mikezee Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Witam, Mam ''mały'' problem z EGRerm. Pewnego razu zaświeciła mi się kontrolka CHECK ENGINE. Po diagnozie u elektryka okazało się że wyskakuje bład EGRu, po czym wymieniłem zawór na używany z Imprezy 2.0 '08. Po wykasowaniu błedu problem pojawił się po przejechaniu kilku kilometrów. Jeżeli ktoś miał z czymś takim do czynienia to błagam o pomoc, jestem załamany przez ten CHCECK ENGINE silnik spala mi ogromne ilości paliwa Od razu zaznaczam ze 'nowy' egr nie jest zabrudzony sadzą, czy jest możliwe że nie działa ponieważ jest z imprezy a ja mam Legacy ? ( ponoć ma pasować ) Czytałem inne fora i jest bardzo mało info na ten temat, ale była mowa o błednym odczycie ciśnienia za zaworem EGR w wersji z turbo, czy u mnie też coś takiego może występować? W jaki sposob mogę przeprowadzić test samego silniczka EGR czy pracuje otwierając i zamykając zawór? Elektryk na swoim kompie widzi tylko że występuje bład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 (edytowane) Jaki masz kod bledu? Edytowane 5 Marca 2013 przez daddykubs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikezee Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Błędy to: p0400 P1494 i p1496, zawór elektryczny recyr. Spalin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek0511 Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 sprawdz bezpiecznik i przekaznik co uruchamia pompe moze jest spalony czesta pada ten zawor co ma duza wtyczke ten po lewej stronie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Patrzac na: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1453414 Sprawdz weze i rurki czy sa szczelne i nie zatkane. Ja mam "VALVE STUCK OPEN" , rozbieralem, czyscilem, zniknelo na chwile i wrocilo. Chcialem to wylaczyc i wyrzucic, ale nikt mi nie potrafil powiedziec jak... Powodzenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikezee Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 slawek0511 dodaję zdjęcia silnika i bezpieczników, czy potrafisz mi powiedzieć gdzie się znajduję owy bezpiecznik i sterownik? Pojerzewam że są przy silniku ale w tej sprawie jestem zielony... Zaznaczyłem na zdjęciu jakąś pompkę, czy o tą Ci chodziło ? @daddycubs Też bym to wywalił ale chyba się nie da... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 (edytowane) To jest z mojego rozumienia elektrozawor (wlasnie ten mi padl), w moim sa takie 2. A pompa jest na prawo od bagnetu do oleju- takie plastikowe "turbo" A wywalic sie da... Tylko jak wylaczyc bledy samemu ( mam liste)... Edytowane 5 Marca 2013 przez daddykubs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikezee Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Tak z drugiej strony też jest coś podobnego, ale czy możliwe jest że jeżeli to padnie to na komputerze bedzie widoczna awaria EGR-u? Szukam każdej możliwości bo kupiłem uzywany EGR i nadal bład się pojawia, może ten też jest zepsuty i chciałbym to jakoś sprawdzić, tylko nie wiem jak...Nowy kosztuje 700zł, muszę mieć pewność że to napewno tylko EGR bo tyle kasy na marne wydawać też mi się nie widzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_gdynia Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 (edytowane) Podłącz pompę powietrza wtórnego "na krótko" do akumulatora i zobacz czy się kręci. Sprawdź też bezpiecznik pompy i przekaźnik pompy. Wszystko masz ładnie opisane na deklu puszki bezpieczników pod maską. Z tego co widzę to przekaźnik pompy jest oznaczony napisem TYCO. Pod nim w żółtej