Skocz do zawartości

Zamykanie auta na odliczniu turbo timera


Jano

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam problem a mianowicie - zamontowany TT działa jak trzeba, odlicza zadany czas i podtrzymuje zapłon auta, ale podczas podtrzymania zapłonu poprzez TT nie da rady zamknąć auta. Mój elektryk nie wiedział jak to obejść i proponował dodatkowy centralny, który w każdej chwili można zamknąć, lecz nie zgodziłem się bo wolę żeby to było na oryginalnym pilocie z kluczyka. Na szczęście ludzie z forum powiedzieli że się da i podali mi temat urzytkownika Citto, lecz już jakiś czas nie potrafię się z nim skontaktować, a tak się składa że niestety nie potrafię otworzyć zdjęć w jego temacie i za dużo mi to nie mówi po samym opisie, bo nie wiem o którą dokładnie wiązkę/kabelek/wtyczkę/itp chodzi, . Dodatkowo czytałem że są dwie opcje rozwiązania problemu - pierwsza z przecięciem kabelka i za izolowaniem go, a druga z dołączeniem dodatkowego kabla, który się gdzieś tam wlutowuje w wiązkę i nie wiem który jest lepszy i który wybrać. Stanie obok auta i czekanie aż zgaśnie, żeby móc zamknąć, denerwuje mnie trochę i wtedy TT nie ma racji bytu, więc tu moja wielka prośba czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć dokładniej i wysłać/zrobić zdjęcia miejsc w których trzeba dokonać zmian aby to poprawnie działało. Z góry mówię że TT jest już zamontowany, a chodzi mi samo obejście wyżej wymienionego problemu. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, mam problem a mianowicie - zamontowany TT działa jak trzeba, odlicza zadany czas i podtrzymuje zapłon auta, ale podczas podtrzymania zapłonu poprzez TT nie da rady zamknąć auta. Mój elektryk nie wiedział jak to obejść i proponował dodatkowy centralny, który w każdej chwili można zamknąć, lecz nie zgodziłem się bo wolę żeby to było na oryginalnym pilocie z kluczyka. Na szczęście ludzie z forum powiedzieli że się da i podali mi temat urzytkownika Citto, lecz już jakiś czas nie potrafię się z nim skontaktować, a tak się składa że niestety nie potrafię otworzyć zdjęć w jego temacie i za dużo mi to nie mówi po samym opisie, bo nie wiem o którą dokładnie wiązkę/kabelek/wtyczkę/itp chodzi, . Dodatkowo czytałem że są dwie opcje rozwiązania problemu - pierwsza z przecięciem kabelka i za izolowaniem go, a druga z dołączeniem dodatkowego kabla, który się gdzieś tam wlutowuje w wiązkę i nie wiem który jest lepszy i który wybrać. Stanie obok auta i czekanie aż zgaśnie, żeby móc zamknąć, denerwuje mnie trochę i wtedy TT nie ma racji bytu, więc tu moja wielka prośba czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć dokładniej i wysłać/zrobić zdjęcia miejsc w których trzeba dokonać zmian aby to poprawnie działało. Z góry mówię że TT jest już zamontowany, a chodzi mi samo obejście wyżej wymienionego problemu. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.

 

 

do FAQ w technicznym juz zaglądałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w STi miałęm TT Greddy i wpinałem go za pomocą przejściówki/rozgałęziacza Greddy w wiazkę od stacyjki, bez żadnego cięcia, lutowania. Jedynie przewody od sygnału z ręcznego i prędkości musiałem wpiąć w instalację. Alarmu nie miałem (wtedy na bank jest jakas rzeźba w zalezności od skomplikowania alarmu), ale z centralnym fabrycznym nie było żadnych problemów. Podjeżdżałem, wysiadałem, zamykałem z pilota, a silnik pracował na TT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jak lukass. Niestety, musiałem zmienić alarm, bo mój poprzedni był z anty-napadem i nijak nie dało się zrobić tego, żeby zamykał auto podczas automatycznego odliczania TT, żeby potem nie odryglowywać na powrót drzwi po zakończeniu sekwencji (kiedy alarm już był załączony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się podepnę pod temat. Jak działa mój TT to daje się bez problemu zamknąć auto, tylko jeżeli pracuje ono po zamknięciu drzwi pilotem dłużej niż 40 s to włącza się alarm i trzeba je znowu otworzyć i zamknąć, żeby to ustrojstwo przestało wyć. Idzie to jakoś ominąć ?. Alarm mam fabryczny, wersja US. Ostatnio zauważyłem też taką „funkcję”, że jak kopnę w koło to włącza syrenę, co mnie bardzo mocno wystraszyło jak chciałem sprawdzić czy jest powietrze w oponie. :o:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TT na pewno mam zamontowany poprawnie, bez żadnej rzeźby ani druciarstwa, lecz dowiedziałem się że po 04 roku były montowane jakieś sytem żeby nie zatrzasnąć drzwi gdy auto jest na chodzie. Po tym co przeczytałem wiem że da rady to spokojnie obejść tylko że nie ma zdj i nie wiem dokładnie o co chodzi. Poniżej podam link na którym się wzorowałem

