Jump to content

No i skończyło się turbo...


Kameleon
 Share

Recommended Posts

skończyło się vf34 po 2 latach i 140.000km i mam dylemat. Na pewno coś bym zmienił. Pomijam budowę 2.35l który w końcu ukończę ale potrzebuję jeździć na codzień...

 

Także myślę nad 2 opcjami albo GT28RS albo GT2871R. Wszystko na seryjnym STI 2.0.

 

Skłaniam sie raczej do GT28RS ze względu, że chcę jak najmniejszego laga a w efekcie na celu mam jak największy przebieg na serii więc nie będę chciał pompować strasznie dużo tym Gt2871R...

 

Może ma ktoś jakieś fajne rozwiązania?

Link to comment
Share on other sites

Mi też niedawno padło vf34. Obecnie chwilowo mam założone vf43 - ale nie jestem zadowolony, vf34 miało lepszy dół. Czy GT28RS pasuje bolt on do 2.0 sti? Ja słyszałem pozytywne opinie użytkowników o TD05H-18G i jest ono w razie czego regenerowalne, w odróżnieniu od vf34.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

lepiej napisz co to za olej że turbo powiedziało papa przy tak nędznie małym przebiegu jak 140kkm.

no chyba, że przebieg... i auto zadręczane...

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio mocno się zagłębiłem w temat turbin... z tego samego powodu co Ty :D

 

Przy 2.35 możesz rozważyć SC36 (UK) z potencjałem ok 380/400KM, jak dół wstanie to ciężko jest dokładnie określić - 3,5-4k rpm powinno już dobrze dmuchać,

 

Dalej mamy TD05h-18G (~340KM) lub 20G (~380KM), powinna lepiej wstawać niż SC i z tego co poczytałem to polecana jest Kinugawa (Japońska firma) ;p cena ok $790 (tańsze różnią się muszlami). Za dodatkowe $200 masz lżejszy wirnik, żeby lepiej wstawała turbina.

 

 

Jak coś to dzwoń, mam kilka wykresów jak to działa

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam, jezeli chodzi o turbosprężarki IHI turbo, to zapewniam,że można je tak samo regenerować jak TDO5 czyli Mitsubishi, niewiele różnią sie od siebie budową.

 

[edycja moderatora] proszę o nieprowadzenie działalności komercyjnej na forum.

Edited by tzd
Link to comment
Share on other sites

Witam, jezeli chodzi o turbosprężarki IHI turbo, to zapewniam,że można je tak samo regenerować jak TDO5 czyli Mitsubishi, niewiele różnią sie od siebie budową. Bez najmniejszego problemu jest dostęp do części do obydwu typów turbin. Jeżeli macie problemy z turbiną piszcie na PW.

 

p.s. (nie pisze tutaj po to zeby sie zareklamowac, ale po to aby pomóc komuś kto ma problemy z turbiną i chce cieszyć sie długo jej bezawaryjnością )

 

pzdr Kamil.

 

Oczywiscie ze mozna , tylko na chińskich gratach z ebay. Oryginalnych zestawów do turbin IHI brak , a z dobrych firm zestaw kosztuję ok 2000 zł. Więc regenerację na poziome cenowym 700-1500 mozna sobie włożyć miedzy bajki .

 

 

Ostatnio mocno się zagłębiłem w temat turbin... z tego samego powodu co Ty :D

 

Przy 2.35 możesz rozważyć SC36 (UK) z potencjałem ok 380/400KM, jak dół wstanie to ciężko jest dokładnie określić - 3,5-4k rpm powinno już dobrze dmuchać,

 

Dalej mamy TD05h-18G (~340KM) lub 20G (~380KM), powinna lepiej wstawać niż SC i z tego co poczytałem to polecana jest Kinugawa (Japońska firma) ;p cena ok $790 (tańsze różnią się muszlami). Za dodatkowe $200 masz lżejszy wirnik, żeby lepiej wstawała turbina.

 

 

Jak coś to dzwoń, mam kilka wykresów jak to działa

 

Kinugawa , japońska powiadasz .... Aha... A od kiedy to Japonia jest w Taiwanie ? :)

mam na magazynie dwie TD-05 , jedna kinugawa , druga jakaś na literę A , nie pamietam tez japońska nazwa , obydwie identyczne , niestety nie podziałały za długo , ale cena okazyjna :)

Link to comment
Share on other sites

do carfit:

 

Witam Cię kolego.

Dużo o Tobie słyszałem dobrego od chłopaków z Wrocławia oraz ze Swidnicy, dobrze budujesz motory i budy. Widzę,że od razu walisz z grubej rury. Może i masz coś tam wiedzy na temat aut (bez obrazy),ale jeżeli chodzi o to co napisałeś to wydaje mi się,że nie powinieneś pisać czegoś, czego nie jesteś do końca pewien.

