Jump to content

smarowanie DCCD


kons6
 Share

Recommended Posts

prosba o informację czym jest smarowany DCCD w 5MT z sti type r MY99

 

czy jest to własny olej DCCD w zamkniętej szczelnie obudowie DCCD, niewymienialny?

 

czy jest to olej skrzyni biegów?

 

cel pytania to ustalenie czy olej wlewany do skrzyni biegów ma jakikolwiek wpływ na smarowanie DCCD

Link to comment
Share on other sites

Przecież niedawno sam twierdziłeś, że widziałeś wiele DCCD, naprawiałeś/regenerowałeś :idea: i jest hermetycznie zamknięte z własnym jakby silikonem coś na styl wiskozy... i że nie korzysta z oleju skrzyni do smarowania :idea: :???:

Link to comment
Share on other sites

Jest rozbieralne z 6MT i 5MT i nie jest hermetycznie zamknietę. Kilka segerów i wszystko wypada.

Godzinę temu wyjałęm cewkę DCCD z 6MT do reanimacji. Może ktoś wie jak można ją sprawdzić czy działa.

Poza miernikiem i podaniem jakiegoś napięcia nic mi nie przychodzi do głowy.

Link to comment
Share on other sites

Jest rozbieralne z 6MT i 5MT i nie jest hermetycznie zamknietę. Kilka segerów i wszystko wypada.

Godzinę temu wyjałęm cewkę DCCD z 6MT do reanimacji. Może ktoś wie jak można ją sprawdzić czy działa.

Poza miernikiem i podaniem jakiegoś napięcia nic mi nie przychodzi do głowy.

To wrzuć jakieś foty którędy olej z MT ma się dostawać do DCCD i smarować mechanizm :idea: Jest w końcu silikon w środku czy nie :idea: :?:

 

CIMG1958.jpg

 

@@4mamut, może to cokolwiek pomoże :

http://lezo.hu/szerkezettan/tankonyv/tankonyv-web/hajtas/eroatvitel/kerekhajtas/DCCD_4kerekhajtas.pdf

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@@4mamut, może to cokolwiek pomoże :

http://lezo.hu/szerk...kerekhajtas.pdf

 

dokument opisuje centralny dyfer z DCCD w nowszej imprezie sti niż moja, w type r nie ma trybu auto ani wykorzystania żadnego z wymienionych czujników

inny jest też "rozkład momentu" przy otwartym dyfrze, nie wiem czy ogólna zasada działania została zmieniona

 

piszę "rozkład momentu" w cudzysłowie celowo, bo nie ma czegoś takiego, wystarczy w aucie z otwartym dyfrem przednim podnieść 1 przednie koło w górę i cały moment będzie przekazywany na to koło i auto się nie ruszy o cm, ostatnio zawiesiłem auto na wysokiej skibie ziemi

Link to comment
Share on other sites

piszę "rozkład momentu" w cudzysłowie celowo, bo nie ma czegoś takiego, wystarczy w aucie z otwartym dyfrem przednim podnieść 1 przednie koło w górę i cały moment będzie przekazywany na to koło i auto się nie ruszy o cm, ostatnio zawiesiłem auto na wysokiej skibie ziemi

 

To ja dodam tradycyjną już poprawkę. W otwartym dyfrze zawsze moment przekazywany jest 50/50, łącznie z sytuacją w której masz podniesione jedno koło. Po prostu moment przekazywany na oba koła jest tak mały, że nie jest w stanie ruszyć samochodu z miejsca (bo w otwartym dyfrze maksymalny moment przekazywany jest tam, gdzie może pójść go najmniej).

Link to comment
Share on other sites

dokument opisuje centralny dyfer z DCCD w nowszej imprezie sti niż moja, w type r nie ma trybu auto ani wykorzystania żadnego z wymienionych czujników

OK ale wątek założyłeś aby sprawdzić czy masz zalać MT olejem do otwartej szpery płytkowej z LS i w jakim celu czy bez LS :idea: więc pytanie jest tylko czy DCCD jest smarowane olejem z MT czy nie.

