Skocz do zawartości

Wymiana oleju


wit411

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przyszedł czas mojej pierwszej wymiany oleju w subaraku. Do silnika wlewany był Millers, ale nie wiem dokładnie jakiej specyfikacji. Pytanie brzmi - jaki mam wybrać? Wymienić też olej w skrzyni biegów? Jeśli o czymś nie pomyślałem to natchnijcie mnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7137-olej-do-subaru-ktory-wybrac-jak-czesto-sprawdzac-poziom/page__st__11025

 

Wątek olejowy. Po 442 stronach i 13 latach dyskusji i sporów o wyższości jednego oleju nad drugim nadal brak rozwiązania. :D Niemniej jednak poczytać możesz.

Jedni leją 5w30 drudzy 15w50 lub 10w50... i raczej tych drugich jest znacznie więcej.

 

Przez 13 lat dyskusji przewinęły się chyba wszystkie marki , ale aktualnie są modne :biglol: te dwa: Motul 300V 15w50 i Millers CFS 10w50.

 

Do skrzyni biegów polecam Motul Gear 300.

 

Reszte sobie musisz doczytać w linku wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem, a zrobiłem właśnie tak jak Ci polecę:

Jest zima więc jest zimno ;) wlej 5w50 np. Motul i zobaczysz jak będzie Ci go w eksploatacji ubywało,

Przyjdzie lato to wymienisz na coś innego gdyby się okazało że ci "dużo" oleju znika.

 

Co do skrzyni, wymiana na pewno nie zaszkodzi, wlej jak wyżej napisane Motul Gear 300, do dyfra również. Wydaje mi się że książkowo olej tam wymienia się co 50 tys.km więc czy zrobisz to potrzebnie czy nie będziesz miał na dłużej spokój.

A tak na marginesie masz najładniejszy model STi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jezeli teraz mam zalany olej castrol 10w40 i troche go ubywa a chcialbym go zmienic na jakis lepszy i zeby go troszke mniej ubywalo to jaki wybrac ?

Nie jestem fachmanem ale wydaje mi się że każdego będzie ubywać podobnie, jest takie powiedzenie że każda impreza olej bierze, pytanie ile to znaczy "troszkę"???

Moja bierze 0,1 L na 1000 km z czego 99% jazdy to odpalanie -10 km jazdy - koniec i tak w kółko pozostałe 1 % to jazda po torze.

Wlej 15W50 i teoretycznie powinno ubywać go mniej, ale w praktyce różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie masz najładniejszy model STi :P

 

Wiem, jestem strasznym szczęściarzem ;)

 

Na razie zakupiłem Millers CFS 10w50, olej do skrzyni i dyfra zakupię jak wleci wypłata :D Subarak na razie nie jest upalany więc mam nadzieje, że to co mam wystarczy na jakiś miesiąc - góra dwa. Przede mną jeszcze dłuuuuuuuuuuga lista wydatków na dzień dobry :D no ale tylko się cieszyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie masz najładniejszy model STi :P

 

Wiem, jestem strasznym szczęściarzem ;)

 

Na razie zakupiłem Millers CFS 10w50, olej do skrzyni i dyfra zakupię jak wleci wypłata :D Subarak na razie nie jest upalany więc mam nadzieje, że to co mam wystarczy na jakiś miesiąc - góra dwa. Przede mną jeszcze dłuuuuuuuuuuga lista wydatków na dzień dobry :D no ale tylko się cieszyć ;)

 

Wiesz mam taki sam model STi więc wiem co piszę ;) ( że najładniejszy )