[edycja moderatora] proszę o nieprowadzenie działalności komercyjnej na forum.

Edited by tzd
Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za miłe słowa , ale pozwolisz , ze mimo ze zajmujesz turbinami , ja będę obtowal za swoim , albo inaczej pokaz mi oryginalny zestaw naprawczy do turbin IHI . swoją wiedzę niestety opieram gdyż tych turbin rożnych montowalem troche , po regeneracji niestety rownież , Anglicy mówią wprost , albo regeneracjja za min. 800 funtów ,,albo za 250 , na chińskich gratach , a tam naprawdę wiedza co robią i mówią w temacie SubaRU :)

 

Ale ok , moze sie mylę w takim razie w poniedziałek wysyłam Ci 3szt, turbiny VF36 płace za każda 2500 zł i prosze mi dać gwarancje choć na rok czasu :)

Mówię calkiem serio .

Link to comment
Share on other sites

Pracujemy na Melett od 8lat, nie zdażyło sie aby łożysko pękło czy nie trzymało wymiarów, wirniki koła kompresji pierscienie oraz odrzutniki olejowe dobieramy pod siebie detalicznie a nie w całych gotowych zestawach i sami mierzymy z dokładnoscią aby dostosować częsci indywidualnie do danej turbosprezarki, wiec nie ma mowy o jakichś gotowcach z półki na wymianę aby tylko sprzedać,pzdr

 

nie są to chinki z ebay jak piszesz, aczkolwiek wiekszość rzeczy na rynku niedługo bedzie tylko z Chin,

 

[edycja moderatora] proszę o nieprowadzenie działalności komercyjnej na forum.

Edited by tzd
Link to comment
Share on other sites

Oki wysyłam Ci w poniedziałek 1 szt na próbę VF36 , ale sie naprawdę nię zdziwie jak zadzwonisz do mnie i powiesz sorry , nię da sie :)

Już nie jeden kozak od turbin w Polsce sie poddał :) Jest jedna firma która znam w UK która to robi dobrze , ale koszt od 800-1200 funtów :)

 

Oki wysyłam Ci w poniedziałek 1 szt na próbę VF36 , ale sie naprawdę nię zdziwie jak zadzwonisz do mnie i powiesz sorry , nię da sie :)

Już nie jeden kozak od turbin w Polsce sie poddał :) Jest jedna firma która znam w UK która to robi dobrze , ale koszt od 800-1200 funtów :)

I tak jak mówiłem , Melett jak mówisz , nie ma żadnych czesci do IHI z serii VF , a o VF36 na ball bearing to zapomnij , szkoda mojej turbiny a Twojej pracy :)

http://www.melett.com/turbocharger-catalogues.php

 

:)

 

Edited by carfit
Link to comment
Share on other sites

Kinugawa , japońska powiadasz .... Aha... A od kiedy to Japonia jest w Taiwanie ? :) mam na magazynie dwie TD-05 , jedna kinugawa , druga jakaś na literę A , nie pamietam tez japońska nazwa , obydwie identyczne , niestety nie podziałały za długo , ale cena okazyjna :)

 

Taiwan czy Japan niby różnica ale w dzisiejszych czasach to tylko w nazwie (faktycznie mój błąd w nazwie). btw Koyo też japońskie ,a się rozpadają bieżnie ( https://www.dropbox.com/sh/71uflwgnp48xt4n/Hw_d2QsPwA ) gdzie polskie SKFy pracuja bardzo dobrze ;)

 

ciekawe jak się ma ver. Basic to Kinugawy,bo można mieć -za dopłatą oczywiście- wersje "pro" ale to wcale nie jest atrakcyjna cena. Raczej na poziomie Garretta w PL ;)

 

 

ps. na A to zapewne Arashi ;)

Link to comment
Share on other sites

do Carfit:

 

Masz troche racji jezeli chodzi o Melett'a, który w swoim asortymencie nie posiada paru części do w miare typowych turbin o czym sie osobiscie przekonałem składając zamówienie,ale krótko mówiąc mam przed sobą ich szczegółowy katalog z częściami i widzę,że posiadają przynajmniej koło,wałek , talerzyk,zestaw naprawczy rozszerzony i zwykły oraz pierścienie do Twojej turbiny. Ja używam swoich pierścieni na specjalne zamówienie są mocniejsze niż seryjne Melett'a i ponadto mamy pierścienie na tzw zamek (olej ma trudności wydostania się w stronę obu kół). Natomiast ciężej bedzie dostać obudowę łożyskowań, która jak sie domyślam jest z chłodzeniem wodnym,ale mam jeszcze inne źródła z których korzystam i podejrzewam,że mógłbym ogarnąć ten temat jakbyś wysłał mi to turbo. Warto zaryzykować skoro i tak nic nie tracisz. Szanse są duże, a o turbine się nie martw na pewno w razie nie ogarniecia wróci do Ciebie cała i zdrowa na mój koszt,pzdr Kamil

