Skocz do zawartości

Subaru America - wada konstrukcyjna sprzegla


Maciej Drelichowski

Rekomendowane odpowiedzi

(...)sama charakterystyka pracy sprzegla nie lezy mi od samego poczatku, kiedy owe autko kupilem.

Chodzi mi o to, ze sprzeglo bierze przy podlodze, a "gora" jest "jalowa" czyli odwrotnie niz w fordach, oplach, toyotach itd.., i wiekszosci innych samochodow.(...)

 

sprawa regulacji?

sprawa gustu? - ja lubie jak sprzeglo lapie przy podlodze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ja wole jak sprzęgiełko łapie od góry, bo wtedy można szybko zmieniać biegi, mam opla vectre i taka szybka zmiana biegów jest całkiem normalna, a jak sprzegło łapało by przy spodzie to pewnie często dochodziłiy by mnie niemiłe zgrzyty ze skrzynki biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. zapewnien dealera owa tarcza to modyfikowana tarcza jaka ma byc montowana w Foresterach jako standard. Chociaz mysle, ze wstawili po prostu zwykla tarcze, ktora mi poleci po pol roku, a historyjke wymyslili na moj uzytek, obym sie mylil. Jak na razie jest prawie dobrze.

 

Szukanie feleru i spisku na sile. :roll:

 

Kubas: wlasnie ostatnio sie dowiedzialem od Ojca, ze przy szybkiej zmianie biegow (czyli np. startujac spod swiatel) nie trzeba wciskac calkiem sprzegla (przynajmniej w Subaru :roll). Wciska sie je jedynie troszke (do polowy?). I jest dobrze :wink:

 

TJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no moze i jest dobrze ale na jak długo?

przeciez seryjne sprzegło i skrzynia nie jest przyzwyczajona do takich eksperymentów, zresztą to wszystko zależy własnie od owego zbierania bo jesli sprzęgło zbiera od góry to mozna tak robic, ale jesli zbiera przy samym spodzie a my zmieniamy biegi na wpół wcisnietym sprzegle to mysle ze robimy dużą krzywde autku (u mnie w vectrze sprzęgło zbiera od góry)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej Imprezie sprzęgło brało pod koniec. Często się zdarzało że trzeba było szybko zmieniać biegi (szczególnie na reduktorze), wybijając bieg bez sprzęgła i wrzucając go ze sprzęgłem i nie było żadnych zgrzytów.

Za to, konkretne zgrzyty odchodziły jak klika razy się spieszyło ze zmianą biegów pewnej osobie z tego forum... :wink: jak targała biegami po N-ce :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że nie słychać zgrzytów wcale nie znaczy że ich nie ma, przeciez jak chcemy szybko ruszyć to przy zmianie biegów autko jest na wysokich obrotach to hałas jakby nie patrzyć jest spory i mozę takowe zgrzyty zagłuszyć (a w przypadku silnika typu boxer lub sportowego wydechu moze być jeszcze glosniej)

a z tym zbieraniem sprzęgła w subaru jak jest to nie wiem bo takowego autka na razie nie mam, ale jesli w subaru cos sie psuje to najczęsciej jest to albo sprzęgło albo skrzynka biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. zapewnien dealera owa tarcza to modyfikowana tarcza jaka ma byc montowana w Foresterach jako standard. Chociaz mysle, ze wstawili po prostu zwykla tarcze, ktora mi poleci po pol roku, a historyjke wymyslili na moj uzytek, obym sie mylil. Jak na razie jest prawie dobrze.

 

Szukanie feleru i spisku na sile. :roll:

 

 

...ale than, jakbys tyle przeszedl ceregieli ze swoim sprzeglem co pan Maciej, to zapewniam cie, ze tez bys stracil ufnosc wobec mechanikow......

 

pozdr. mk.si

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Tarcze sprzęgła istotnie maja zminioną specyfikację.

Subaru Benelux, podobnie jak my, zamawia części w centralnym magazynie znajdującym sie w Niemczech. Niemniej transport z Niemiec nie trwa oczywiście 2 tygodnie :wink:

Zakładam, że tarczy w tym momencie nie było w magazynie i istotnie musiała byc sprowadzona z Japonii.

Skok jałowy sprzęgła, czyli związane z tym "branie" jest kwestią regulacyjną. Tutaj są oczywiście indywidualne preferencje. Można je też było zauważyć w wypowiedzi ThanJu, którego ojciec najwidoczniej miał sprzęgło o małym skoku jałowym i nie potrzebował wysprzęglać "do dechy". W innym przypadku, poza przypadkiem b.dokładnego zgrania obrotów (kiedy to również jazda bez sprzęgła jest możliwa) efekty dla skrzynki były by mocno niekorzystne :wink:

 

Łączę pozdrowienia

 

PS. cieszę się, że poranki p. Macieja są przyjemniejsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze sprzęgła istotnie maja zminioną specyfikację.

Subaru Benelux, podobnie jak my, zamawia części w centralnym magazynie znajdującym sie w Niemczech. Niemniej transport z Niemiec nie trwa oczywiście 2 tygodnie :wink:

Zakładam, że tarczy w tym momencie nie było w magazynie i istotnie musiała byc sprowadzona z Japonii. :)

 

Dzieki za odpowiedz.

No nie jest tak zle. Dluga dostawe mozna wytlumaczyc faktem, ze na wszystkich etapach skladania zamowienia (dealer, exporter, centralny magazyn, deutsche post) wystapil 1 szien poslizgu, albo i dwa (bo to pozno juz, bo to pani Zofia zachorowala, bo to np, sprzeglo przyszlo wczesniej, a u dealera nie bylo mechanika tec...), wiadomo, jak to w zyciu. Panowie, nie jest zle. Pan Emil z Subaru w Waalwijk jest super gosc i nie mam podstaw by mu nie ufac. Tak sobie tylko podgadywalem.

 

Panowie, kupilem do mojego Foresta zimowe opony "Michelin Alpin 4x4" po 92E za sztuke w internetowym sklepie www.sicherbestellen.de

Oznajmiam tez, ze juz w najblizszy weekend jade do Polski.

Zesrany jestem z podniecenia. Wrecz zawiode sie jak nie bedzie sniegu.

 

Pozdrawiam, dziekuje za wsparcie i zycze wszystkim wesolych swiat i szczesliwego nowego roku.

Beste vense.

Maciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...