Jump to content

Turbodziad wypadający zapłon przy pełnym "ogniu"


GISek
 Share

Recommended Posts

Wątek "zakup kontrolowany" nakłonił mnie do zapytania Was, czy macie jakieś doświadczenia z podobnym zachowaniem auta. Pacjentem jest Turbodziad szwagra, którym jeździłem w grudniu u chłopaków w NMnP. Zdarzyło mu się, że podczas pełnego ognia jakby zgubił zapłon. Wcześniej można było bez obawy cisnąć do oporu, silnik bez zająknięcia szedł piękny ciągiem. Dla wyjaśnienia silnik posiada założone MBC, na manometrze AG maksymalnie pojawia się 1,1 bara, w dolocie zastosowany stożek i tyle.

Cewki są stare i do tej pory potrafiły gubić zapłon przy zimnym silniku, efekt był taki, że silnik się z lekka krztusił, "zawahał". To zjawisko jest jednak trochę inne, pełny ogień i nagle coś jakby huknięcie, nie wiem może to bardziej przeładowanie, chociaż nie miałem wcześniej jeszcze z czymś takim do czynienia.

Link to comment
Share on other sites

Najprawdopodobniej jest to boost-cut czyli odcięcie w piku powyżej magicznego 1.17 bara. To że łąduje ci na zegarze 1.1 nie oznacza, że nie przekraczasz 1.17. trzeba troszkę przykręcić ładowanie.

Ja takie historie miewalem na 4-5 biegu przy redukcji i ostrym bucie zazwyczaj na wyprzedzaniu. Czasem też na niższym biegu.

Link to comment
Share on other sites

Czyli Stiff możliwe, że po 4 latach jazdy MBC się z deczka rozregulowało? Jeśli tak, to wporzo:) Jak wygląda to ustrojstwo, którym się przykręca doładowanie? pytam, bo nie bardzo wiem jak to coś ma wyglądać:)

Link to comment
Share on other sites

To nie jest moje auto, więc ja się takimi rzeczami nie zajmuję :D Na pewno parę rzeczy fajnie byłoby zrobić, ale to nie wszystko. Hebel przydałoby się zmienić, bo seria bedzie za słaba, do tego skrzynia mogłaby przejść przegląd, bo jak dmuchnie 1.3 bara to obawiam się, że szybko może ducha wyzionąć i tak od słowa do słowa, zaraz połowa bebechów wyleci z auta. Najwyżej przyszły właściciel będzie się tak bawił. Póki co jest co jest.

Link to comment
Share on other sites

Też stawiam na boost cut. MBC wywalić (wrócić do oryginału) i zobaczyć wtedy.

 

Silnik był składany przez Wiktora Kozłowskiego (Poweron), on takich silników zrobił pewnie ze dwa tuziny, wszystko banglało. Też skłaniam się w stronę boost cutu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...