Jump to content

EGR check engine, nie da się skasować 2.0 Legacy '07


mikezee
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Mam ''mały'' problem z EGRerm. Pewnego razu zaświeciła mi się kontrolka CHECK ENGINE. Po diagnozie u elektryka okazało się że wyskakuje bład EGRu, po czym wymieniłem zawór na używany z Imprezy 2.0 '08. Po wykasowaniu błedu problem pojawił się po przejechaniu kilku kilometrów.

 

Jeżeli ktoś miał z czymś takim do czynienia to błagam o pomoc, jestem załamany przez ten CHCECK ENGINE silnik spala mi ogromne ilości paliwa :(

 

Od razu zaznaczam ze 'nowy' egr nie jest zabrudzony sadzą, czy jest możliwe że nie działa ponieważ jest z imprezy a ja mam Legacy ? ( ponoć ma pasować )

Czytałem inne fora i jest bardzo mało info na ten temat, ale była mowa o błednym odczycie ciśnienia za zaworem EGR w wersji z turbo, czy u mnie też coś takiego może występować?

W jaki sposob mogę przeprowadzić test samego silniczka EGR czy pracuje otwierając i zamykając zawór? Elektryk na swoim kompie widzi tylko że występuje bład.

Link to comment
Share on other sites

slawek0511

 

dodaję zdjęcia silnika i bezpieczników, czy potrafisz mi powiedzieć gdzie się znajduję owy bezpiecznik i sterownik? Pojerzewam że są przy silniku ale w tej sprawie jestem zielony...

Zaznaczyłem na zdjęciu jakąś pompkę, czy o tą Ci chodziło ?

 

 

@daddycubs

Też bym to wywalił ale chyba się nie da...

post-13027-0-85544400-1362490271_thumb.jpg

post-13027-0-71745000-1362490297_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

To jest z mojego rozumienia elektrozawor (wlasnie ten mi padl), w moim sa takie 2.

A pompa jest na prawo od bagnetu do oleju- takie plastikowe "turbo" :D

A wywalic sie da...

Tylko jak wylaczyc bledy samemu ( mam liste)...

Edited by daddykubs
Link to comment
Share on other sites

Tak z drugiej strony też jest coś podobnego, ale czy możliwe jest że jeżeli to padnie to na komputerze bedzie widoczna awaria EGR-u?

Szukam każdej możliwości bo kupiłem uzywany EGR i nadal bład się pojawia, może ten też jest zepsuty i chciałbym to jakoś sprawdzić, tylko nie wiem jak...Nowy kosztuje 700zł, muszę mieć pewność że to napewno tylko EGR bo tyle kasy na marne wydawać też mi się nie widzi :(:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Podłącz pompę powietrza wtórnego "na krótko" do akumulatora i zobacz czy się kręci. Sprawdź też bezpiecznik pompy i przekaźnik pompy. Wszystko masz ładnie opisane na deklu puszki bezpieczników pod maską.

Z tego co widzę to przekaźnik pompy jest oznaczony napisem TYCO. Pod nim w żółtej obudowie jest prawdopodobnie bezpiecznik pompy 30A. Tak jest u mnie w Imprezie ( mam ten sam motor- puszka bezpieczników trochę inaczej wygląda i bezpieczniki są inczej rozmieszczone, ale z dużym prawdopodobieństwem jest to ten właśnie przekaźnik i bezpiecznik- w Imprezie przekaźnik ma symbol 25232AA090).

Czerwoną strzałką zaznaczyłeś zawór EGR sterujący- nazwijmy go głównym. Możesz też spróbować wyjąć pompę, następnie wyjąć z jej obudowy silnik i zobaczyć w jakim jest stanie ( parę śrubek i 10 minut pracy). W obudowie pompy lubi zbierać się wilgoć i może powodować korozję komutatora silnika pompy. Ja też z tym gównem walczę od jakiegoś czasu i końca nie widać. Swoje zawory rozebrałem i się załamałem jak zobaczyłem co jest w środku. Najbardziej mnie zdziwiły gumowe uszczelki w środowisku gdzie przenikają się para wodna, spaliny, nagary i inne syfy. Uszczelki były sparciałe i popękane.W zaworach była jasna maź przypominająca konsystencją rozgotowane szare mydło.

Daj znać jak coś "ugrasz" w tej materii. Życzę powodzenia ;)

Edited by wojtek_gdynia
Link to comment
Share on other sites

Wojtek!

 

Dzieki za wyczerpującą odpowiedź, jutro jak tylko będę miał czas to biorę się za robotę :)

 

Daddy,

 

Niezbyt ciekawie to wygląda :/ Takie u siebie miałeś?

 

No więc tak:

 

Dzisiaj rano zabrałem się za wykręcenie kilku części. Zacząłem od pompki, podpiąłem ją na krótko i działa, dla pewności jeszcze ją rozkreciłem tak jak radził Wojtek, ale nie było żadnych zabrudzeń - pompka odpada.

