Skocz do zawartości

jaki kabel diagnostyczny - Legacy III 2000 r. ?


michal-555

Rekomendowane odpowiedzi

Moje auto to Subaru Legacy 2000r. 2.0 GL 125km. Potrzebuję kupić kabel diagnostyczny, bo zaszła potrzeba sprawdzenia i wykasowania błędów. Zrobiłem zdjęcie gniazda. Czy ktoś z Was może mi powiedzieć jaki to typ gniazda, czy nie jest to przypadkiem OBD II i czy kabel od Audi może tu pasować? Ewentualnie gdzie można kupić i za ile odpowiedni kabel oraz jakiego softu użyć?

post-897-0-38002200-1352739230_thumb.jpg

Edytowane przez michal-555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złączka obd2 sądząc po kształcie. Polecam bezprzewodowego ELM 327 BT i torque na androida. U mnie ten zestaw sprawdza się świetnie :) A czy kabel audi podpasuje? Jeśli jest to interface obd2 - to oczywiście, że tak. Tylko trzeba dobrać odpowiedni soft do tego, choć z reguły nawet i darmowe programy się sprawdzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to o co chodzi? W dużym skrócie masz info z wszystkich dostępnych w aucie czujników- min temp w dolocie, temp płynu chłodzącego, doładowanie, MAF itp itp, chyba nawet AFR jest w stanie policzyć :) I prócz tego odczyt, kasowanie błędów z freez frame. Pomijam takie bzdety jak czas na 1/4 mili, czy zupełne S-F w postaci elektronicznej hamowni :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/elm327-bezprzewodowy-elm-327-bluetooth-1-4b-bt-pl-i2753954249.html co myślicie o takim? Jest pewność, że mi to zadziała, czy tylko prawdopodobieństwo, że raczej powinno zadziałać ?:D Telefon na androidzie mam, mam też małego netbooka z windows xp i portami USB, RS, BT.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej Panowie, zamówiłem taki interfejs jaki podaliście w linku. Torque już zainstalowałem. Zobaczymy co z tego wyniknie :D

 

Obawiam się, że nic nie wyniknie. Torque obsługuje chyba tylko OBD, a twój samochód nie posiada tego protokołu, o ile nie jest USA.

Dla pewności zobacz ile ma sond lambda. Jeśli jedną, to brak OBD i nie będzie tak różowo. Bardzo niewiele testerów łączy się z takim subaru poza SSM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdzałem kabel ELM 327 na USB czyli nie ten co zamówiłem interfejs bluetooth, bo tamten jak się okazało idzie z chin i może być u mnie za miesiąc. Port com skonfigurowany prawidłowo. Kabel działał z komputerem, robiłem test, diody migały, że komunikacja z kablem jest. Podłączyłem go do Legacy, ale nie można było w żadnym programie nawiązać połączenia. Testowałem z RomRaider, EcuExplorer, EasyObd II, MaxiTest i kilkoma innymi. Wszędzie brak połączenia. Przesyłam zrzuty ekranów z kilku programów. W programie RomRaider napisane jest connecting i nic się nie dzieje. Coś jest nie tak. Może moje auto nie używa protokołu OBD 2? 542674_328390710601963_1724930167_n.jpg556935_328400463934321_50287973_n.jpg302775_328401437267557_1241082019_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem może leżeć z USB. Pkombinuj kombinacie z wejściami com2, com3 itp przypisanymi do usb. Ja u siebie tym sposobem rozwiązałemproblem z komunikacją. Jak auto ma wejście OBDII to je obsługuje ;).

 

Spróbuj się podłączyć do jakiegoś VW sasiada czy kogokolwiek. Najpewniejsze żeby sprawdzić czy moduł działa :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej Panowie, zamówiłem taki interfejs jaki podaliście w linku. Torque już zainstalowałem. Zobaczymy co z tego wyniknie :D
Obawiam się, że nic nie wyniknie. Torque obsługuje chyba tylko OBD, a twój samochód nie posiada tego protokołu, o ile nie jest USA. Dla pewności zobacz ile ma sond lambda. Jeśli jedną, to brak OBD i nie będzie tak różowo. Bardzo niewiele testerów łączy się z takim subaru poza SSM.