A z wydatkami to nie przesadzaj, z każdym STi jest tak że im dalej w las tym więcej drzew. Moje na szczęście okazało się zadbanym egzemplażem dlatego go nie modzę żeby nie dokładać za wiele do usuwania usterek. Każdy mod w tym aucie jest mocno złożony np. chcesz podnieś moc to trzeba najpierw wydech i pompę paliwa wymienić, dołożyć jakiś lepszy filtr powietrza i dopiero remap, o dodatkowych czujnikach i zegarach nie wspomnę. Chcesz sprężyny dać lepsze czy gwnta to warto poliuretany włożyć i staby dać lepsze żeby był widoczny jakiś efekt. Takie auto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz mam taki sam model STi więc wiem co piszę ;) ( że najładniejszy ) A z wydatkami to nie przesadzaj, z każdym STi jest tak że im dalej w las tym więcej drzew. Moje na szczęście okazało się zadbanym egzemplażem dlatego go nie modzę żeby nie dokładać za wiele do usuwania usterek. Każdy mod w tym aucie jest mocno złożony np. chcesz podnieś moc to trzeba najpierw wydech i pompę paliwa wymienić, dołożyć jakiś lepszy filtr powietrza i dopiero remap, o dodatkowych czujnikach i zegarach nie wspomnę. Chcesz sprężyny dać lepsze czy gwnta to warto poliuretany włożyć i staby dać lepsze żeby był widoczny jakiś efekt. Takie auto ;)

 

Zanim kupiłem swojego Żuczka, to przywiozłem go na lawecie do poznańskiego ASO. Sztuka godna polecenia, zwłaszcza za tak stosunkowo małe pieniądze. Modów żadnych nie mam zamiaru robić, bo tak jak pisałeś, zrobi mi się zaraz reakcja łańcuchowa :D Zresztą seryjna moc cały czas robi na mnie ogromne wrażenie, więcej do szczęścia nie trzeba. Koszty AŻ tak ogromne nie są, ale w porównania do cywila to jest na co wydawać. Ale nie żebym się skarżył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no to mi ubywa duzo wiecej dokladnie jeszcze nie zmierzylem ale jakies 0.7 do 1l na 1000km , od jutra zaczne mierzyc

 

Hmm to tak na moje oko to zbyt duzy ten ubytek jest.

 

Mój WRX też tyle wciągał.

 

Przy okazji remontu silnika (poszła panewka) okazało się, że miałem pozapiekane pierścienie.

 

Teraz zużycie oleju mam na poziomie 0.1-0.2L na 1tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lipa ;/ tez wlasnie mi sie wydaje za duzo i puszcza dyma niebieskiego na wysokich obr. Jaki jest koszt wymiany pierscieni ?

 

Jednym słowem szykuj się na remont silnika, bo to tak mniej więcej do tego się sprowadza. Wytarganie silnika z auta, rozłożenie, weryfikacja co do wymiany itp itd.

Ja za swój dałem koło 10 tys pln.

 

Ew możesz kupić silnik używany za jakieś 3 tys pln, ale to jest cholerne ryzyko, że za 10 tys km wysra mu panewkę, albo coś w ten deseń i będziesz płacił drugi raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 tys to faktycznie sporo ... polowa z tego co dalem za auto , ogolnie auto jest naprawde mocne napewno mocniejsze od seri , chodzi cicho i rowno i jedyne co zauwazylem to maly wyciek z nad lewej pokrywy zaworow , byc moze przez to takie zuzycie oleju bo nieraz czuc spalonym olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 tys to faktycznie sporo ... polowa z tego co dalem za auto , ogolnie auto jest naprawde mocne napewno mocniejsze od seri , chodzi cicho i rowno i jedyne co zauwazylem to maly wyciek z nad lewej pokrywy zaworow , byc moze przez to takie zuzycie oleju bo nieraz czuc spalonym olejem

 

Jedz do serwisu i niech to zobacza. Zabawa we wrozke nie ma sensu, a tylko szkoda samochodu.

Edytowane przez Tranquilizer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Do skrzyni biegów polecam Motul Gear 300.

 

Ten olej występuje w dwóch wersjach, 75W90 LS, i 75W90 (bez LS). Który lepszy do skrzyni , a który do tylnego dyfra w WRXie (gdzie jest mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu)? Ma sens lać LS tylko to dyfra, a normalny do skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...