Skocz do zawartości

Turbodziad wypadający zapłon przy pełnym "ogniu"


GISek

Rekomendowane odpowiedzi

Wątek "zakup kontrolowany" nakłonił mnie do zapytania Was, czy macie jakieś doświadczenia z podobnym zachowaniem auta. Pacjentem jest Turbodziad szwagra, którym jeździłem w grudniu u chłopaków w NMnP. Zdarzyło mu się, że podczas pełnego ognia jakby zgubił zapłon. Wcześniej można było bez obawy cisnąć do oporu, silnik bez zająknięcia szedł piękny ciągiem. Dla wyjaśnienia silnik posiada założone MBC, na manometrze AG maksymalnie pojawia się 1,1 bara, w dolocie zastosowany stożek i tyle.

Cewki są stare i do tej pory potrafiły gubić zapłon przy zimnym silniku, efekt był taki, że silnik się z lekka krztusił, "zawahał". To zjawisko jest jednak trochę inne, pełny ogień i nagle coś jakby huknięcie, nie wiem może to bardziej przeładowanie, chociaż nie miałem wcześniej jeszcze z czymś takim do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej jest to boost-cut czyli odcięcie w piku powyżej magicznego 1.17 bara. To że łąduje ci na zegarze 1.1 nie oznacza, że nie przekraczasz 1.17. trzeba troszkę przykręcić ładowanie.

Ja takie historie miewalem na 4-5 biegu przy redukcji i ostrym bucie zazwyczaj na wyprzedzaniu. Czasem też na niższym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Stiff możliwe, że po 4 latach jazdy MBC się z deczka rozregulowało? Jeśli tak, to wporzo:) Jak wygląda to ustrojstwo, którym się przykręca doładowanie? pytam, bo nie bardzo wiem jak to coś ma wyglądać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest moje auto, więc ja się takimi rzeczami nie zajmuję :D Na pewno parę rzeczy fajnie byłoby zrobić, ale to nie wszystko. Hebel przydałoby się zmienić, bo seria bedzie za słaba, do tego skrzynia mogłaby przejść przegląd, bo jak dmuchnie 1.3 bara to obawiam się, że szybko może ducha wyzionąć i tak od słowa do słowa, zaraz połowa bebechów wyleci z auta. Najwyżej przyszły właściciel będzie się tak bawił. Póki co jest co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też stawiam na boost cut. MBC wywalić (wrócić do oryginału) i zobaczyć wtedy.

 

Silnik był składany przez Wiktora Kozłowskiego (Poweron), on takich silników zrobił pewnie ze dwa tuziny, wszystko banglało. Też skłaniam się w stronę boost cutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...