kons6 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 prosba o informację czym jest smarowany DCCD w 5MT z sti type r MY99 czy jest to własny olej DCCD w zamkniętej szczelnie obudowie DCCD, niewymienialny? czy jest to olej skrzyni biegów? cel pytania to ustalenie czy olej wlewany do skrzyni biegów ma jakikolwiek wpływ na smarowanie DCCD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 olej ze skrzyni biegów :cool: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 i w takim razie olej do szper trzeba nalać do skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Oczywiscie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Czyli tam jest inne 'otwarte' DCCD i smarowane olejem z MT :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 A widziałeś kiedyś wogole zamkniete dccd w subaru :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Przecież niedawno sam twierdziłeś, że widziałeś wiele DCCD, naprawiałeś/regenerowałeś i jest hermetycznie zamknięte z własnym jakby silikonem coś na styl wiskozy... i że nie korzysta z oleju skrzyni do smarowania :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 to chyba wlasnie mowa o nierozbieralnej wiskozie i jej oleju :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Jest rozbieralne z 6MT i 5MT i nie jest hermetycznie zamknietę. Kilka segerów i wszystko wypada. Godzinę temu wyjałęm cewkę DCCD z 6MT do reanimacji. Może ktoś wie jak można ją sprawdzić czy działa. Poza miernikiem i podaniem jakiegoś napięcia nic mi nie przychodzi do głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 4mamut ale o czym mowisz? o centralnej wiskozie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Jest rozbieralne z 6MT i 5MT i nie jest hermetycznie zamknietę. Kilka segerów i wszystko wypada. Godzinę temu wyjałęm cewkę DCCD z 6MT do reanimacji. Może ktoś wie jak można ją sprawdzić czy działa. Poza miernikiem i podaniem jakiegoś napięcia nic mi nie przychodzi do głowy. To wrzuć jakieś foty którędy olej z MT ma się dostawać do DCCD i smarować mechanizm Jest w końcu silikon w środku czy nie :?: @@4mamut, może to cokolwiek pomoże : http://lezo.hu/szerkezettan/tankonyv/tankonyv-web/hajtas/eroatvitel/kerekhajtas/DCCD_4kerekhajtas.pdf 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 @@4mamut, może to cokolwiek pomoże : http://lezo.hu/szerk...kerekhajtas.pdf dokument opisuje centralny dyfer z DCCD w nowszej imprezie sti niż moja, w type r nie ma trybu auto ani wykorzystania żadnego z wymienionych czujników inny jest też "rozkład momentu" przy otwartym dyfrze, nie wiem czy ogólna zasada działania została zmieniona piszę "rozkład momentu" w cudzysłowie celowo, bo nie ma czegoś takiego, wystarczy w aucie z otwartym dyfrem przednim podnieść 1 przednie koło w górę i cały moment będzie przekazywany na to koło i auto się nie ruszy o cm, ostatnio zawiesiłem auto na wysokiej skibie ziemi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 piszę "rozkład momentu" w cudzysłowie celowo, bo nie ma czegoś takiego, wystarczy w aucie z otwartym dyfrem przednim podnieść 1 przednie koło w górę i cały moment będzie przekazywany na to koło i auto się nie ruszy o cm, ostatnio zawiesiłem auto na wysokiej skibie ziemi To ja dodam tradycyjną już poprawkę. W otwartym dyfrze zawsze moment przekazywany jest 50/50, łącznie z sytuacją w której masz podniesione jedno koło. Po prostu moment przekazywany na oba koła jest tak mały, że nie jest w stanie ruszyć samochodu z miejsca (bo w otwartym dyfrze maksymalny moment przekazywany jest tam, gdzie może pójść go najmniej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 dokument opisuje centralny dyfer z DCCD w nowszej imprezie sti niż moja, w type r nie ma trybu auto ani wykorzystania żadnego z wymienionych czujników OK ale wątek założyłeś aby sprawdzić czy masz zalać MT olejem do otwartej szpery płytkowej z LS i w jakim celu czy bez LS więc pytanie jest tylko czy DCCD jest smarowane olejem z MT czy nie. Przykładowo DCCD by KAPS wygląda tak więc jakby 'zamknięte'... : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 :?: