wit411 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Witam. Przyszedł czas mojej pierwszej wymiany oleju w subaraku. Do silnika wlewany był Millers, ale nie wiem dokładnie jakiej specyfikacji. Pytanie brzmi - jaki mam wybrać? Wymienić też olej w skrzyni biegów? Jeśli o czymś nie pomyślałem to natchnijcie mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7137-olej-do-subaru-ktory-wybrac-jak-czesto-sprawdzac-poziom/page__st__11025 Wątek olejowy. Po 442 stronach i 13 latach dyskusji i sporów o wyższości jednego oleju nad drugim nadal brak rozwiązania. Niemniej jednak poczytać możesz. Jedni leją 5w30 drudzy 15w50 lub 10w50... i raczej tych drugich jest znacznie więcej. Przez 13 lat dyskusji przewinęły się chyba wszystkie marki , ale aktualnie są modne te dwa: Motul 300V 15w50 i Millers CFS 10w50. Do skrzyni biegów polecam Motul Gear 300. Reszte sobie musisz doczytać w linku wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 natchnijcie mnie Mówisz - masz -> http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7137-olej-do-subaru-ktory-wybrac-jak-czesto-sprawdzac-poziom/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wit411 Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Generalnie chodzi mi o to czy ma znaczenie to, co aktualnie mam w silniku Jeśli odpowiedź brzmi "nie" to sprawy nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Jak silnik sprawny to nie, jak złom to rzadszy olej może spowodować większe wycieki niż dotychczas. Generalnie ludzie tu już zmieniali z 5w30 na 10w60 i z powrotem i nic się nie działo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Witt 411 - ma znaczenie. Najlepiej zalej taki jaki miałeś- tzn. syntetyk zastąp syntetykiem itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 marek790 w tej chwili syntetykiem moze byc zarówno 0w20 jak i 15w50... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STILU Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Moim skromnym zdaniem, a zrobiłem właśnie tak jak Ci polecę: Jest zima więc jest zimno wlej 5w50 np. Motul i zobaczysz jak będzie Ci go w eksploatacji ubywało, Przyjdzie lato to wymienisz na coś innego gdyby się okazało że ci "dużo" oleju znika. Co do skrzyni, wymiana na pewno nie zaszkodzi, wlej jak wyżej napisane Motul Gear 300, do dyfra również. Wydaje mi się że książkowo olej tam wymienia się co 50 tys.km więc czy zrobisz to potrzebnie czy nie będziesz miał na dłużej spokój. A tak na marginesie masz najładniejszy model STi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 A jezeli teraz mam zalany olej castrol 10w40 i troche go ubywa a chcialbym go zmienic na jakis lepszy i zeby go troszke mniej ubywalo to jaki wybrac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STILU Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 A jezeli teraz mam zalany olej castrol 10w40 i troche go ubywa a chcialbym go zmienic na jakis lepszy i zeby go troszke mniej ubywalo to jaki wybrac ? Nie jestem fachmanem ale wydaje mi się że każdego będzie ubywać podobnie, jest takie powiedzenie że każda impreza olej bierze, pytanie ile to znaczy "troszkę"??? Moja bierze 0,1 L na 1000 km z czego 99% jazdy to odpalanie -10 km jazdy - koniec i tak w kółko pozostałe 1 % to jazda po torze. Wlej 15W50 i teoretycznie powinno ubywać go mniej, ale w praktyce różnie bywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 nie no to mi ubywa duzo wiecej dokladnie jeszcze nie zmierzylem ale jakies 0.7 do 1l na 1000km , od jutra zaczne mierzyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wit411 Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 A tak na marginesie masz najładniejszy model STi Wiem, jestem strasznym szczęściarzem Na razie zakupiłem Millers CFS 10w50, olej do skrzyni i dyfra zakupię jak wleci wypłata Subarak na razie nie jest upalany więc mam nadzieje, że to co mam wystarczy na jakiś miesiąc - góra dwa. Przede mną jeszcze dłuuuuuuuuuuga lista wydatków na dzień dobry no ale tylko się cieszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STILU Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 A tak na marginesie masz najładniejszy model STi Wiem, jestem strasznym szczęściarzem Na razie zakupiłem Millers CFS 10w50, olej do skrzyni i dyfra zakupię jak wleci wypłata Subarak na razie nie jest upalany więc mam nadzieje, że to co mam wystarczy na jakiś miesiąc - góra dwa. Przede mną jeszcze dłuuuuuuuuuuga lista wydatków na dzień dobry no ale tylko się cieszyć Wiesz mam taki sam model STi więc wiem co piszę ( że najładniejszy ) A z wydatkami to nie przesadzaj, z każdym STi jest tak że im dalej w las tym więcej drzew. Moje na szczęście okazało się zadbanym egzemplażem dlatego