Skocz do zawartości

smarowanie DCCD


kons6

Rekomendowane odpowiedzi

Ale się rozpisaliście. Grygo mówię o tym co jest w tym poscie na tych fotkach czyli DCCD do 6MT.

Z drugiej strony garnka - nie od strony cewki jest koło zębate a pod nim płyta z 6 otworami - i tam wlewa się olej ze skrzyni. Mało tego musi się tam wlewać ponieważ zaraz za tarczą z otworami jest przekładnia planetarna któa musi być smarowana a dopiero za nią jest sprzęgło potem docisk na kulach a potem czarne płytki carbonowe LSD . Cewka jest z drugiej strony zalana żywicą.

Cała szpera jest smarowana olejem ze skrzyni biegów, nie ma tam smaru ani silokonu. Ponadto oba wałki wchodzą do szpery suwliwie więj olej dostanie się również od drugiej strony.

W dodatku na moje oko to jest spie.......przona konstrukcja 3 płytek sprzęgłowych w środku samego DCCD. Są naklejone okładziny które w przypadku tego co ja reanimuję zostały porwane i pościerane do gołej blachy. Co gorsza resztki okładzin zablokowały ruch płytek wewnątrz garnka - elektromagnes nie ma siły przesuwać docisku tak jak powinien.

Zrobię fotki jak będę składał to wrzucę w wolnej chwili.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@4mamut, Co to za część na foto dokładnie wewnątrz cewki-ten współosiowy pierścień ,co wygląda z kształtu jak simmering? Łożysko?

w srodku te przekładnie wyglądają jakby miał do nich dostęp cały olej skrzyniowy( inne wynalazki-silikonowe itp -chyba się nie nadają do smarowania zębatych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka stanowi jedną z dwóch części obudowy jest osadzona na łożysku kulkowym, to ciemne co widać na zewnątrz zwoi to jakiś rodzaj żywicy. Ma to chronić przed uszkodzeniem mechanicznym i doskonale izoluje od zalania olejem drutów. Nie ma tam żadnego simeringu. Gdyby komuś się przepaliła można śmiało ją nawinąć. Dwa przewody (wejście i wyjście) - rezystancja od 2 do 3 ohm - zero elektroniki.

Dostęp ma olej ze skrzyni - od prawej strony przeleje sie przez wielokin od lewej jest koło zębate a za nim 6 otworów. Pozatym zaraz z lewej jest przekładania planetarna więc musi być smarowana olejem.

W końcu DCCD do rodzaj dyferencjału typu mechanical LSD z carbonowymi płytkami. Olej 80W-90 GL5 używa się w szperach LSD carbon 1,5 way firmy carbonetic.

Specjalny smar widziałem tylko w VLSD stanadardowych dyfrach GT i WRX, ale płytki to jakiś rodzaj tworzywa sztucznego, cienkie i giętknie. Tego smaru nie wolno przemywać.

W żadnym dyfrze nie widziałem silikonu, czy innego wynalazku - tylko olej. Napisz na PW email to wyślę fotki z DCCD bo nie mam za bardzo czasu ich tu wrzucać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...