Skocz do zawartości

Pompa hamulcowa STI vs WRX


bzyq

Rekomendowane odpowiedzi

Są jakieś różnice?

Bo dochodzą mnie słuchy, że zmieniając hamulunek na brembo przydałoby sie zmienić pompę hamulcowni?

Jest jakaś różnica?

A może w pompce ABS są też jakieś różnice.

Proszę o referat na ten temat:)

 

Hmmm pompa Absu przynajmniej po 05 z Dccd jest inna ,przerabialiśmy ten temat bo miałem uszkodzony sterownik w Sti My05 może i sama mechaniczna część jest taka sama ale sterownik inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to się zdziwiłem, że hamulcowa jest taka sama:) Czyli ktoś próbował mi wmówić, że jest inaczej hehe

 

Co do ABS to pierwszą różnicą jest chyba odwrotny sygnał błędu ABS bo po założeniu do WRX zegarów STI świeci cały czas kontrolka. No i z DCCD widać po schemacie, że ma jakieś wyjścia do sterownika DCCD. Ale czy zakładając taką do WRX będzie działać i nie wywalać błędów, że nie ma DCCD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzyq

O to się zdziwiłem, że hamulcowa jest taka sama:) Czyli ktoś próbował mi wmówić, że jest inaczej hehe

 

Ooo, to chyba do Mnie :?

Ja też myślałem że jest taka sama , uświadamiali Mnie (mam nadzieję że dobrze), Ci co zmieniali heble na złote Brembo, argumentując to większą średnicą tłoczka w pompie STI. Wydaje się logiczne .

 

Jeśli się mylę to mam nadzieję że nie naraziłem Cię na koszty i że nie śniła się ta pompa po nocach 8)

 

Ps.

Jeśli chodzi o taki sam nr.części , to poświęcę się i w wolnej chwili rozbiorę jedną i drugą - zwymiaruję i zobaczymy jak się ma nr. części w Subaru do stanu faktycznego :idea: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo, to chyba do Mnie

 

:) Oj tam :)

 

Jeśli się mylę to mam nadzieję że nie naraziłem Cię na koszty i że nie śniła się ta pompa po nocach

 

Rozważałem moda lub identyfikację tego co siedzi u mnie.

 

Jeśli chodzi o taki sam nr.części , to poświęcę się i w wolnej chwili rozbiorę jedną i drugą -

 

 

Znalazłem w katalogu:) Jeśli chodzi o 06-07

WRX

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_30/brake_system/brake_system_master_cylinder/illustration_1/

STI

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_32/brake_system/brake_system_master_cylinder/illustration_1/

 

Wniosek - sama pompa się nie różni - nr 26401AC191

Różnica jest natomiast conajmniej w oznaczeniu zbiornika podciśnienia (bańki) - 26402FE390 wrx a 400 sti

 

Co do ABS to WRX i STI są różne:

WRX

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_30/brake_system/antilock_brake_system/

STI

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_32/brake_system/antilock_brake_system/

 

Co ciekawe w STI obecność DCCD dla pompy ABS nie ma znaczenia - numer części ten sam.

 

 

W takim razie czy warto zamontować takiego Perrinka?

http://www.ebay.com/itm/Perrin-02-07-Subaru-WRX-STi-Master-Cylinder-Brake-Stiffi-Support-Brace-/270856903138

Cena pasztet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

argumentując to większą średnicą tłoczka w pompie STI. Wydaje się logiczne

 

Jeśli zwiększysz średnicę tłoczka w pompie to musisz do uzyskania tej samej siły na tłoczkach mocniej pchać w pompę -czyli na pedał, anie słabiej. Dobrze ,gdy pompa jest mała , a tłoki w zacisku duże-ale wtedy rośnie skok pedału.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

argumentując to większą średnicą tłoczka w pompie STI. Wydaje się logiczne

 

Jeśli zwiększysz średnicę tłoczka w pompie to musisz do uzyskania tej samej siły na tłoczkach mocniej pchać w pompę -czyli na pedał, anie słabiej. Dobrze ,gdy pompa jest mała , a tłoki w zacisku duże-ale wtedy rośnie skok pedału.

 

Eeeee....

Jestem już po ... " kawka rano wieczorem ....żubr " :P

Ale.... przy większej średnicy tłoczka przy takim samym jego ruchu pompuje więcej ......

Zdrowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pytanie zdaje się nikt (z posiadających taki mod) nigdy nie udzielił konkretnej odpowiedzi. Obejrzyj sobie swoją ścianę grodziową i zobacz na ile się przesuwa przy deptaniu na hamulec -> oceń sens. Podobno w GTkach mocno się bujała i tam sens usztywnienia pompy był większy. Też się zastanawiam/łem nad takim modem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam i proszę o pomoc po uderzeniu autem dostała pompa ABS a mianowicie rozwaliło elektronike i nigdzie nie mogę dostać takiej pompy o takich samych numerach na elementach elektronicznych są  takie numery:

0265951901 513 20518   D2239

5456L9060312 085

 

Natomiast na pompie 0265252138  lub 27596FG190   

 

Czy jest możliwość kupienia samej elektroniki? Bo pompa jest cała i sprawna, którymi numerami sie trzeba sugerować a którymi nie auto to impreza sti z 2011 roku z dccd i słyszałem że pompa idzie po canie i jak nie będą takie same numery to nie zadziała i że pompa abs mierzy obroty kół i podaje do sterownika dccd jeśli ktoś z kolegów coś wie to proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...