michal-555 Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 (edytowane) Moje auto to Subaru Legacy 2000r. 2.0 GL 125km. Potrzebuję kupić kabel diagnostyczny, bo zaszła potrzeba sprawdzenia i wykasowania błędów. Zrobiłem zdjęcie gniazda. Czy ktoś z Was może mi powiedzieć jaki to typ gniazda, czy nie jest to przypadkiem OBD II i czy kabel od Audi może tu pasować? Ewentualnie gdzie można kupić i za ile odpowiedni kabel oraz jakiego softu użyć? Edytowane 12 Listopada 2012 przez michal-555 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Złączka obd2 sądząc po kształcie. Polecam bezprzewodowego ELM 327 BT i torque na androida. U mnie ten zestaw sprawdza się świetnie A czy kabel audi podpasuje? Jeśli jest to interface obd2 - to oczywiście, że tak. Tylko trzeba dobrać odpowiedni soft do tego, choć z reguły nawet i darmowe programy się sprawdzają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Polecam bezprzewodowego ELM 327 BT i torque na androida. U mnie ten zestaw sprawdza się świetnie U mnie też działa świetnie, tylko... nie wiem o co chodzi w tych wszystkich odczytach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Jak to o co chodzi? W dużym skrócie masz info z wszystkich dostępnych w aucie czujników- min temp w dolocie, temp płynu chłodzącego, doładowanie, MAF itp itp, chyba nawet AFR jest w stanie policzyć I prócz tego odczyt, kasowanie błędów z freez frame. Pomijam takie bzdety jak czas na 1/4 mili, czy zupełne S-F w postaci elektronicznej hamowni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Jak to o co chodzi? Tak, odczyt i kasowanie błędów załapałem, próbowałem - działa. Co niektóre czujniki też... reszty nie ogarniam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 http://allegro.pl/elm327-bezprzewodowy-elm-327-bluetooth-1-4b-bt-pl-i2753954249.html co myślicie o takim? Jest pewność, że mi to zadziała, czy tylko prawdopodobieństwo, że raczej powinno zadziałać ? Telefon na androidzie mam, mam też małego netbooka z windows xp i portami USB, RS, BT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Ja kupiłem taki http://allegro.pl/nowosc-elm-327-v1-5-obd2-bezprzewodowy-bluetooth-i 2771716442.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Ja mam dokładnie taki jak ten z linku powyżej. Nie wiem jak tamten niebieski, nie mam pojęcia. marcinb101 poza tym co napisałem, tam za dużo nie ma Jest coś do pobierania pluginów, rysowania wykresów, pomoc, zapisywanie trasy gps i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 okej Panowie, zamówiłem taki interfejs jaki podaliście w linku. Torque już zainstalowałem. Zobaczymy co z tego wyniknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Powodzenia :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Witam Jaki soft do komunikacji CAN, czy ELM 327 da rade i ewentualnie jaki soft? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 okej Panowie, zamówiłem taki interfejs jaki podaliście w linku. Torque już zainstalowałem. Zobaczymy co z tego wyniknie Obawiam się, że nic nie wyniknie. Torque obsługuje chyba tylko OBD, a twój samochód nie posiada tego protokołu, o ile nie jest USA. Dla pewności zobacz ile ma sond lambda. Jeśli jedną, to brak OBD i nie będzie tak różowo. Bardzo niewiele testerów łączy się z takim subaru poza SSM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Sprawdzałem Forka 2002 na ELM 327 i działał bez problemów ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 dzisiaj sprawdzałem kabel ELM 327 na USB czyli nie ten co zamówiłem interfejs bluetooth, bo tamten jak się okazało idzie z chin i może być u mnie za miesiąc. Port com skonfigurowany prawidłowo. Kabel działał z komputerem, robiłem test, diody migały, że komunikacja z kablem jest. Podłączyłem go do Legacy, ale nie można było w żadnym programie nawiązać połączenia. Testowałem z RomRaider, EcuExplorer, EasyObd II, MaxiTest i kilkoma innymi. Wszędzie brak połączenia. Przesyłam zrzuty ekranów z kilku programów. W programie RomRaider napisane jest connecting i nic się nie dzieje. Coś jest nie tak. Może moje auto nie używa protokołu OBD 2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Problem może leżeć z USB. Pkombinuj kombinacie z wejściami com2, com3 itp przypisanymi do usb. Ja u siebie tym sposobem rozwiązałemproblem z komunikacją. Jak auto ma wejście OBDII to je obsługuje . Spróbuj się podłączyć do jakiegoś VW sasiada czy kogokolwiek. Najpewniejsze żeby sprawdzić czy moduł działa :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 okej Panowie, zamówiłem taki interfejs jaki podaliście w linku. Torque już zainstalowałem. Zobaczymy