Później wziałem sie za zawór ktory oznaczyłem na zdjęciu czerwoną strzałką. Faktycznie, był troszkę zabrudzony sadzą, a uszczelka popękana (foto). Generalnie z mechanicznego punku widzenia wydaję mi się ze wszystko jest ok, a ilość sadzy jest w normie. Zatstanawia mnie bardziej czy te wszystkie zawory EGR-u, a raczej ich elektroniczna cześć jest sprawna. Może wie ktoś z Was czy można to jakoś podpiąć na krótko żeby sprawdzić czy pracują one do góry i w dół..

 

Na początku napisałem że kupiłem EGR z Imprezy(foto) Ogólnie wygladają identycznie, ale zauważyłem ze oznaczenie sie troszkę różni ja mam K033 2-1, EGR od imprezy K033 3-5. Czy możliwe jest że czymś się te części różnia miedzy sobą i dlatego komputer go nie przyjmuje? Co ciekawe na moim EGR-rze nie można było wykasować błedu, a na tym drugim tak. Zrobiłem jeszcze zdęcie wtyczki, może ktoś na jej podstawie bedzie wiedział jak podpiać to urządzenie na krótko

post-13027-0-48168000-1362570183_thumb.jpg

post-13027-0-96503600-1362570192_thumb.jpg

post-13027-0-19762300-1362570197_thumb.jpg

post-13027-0-16722300-1362570210_thumb.jpg

post-13027-0-12289500-1362570215_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mam 165 KM, dzwoniłem do Subaru zapytać się czy jest jakaś różnica mniedzy tymi cęściami, facet powiedział mi że nie, 2 litrówki miały takie same. Zaproponował również żebym udał się do serwisu Subaru, ponieważ u osiedlowego elektryka komputem może pokazywać całkiem inne błedy, a to dlatego że nie ma specjalistycznego oprogramowania jak Subaru. Koszt takiej przyjemności to 150zł. Chyba się w końcu wybiorę bo juz innych pomysłów nie mam....

Link to comment
Share on other sites

Ja byłem z tym rónież w ASO ( tzn. wysłałem kolegę bo nie miałem kompletnie czasu). panowie w ASO stwierdzili, że to błąd P0410 co zostało stwierdzone wcześniej wiele razy. Po czym wykasowali błąd i kosztowało to 150 zł. Niestety nie byli w stanie powiedzieć co może być przyczyną a w sumie po to oddałem tam samochód a nie po to, żeby po najmniejszej linii oporu wykasowali błąd.

Przyczyn pewnie może być wiele od poluzowanych przewodów, uszkodzonych wtyczek, kostek, przekaźników, etc. Chyba jeszcze raz się wybiorę do ASO i postawie warunek, że nie odbiore samochodu dopóki usterka nie zostanie usunięta a przynajmniej zdiagnozowana na 100% :D bo to jaki koń jest każdy widzi- w sensie, że jest kłopot z układem EGR, pompą powietrza wtórnego- bo tak pokazuje diagnostyka komputerowa.

Przy okazji czy ma ktoś może schemat działania przekaźnika pompy powietrza wtórnego o oznaczeniu 25232AA090 ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sugeruję ściągnięcie sobie serwisówek do Waszych samochodów i przejechanie krok po kroku procedur diagnostycznych dla tych błędów. Prawie na pewno powinno pomóc. Gdybać i rozkręcać różne sprzęty można długo, tylko czy jest sens?

Link to comment
Share on other sites

Ok. To u mnie na fotce to moje :(

Co do ASO itd. Pracowalem w pewnym ASO i wyglada to tak:

Laptopik, drukujemy blad (np. Lambda , a blad byl bo przepustnica albo maf zasyfiony)

klient placi za lambde i robote (dajmy na to tysiaka) albo za sam skan (150)

Itd.

Wracajac do tematu.

Jest taki gaget-accessport-drogi jak pierun i da sie tym mapowac i wylaczac bledy.

Lub (przeczytalem ostatnio) mozna przez kabel (VAG, Tactrix ) i jakis program odczytac,

edytowac i zapisac definicje ECU .

Ja mam 165hp EJ204LTCLE i tu jest pies pogrzebany.

Ano wyczytalem na openECU i nie tylko, ze dziadowstwo jest

oporne jak cholera na mapowanie i jak do tej pory sa tylko piggibacki(nie zawsze dzialaja dobrze)

i chipy.

System EGR- caly ten szajs wyciagnalem, rozebralem wyczyscilem i dooopa.

Nawet zrobilem to:

%25255BUNSET%25255D.jpg

I wszystko na nic.

Teraz taki trick.

Jak masz zawor utkniety w pozycji "zamkniety" to wyciagasz bezpieczniki i przekazniki- z glowy.

Ja mam zawor utkniety w pozycji "otwarty"...

