Jump to content

Nieprawidłowy zakres pracy lambdy i przepływomierza?


waka
 Share

Recommended Posts

Witam,

ostatnio byłem w 4wiatrakach na diagnostykę komputerową. Po sprawdzeniu powiedzieli, że lambda pracuje tylko w zakresie do 0,35, a w przepływomierzu korekcja osiąga do 25%(jeżeli dobrze zrozumiałem).

Podobno lambda ma pracować w zakresie do 1 a przepływomierz do 5%.

Powinienem wymienić obie części?

Link to comment
Share on other sites

Wystarczy podłączyć analizator spalin i sprawdzić wartość lambda. I masz 100% pewności, czy wskazania sondy się pokrywają z analizatorem. Jeśli nie, trzeba zacząć od wymiany sondy. Zbadanie rzeczywistego składu spalin jest powiedziałbym wręcz podstawowe przy takich problemach.

Dziwię się że niektórzy tylko podmieniać umieją :facepalm: .

Link to comment
Share on other sites

Niemniej jednak, jesli widac, ze sonda nie pracuje w prawidlowym zakresie, to sie z nia tez za wiele czarowac nie ma co, tylko jednak wymienic. Chocby dla testu - co w warsztacie nie powinno byc problemem (bo oczywicie, przyczyn nieprwidlowej mieszanki moze byc troche roznych - ale w specjalistycznym warsztacie powinni to widziec/wiedziec i umiec wytypowac czesc, ktora powinna byc wymieniona - i w zasadzie w tym konkretnym przypadku nie watpie, ze warsztat jest w stanie to zrobic)

 

Natomiast inicjator watku - skoro byl w serwisie, jakas diagnostyke mu tam poczynili, to chyba tam powinni mu tez powiedziec, co jest do wymiany i za ile.

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

jesli widac, ze sonda nie pracuje w prawidlowym zakresie

 

TO ŚWIADCZY albo o AWARII SONDY, albo NIEPRAWIDŁOWYM SKŁADZIE MIESZANKI. A do S-turbo pasuje każda 3-przewodowa sonda uniwersalna (polecam NGK), więc problem z jej "niemaniem" jest śmieszny. Niemniej sonda używana nie może być zwrócona i dlatego wcześniej warto sprawdzić skład spalin, co kosztuje pewnie ze 20 zeta na dowolnej SKP.

Link to comment
Share on other sites

Ja wierze, ze we wspomnianym warsztacie tez umieja sprawdzic skla mieszanki w wydechu. Generalnie, po prostu, pytanie o to, co powinno byc naprawione/wymienione, powinno pasc w warsztacie w sumie, a nie na forum. A jak nie ufamy warsztatowi, to jedziemy do takiego, ktoremu ufamy. :)

Link to comment
Share on other sites

Generalnie, po prostu, pytanie o to, co powinno byc naprawione/wymienione, powinno pasc w warsztacie w sumie, a nie na forum. A jak nie ufamy warsztatowi, to jedziemy do takiego, ktoremu ufamy. :)

 

Święte słowa, inaczej będzie :th_dash: .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...