co z tego wyniknie Obawiam się, że nic nie wyniknie. Torque obsługuje chyba tylko OBD, a twój samochód nie posiada tego protokołu, o ile nie jest USA. Dla pewności zobacz ile ma sond lambda. Jeśli jedną, to brak OBD i nie będzie tak różowo. Bardzo niewiele testerów łączy się z takim subaru poza SSM. Hmm to znaczy, że auto nie wspiera protokołu OBD2. Co to jest SSM? Jesteś o tym przekonany? Problem może leżeć z USB. Pkombinuj kombinacie z wejściami com2, com3 itp przypisanymi do usb. Ja u siebie tym sposobem rozwiązałemproblem z komunikacją. Jak auto ma wejście OBDII to je obsługuje . Spróbuj się podłączyć do jakiegoś VW sasiada czy kogokolwiek. Najpewniejsze żeby sprawdzić czy moduł działa :] Próbowałem Com2 i Com6. Te same rezultaty. Ogólnie wiem, że przy wysyłaniu zapytania komunikacja z kablem jest, bo odpowiednia dioda miga dając znak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Próbowałem Com2 i Com6. Te same rezultaty. Ogólnie wiem, że przy wysyłaniu zapytania komunikacja z kablem jest, bo odpowiednia dioda miga dając znak. Dlatego dobrze było by zrobić test na czymś z czym musi się połączyć. W tedy można wykluczyć uszkodzony interfejs. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Jeśli masz możliwość konfiguracji protokołu to ustaw na ISO 14230-4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 u mnie działał VAGowski KKL + sterowniki do KKLa i ecu explorer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 SSM - Subaru Select Monitor - oryginalny tester usterek Subaru. Każde aso ma . A co do OBD, jak masz jedną sondę lambda, wąskopasmową (0-1V), to niestety skaner OBD nic nie wskóra. Jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpopiel Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 michal-555 ja ma identyczny problem z połączeniem z Legacy 99 (ostatni tydzień 99r) czyli prawie 2000r. Próbowałem EML 427 z bluetooth i kablem USB. Wynik w PCMSCAN identyczny. Wygląda, że adapter łączy się, ale nie wysyła powrotnego sygnału. Kombinowałem już z systemem XP poprzez Virtual PC. Nie przynosi to żadnych efektów. Kabel USB działa z autami VW - sprawdzone. Jak ktoś ma pomysł jak to połączyć to proszę o poradę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 (edytowane) gpopiel, mi - podobnie jak saszynskiemu - udało się połączyć kablem VAG kkl OBD II, który koleżka używa do Audi. Program, który zadziałał to FreeSSM, zczytał mi błędy oraz RomRaider, pokazał wiele różnych innych odczytów z sensorów, ale tam nie znalazłem trouble codes, choć długo szukałem. Wygląda na to ze ELM 327 to nietrafiony zakup Edytowane 24 Listopada 2012 przez michal-555 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom_ice Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 (edytowane) połączyłem się kablem OBD2 programem FreeSSM na kablu od BMW kolegi,kody zczytywał ale miewał problemy z parametrami w czasie pracy silnika.jak widać na zdjęciu powyżej nasze Legacy nie obsługują OBD2 i kodów pięcioznakowych(u nas 2-cyfrowe).a ktoś może połączył się tym programem ze skrzynią 4EAT? Edytowane 24 Listopada 2012 przez tom_ice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Niestety z TCU 4EAT mi się nie udało połączyć, cytując informacje z forum FreeSSM problem jest taki że niektóre modele nawet do 2001 roku TCU mają oparty na starych protokołach SSM I i transmisja we wtyku OBDII realizowana jest na pinach 12 (Tx) i 13 (Rx). FreeSSM nie obsługuje starych protokołów SSM i OBD I. Potrzebny jest do tego interfejs TTL z poziomami wejść 0V/+5V. Ja powoli zgłębiam temat, jest kilka rodzajów tych interfejsów i nie ma info który to ma być, czy asynchroniczny czy nie. Również na amerykańskim forum mają ten problem i nie ma rozwiązania. Wydaje mi się że trzeba będzie kombinować ze starym interfejsem i zrobić go na wtyk obdII ale wtedy i tak nie będzie możliwości równoczesnegoodczytu wszystkich parametrów. Będzie albo ECU lub zmieniamy interfejs i czytamy TCU. Jeżeli ktoś ma starsze auto z AT i ma taki interfejs który łączy się z TCU niech się podzieli informacją z jakiego korzysta i jaki ma soft. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxmar Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Witam Ja korzystam z KKL + FreeSSM i iest ok, ale nie na moim laptopie, Na dwóch z win XP chodzi do szczału. Ja mam win 7, więć na nowym drugim dysku zrobiłem win XP i dalej nic. Wydaje mi się że to sterownik wchodzi w konflikt z czymś? Dodam że nie mam nawet antywirusa, gdyż niektóre podobno mogą blokować interfejs. Pomocy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się