Jump to content

Prosze o poradę czy lepiej zregenerowac zaciski 2 tłoczkowe czy zainwestowac w 4 tłoczkowe. Subaru Impreza GT


DymekRTsport
 Share

Recommended Posts

Witam borykam sie z takim tematem, poniewaz zaciski nadaja się juz do regeneracji (z przodu 2 tłoczkowe z tyłu 1 tłoczkowe). Prosze podpowiedzcie mi czy lepiej regenerowac stare, czy inwestowac w 4 tłoka wiadomo ze koszt kupna bedzie duzo wiekszy niz regeneracja starych. Jaka jest róznica w hamowaniu pomiedzy takimi zaciskami, znacznie widoczna ?? wyczytałem kiedys ze zregenerowany zacisk dwu tłoczkowy lepiej hamuje niz 4 tłok ?. GT-ek ma słuzyc tylko do rajdów amatorskich ale na lepsze hamulce narazie okrojony budżet.

 

Z przodu mam nacinane tarcze EBC kiedys mialem równiez zielone klocki EBC ale sie spaliły i obecnie sa TRW a z tych nie jestem zadowolony bo duzo gorzej hamuje, albo i powód tez jest juz po stronie zacisków, jakie polecacie kocki do takiej tarczy?

 

Pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedzi :)

Link to comment
Share on other sites

Zmieniałem u siebie w Bugu Amerykancu hamulce na 4 tłoki z 2 tłoczków i powiem że hamowanie jest nieco lepsze ale myślałem że będzie większa różnica. Z przodu mam gładkie Brembo i klocki Ferrodo Premier.

 

Z regeneracją nie ma problemów szybko się to robi i trudno coś popsuć :D Jak masz wolny hajs to kup nowe zaciski w dziale kupie sprzedam jest kompletny swap wraz z klockami, tarczami i adapterami do zacisków na tył za dobrą kasę.

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60675-hamulce-wrx-kompletny-swap-42-pot/

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jak slysze Ferodo premier to mi ziemniaki gnija w piwnicy. Wiekszy shit ciezko znalezc. Nawet w skodzie Fabii 60hp nie dawaly rady.

 

Pisane przez Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jak slysze Ferodo premier to mi ziemniaki gnija w piwnicy. Wiekszy shit ciezko znalezc. Nawet w skodzie Fabii 60hp nie dawaly rady.

 

True, jak je wyrzuciłem, to Kąąbi zaczęło dopiero hamować.

Link to comment
Share on other sites

Jak slysze Ferodo premier to mi ziemniaki gnija w piwnicy. Wiekszy shit ciezko znalezc. Nawet w skodzie Fabii 60hp nie dawaly rady.

 

I chyba masz rację. Nie wiem czy ich nie zmienię na coś sensownego!!

Link to comment
Share on other sites

DymekRTsport - podsumowując (bo w pełni się z tym zgadzam): zrób kompletną rewizję swoich hamulców, zregeneruj tłoczki, przeczyść i nasmaruj prowadnice, żeby technicznie było wszystko OK, a zamiast wyrzucać kasę na 4-rotłoczki kup sobie za to porządne klocki. Nie napisałeś tylko o roczniku swojego GT? Bo powyższe uwagi odnoszą się do tarcz o średnicy 294 mm, jeśli masz starsze (277mm) to bezwzględnie warto przejść na większą tarczę - różnice odczujesz błyskawicznie.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@@DymekRTsport, już kilka razy było pisane, że najważniejsza jest średnica tarcz. Po drugie ważne są klocki.

 

Zdaje sobie z tego sprawe, że wieksza powierzchnia lepiej hamuje, ale mysle ze jak zacisk nadaje sie do regeneracji ( cieknie czy jakis tłoczek jest zapieczony ) to nie pracuje i nie hamuje tak jak powinno. Dziekuje za odpowiedz, pozdrawiam

 

DymekRTsport - podsumowując (bo w pełni się z tym zgadzam): zrób kompletną rewizję swoich hamulców, zregeneruj tłoczki, przeczyść i nasmaruj prowadnice, żeby technicznie było wszystko OK, a zamiast wyrzucać kasę na 4-rotłoczki kup sobie za to porządne klocki. Nie napisałeś tylko o roczniku swojego GT? Bo powyższe uwagi odnoszą się do tarcz o średnicy 294 mm, jeśli masz starsze (277mm) to bezwzględnie warto przejść na większą tarczę - różnice odczujesz błyskawicznie.

 

Tez tak myśle zrobic ale chetnie wysłucham uwag a zrobie jak uwazam za stosowne. Co do roku to buda z 97r. a tarcze mam 277mm. Przejsc na wieksze tarcze to za razem i na zacisk 4-ro tłoczkowy ?

Edited by DymekRTsport
Link to comment
Share on other sites

Tez tak myśle zrobic ale chetnie wysłucham uwag a zrobie jak uwazam za stosowne. Co do roku to buda z 97r. a tarcze mam 277mm. Przejsc na wieksze tarcze to za razem i na zacisk 4-ro tłoczkowy ?

