Skocz do zawartości

Zakup GT 95 r porada


ravski

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje zakup GT rocznik 95,

1 czy z tego roku modele miały jakieś szczególne przypadlosci?

2 czy części mechaniczne eksploatacyjne pasują z kolejnych roczników GT?

3 czy warto kupić model z tego roku czy coś nowszego, patrząc od strony technicznej?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budzet ok 14tys. zł

Niestety nic w tym temacie nie znalazlem, oprocze tego ze rozrzad jest bezkolizyjny.

Cos wiecej na temat tego silnika ktos wie? jakie ma oznaczenie? plusy minusy?

w ktorych rocznikach byl montowany?

Edytowane przez ravski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrzad jest bezkolizyjny.

Bzdura! Nie wiem kto takie głupoty pisze.

 

Różnic jest sporo. Najważniejsze to hydrauliczna regulacja luzów zaworowych w MY95 zamiast ręcznej w rocznikach MY97->.

 

Inne przepływomierze, cewki, intecoolery itp.

 

Sporo części jest zamiennych (np skrzynie biegów) ale w razie awarii silnika będziesz musiał szukać takiego samego jak miałeś (lub wymienić sam blok choćby od nowszej imprezy ale ze swoimi głowicami).

 

A czy warto? Jeśli masz świadomość, że pytasz o auto które ma ponad dwieście koni I JEST PEŁNOLETNIE i zapewne liczysz się z tym, że w miesiąc możesz do auta 5 tysi dołożyć to warto je kupić. To są super auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechalem juz nim nawet nim na probe, generalnie jezdzi bez zastrzerzen:):) jednak kilka rzecz na dzien dobry by bylo do zrobienia: z pompy wspomagania bardzo cieknie, po prawej stronie silnika jest warstwa czarnego samru (mazi) i od spodu w okolicach silnika ma mokro . Ciezko bylo mi stwierdzic skad dokladnie te wycieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechalem juz nim nawet nim na probe, generalnie jezdzi bez zastrzerzen:) :) jednak kilka rzecz na dzien dobry by bylo do zrobienia: z pompy wspomagania bardzo cieknie, po prawej stronie silnika jest warstwa czarnego samru (mazi) i od spodu w okolicach silnika ma mokro . Ciezko bylo mi stwierdzic skad dokladnie te wycieki.

 

Jak cieknie z pompy to może to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co rozumiesz przez "części eksploatacyjne"?

Filtr oleju? Taki sam

Filtr powietrza - taki sam

Rozrząd - taki sam (no prawie bo napinacz jest inny)

Przepływomierz do:

GT95 - 1500pln

GT99 - OEM 550 pln, podróba 300 ale ten z GT95 przeżyje 10 przepływek `99

Cewki zapłonowe - inne

i czy GT95 jest jakos wyjatkowo awaryjny jako ze jest z poczatku produkcji generacji GT?

Nie rozumiesz jednego. Nie ważne czy kupisz MY95 czy MY99 to jak masz pecha to wsadzisz w te auto w 6 miesięcy równowartość zakupu tegoż auta.

Jeśli to akceptujesz to kupuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ravski z SI GT 95 dość blisko jest spokrewnione Legacy Turbo. Przynajmniej jeśli chodzi o silnik i okolice, więc w razie problemów można szukać ratunku też w tym kierunku, części itp.

Miałem Legacy Turbo przez jakiś czas i oprócz wspomnianej przez Ciebie pompy wspomagania mechanicznie nic mu nie było.

Ale jak zostało nadmienione, 18 lat i auto z 4x4 turbo niestety musisz liczyc się z wydatkami, coś klęknie w którymś momencie.

Reszte napisał pablonas i Tomulus. Brać bo warto. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za info.

pablonas o takie czesci mi wlasnie chodzilo.

a pompa wspomagania pasuje z innych GT?

generalnie wiem ile moze kosztowac GT utrzymaniu wiec mam na nią w rezerwie kilka tysiakow.

 

znalazlem jeszcze artykul na w necie odnosnie EJ20G ze Tloki z G sa zdecydowanie mocniejsze, jak i sam silnik niz jest nastepca EJ205.

czy to prawda?

Edytowane przez ravski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pompa wspomagania pasuje z innych GT?

