie koła ( takie pseudo sztywno)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zablokujesz tylne koła visko spina i blokuje przednie koła ( takie pseudo sztywno)

No właśnie o to mi chodziło. Myślałem, że wisko spina tylko jak przód wymknie się spod kontroli :) Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne jest to że auto jedzie nawet jak ukręcisz półoś, a nawet obie jak są na jednej osi ;) Tu wyższość nad imprezami , legasiami ;)

Miałem niestety okazje sprawdzac, przy prawie 140kmh wylecial mi przegub :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W jakiej kwocie znajdę ten silnik , i ile jest roboty ze swapem ?

Słyszałem ,źe ma kiepski moment ...

 

Fabrycznie masz w nim 101km i 113Nm - SWAP jest plug&play bo G13Ba czyli 1.3 8V SOHC ma praktycznie identyczny blok co G13B 1.3 16V DOHC czyli ten z GTi. Podmieniasz wiązkę i komputer i latasz ;)

Jakby co kolega ma chyba jeszcze 3 silniki ze Swifta GTi na sprzedaż bo się tym zajmuje - kupno i rozbiórka skorodowanych Swiftów GTi.

Koszt takiego silnika to około 1500zł

Do tego jak ci zależy na momencie to bym przede wszystkim zrobił pełną obróbkę głowicy oraz dał jakiś dedykowany filtr stożkowy (sprawdziłem na hamowni - K&N daje 4.6KM względem seryjnego filtra).

 

U mnie takie modyfikacje (nie pamiętam czy na seryjnym kolektorze wydechowym czy już na 4-1)dały taki oto wykres więc moment obrotowy chyba nie jest aż taki zły:

 

I tak to jechało:

swift+gti+po+portingu+bez+lpg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Tak czytam i czytam :) każdy z Was coś pogrzebał przy tym silniku a czy któryś z Was montował do niego turbo ? :)

 

Ja mam taki plan 1,3GTI zrobić całą głowicę z większymi zaworami , wałki , dolot , wydech no i turbo :) bardzo jestem ciekaw jaki będzie tego efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Tak odgrzewając wątek, chciałbym sie spytać czy 1.3 16v dohc ze swifta będzie pasował plug and play w miejsce 1.3 8v w subaru mjusty? Czy skrzynia biegów (swift ośka a justy 4wd) i cały osprzęt podejdzie? Może w łatwy sposób da sie wsadzić jeszcze inny silnik? Od razu zaznaczę że to na żadne wyścigi. Chciałbym to zrobic sam ale najsamprzód musze wiedzieć czy "wystarcz wyjąć stary wsadzić nowy"? Nie jestem mechanikiem z zawodu tylko wszystko metodą prób i błędów...  Miejsca trochę mam. Narzędzia też. Czasu dopóki nei znajdę pracy też. Finanse ograniczone - sta justy a nie wrx :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...