obudowie jest prawdopodobnie bezpiecznik pompy 30A. Tak jest u mnie w Imprezie ( mam ten sam motor- puszka bezpieczników trochę inaczej wygląda i bezpieczniki są inczej rozmieszczone, ale z dużym prawdopodobieństwem jest to ten właśnie przekaźnik i bezpiecznik- w Imprezie przekaźnik ma symbol 25232AA090). Czerwoną strzałką zaznaczyłeś zawór EGR sterujący- nazwijmy go głównym. Możesz też spróbować wyjąć pompę, następnie wyjąć z jej obudowy silnik i zobaczyć w jakim jest stanie ( parę śrubek i 10 minut pracy). W obudowie pompy lubi zbierać się wilgoć i może powodować korozję komutatora silnika pompy. Ja też z tym gównem walczę od jakiegoś czasu i końca nie widać. Swoje zawory rozebrałem i się załamałem jak zobaczyłem co jest w środku. Najbardziej mnie zdziwiły gumowe uszczelki w środowisku gdzie przenikają się para wodna, spaliny, nagary i inne syfy. Uszczelki były sparciałe i popękane.W zaworach była jasna maź przypominająca konsystencją rozgotowane szare mydło. Daj znać jak coś "ugrasz" w tej materii. Życzę powodzenia Edytowane 5 Marca 2013 przez wojtek_gdynia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Ano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikezee Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Wojtek! Dzieki za wyczerpującą odpowiedź, jutro jak tylko będę miał czas to biorę się za robotę Daddy, Niezbyt ciekawie to wygląda :/ Takie u siebie miałeś? No więc tak: Dzisiaj rano zabrałem się za wykręcenie kilku części. Zacząłem od pompki, podpiąłem ją na krótko i działa, dla pewności jeszcze ją rozkreciłem tak jak radził Wojtek, ale nie było żadnych zabrudzeń - pompka odpada. Później wziałem sie za zawór ktory oznaczyłem na zdjęciu czerwoną strzałką. Faktycznie, był troszkę zabrudzony sadzą, a uszczelka popękana (foto). Generalnie z mechanicznego punku widzenia wydaję mi się ze wszystko jest ok, a ilość sadzy jest w normie. Zatstanawia mnie bardziej czy te wszystkie zawory EGR-u, a raczej ich elektroniczna cześć jest sprawna. Może wie ktoś z Was czy można to jakoś podpiąć na krótko żeby sprawdzić czy pracują one do góry i w dół.. Na początku napisałem że kupiłem EGR z Imprezy(foto) Ogólnie wygladają identycznie, ale zauważyłem ze oznaczenie sie troszkę różni ja mam K033 2-1, EGR od imprezy K033 3-5. Czy możliwe jest że czymś się te części różnia miedzy sobą i dlatego komputer go nie przyjmuje? Co ciekawe na moim EGR-rze nie można było wykasować błedu, a na tym drugim tak. Zrobiłem jeszcze zdęcie wtyczki, może ktoś na jej podstawie bedzie wiedział jak podpiać to urządzenie na krótko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_gdynia Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 mikezee, jaki masz motor w tym legasiu? 165 czy ten nowszy 150 KM? Ja do Imprezy wkładałem zawory od legacy ale 165 KM, oznaczenia były identyczne ale patrze na Twoje foty i coś mi nie pasuje, żeby to było to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikezee Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Mam 165 KM, dzwoniłem do Subaru zapytać się czy jest jakaś różnica mniedzy tymi cęściami, facet powiedział mi że nie, 2 litrówki miały takie same. Zaproponował również żebym udał się do serwisu Subaru, ponieważ u osiedlowego elektryka komputem może pokazywać całkiem inne błedy, a to dlatego że nie ma specjalistycznego oprogramowania jak Subaru. Koszt takiej przyjemności to 150zł. Chyba się w końcu wybiorę bo juz innych pomysłów nie mam.