MForbi Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Wczoraj zauważyłem że mam spalone żarówki w lampach tylnych - świeciły w lampach na klapie, w głównych lampach tylnych nie - obie padły. Zanabyłem żaróweczki na wymianę i na wszelki wypadek komplet bezpieczników - pomyślałem że dziwne że obie naraz więc rozważałem również wersję "bezpiecznik". Podjąłem walkę w garażu. Zacząłem od lewej strony. Wymieniłem żarówkę - okazała się być ewidentnie spalona - poczerniała wewnątrz banieczki. Chcąc upoić się moim sprytem (umiem zmienić żarówkę) włączyłem światła i pełne zaskoczenie - zapaliły się oba Wniosek - żarówki w tylnych lampach są połączone szeregowo - walnie jedna, nie palą obie. Moim zdaniem debilne rozwiązanie. Ciekaw jestem czy przód tak samo skonstruowano ? I czy w innych modelach też tak konstruktorzy poszli po najmniejszej linii oporu ? Chociaż widziałem wczoraj Forka w którym tylko jedna lampa z tyłu była "martwa". Zatem uprzedzam kolegów posiadaczy Outbacka w tej wersji (mój to MY10) - nie bądźcie zdziwieni takim rozwiązaniem. Ja miałem głupie szczęście że zacząłem właśnie od tej spalonej żarówki. Gdybym zaczął od drugiej - pierwszy teścik nie dał by pozytywnego wyniku i pewnie bym wtedy zaczął kombinować z bezpiecznikiem . Też zapewne bez efektu i nie wpadłbym na to że to druga żarówka jest winna zamieszaniu. Tkwiłbym w garażu do dzisiaj z pianą na pysku szukając jakiejś głębszej usterki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Ciekawe, u mnie kiedyś też "przepaliły się" obie lampy stopu Wymieniłam obydwie w ASO wtedy, bo miałam po drodze. Może u mnie jest podobnie ... BTW po najmniejszej linii oporu Po linii najmniejszego oporu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 (edytowane) Ciekawe. Na razie wymieniałem tylko żarówkę na klapie i tam takiego zachowania nie obserwowałem tzn. druga się świeciła. Pozycyjne z przodu tak samo. Może faktycznie te drugie są inaczej połączone, trzeba by zobaczyć na schemacie lub poprosić Dział Techniczny o wyjaśnienie. Edytowane 25 Stycznia 2013 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cianbo Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 A próbowałeś wyjąć jedną i sprawdzić czy działa? Może po prostu ta spalona robiła zwarcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 (edytowane) Może u mnie jest podobnie ... Aga, u mnie Le'Gacku jest normalnie tzn. jak się jedna przepali..... to jedna i druga świeci, myślę że u Ciebie w OBK'u też tak jest. MForbi, osobiście uważam, iż nieprawdopodobne jest takie rozwiązanie tzn.połączenie szeregowe, proponuje zrób jeszcze doświadczenie i nie wsadzaj w ogóle jednej żaróweczki a w drugiej lampie zostaw sprawną i wówczas sprawdź czy będzie działać. To tak dla potwierdzenia tezy "połączenia szeregowego" z otwartym obwodem. Edytowane 25 Stycznia 2013 przez okeyten 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ttarchala Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Panowie, zbyt szybko dochodzicie do konkluzji. 1. To normalne, że identyczne żarówki założone w tym samym czasie i identycznie eksploatowane przepalają się również mniej więcej w tym samym czasie 2. Z samochodowymi żarówkami niestety tak jest, że jak się przepalają, to niekoniecznie "zerojedynkowo" tylko potrafią jeszcze chwilę czasem działać, a czasem nie, zanim wysiądą na dobre. Proponuję proste rozwiązanie za każdym razem, jak macie świeżo przepaloną żarówkę z tyłu: walnąć z piąchy w lampę raz albo dwa. Powinna się zapalić. Serio. U mnie działa :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Panowie, zbyt szybko dochodzicie do konkluzji. czytamy ze zrozumieniem.... , jak narazie do jedynej "konkluzji" , postawienia tezy doszedł tylko MForbi, reszty "Panów" do tego jeszcze nie mieszaj.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Aga, u mnie Le'Gacku jest normalnie tzn. jak się jedna przepali..... to jedna i druga świeci, myślę że u Ciebie w OBK'u też tak jest. To oznacza, że jednego dnia przepaliły się jednak obydwie u mnie, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Ale to bez sensu jest Panie, Panowie... gdyby były połączone szeregowo to jakie napięcie będzie na każdej z nich? podstawówka się kłania... a przecież tam montowane są 12Voltowe wersje :DDD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo40 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Połączenie szeregowe oświetlenia w samochodzie to wspaniałe nowe odkrycie. z pewnością trzeba stosować żarówki o napięciu 6 Volt 2X6=12 