Link to comment
Share on other sites

Jasne no problem , wyśle Ci turbo w poniedziałek , czysto w celach naukowo/badawczych , mozesz go rozebrac , zobaczyć , pomierzyć , a nawet całkowicie zniszczyć :) jęsli będzie taka potrzeba , dla mnie to jest nic nie warty złom :) , a Tobie może sie przydać . Być moze uda Ci sie coś z tego skonstruować :D

wtedy będzie spory rynek do ogarniecia :dance:

P.S. Lubie fachowców , co lubią wyzwania , i nie mówią od razu , tego sie nie da :bowdown::idea:

Link to comment
Share on other sites

[edycja moderatora] proszę o nieprowadzenie działalności komercyjnej na forum.

 

Przepraszam Moderatorów za moą nie wiedzę, jak widać jestem tu Swierzynką ale niedługo połapię sie z forum i bedzie lepiej:)

 

do carfit;

 

dane sie zmieniły wiec dzwon do mnie przed wysyłką,pzdr

 

"Świeżynką" ale babol :biglol:

 

Carfit co z tą turbiną? Chłopaki z nie-ASO zdążyli wysłać a Twojej nie widać :) ?

 

jakie ASO miało być z nie-ASO przecież, co to za Hebrajski?

 

Tak nawiasem mam motor z WRX do zrobienia 00r 218ps, jakie koszta u Ciebie za złożenie bloku razem z korbami i głowicami na gotowo? chodzi mi o serie nie kute,pzdr Kamil

 

i ślij tą turbinę :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

odświeżam wiecznie młody temat :) czyli: pani premier, jakie turbo?

u mnie się skończyło vf43

 

 

coś się zmieniło w temacie czy IHI tylko nowa? albo używka z pewnego źródła?

 

jak jest z td05 po regeneracji? taka 18g przy 2,5l powinna wstawać przy 3300 rpm?

Edited by bat
Link to comment
Share on other sites

odświeżam wiecznie młody temat :) czyli: pani premier, jakie turbo?

u mnie się skończyło vf43

 

 

coś się zmieniło w temacie czy IHI tylko nowa? albo używka z pewnego źródła?

 

jak jest z td05 po regeneracji? taka 18g przy 2,5l powinna wstawać przy 3300 rpm?

Stoję przed tym samym dylematem. Chyba jednak nowe td05 16g. Tyle ze u mnie 2litry z wałem 2,5. Celuje w jakies 320-340km szyybko wstające :) teraz mam vf29 od regeneracji wytrzymała z 10tys km. A od 2tys miała podniesione ciśnienie do 1.3
Link to comment
Share on other sites

Dodam tylko że 90 % padnięcia turbo, przyczyną jest problem z silnikiem. Jestem mechanikem okrętowym i nigdy nie spotkałem żeby turbo padło z samego siebie .

Chyba że 10 proc było przyczyną wada konstrukcyjna. 

Długo by gadać, dzisiaj dosłownie, kolega (mechanik) odebrał turbo z regeneracji . Auto niemieckie coś na V :) diesel . Pytam co się stało, padło turbo. Dlaczego? mówi że diesel miało prawo piłują nie studzą itd. ..... O by?

Co się okazało posłuchał rady i zaczeliśmy grzebać, zaczęliśmy od misy olejowej. I strzał w "10" smok olejowy wygiety w taki sposób że nie był w stanie zassać oleju.

I mamy przyczynę wyeliminowaną . Dlatego nie wierzę że turbo przy eksploatowaniu z głową ma prawo sie ot tak zepsuć?

Myle się?

Link to comment
Share on other sites

u mnie się urwał wirnik po stronie gorącej i zniknął

po tym olej lał się do wydechu, także cały czas jeszcze się wypala

 

mechanik mówił, że zdjeli wydech ale nic w nim "nie lata", a raczej wirnik nie zmiescił by się przez rurkę w puszcze która jest dość mała

no chyba ze się zmielił czy coś

 

w każdym razie ciśnienie oleju czujnik niby pokazuje dobre, może za małe ciśnienie oleju w turbo? przytkany przewód czy coś?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...