Przykładowo DCCD by KAPS wygląda tak więc jakby 'zamknięte'... :

foto_detail_main_zoom_897_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

DCCD:

The center differential consists of three components: a planetary gear unit differential, a torque-sensitive

mechanical LSD mechanism and an electromagnetic clutch LSD mechanism.

 

OK a jak realizowane jest smarowanie poszczególnych 3 elementów centralnego dyfra z DCCD - zwłaszcza tych LSD :idea: :?:

Link to comment
Share on other sites

Olejem przekładniowym wspólnym dla F diff, skrzyni i skrzyni rozdzielczej. LSD jest realizowane poprzez płytkową szperę mechaniczną, sterowanie odbywa się poprzez elektromagnes powodujący zmianę wartości siły z jaką płytki są ściskane

 

PS

edit bo nieprecycyjnie napisałem

Edited by Grzegorz Magdziarz
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli ten element mechanicznego LSD - płytki są smarowane olejem z MT którędykolwiek on się tam dostaje... to dlaczego ani Subaru w manualach użytkownika / serwisowych ani producenci olejów nie rekomendują oleju spec LS do MT z DCCD :idea: :?:

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien, czy zostałem dobrze zrozumiany:

 

1. Szpera wiskotyczna "reguluje się sama" wykorzystując zjawisko wiskotyczności cieczy

2. Szpera mechaniczna działa na zasadzie ograniczonego tarcia pomiędzy jej elementami (płytkami) i siła potrzebna do zadziałania mechanizmu różnicowego jest wartością stałą.

3. Szpera mechaniczna z regulatorem elektrycznym wykorzystuje elektromagnes do zmiany wartości siły potrzebnej do zadziałania mechanizmu różnicowego i w zależności od konstrukcji można zmieniać wartość tej siły od zera - diff rozpięty, do bardzo wysokiej - diff locked, bezstopniowo, lub sekwencyjnie.

 

Mechanizmy omówione w pkt 2 i 3 wymagają smarowania olejem przekładniowym. Mechanizm omówiony w pkt 1 jest hermetycznie zamknięty i wypełniony olejem wiskotycznym (nie ma styczności z olejem przekładniowym).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

to ja może spróbuję doprecyzować pytanie o właściwy olej;

 

są dostępne oleje do dyfrów ze szperami (płytkowymi, bo "torseny" działają inaczej i potrzebują zwyłego oleju), te oleje mają dodatek najprawdopodobniej ograniczający trochę tarcie (lub ograniczający wzrost temperatury przy tarciu), żeby chronić płytki przed zbyt szybkim zużyciem, te oleje typowo leje się do tylnych dyfrów ze szperami płytkowymi

 

i pytanie jest takie, czy w przypadku DCCD sterowanego elektromagnesem odpowiedni jest również taki właśnie olej (oznaczany LS)

np. jest millers crx 75w140 nt oraz millers crx 75w140 nt ls i który z nich nalać do skrzyni 5mt dccd?

Link to comment
Share on other sites

Nie znam się na olejach millersa, wieć nie wiem. Stosowanie "specjalnego" oleju do szper mechanicznych nie ma sensu; lanie czegoś co ma zmniejszyć tarcie do mechanizmu który ma je zwiększać? Dobrze wykonane płytki powstają w prasach o sile nacisku ponad 300 ton i są bardzo twarde na powierzchni (znacznie ponad 60 HRC) zatem dość odporne na zużycie.

Link to comment
Share on other sites

nie ma sensu; lanie czegoś co ma zmniejszyć tarcie do mechanizmu który ma je zwiększać?

Przecież to nie tak.... Dodatki LS w olejach przekładniowych nie obniżają tego tarcia (siły, podziału momentu itd) a jedynie pomagają płynnie pracować szperom bez hałasu, drgań (tzw. chatter) oraz nadmiernej temperatury i zużycia tych mechanizmów jak i samego oleju... :idea: co bywa charakterystyczne dla szper pracujących w oleju NS (bez dodatków LS) tych bardziej lubianych przez synchronizatory.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...