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_gdynia Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Ja byłem z tym rónież w ASO ( tzn. wysłałem kolegę bo nie miałem kompletnie czasu). panowie w ASO stwierdzili, że to błąd P0410 co zostało stwierdzone wcześniej wiele razy. Po czym wykasowali błąd i kosztowało to 150 zł. Niestety nie byli w stanie powiedzieć co może być przyczyną a w sumie po to oddałem tam samochód a nie po to, żeby po najmniejszej linii oporu wykasowali błąd. Przyczyn pewnie może być wiele od poluzowanych przewodów, uszkodzonych wtyczek, kostek, przekaźników, etc. Chyba jeszcze raz się wybiorę do ASO i postawie warunek, że nie odbiore samochodu dopóki usterka nie zostanie usunięta a przynajmniej zdiagnozowana na 100% bo to jaki koń jest każdy widzi- w sensie, że jest kłopot z układem EGR, pompą powietrza wtórnego- bo tak pokazuje diagnostyka komputerowa. Przy okazji czy ma ktoś może schemat działania przekaźnika pompy powietrza wtórnego o oznaczeniu 25232AA090 ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Sugeruję ściągnięcie sobie serwisówek do Waszych samochodów i przejechanie krok po kroku procedur diagnostycznych dla tych błędów. Prawie na pewno powinno pomóc. Gdybać i rozkręcać różne sprzęty można długo, tylko czy jest sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 (edytowane) Ok. To u mnie na fotce to moje Co do ASO itd. Pracowalem w pewnym ASO i wyglada to tak: Laptopik, drukujemy blad (np. Lambda , a blad byl bo przepustnica albo maf zasyfiony) klient placi za lambde i robote (dajmy na to tysiaka) albo za sam skan (150) Itd. Wracajac do tematu. Jest taki gaget-accessport-drogi jak pierun i da sie tym mapowac i wylaczac bledy. Lub (przeczytalem ostatnio) mozna przez kabel (VAG, Tactrix ) i jakis program odczytac, edytowac i zapisac definicje ECU . Ja mam 165hp EJ204LTCLE i tu jest pies pogrzebany. Ano wyczytalem na openECU i nie tylko, ze dziadowstwo jest oporne jak cholera na mapowanie i jak do tej pory sa tylko piggibacki(nie zawsze dzialaja dobrze) i chipy. System EGR- caly ten szajs wyciagnalem, rozebralem wyczyscilem i dooopa. Nawet zrobilem to: I wszystko na nic. Teraz taki trick. Jak masz zawor utkniety w pozycji "zamkniety" to wyciagasz bezpieczniki i przekazniki- z glowy. Ja mam zawor utkniety w pozycji "otwarty"... To sa kody ktore trzeba wylaczyc: * P0410* P0411* P0413* P0414* P0416* P0417* P0418* P2431* P2432* P2433* P2440* P2441* P2442* P2443* P2444 Dodatkowo glowny zawor ( ten z wieksza iloscia kabli we wtyczce) zawiera czujnik cisnienia atmosferycznego, wiec nie mozna go od tak wywalic. Edytowane 6 Marca 2013 przez daddykubs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikezee Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Daddycubs, Przed snem to czytam i dzisiaj powiem w skrócie...Ja Pie***le ! Wiec skoro masz zawór cały czas otwarty to dusi Ci go na wolnych obrotach ? Jutro napisze coś bardziej sensownego. Dobranoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Przez jakis czas pieknie trzymal 670-690rpm, start byl "na kopa". Teraz od jakiegos miesiaca odpala na trzeci obrot, trzyma 2000-2200 po czym spada do 1100rpm. Jak dodam i puszcze gaz to stabilizuje sie na ok 890rpm (wszystko wg. TorquePro na Androidzie). Do rozgrzania silnika zachowuje sie jak auta z syndromem PAK update- nic, nic, nic, 2700rpm podmuch, ogien i nagly przyplyw mocy. Nadal nie sadze, zeby EGR byl tu kluczowym problemem. Na poczatku posiadania Gacka mialem ten sam problem. Umylem MAF, wyczyscilem przepustnice z syfu i dzialalo pieknie. Czas na czyszczenie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikezee Opublikowano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 No i stało się Subaru poszlo do ASO, na dzień dobry 250 zł za komputer i diagnoze mechaniczna...Powidziałem mechanikom, że technicznie powinno być ok ponieważ rozbierałem cześci i żeby szukali po elektronice, po czym zapytałem czy dadza radę mi to naprawić. usłyszałem średnio satysfkcjonującą odpowiedź: ''no, spróbujemy''. Błedy jakie pokazał komputer to zawor EGR, zawór el. rec. spalin (chyba tak plastikowa pompka) i jakieś dwa inne, chyba chodziło o te zawory, który jeden z nich rozebrałem ( jest na zdjęciu ). Ponadto w drodze do serwisu, przy wyprzedzaniu zaniepokoiło mnie to, że przy 6000 rpm (z obciążeniem, na luzie sie kreci ponad 7k) silnik przerywa, nie jak przy odcince tylko dusi się Teraz rodzi się we mnie pytanie: Czy naprawa bedzie mnie kosztować 1000zł ( z wymiana EGR-u = 670zł ) czy ok 3000 tyś ( z dwoma pozostałymi zaworami - szacuję że jeden kolo tysiąca ). Przyznam szczerze....C**j chce mnie strzelić. Dobrze mi się jeździ Subaru, ale kupując w grudniu i płacąc tyle kasy nie myślałem że wyjdą takie jaja. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Jesli twoje auto ma pelna historie Subaru to sprobuj wywalczyc za free. Ze wzgledu na to, ze w 06-07 sie to nagminie psulo byly przypadki gdzie Subaru naprawilo to jako "akt dobrej woli". Tu jak zwykle ja jestem w doopie bo moje autko jest z Malty i nie ma historii w Anglii a te parowy z Malty nie odpisuja na maile. Tak czy inaczej gdzie nie zajzysz tam to usuwaja subaruforester.org nasioc sidc legacygt.com Tyle ze nie pisza do konca jak to zmapowac w 2.0R Ja tez nadal probuje ustalic czy mozna latwo przekonwertowac nasze auto w JDM (190hp bez turbo). Jak dobrze pojdzie to bedziemy niedlugo mieli ladny manual "Jak usunac EGR" Jakby mi sie udala konwersja na JDM 2.0R to bym raczej zachowal sekret dla siebie P.S. Moj Gacek kreci do 7450 wg. TorquePro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikezee Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Po pierwsze primo co Ci da konwertacja na JDM ? Może czegoś nie zrozumiałem, ale czy chcesz powiedzieć że japońce w swoich wersjach nie mieli EGR przez co komputer by nie wykazywał błedu ? Po drugie primo, moja Subarka pochodzi ze Szwajcarii i czy myślisz ze warto sie w ASO kłocić żeby to zrobili za darmo w ramach usterki seryjnej ? Po trzecie, fajnie nazywasz swojego LeGacka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 No to jestesmy w tej samej doopie (sprawa ASO) JDM to inna sprawa (wieksza moc silnika) A co do tego dziawstwa zwanego dalej systemem EGR. Napewno to usune jak tylko sie dowiem jak wylaczyc blendy w RomRaiderze albo innym programie (sa dwa albo trzy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikezee Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 No ok, chcesz mapę zmienić Błagam Cię jako współużytkownik Subaru, jak tylko się dowiesz jak to wyłaczysz to daj znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikezee Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Ja pierdziu!!!!!!!!!!!! Nie uwierzycie! Ja też do końca nie jestem przekonany dopoki sam sie nie przejade. Dzwonili do mnie z ASO, powodem całego zamieszania było, UWAGA.......uszkodzona wtyczka przy silniku (ale jaka to nie wiem bo za bardzo jestem ucieszony ) Jaja jak berety. Cóż nie wiem jak to możliwe ale póki co się ciesze, oby Chceck engine sie nie zaświecił.... Panowie sprawdzajcie wtyczki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się