DymekRTsport Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Witam borykam sie z takim tematem, poniewaz zaciski nadaja się juz do regeneracji (z przodu 2 tłoczkowe z tyłu 1 tłoczkowe). Prosze podpowiedzcie mi czy lepiej regenerowac stare, czy inwestowac w 4 tłoka wiadomo ze koszt kupna bedzie duzo wiekszy niz regeneracja starych. Jaka jest róznica w hamowaniu pomiedzy takimi zaciskami, znacznie widoczna ?? wyczytałem kiedys ze zregenerowany zacisk dwu tłoczkowy lepiej hamuje niz 4 tłok ?. GT-ek ma słuzyc tylko do rajdów amatorskich ale na lepsze hamulce narazie okrojony budżet. Z przodu mam nacinane tarcze EBC kiedys mialem równiez zielone klocki EBC ale sie spaliły i obecnie sa TRW a z tych nie jestem zadowolony bo duzo gorzej hamuje, albo i powód tez jest juz po stronie zacisków, jakie polecacie kocki do takiej tarczy? Pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 @@DymekRTsport, już kilka razy było pisane, że najważniejsza jest średnica tarcz. Po drugie ważne są klocki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Zmieniałem u siebie w Bugu Amerykancu hamulce na 4 tłoki z 2 tłoczków i powiem że hamowanie jest nieco lepsze ale myślałem że będzie większa różnica. Z przodu mam gładkie Brembo i klocki Ferrodo Premier. Z regeneracją nie ma problemów szybko się to robi i trudno coś popsuć Jak masz wolny hajs to kup nowe zaciski w dziale kupie sprzedam jest kompletny swap wraz z klockami, tarczami i adapterami do zacisków na tył za dobrą kasę. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60675-hamulce-wrx-kompletny-swap-42-pot/ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Tarcza 294mm, RC5+ oraz gładkie Brembo. Taki zestaw hamuje. Kwestia zacisku nie jest tak istotna, choć 4-tłoczek to lepsze rozwiązanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Jak slysze Ferodo premier to mi ziemniaki gnija w piwnicy. Wiekszy shit ciezko znalezc. Nawet w skodzie Fabii 60hp nie dawaly rady. Pisane przez Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Jak slysze Ferodo premier to mi ziemniaki gnija w piwnicy. Wiekszy shit ciezko znalezc. Nawet w skodzie Fabii 60hp nie dawaly rady. True, jak je wyrzuciłem, to Kąąbi zaczęło dopiero hamować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Jak slysze Ferodo premier to mi ziemniaki gnija w piwnicy. Wiekszy shit ciezko znalezc. Nawet w skodzie Fabii 60hp nie dawaly rady. I chyba masz rację. Nie wiem czy ich nie zmienię na coś sensownego!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 DymekRTsport - podsumowując (bo w pełni się z tym zgadzam): zrób kompletną rewizję swoich hamulców, zregeneruj tłoczki, przeczyść i nasmaruj prowadnice, żeby technicznie było wszystko OK, a zamiast wyrzucać kasę na 4-rotłoczki kup sobie za to porządne klocki. Nie napisałeś tylko o roczniku swojego GT? Bo powyższe uwagi odnoszą się do tarcz o średnicy 294 mm, jeśli masz starsze (277mm) to bezwzględnie warto przejść na większą tarczę - różnice odczujesz błyskawicznie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DymekRTsport Posted March 9, 2013 Author Share Posted March 9, 2013 (edited) @@DymekRTsport, już kilka razy było pisane, że najważniejsza jest średnica tarcz. Po drugie ważne są klocki. Zdaje sobie z tego sprawe, że wieksza powierzchnia lepiej hamuje, ale mysle ze jak zacisk nadaje sie do regeneracji ( cieknie czy jakis tłoczek jest zapieczony ) to nie pracuje i nie hamuje tak jak powinno. Dziekuje za odpowiedz, pozdrawiam DymekRTsport - podsumowując (bo w pełni się z tym zgadzam): zrób kompletną rewizję swoich hamulców, zregeneruj tłoczki, przeczyść i nasmaruj prowadnice, żeby technicznie było wszystko OK, a zamiast wyrzucać kasę na 4-rotłoczki kup sobie za to porządne klocki. Nie napisałeś tylko o roczniku swojego GT? Bo powyższe uwagi odnoszą się do tarcz o średnicy 294 mm, jeśli masz starsze (277mm) to bezwzględnie warto przejść na większą tarczę - różnice odczujesz błyskawicznie. Tez tak myśle zrobic ale chetnie wysłucham uwag a zrobie jak uwazam za stosowne. Co do roku to buda z 97r. a tarcze mam 277mm. Przejsc na wieksze tarcze to za razem i na zacisk 4-ro tłoczkowy ? Edited March 9, 2013 by DymekRTsport Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 (edited) Tez tak myśle zrobic ale chetnie wysłucham uwag a zrobie jak uwazam za stosowne. Co do roku to buda z 97r. a tarcze mam 277mm. Przejsc na wieksze tarcze to za razem i na zacisk 4-ro tłoczkowy ? No właśnie, to