Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

a co ma kryzys do wprowadzenia X5 M? Prace nad tym trwały co najmniej od dwóch lat, a egzemplarze testowe jeździły już ponad rok temu więc z aktualnym kryzysem to ma mało wspólnego. Kasa na projekt została przeznaczona dawno temu, więc trzeba go było dokończyć.

 

A prawda jest taka, że BMW ma się kiepsko w tym momencie. Nie tak źle jak Opel, ale źle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że kasa została wydana wcześniej na projekt to nic nie znaczy - patrz :następca NSXa. Już były jeżdżące prototypy a mimo to Honda zawiesiła projekt. Więc daj inny arguemnt.

 

Nie kojarze innej firmy wprowadzającej do swojej oferty takie niszowe potwory,a ty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może był jakiś poważny powód do wycofania się z NSX? Jakaś wada wymagająca podwojenia wydatków?

 

W przypadku X5 M, jak już wpakowałeś mnóstwo kasy w nowy model i masz gotowe auto, to kryzys czy nie kryzys, absurdem byłaby rezygnacja, bo oznaczałaby same straty. A w ten sposób chociaż jakaś część kosztów się zwróci. Proste jak drut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda chyba jako pierwsza, odstawiła diesla do muzeum:

 

http://moto.onet.pl/1551525,1,honda-rez ... tml?node=2

 

Myślę, że ponieważ Honda od niedawna ma własną jednostkę Diesla to nie mają ani zaplecza ani doświadczenia z dieslami. Może stąd też dali sobie spokój. Tacy potentaci w tej dziedzinie jak VAG, Mercedes czy nawet PSI nie tak łatwo zrezygnują z rozwoju Diesli. W dalszym ciągu są bardziej oszczędne i relatywnie wydajniejsze od benzynowych.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dalszym ciągu są bardziej oszczędne i relatywnie wydajniejsze od benzynowych

 

oszczędne to juz przestaly byc - od czasu jak cena ropy dogonila Pb, rosnace koszty produkcji / eksploatacji przewyzszaja zyski z nizszego spalania dla wiekszosci uzytkownikow, trzeba naprawde duze dystanse robic zeby sie zwracalo... mialem kiedys diesla ale po wprowadzeniu "udoskonalen" typu dpf raczej nie wroce do tej techniki... a rozwijajaca sie blyskawicznie technologia wtrysku bezp. z turbo w benzynie wykonczy diesla do konca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Neste:

ON-3,49

Pb98-3,99

 

dane z przed 15 min,na Trasie Toruńskiej.

 

To po pierwsze! Po drugie olej napędowy zawsze będzie paliwem bardziej kalorycznym czyli wydajniejszym przy odpowiednich warunkach spalania, a co za tym idzie zawsze będzie go trzeba mniej niż benzyny, a przez to diesle zawsze będą mniej paliły. Kwestia amortyzacji różnicy w cenie zakupu - cóż silniki benzynowe z doładowaniem też nie będą tańsze od wolnych ssaków. Poza tym wysoka cena diesla to nie efekt wyższych kosztów jego wytworzenia tylko efekt spekulacyjny producentów i nie zawsze musi tak być. Dlatego nie byłbym tutaj zbyt pochopny w odtrąbianiu upadku diesli.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok akurat teraz jest roznica 50gr ale w zimie znowu sie zrownaja... co nie zmienia faktu ze jeszcze 4-5 lat temu byla stala roznica w cenie 1-1.5 zł na korzysc ON i inaczej sie wtedy kalkulowało...

 

Kwestia amortyzacji różnicy w cenie zakupu - cóż silniki benzynowe z doładowaniem też nie będą tańsze od wolnych ssaków. Poza tym wysoka cena diesla to nie efekt wyższych kosztów jego wytworzenia tylko efekt spekulacyjny producentów i nie zawsze musi tak być

 

benzynowe silniki nie potrzebują common rail i dpf :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X6M i X5M to juz staroc.

 

Dzis na topie 370Z Nismo. Polecam. Mi sie bardzo podoba, a znajac zycie bedzie rewelacyjnie jezdzil. Cayman S ma duzy problem.

 

 

Fotki:

http://www.kmh24.pl/kmh24_galeriaWiecej ... NISMO.html

 

Kilka slow:

http://www.kmh24.pl/kmh24_newsWiecej_62 ... zenie.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok akurat teraz jest roznica 50gr ale w zimie znowu sie zrownaja... co nie zmienia faktu ze jeszcze 4-5 lat temu byla stala roznica w cenie 1-1.5 zł na korzysc ON i inaczej sie wtedy kalkulowało...

 

Kwestia amortyzacji różnicy w cenie zakupu - cóż silniki benzynowe z doładowaniem też nie będą tańsze od wolnych ssaków. Poza tym wysoka cena diesla to nie efekt wyższych kosztów jego wytworzenia tylko efekt spekulacyjny producentów i nie zawsze musi tak być

 

benzynowe silniki nie potrzebują common rail i dpf :!:

 

Dodatkowo bazowy silniczek benzynowy + turbo zwykle ma mniejszą pojemność od zaturbionego diesla a osiąga zbliżoną moc. 1.6 lub 1.8 benzyna + turbo to zwykle 160 KM,

2 litrowy diesel to 130-170 KM. Czyli do o niebo lepszej kultury pracy i dynamiki benzynowca dochodzą oszczędności związane z ubezpieczeniami. Jedyną zaletą turbo diesla w stosunku do turbo benzyny jest trochę niższe spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...