 

Tak. Jak chcesz, to mozesz zalozyc nawet wspomaganie z new age. Ogolnie jest dosc duzy poziom podobienstwa ogolnego miedzy modelami. Niemniej jednak czasem diabel tkwi w szczegolach i moze sie okazac, ze konieczne sa wieksze zmiany niz tylko prosta wymiana jednego elementu.

 

Tloki z G sa zdecydowanie mocniejsze, jak i sam silnik niz jest nastepca EJ205. czy to prawda?

 

Byc moze tak - ale nie przywiazywalbym sie za bardzo do tej koncepcji w starym aucie - tak jak Pablonas napisal.

Aczkolwiek mozna odniesc wrazenie, ze starsze silniki wiecej nieco znosza - ale w uzywanym aucie, w tym wieku to zawsze loteria.

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie wiem ile moze kosztowac GT utrzymaniu wiec mam na nią w rezerwie kilka tysiakow.

 

Kupując Imprezę GC8 warto kupić model przed 1996. Czyli twój obiekt zainteresowania się mieści. Jest to najtrwalszy mechanicznie (silnik) ale najstarszy model Imprezy. Zacząć więc trzeba od drobiazgowej weryfikacji stanu nadwozia, również od spodu, zwłaszcza tylne nadkola (wnęki amortyzatorów). Tam czai się zło... często jak wsłuchasz się mocno, słychać charakterystyczne jakby skrobanie albo pykanie. To nie korniki, to ruda wcina blachy :mrgreen: .

 

Jeśli już znajdziesz samochód z dobrym nadwoziem, o co baaaardzo trudno, możesz zacząć się zastanawiać nad stanem technicznym.

Najważniejsza sprawa - to turbina TD05H - relatywnie duże turbo, które nieco później wstaje niż montowane w późniejszych wersjach TD04. Ale jak się rozkręci, to....

Być może to właśnie jest sekret trwałości silnika - nie obciąża panewek na niskich obrotach. Do tego tłoki są chłodzone natryskiem oleju na denka, co z kolei podnosi ich trwałość na obciążenie termiczne.

 

Generalnie lepiej kupić zdrową budę z mechaniką do remontu niż odwrotnie...

 

Z wad mechaniki:

 

- wycieki oleju z uszczelek pokryw zaworów i pompy wspomagania

- uszkodzenia cewek zapłonowych - komplet nowych załatwia temat

- ogólne zużycia (lata i przebieg)

- niewydolny intercooler - latem bardzo duży spadek mocy

- relatywnie mały układ hamulcowy - nie wymaga wymiany od razu na żółte brembo, ale trzeba kupować wysokiej jakości klocki i tarcze (zestaw na pewno powyżej 1000pln).

 

Ogólnie, jak na subaru, to samochód niedrogi w eksploatacji - jeśli traktujesz go jako dupowóz codzienny o ekstra-osiągach. Do tego z racji hydraulicznej regulacji zaworów - stworzony do lpg.

Tylko ta ruda koleżanka...

 

Uważam, że budżet 20-25 tysia powinien wystarczyć na auto + ogarnięcie zaniedbań poprzednich użytkowników. Ale na mniej nie licz, jak chcesz mieć fajne, zadbane, SPRAWNE i dopieszczone auto. Na śmietnik to i 10 wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@szczur75, bardzo, bardzo się mylisz. To nie legenda. To fakt. Każdy silnik EU spec w GT -96 ma natrysk oleju na tłoki (wnioskuję po tych, które rozbierałem, a parę ich było).

Natomiast silniki WRX-owe (JDM) nie wszystkie. I dlatego są mniej wytrzymałe niż przeznaczone na rynek eu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby co to rozbiłem GT 96' i wszystko z pod maski będzie na sprzedaż po wyciągnięciu...w tym całkiem nowe cewki z przebiegiem może 5 tys km... maglownica po regeneracji, z podobnym przebiegiem... nówka akumulator Boscha S4 na gwarancji z pażdziernika chyba... nawet instalka lpg od jako jest ale nie wiem czy można to jakoś przełożyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@pablonas, @@szczur75, a ja, rozbierając kilka silników EJ20BUG (blok otwarty) z lat 94-96 natrafiłem w każdym (z europy) na natryski identyczne jak w silniku z Legacy Turbo. Natomiast wymieniając tłoki w jdm wrx 240KM stwierdziłem brak ww natrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...