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/24532-turbo-timer-i-alarm-subaru/page__hl__%2Bturbo+%2Btimer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TT na pewno mam zamontowany poprawnie, bez żadnej rzeźby ani druciarstwa, lecz dowiedziałem się że po 04 roku były montowane jakieś sytem żeby nie zatrzasnąć drzwi gdy auto jest na chodzie. Po tym co przeczytałem wiem że da rady to spokojnie obejść tylko że nie ma zdj i nie wiem dokładnie o co chodzi. Poniżej podam link na którym się wzorowałem

 

http://www.forum.sub...__+turbo +timer

W

 

Właśnie ten link miałem podpiąć pod mój post B)

 

Mam podobny problem, jeszcze tego ni robiłem ale oglądałem i nie jest to zbyt skomplikowane(pisałem do citto czy ma jeszcze te zdjęcia alenie doczekałem się odpowiedzi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.forum.sub...__+turbo +timer

Właśnie ten link miałem podpiąć pod mój post B)

Mam podobny problem, jeszcze tego ni robiłem ale oglądałem i nie jest to zbyt skomplikowane(pisałem do citto czy ma jeszcze te zdjęcia alenie doczekałem się odpowiedzi)

No właśnie ja też pisałem do Citto (nawet nie raz :) ), ale chyba ostatnim razem rzadko zagląda na forum bo ostatni raz logował się 19.11. Jeżeli ktoś z forum ma jakiś inny kontakt do Citto, niż za pomocą forum to bardzo proszę na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem jak to jest u mnie zrobione, ale mam TT i normalnie mogę zamknąć samochód z pilota (z alarmem) jak samochód chodzi. Robili mi to w Warsztacie w Zalesiu i zajęło im to kilka godzin (a właściwie to elektrykowi, który świetnie ogarnia temat). Jak coś to wystarczy w googlu wpisać "Warsztat Subaru" i pierwsze co wyskoczy to oni :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem jak to jest u mnie zrobione, ale mam TT i normalnie mogę zamknąć samochód z pilota (z alarmem) jak samochód chodzi. Robili mi to w Warsztacie w Zalesiu i zajęło im to kilka godzin (a właściwie to elektrykowi, który świetnie ogarnia temat). Jak coś to wystarczy w googlu wpisać "Warsztat Subaru" i pierwsze co wyskoczy to oni :).

Wielkie dzięki za informację, ale średnio mi sie oplaca jechać do wawy, do elektryka. Jak coś to poszukam coś bilżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale możesz się z nimi skontaktować telefonicznie, to może coś podpowiedzą :).

 

Wiadomo że zapytać zawsze można :mrgreen: , ale z doświadczenia wiem że mechanicy jak nic z tego nie mają to raczej olewają tracenie czasu, na tłumaczenie rozwiązania problemu przez telefon... Wiadomo że dla dobrego mechanika czas to pieniądz . No chyba że wiesz że w tym warsztacie jest inaczej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie problem jest taki, że autoalarmy i centralne zamki mają zabezpieczenie przed uzbrojeniem kiedy pracuje silnik albo jest włączony zapłon. Trzeba dostać się do przewodu który informuje centralke o włączonym zapłonie i wtedy albo trzeba go obciąć (ale traci się wspomniane zabezpieczenie), albo podpiąć go tak, żeby brał sygnał za kluczykiem, a nie TT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to trochę problem, ale czy mógłby ktoś wrzucić zdjęcie o które to kable chodzi ?? Pewnie jest jeszcze paru ludzi którzy tak ja z tym walczą, a którym bardzo by to pomogło między innymi kornik. A odnośnie zabezpieczenia to w sumie to nie jest mi to potrzebne, tylko denerwuje mnie gdy się zamyka, a gdy trzeba zamknąć auto na TT to nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tu był kiedyś dobry wątek, ale połowa linków już nie działa:( Ja dałem radę dzieki wskazówkom z tematu, z tym, że alarm był zainstalowany troszkę w innym miejscu.

 

http://www.forum.sub...o +timer +alarm

 

Ale w skrócie do uporania się ze wszystkim wystarczą te dwa akapity. Zdjęcia nie są do niczego potrzebne!

Jeśli po przeczytaniu wskazówek z tych akapitów dalej masz problem to zostaw tą czynność elektrykowi :P

Jaśniej się już nie da.

 

If you have a Keyless Entry system:

 

The remote will not lock the doors while the car is running. This causes an obvious problem when you have a turbo timer because now you cannot use the key fob to lock the doors until the timer has stopped. To disable this simply find the keyless entry module and clip the dark green wire with a black stripe. The keyless entry module is located in the driver?s side dash just above the fuse box. It is a black box with a single bolt holding it in place. There are two wires that are green with a black strip. Clip the darker of the two and tape off both ends.

If you have a Subaru Alarm:

 

Similar to the Keyless entry system the Subaru alarm will not arm while the car is running, to disable this simply find the security module and clip the grey wire. The Security module is located next to the e-brake (under the plastic cover and center console storage of course). There is only one grey wire entering this device. Simply clip it and tape off both ends. If you have both Keyless entry and a subaru Alarm you will need to do both of these steps.

I should note that a few people have sited problems with arming the alarm while the car is still running. The problems typicaly entail vibrations from the idling car tripping the center pressure sensor. Many others with alarms have sited no problems.

Edytowane przez bzyq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...