No właśnie, to podstawowa sprawa. Dwutłoczki dostaniesz taniutko, czterotłoczki już dużo drożej. Jeśli jest na The Forum kompletny zestaw, warto to przemyśleć, bo dobra tarcza 294 tania nie będzie. Musisz to sobie przemyśleć sam. Zastanów się też, jakie masz felgi - na czterotłoczka nie każda 16 wchodzi, a 15 praktycznie tylko braidy, których cena zakupu będzie podobna do 16 z oponami.

 

IMO- warto przejść na większą tarczę, a czy na dwu- czy na czterotłoczka to już kwestia ceny zakupu, kolosalnej różnicy (w hamowaniu) pomiędzy nimi nie będzie...

 

EDIT: hamulce, które masz, różnią się od wersji 294 mm średnicą tarczy (to oczywiste) i długością jarzma, czyli tego elementu, który mocuje zacisk do piasty. Sam zacisk jest identyczny. Mimo iż wydaje się, że różnica nie jest wielka, to jednak w hamowaniu zdecydowana - i samej siły i pojemności cieplnej (wytrzymuje więcej hamowań bez przegrzania układu). Wiem, o czym piszę, bo sam zmieniam na zimę hamulce na mniejsze - zacisk zostaje, zmieniam jarzmo i tarcze na mniejsze, żeby jeździć na zimowej 15.

Edited by Qba25
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Co do roku to buda z 97r. a tarcze mam 277mm. Przejsc na wieksze tarcze to za razem i na zacisk 4-ro tłoczkowy ?

 

A widzisz, 277 to mało do szybszej jazdy.

Link to comment
Share on other sites

A na tyle jest niewentylowane 260mm ? Jak tak, to takie hamulce zadziałają tylko przy upalaniu na śniegu.

 

tak na tyle niewentylowane 260mm, Jesli chodzi o upalanie to kilka zawodow przejechałem na tych hamulcach z pozytywnymi wynikami. Wiem ze to małe ale jakos sie do hamowało zapewne musiałem pewnie wczesniej zaczynac :) dlatego wypytuje was fachowców ;) ja w temacie subaru jestem swiezy jeszcze i głupawy. To jak bede chciał włozyc cos wiekszego moze na razie na przód ( mysle ze na razie tarcze ) a kiedys na tył równiez co polecacie?? a co za tym idzie zwrotnice tez trzeba zmienic ?

 

Co do roku to buda z 97r. a tarcze mam 277mm. Przejsc na wieksze tarcze to za razem i na zacisk 4-ro tłoczkowy ?

 

A widzisz, 277 to mało do szybszej jazdy.

 

Kolego do szybszej jazdy moze nie mało ;) , a mało do szybkiego do hamowania sie to napewno :) i dlatego orientuje sie w temacie i cos trzeba bedzie moze zmienic

Link to comment
Share on other sites

Zmieniasz tylko zaciski i tarcze przód i tył a z tyłu nie musisz nic zmieniać. Kupujesz specjalne adaptery i na nich przykręcasz zacisk. Jedynie trzeba tarcze kotwiczącą pokrzywić aby większa tarcza weszła.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mysle ze na razie zrobie regeneracje zacisków 2 tłoczkowych, pozniej włoze tarcze na przod 294mm i na razie tyle. Co do tych klockow RC5 bo szukam a nie moge znalesc jaka ich cena ??. A kiedys z czasem pomysle o tyle albo i nawet o całym konkretnym hamulcu :) jak Bóg da wiekszy budżet :)

Link to comment
Share on other sites

Zerknij na to!

Po co regenerować jak masz igłę na talerzu. W cenie mogę nawet przetoczyć Ci tarcze, żeby były idealnie proste.

Klocki możesz zmienić. Zaciski igła. Wszystko z auta o przebiegu 15 tys km.

 

Cena 700 z toczeniem tarcz. - do negocjacji.

Mogę rozkompletować.

 

791-757-331

Przemek

post-5747-0-16247000-1362844998_thumb.jpg

post-5747-0-16810200-1362845010_thumb.jpg

post-5747-0-68250300-1362845026_thumb.jpg

post-5747-0-25396800-1362845040_thumb.jpg

post-5747-0-56773000-1362845048_thumb.jpg

post-5747-0-95049000-1362845058_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

subydu :icon_arrow: PW , równiez rozwaze jakas rozsadna propozycje zacisków 4-ro tłoczkowych.

 

Jeden kolega forumowicz pisał mi ze nie trzeba zmieniac zaciskow ( tych co mam 2 tłoczkowe ) pod tarcze 294mm tylko zmienic same jarzma, orientuje sie moze ktos w temacie gdzie takie jarzma dostane albo może ktoś posiada takie do sprzedania ??

Edited by DymekRTsport
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...