http://forums.nasioc.com/forums/showpost.php?p=12741046&postcount=1 :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Szpera wiskotyczna i elektryczna to dwie różne rzeczy. Elektryczna nie wykorzystuje zjawiska wiskotyczności cieczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 DCCD: The center differential consists of three components: a planetary gear unit differential, a torque-sensitive mechanical LSD mechanism and an electromagnetic clutch LSD mechanism. OK a jak realizowane jest smarowanie poszczególnych 3 elementów centralnego dyfra z DCCD - zwłaszcza tych LSD :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 (edytowane) Olejem przekładniowym wspólnym dla F diff, skrzyni i skrzyni rozdzielczej. LSD jest realizowane poprzez płytkową szperę mechaniczną, sterowanie odbywa się poprzez elektromagnes powodujący zmianę wartości siły z jaką płytki są ściskane PS edit bo nieprecycyjnie napisałem Edytowane 22 Listopada 2012 przez Grzegorz Magdziarz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Jeśli ten element mechanicznego LSD - płytki są smarowane olejem z MT którędykolwiek on się tam dostaje... to dlaczego ani Subaru w manualach użytkownika / serwisowych ani producenci olejów nie rekomendują oleju spec LS do MT z DCCD :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Bo się wkurzę - po co olej LS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 No chyba nie na mnie :?: no LS że niby do tej szpery płytkowej w DCCD... jeśli to mechaniczne LSD smarowane jest olejem z MT... :?: :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Nie jestem pewien, czy zostałem dobrze zrozumiany: 1. Szpera wiskotyczna "reguluje się sama" wykorzystując zjawisko wiskotyczności cieczy 2. Szpera mechaniczna działa na zasadzie ograniczonego tarcia pomiędzy jej elementami (płytkami) i siła potrzebna do zadziałania mechanizmu różnicowego jest wartością stałą. 3. Szpera mechaniczna z regulatorem elektrycznym wykorzystuje elektromagnes do zmiany wartości siły potrzebnej do zadziałania mechanizmu różnicowego i w zależności od konstrukcji można zmieniać wartość tej siły od zera - diff rozpięty, do bardzo wysokiej - diff locked, bezstopniowo, lub sekwencyjnie. Mechanizmy omówione w pkt 2 i 3 wymagają smarowania olejem przekładniowym. Mechanizm omówiony w pkt 1 jest hermetycznie zamknięty i wypełniony olejem wiskotycznym (nie ma styczności z olejem przekładniowym). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 to ja może spróbuję doprecyzować pytanie o właściwy olej; są dostępne oleje do dyfrów ze szperami (płytkowymi, bo "torseny" działają inaczej i potrzebują zwyłego oleju), te oleje mają dodatek najprawdopodobniej ograniczający trochę tarcie (lub ograniczający wzrost temperatury przy tarciu), żeby chronić płytki przed zbyt szybkim zużyciem, te oleje typowo leje się do tylnych dyfrów ze szperami płytkowymi i pytanie jest takie, czy w przypadku DCCD sterowanego elektromagnesem odpowiedni jest również taki właśnie olej (oznaczany LS) np. jest millers crx 75w140 nt oraz millers crx 75w140 nt ls i który z nich nalać do skrzyni 5mt dccd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Nie znam się na olejach millersa, wieć nie wiem. Stosowanie "specjalnego" oleju do szper mechanicznych nie ma sensu; lanie czegoś co ma zmniejszyć tarcie do mechanizmu który ma je zwiększać? Dobrze wykonane płytki powstają w prasach o sile nacisku ponad 300 ton i są bardzo twarde na powierzchni (znacznie ponad 60 HRC) zatem dość odporne na zużycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 nie ma sensu; lanie czegoś co ma zmniejszyć tarcie do mechanizmu który ma je zwiększać? Przecież to nie tak.... Dodatki LS w olejach przekładniowych nie obniżają tego tarcia (siły, podziału momentu itd) a jedynie pomagają płynnie pracować szperom bez hałasu, drgań (tzw. chatter) oraz nadmiernej temperatury i zużycia tych mechanizmów jak i samego oleju... co bywa charakterystyczne dla szper pracujących w oleju NS (bez dodatków LS) tych bardziej lubianych przez synchronizatory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się