 

Hmm to znaczy, że auto nie wspiera protokołu OBD2. Co to jest SSM? Jesteś o tym przekonany?

 

Problem może leżeć z USB. Pkombinuj kombinacie z wejściami com2, com3 itp przypisanymi do usb. Ja u siebie tym sposobem rozwiązałemproblem z komunikacją. Jak auto ma wejście OBDII to je obsługuje ;). Spróbuj się podłączyć do jakiegoś VW sasiada czy kogokolwiek. Najpewniejsze żeby sprawdzić czy moduł działa :]

 

Próbowałem Com2 i Com6. Te same rezultaty. Ogólnie wiem, że przy wysyłaniu zapytania komunikacja z kablem jest, bo odpowiednia dioda miga dając znak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem Com2 i Com6. Te same rezultaty. Ogólnie wiem, że przy wysyłaniu zapytania komunikacja z kablem jest, bo odpowiednia dioda miga dając znak.

Dlatego dobrze było by zrobić test na czymś z czym musi się połączyć. W tedy można wykluczyć uszkodzony interfejs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal-555

 

ja ma identyczny problem z połączeniem z Legacy 99 (ostatni tydzień 99r) czyli prawie 2000r.

 

Próbowałem EML 427 z bluetooth i kablem USB. Wynik w PCMSCAN identyczny. Wygląda, że adapter łączy się, ale nie wysyła powrotnego sygnału. Kombinowałem już z systemem XP poprzez Virtual PC. Nie przynosi to żadnych efektów. Kabel USB działa z autami VW - sprawdzone.

 

Jak ktoś ma pomysł jak to połączyć to proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gpopiel, mi - podobnie jak saszynskiemu - udało się połączyć kablem VAG kkl OBD II, który koleżka używa do Audi. Program, który zadziałał to FreeSSM, zczytał mi błędy oraz RomRaider, pokazał wiele różnych innych odczytów z sensorów, ale tam nie znalazłem trouble codes, choć długo szukałem. Wygląda na to ze ELM 327 to nietrafiony zakup :D302852_329134977194203_1909766006_n.jpg

Edytowane przez michal-555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

połączyłem się kablem OBD2 programem FreeSSM na kablu od BMW kolegi,kody zczytywał ale miewał problemy z parametrami w czasie pracy silnika.jak widać na zdjęciu powyżej nasze Legacy nie obsługują OBD2 i kodów pięcioznakowych(u nas 2-cyfrowe).a ktoś może połączył się tym programem ze skrzynią 4EAT?

Edytowane przez tom_ice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z TCU 4EAT mi się nie udało połączyć, cytując informacje z forum FreeSSM problem jest taki że niektóre modele nawet do 2001 roku TCU mają oparty na starych protokołach SSM I i transmisja we wtyku OBDII realizowana jest na pinach 12 (Tx) i 13 (Rx). FreeSSM nie obsługuje starych protokołów SSM i OBD I. Potrzebny jest do tego interfejs TTL z poziomami wejść 0V/+5V.

Ja powoli zgłębiam temat, jest kilka rodzajów tych interfejsów i nie ma info który to ma być, czy asynchroniczny czy nie. Również na amerykańskim forum mają ten problem i nie ma rozwiązania. Wydaje mi się że trzeba będzie kombinować ze starym interfejsem i zrobić go na wtyk obdII ale wtedy i tak nie będzie możliwości równoczesnegoodczytu wszystkich parametrów. Będzie albo ECU lub zmieniamy interfejs i czytamy TCU.

Jeżeli ktoś ma starsze auto z AT i ma taki interfejs który łączy się z TCU niech się podzieli informacją z jakiego korzysta i jaki ma soft.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Ja korzystam z KKL + FreeSSM i iest ok, ale nie na moim laptopie, Na dwóch z win XP chodzi do szczału. Ja mam win 7, więć na nowym drugim dysku zrobiłem win XP i dalej nic. Wydaje mi się że to sterownik wchodzi w konflikt z czymś? Dodam że nie mam nawet antywirusa, gdyż niektóre podobno mogą blokować interfejs.

Pomocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...