Skocz do zawartości

zblokowane lewe przednie koło w Foresterze 98:/


jokosub

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

na wstepie sie przywitam gdyz jestem tu nowy. Nazywam sie Łukasz- jestem z małopolski i od niedawna jestem posiadaczem Forestera 2.0 z 98 roku.

 

Moje pytanie i prosba o pomoc jest następująca.

 

Zaparkowałem Forestera koło sklepu- wsiadam, chcę ruszyć a tu zonk- koło zablokowane- ale tak ze nawet centrymetra auto nie ruszy. Niby prosta usterka, ale... popuscilem odpowietrznik- koło pusciło- na drodze ujechałem kawałek- ponownie to samo- w domu rozebrałem zacisk wyczysciłem, cylinderek chodzi jak nalezy- zlozyłem go... i dalej to samo...

 

od poprzedniego wlasciciela dostalem info- ze mial juz 2 razy taki przypadek- mechanicy wyczyscili układ i chodzilo... ale dlaczego tak blokowało- nie potrafili wytłumaczyć.

 

Podejrzewali jeszcze układ hil- holder. Jest to mozliwe że to on blokuje??? dotyczy sprawa jednego koła tylko... mieliscie taki przypadek??? gdzie może tkwić usterka????

 

pozdrawiam i dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Powitanie" ale w innym dziale :-P .

W poście praktycznie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie- płyn z zacisku się nie cofa

 

 

jakoś nie widać "tu" twojego przywitania :cool:

Edytowane przez Mike85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyraznie brak powrotu płynu który blokuje tłoczek. Holder działał by na wszystkie kola. Mialem kiedys cos podobnego w lanci; powodem byl zaklepany przewod sztywny. Pod cisnieniem pompy plyn przechodzil s powrotem się blokował. Było trochę natartej gumy i po przepłukaniu coś tam działało ale po kilku dniach od nowa to samo. Wymienilem czesc przewodu. i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i

Hil-holder blokuje przednie lewe i tylne prawe koło.

Hilholder to taki ,,zawór" sterowany sprzęgłem ktory ,,zamyka " ciśnienie w jednym z obwodów ukł.hamulcowego (właśnie te dwa kola) może on czasem się zacinac i do końca się nie otwierac lub wina leży po stronie pompy hamulcowej ktora jest jakby trochę wciśnięta i czasem nie pozwala cofnąc się płynu hamulcowemu . Mogą też byc zatkane przewody hamulcowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie wygladalo na to ze zblokowane są dwa koła- lewy przód i prawy tył... po odkręceniu odpowietrznika puściło od razu... niedrożny przewód też biore mocno pod uwagę...

 

czyli tego hil holdera nie da sie odłączyc??? gdzie szukac jego elementów??? w pompie hamulcowej??? w pompie abs???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lewej podłuznicy jest takie cudo można to zneutalizowac poprzez odłączenie przewodów i połączenie ich trójnikiem. Może pomóc poluzowanie linki która leci do łapy sprzęgła i tam jest nakrętka regulacyjna. Najprosciej będzie odczepic linkę i reką pomóc spręzynie wrócic dzwigni hilholdera do pozycji neutralnej i tak zostawic do lepszych czasów :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...