4mamut Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Ale się rozpisaliście. Grygo mówię o tym co jest w tym poscie na tych fotkach czyli DCCD do 6MT. Z drugiej strony garnka - nie od strony cewki jest koło zębate a pod nim płyta z 6 otworami - i tam wlewa się olej ze skrzyni. Mało tego musi się tam wlewać ponieważ zaraz za tarczą z otworami jest przekładnia planetarna któa musi być smarowana a dopiero za nią jest sprzęgło potem docisk na kulach a potem czarne płytki carbonowe LSD . Cewka jest z drugiej strony zalana żywicą. Cała szpera jest smarowana olejem ze skrzyni biegów, nie ma tam smaru ani silokonu. Ponadto oba wałki wchodzą do szpery suwliwie więj olej dostanie się również od drugiej strony. W dodatku na moje oko to jest spie.......przona konstrukcja 3 płytek sprzęgłowych w środku samego DCCD. Są naklejone okładziny które w przypadku tego co ja reanimuję zostały porwane i pościerane do gołej blachy. Co gorsza resztki okładzin zablokowały ruch płytek wewnątrz garnka - elektromagnes nie ma siły przesuwać docisku tak jak powinien. Zrobię fotki jak będę składał to wrzucę w wolnej chwili. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Tu jest wszystko ładnie opisane: http://ken-gilbert.com/wrx/STi_Manual/08.%20MECHANISM%20AND%20FUNCTION/35.%20MANUAL%20TRANSMISSION%20AND%20DIFFERENTIAL%20(6MT)/07.%20Driver-controllable%20Center%20Differential%20System.pdf 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Rozbierałem taki jak na foto - trochę inny na pewno nie miał dwóch łożysk przy cewce i w innym miejscu miał przekładnie planetarną. http://image.motortrend.com/f/9495867+w750/112_0710_17z+2008_subaru_impreza_wrx_sti+dccd_cutaway.jpg 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 @@4mamut, Co to za część na foto dokładnie wewnątrz cewki-ten współosiowy pierścień ,co wygląda z kształtu jak simmering? Łożysko? w srodku te przekładnie wyglądają jakby miał do nich dostęp cały olej skrzyniowy( inne wynalazki-silikonowe itp -chyba się nie nadają do smarowania zębatych) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Cewka stanowi jedną z dwóch części obudowy jest osadzona na łożysku kulkowym, to ciemne co widać na zewnątrz zwoi to jakiś rodzaj żywicy. Ma to chronić przed uszkodzeniem mechanicznym i doskonale izoluje od zalania olejem drutów. Nie ma tam żadnego simeringu. Gdyby komuś się przepaliła można śmiało ją nawinąć. Dwa przewody (wejście i wyjście) - rezystancja od 2 do 3 ohm - zero elektroniki. Dostęp ma olej ze skrzyni - od prawej strony przeleje sie przez wielokin od lewej jest koło zębate a za nim 6 otworów. Pozatym zaraz z lewej jest przekładania planetarna więc musi być smarowana olejem. W końcu DCCD do rodzaj dyferencjału typu mechanical LSD z carbonowymi płytkami. Olej 80W-90 GL5 używa się w szperach LSD carbon 1,5 way firmy carbonetic. Specjalny smar widziałem tylko w VLSD stanadardowych dyfrach GT i WRX, ale płytki to jakiś rodzaj tworzywa sztucznego, cienkie i giętknie. Tego smaru nie wolno przemywać. W żadnym dyfrze nie widziałem silikonu, czy innego wynalazku - tylko olej. Napisz na PW email to wyślę fotki z DCCD bo nie mam za bardzo czasu ich tu wrzucać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Czyli olej dostawałby się otworkami z tyłu i z boków jak tutaj na obrazku :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 @@4mamut, chodziło o pierścień o "kwadratowym " przekroju między tą masywna obudową cewki a wewnętrznym wielowypustem (jest na ten wielowypust wciśnięty). PW -pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Łożysko NSK oznaczenie TM909U40AL wymiary 68x45x10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się