podstawowa sprawa. Dwutłoczki dostaniesz taniutko, czterotłoczki już dużo drożej. Jeśli jest na The Forum kompletny zestaw, warto to przemyśleć, bo dobra tarcza 294 tania nie będzie. Musisz to sobie przemyśleć sam. Zastanów się też, jakie masz felgi - na czterotłoczka nie każda 16 wchodzi, a 15 praktycznie tylko braidy, których cena zakupu będzie podobna do 16 z oponami. IMO- warto przejść na większą tarczę, a czy na dwu- czy na czterotłoczka to już kwestia ceny zakupu, kolosalnej różnicy (w hamowaniu) pomiędzy nimi nie będzie... EDIT: hamulce, które masz, różnią się od wersji 294 mm średnicą tarczy (to oczywiste) i długością jarzma, czyli tego elementu, który mocuje zacisk do piasty. Sam zacisk jest identyczny. Mimo iż wydaje się, że różnica nie jest wielka, to jednak w hamowaniu zdecydowana - i samej siły i pojemności cieplnej (wytrzymuje więcej hamowań bez przegrzania układu). Wiem, o czym piszę, bo sam zmieniam na zimę hamulce na mniejsze - zacisk zostaje, zmieniam jarzmo i tarcze na mniejsze, żeby jeździć na zimowej 15. Edited March 9, 2013 by Qba25 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Co do roku to buda z 97r. a tarcze mam 277mm. Przejsc na wieksze tarcze to za razem i na zacisk 4-ro tłoczkowy ? A widzisz, 277 to mało do szybszej jazdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 A na tyle jest niewentylowane 260mm ? Jak tak, to takie hamulce zadziałają tylko przy upalaniu na śniegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Jeśli koledze wystarczało dotąd 277 z przodu, to raczej nie będzie potrzebował zmiany tyłu na wentylowany... Ważne, żeby były sprawne. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DymekRTsport Posted March 9, 2013 Author Share Posted March 9, 2013 A na tyle jest niewentylowane 260mm ? Jak tak, to takie hamulce zadziałają tylko przy upalaniu na śniegu. tak na tyle niewentylowane 260mm, Jesli chodzi o upalanie to kilka zawodow przejechałem na tych hamulcach z pozytywnymi wynikami. Wiem ze to małe ale jakos sie do hamowało zapewne musiałem pewnie wczesniej zaczynac dlatego wypytuje was fachowców ja w temacie subaru jestem swiezy jeszcze i głupawy. To jak bede chciał włozyc cos wiekszego moze na razie na przód ( mysle ze na razie tarcze ) a kiedys na tył równiez co polecacie?? a co za tym idzie zwrotnice tez trzeba zmienic ? Co do roku to buda z 97r. a tarcze mam 277mm. Przejsc na wieksze tarcze to za razem i na zacisk 4-ro tłoczkowy ? A widzisz, 277 to mało do szybszej jazdy. Kolego do szybszej jazdy moze nie mało , a mało do szybkiego do hamowania sie to napewno i dlatego orientuje sie w temacie i cos trzeba bedzie moze zmienic Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Zmieniasz tylko zaciski i tarcze przód i tył a z tyłu nie musisz nic zmieniać. Kupujesz specjalne adaptery i na nich przykręcasz zacisk. Jedynie trzeba tarcze kotwiczącą pokrzywić aby większa tarcza weszła. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Jak chcesz założyć 294mm na przód i wentylowane 290mm na tył, to zwrotnic nie musisz ruszać. Tylko zaciski. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DymekRTsport Posted March 9, 2013 Author Share Posted March 9, 2013 Mysle ze na razie zrobie regeneracje zacisków 2 tłoczkowych, pozniej włoze tarcze na przod 294mm i na razie tyle. Co do tych klockow RC5 bo szukam a nie moge znalesc jaka ich cena ??. A kiedys z czasem pomysle o tyle albo i nawet o całym konkretnym hamulcu jak Bóg da wiekszy budżet Link to comment Share on other sites More sharing options...
subydu Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Zerknij na to! Po co regenerować jak masz igłę na talerzu. W cenie mogę nawet przetoczyć Ci tarcze, żeby były idealnie proste. Klocki możesz zmienić. Zaciski igła. Wszystko z auta o przebiegu 15 tys km. Cena 700 z toczeniem tarcz. - do negocjacji. Mogę rozkompletować. 791-757-331 Przemek Link to comment Share on other sites More sharing options...
DymekRTsport Posted March 9, 2013 Author Share Posted March 9, 2013 (edited) subydu PW , równiez rozwaze jakas rozsadna propozycje zacisków 4-ro tłoczkowych. Jeden kolega forumowicz pisał mi ze nie trzeba zmieniac zaciskow ( tych co mam 2 tłoczkowe ) pod tarcze 294mm tylko zmienic same jarzma, orientuje sie moze ktos w temacie gdzie takie jarzma dostane albo może ktoś posiada takie do sprzedania ?? Edited March 9, 2013 by DymekRTsport Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now