GISek Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Wątek "zakup kontrolowany" nakłonił mnie do zapytania Was, czy macie jakieś doświadczenia z podobnym zachowaniem auta. Pacjentem jest Turbodziad szwagra, którym jeździłem w grudniu u chłopaków w NMnP. Zdarzyło mu się, że podczas pełnego ognia jakby zgubił zapłon. Wcześniej można było bez obawy cisnąć do oporu, silnik bez zająknięcia szedł piękny ciągiem. Dla wyjaśnienia silnik posiada założone MBC, na manometrze AG maksymalnie pojawia się 1,1 bara, w dolocie zastosowany stożek i tyle. Cewki są stare i do tej pory potrafiły gubić zapłon przy zimnym silniku, efekt był taki, że silnik się z lekka krztusił, "zawahał". To zjawisko jest jednak trochę inne, pełny ogień i nagle coś jakby huknięcie, nie wiem może to bardziej przeładowanie, chociaż nie miałem wcześniej jeszcze z czymś takim do czynienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Możesz opisać to szarpnięcie? Jest gwałtowne - odrywa plecy od fotela? Czy takie delikatne ale wyczuwalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 kurczę wiesz, teraz to już nie bardzo pamiętam Raczej gwałtowne i dość głośne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Na mniejszym doładowaniu też się dławi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Nie nie, zauważyłem to ze dwa razy jak jechałem bokiem na pełnym ogniu, bieg chyba 2-gi. Przy innych stanach "gazu" nie ma tego zjawiska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Najprawdopodobniej jest to boost-cut czyli odcięcie w piku powyżej magicznego 1.17 bara. To że łąduje ci na zegarze 1.1 nie oznacza, że nie przekraczasz 1.17. trzeba troszkę przykręcić ładowanie. Ja takie historie miewalem na 4-5 biegu przy redukcji i ostrym bucie zazwyczaj na wyprzedzaniu. Czasem też na niższym biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Czyli Stiff możliwe, że po 4 latach jazdy MBC się z deczka rozregulowało? Jeśli tak, to wporzo:) Jak wygląda to ustrojstwo, którym się przykręca doładowanie? pytam, bo nie bardzo wiem jak to coś ma wyglądać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 możliwe, że po 4 latach jazdy MBC się z deczka rozregulowało? tego nie wiem - nie znam sie na MBC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Hmmm jak będę przy aucie, to obadam temat, na razie Legaś sobie śpi i czeka na wiosnę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Najlepiej założyć porządne EBC + FCD i można do 1.3 spokojnie pompować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 To nie jest moje auto, więc ja się takimi rzeczami nie zajmuję Na pewno parę rzeczy fajnie byłoby zrobić, ale to nie wszystko. Hebel przydałoby się zmienić, bo seria bedzie za słaba, do tego skrzynia mogłaby przejść przegląd, bo jak dmuchnie 1.3 bara to obawiam się, że szybko może ducha wyzionąć i tak od słowa do słowa, zaraz połowa bebechów wyleci z auta. Najwyżej przyszły właściciel będzie się tak bawił. Póki co jest co jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Też stawiam na boost cut. MBC wywalić (wrócić do oryginału) i zobaczyć wtedy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Też stawiam na boost cut. MBC wywalić (wrócić do oryginału) i zobaczyć wtedy. Silnik był składany przez Wiktora Kozłowskiego (Poweron), on takich silników zrobił pewnie ze dwa tuziny, wszystko banglało. Też skłaniam się w stronę boost cutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się