go nie modzę żeby nie dokładać za wiele do usuwania usterek. Każdy mod w tym aucie jest mocno złożony np. chcesz podnieś moc to trzeba najpierw wydech i pompę paliwa wymienić, dołożyć jakiś lepszy filtr powietrza i dopiero remap, o dodatkowych czujnikach i zegarach nie wspomnę. Chcesz sprężyny dać lepsze czy gwnta to warto poliuretany włożyć i staby dać lepsze żeby był widoczny jakiś efekt. Takie auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wit411 Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Wiesz mam taki sam model STi więc wiem co piszę ( że najładniejszy ) A z wydatkami to nie przesadzaj, z każdym STi jest tak że im dalej w las tym więcej drzew. Moje na szczęście okazało się zadbanym egzemplażem dlatego go nie modzę żeby nie dokładać za wiele do usuwania usterek. Każdy mod w tym aucie jest mocno złożony np. chcesz podnieś moc to trzeba najpierw wydech i pompę paliwa wymienić, dołożyć jakiś lepszy filtr powietrza i dopiero remap, o dodatkowych czujnikach i zegarach nie wspomnę. Chcesz sprężyny dać lepsze czy gwnta to warto poliuretany włożyć i staby dać lepsze żeby był widoczny jakiś efekt. Takie auto Zanim kupiłem swojego Żuczka, to przywiozłem go na lawecie do poznańskiego ASO. Sztuka godna polecenia, zwłaszcza za tak stosunkowo małe pieniądze. Modów żadnych nie mam zamiaru robić, bo tak jak pisałeś, zrobi mi się zaraz reakcja łańcuchowa Zresztą seryjna moc cały czas robi na mnie ogromne wrażenie, więcej do szczęścia nie trzeba. Koszty AŻ tak ogromne nie są, ale w porównania do cywila to jest na co wydawać. Ale nie żebym się skarżył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bikert Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Ja do wszystkiego leję millersa, do subaru na lato 10w60 a na zimę 5w40, oba cfs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 nie no to mi ubywa duzo wiecej dokladnie jeszcze nie zmierzylem ale jakies 0.7 do 1l na 1000km , od jutra zaczne mierzyc Hmm to tak na moje oko to zbyt duzy ten ubytek jest. Mój WRX też tyle wciągał. Przy okazji remontu silnika (poszła panewka) okazało się, że miałem pozapiekane pierścienie. Teraz zużycie oleju mam na poziomie 0.1-0.2L na 1tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 No to lipa ;/ tez wlasnie mi sie wydaje za duzo i puszcza dyma niebieskiego na wysokich obr. Jaki jest koszt wymiany pierscieni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek6178 Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 to zalezy od producenta i kto ci bedzie robil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 No to lipa ;/ tez wlasnie mi sie wydaje za duzo i puszcza dyma niebieskiego na wysokich obr. Jaki jest koszt wymiany pierscieni ? Jednym słowem szykuj się na remont silnika, bo to tak mniej więcej do tego się sprowadza. Wytarganie silnika z auta, rozłożenie, weryfikacja co do wymiany itp itd. Ja za swój dałem koło 10 tys pln. Ew możesz kupić silnik używany za jakieś 3 tys pln, ale to jest cholerne ryzyko, że za 10 tys km wysra mu panewkę, albo coś w ten deseń i będziesz płacił drugi raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 10 tys to faktycznie sporo ... polowa z tego co dalem za auto , ogolnie auto jest naprawde mocne napewno mocniejsze od seri , chodzi cicho i rowno i jedyne co zauwazylem to maly wyciek z nad lewej pokrywy zaworow , byc moze przez to takie zuzycie oleju bo nieraz czuc spalonym olejem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 (edytowane) 10 tys to faktycznie sporo ... polowa z tego co dalem za auto , ogolnie auto jest naprawde mocne napewno mocniejsze od seri , chodzi cicho i rowno i jedyne co zauwazylem to maly wyciek z nad lewej pokrywy zaworow , byc moze przez to takie zuzycie oleju bo nieraz czuc spalonym olejem Jedz do serwisu i niech to zobacza. Zabawa we wrozke nie ma sensu, a tylko szkoda samochodu. Edytowane 25 Lutego 2013 przez Tranquilizer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Olej kapie na kolektor i dlatego smierdzi. Zrob te uszczelki jak najszybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Do skrzyni biegów polecam Motul Gear 300. Ten olej występuje w dwóch wersjach, 75W90 LS, i 75W90 (bez LS). Który lepszy do skrzyni , a który do tylnego dyfra w WRXie (gdzie jest mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu)? Ma sens lać LS tylko to dyfra, a normalny do skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 @@xyg, do WX'a bez LS ... ja zalałem CRX 75W90 NT i jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 (edytowane) ja zalałem CRX 75W90 NT i jest OK. eee, ja o Motula pytam..... Edytowane 25 Kwietnia 2013 przez xyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się