i jest git. W tym przypadku druga żarówki nie kontaktowała lub była przepalona. Wstrząsy powodowane pracami przy lampie mogły spowodować przywrócenie styku, lub ponowne zwarcie się żarnika. W drugom przepadku żarówka do wymiany w niedługim czasie. Pamiętanie noże jak nasi ojcowie naprawiali oświetlenie w swoich śmiga-czach wystarczyło nieraz przyłożyć z dłonią w lampę , a ta już świeciła pełnym blaskiem. wprawdzie nieraz bardzo krotko, ale to już inna historia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Subaru, ma się po to, aby łamać prawa fizyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruque Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 w MY05 z tyłu świecą 21W/5W - takie dwużarnikowe żaróweczki. na pewno można stracić tylko jedną stronę, może nawet działać światło tylne, a nie działać stop na tej samej żarówce -- mam tak obecnie i właśnie zbieram się do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NonPhixion Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Z tego co się orientuję to żarówki powinno się wymieniać parami, bo niebawem ta druga też podziękuje za współpracę :-) Można gołym okiem po ciemku zobaczyć w większości aut ten efekt jak ktoś nie wymienia parami oświetlenia :-P Oczywiście mówie o sytuacji gdy ma się czyste lampy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 (edytowane) U mnie różnica wynosiła nie więcej niż miesiąc. Oczywiście druga wtedy świeciła. Edytowane 26 Stycznia 2013 przez Zbigniew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 W tygodniu pogmeram w lampach i dokladniej sprawdze jak to jest z tymi zarowkami. Sam nie wierze w to ze sa polaczone szeregowo bo byloby to bez sensu. Z drugiej strony - jak musialoby wygladac zwarcie w tej spalonej zarowce aby w drugiej galezi polaczenia rownoleglego nie bylo napiecia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 u mnie jak przepalila sie jedna to druga strona palila. Ale znalezc odpowiednia zarowke poza ASO graniczy z cudem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 u mnie jak przepalila sie jedna to druga strona palila. Ale znalezc odpowiednia zarowke poza ASO graniczy z cudem. Bez problemu kupiłem 2 szt PHILIPS-a w Norauto - 9,99 PLN. Mówimy wciąż o tylnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 u mnie jak przepalila sie jedna to druga strona palila. Ale znalezc odpowiednia zarowke poza ASO graniczy z cudem. Bez problemu kupiłem 2 szt PHILIPS-a w Norauto - 9,99 PLN. Mówimy wciąż o tylnych Moze slabo szukalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Pomijając kwestie fizyki, to takie szeregowe połączenie byłoby po prostu niebezpieczne z punktu widzenia ruchu drogowego! Przecież zwykle nawet mamy osobno bezpieczniki do oświetlenia prawej i lewej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Pomijając kwestie fizyki, to takie szeregowe połączenie byłoby po prostu niebezpieczne z punktu widzenia ruchu drogowego! Przecież zwykle nawet mamy osobno bezpieczniki do oświetlenia prawej i lewej strony. I dlatego napisałem o ogromnym zaskoczeniu i "debilnym rozwiązaniu" :-) Jak napisałem - zrobię z ciekawości test - pomieszam żarówkami, powyłączam z obwodu, powłączam - zobaczę co się okaże :-) Pewnie wyjdzie tak jak ktoś powyżej napisał - że ta spalona robiła zwarcie na tyle skutecznie że obie zgasły , ale z małpiej ciekawości pogmeram w lampach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Maksymilian Grzesikiewicz Opublikowano 3 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2018 Witam wszystkich!!! :) Jestem świeżo upieczonym właścicielem OUT H6 z 2006r. W związku tym mam już pytanie do Was - Czy możliwym jest że spalona żarówka prawy tył powoduje że cała strona nie działa? będę wdzięczny za info :) Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basmanek Opublikowano 3 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2018 Z mojego doświadczenia, a miałem popalone stopy i podświetlenie rejestracji to nic takiego się nie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Maksymilian Grzesikiewicz Opublikowano 3 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2018 Hmm. Czyli coś grubszego...dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2018 (edytowane) , Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Maksymilian Grzesikiewicz Opublikowano 3 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2018 Ok. Tak zrobię! Dzięki Panowie- wystarczyło mocniej klepnać w lampę;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się