 

To sa kody ktore trzeba wylaczyc:

* P0410* P0411* P0413* P0414* P0416* P0417* P0418* P2431* P2432* P2433* P2440* P2441* P2442* P2443* P2444

Dodatkowo glowny zawor ( ten z wieksza iloscia kabli we wtyczce)

zawiera czujnik cisnienia atmosferycznego, wiec nie mozna go od tak wywalic.

Edited by daddykubs
Link to comment
Share on other sites

Przez jakis czas pieknie trzymal 670-690rpm, start byl "na kopa".

Teraz od jakiegos miesiaca odpala na trzeci obrot, trzyma 2000-2200 po czym spada do 1100rpm.

Jak dodam i puszcze gaz to stabilizuje sie na ok 890rpm (wszystko wg. TorquePro na Androidzie).

Do rozgrzania silnika zachowuje sie jak auta z syndromem PAK update- nic, nic, nic,

2700rpm podmuch, ogien i nagly przyplyw mocy.

Nadal nie sadze, zeby EGR byl tu kluczowym problemem.

Na poczatku posiadania Gacka mialem ten sam problem.

Umylem MAF, wyczyscilem przepustnice z syfu i dzialalo pieknie.

Czas na czyszczenie....

Link to comment
Share on other sites

No i stało się Subaru poszlo do ASO, na dzień dobry 250 zł za komputer i diagnoze mechaniczna...Powidziałem mechanikom, że technicznie powinno być ok ponieważ rozbierałem cześci i żeby szukali po elektronice, po czym zapytałem czy dadza radę mi to naprawić. usłyszałem średnio satysfkcjonującą odpowiedź: ''no, spróbujemy''. Błedy jakie pokazał komputer to zawor EGR, zawór el. rec. spalin (chyba tak plastikowa pompka) i jakieś dwa inne, chyba chodziło o te zawory, który jeden z nich rozebrałem ( jest na zdjęciu ). Ponadto w drodze do serwisu, przy wyprzedzaniu zaniepokoiło mnie to, że przy 6000 rpm (z obciążeniem, na luzie sie kreci ponad 7k) silnik przerywa, nie jak przy odcince tylko dusi się

 

Teraz rodzi się we mnie pytanie: Czy naprawa bedzie mnie kosztować 1000zł ( z wymiana EGR-u = 670zł ) czy ok 3000 tyś ( z dwoma pozostałymi zaworami - szacuję że jeden kolo tysiąca ).

 

Przyznam szczerze....C**j chce mnie strzelić. Dobrze mi się jeździ Subaru, ale kupując w grudniu i płacąc tyle kasy nie myślałem że wyjdą takie jaja.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jesli twoje auto ma pelna historie Subaru to sprobuj wywalczyc za free.

Ze wzgledu na to, ze w 06-07 sie to nagminie psulo byly przypadki

gdzie Subaru naprawilo to jako "akt dobrej woli".

Tu jak zwykle ja jestem w doopie bo moje autko jest z Malty i nie

ma historii w Anglii a te parowy z Malty nie odpisuja na maile.

Tak czy inaczej gdzie nie zajzysz tam to usuwaja

subaruforester.org

nasioc

sidc

legacygt.com

Tyle ze nie pisza do konca jak to zmapowac w 2.0R

Ja tez nadal probuje ustalic czy mozna latwo przekonwertowac

nasze auto w JDM (190hp bez turbo).

Jak dobrze pojdzie to bedziemy niedlugo mieli ladny manual

"Jak usunac EGR" :D

Jakby mi sie udala konwersja na JDM 2.0R to bym raczej zachowal

sekret dla siebie :mrgreen:

 

P.S. Moj Gacek kreci do 7450 wg. TorquePro

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze primo co Ci da konwertacja na JDM ? Może czegoś nie zrozumiałem, ale czy chcesz powiedzieć że japońce w swoich wersjach nie mieli EGR przez co komputer by nie wykazywał błedu ?

Po drugie primo, moja Subarka pochodzi ze Szwajcarii i czy myślisz ze warto sie w ASO kłocić żeby to zrobili za darmo w ramach usterki seryjnej ? :)

 

Po trzecie, fajnie nazywasz swojego LeGacka :P

Link to comment
Share on other sites

No to jestesmy w tej samej doopie (sprawa ASO)

JDM to inna sprawa (wieksza moc silnika)

A co do tego dziawstwa zwanego dalej systemem EGR.

Napewno to usune jak tylko sie dowiem jak wylaczyc blendy

w RomRaiderze albo innym programie (sa dwa albo trzy).

Link to comment
Share on other sites

Ja pierdziu!!!!!!!!!!!! Nie uwierzycie! Ja też do końca nie jestem przekonany dopoki sam sie nie przejade. Dzwonili do mnie z ASO, powodem całego zamieszania było, UWAGA.......uszkodzona wtyczka przy silniku (ale jaka to nie wiem bo za bardzo jestem ucieszony ) Jaja jak berety. Cóż nie wiem jak to możliwe ale póki co się ciesze, oby Chceck engine sie nie zaświecił....

 

Panowie sprawdzajcie wtyczki!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...