felo20 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Witam. Posiadam Legacy III kombi 2,0 125KM. Proszę o propozycję jakie tarcze i klocki polecacie aby to auto dobrze hamowało.Na przód i tył. Podaje VIN : JF1BH5LJ4XG007797 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 felo20, o hamowaniu z jakich prędkości mowa? Jak często itp? Czy próbowałeś mocniej naciskać pedał hamulca? Te roczniki mają dosyć słabe wspomaganie - pozwalają lepiej wyczuć hamulec, ale sprawiają wrażenie jakby nie chciały się zatrzymać (jak się porównuje z przesadnie silnym wspomaganiem nowych aut). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Witam, główne pytanie to czy tarcz nie ma przypadkiem 260mm średnicy, co w połączeniu z jednotłoczkowym hamulcem (tak mam jeszcze u siebie) często nie daje możliwości włączenia ABS na suchym asfalcie! Jeśli masz taki hebel to przed zmianą tarcz pomyśl o zmiani zacisku na dwutłoczek i większą tarczę. Tu w zależności jakie masz felgi najlepiej byłoby 294mm. Podrawiam. Kuba 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
felo20 Opublikowano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Dziennie robię około 70-80 km. Chodzi mi o hamowania jakie odbywają się na trasie z prędkości 100-140 do 50-80. Mam problemy z telepaniem kierownicy przy wyższej prędkości jak lekko nacisnę pedał hamulca tak na około 50 % mojej siły przy rozgrzanych tarczach bardziej jest to odczówalne. Jak stosunkowo mocno depnę w pedał ( 80-90 % siły) to mniej wyczówam drgania. Nigdy nie hamuję na 100% siły ponieważ staram się dbać o układ hamulcowy i opony. Sądzę że przy ostrym depnięciu dało by się zblokować koła. Zgadzam się że wspomaganie hamulca jest dosyć słabe ale to mi się podoba w Legacy, czasami się boję wcisnąć mocno hebla bo boję się że mogę go wepchnąć do komory silnika. Ale mam zaufanie do hamulców przez to że potrzeba większej siły . Z tyłu mam TRW DF7329 290mm i klocek GDB3223 wiem bo poprzedni właściciel wymieniał i mam fakturę, tarcze są porysowane przez klocek, Klocek też nierówno zbierał w płaśczyznie pionowej. Wydaje się że ten klocek jest za twardy. Z przodu nie wiem dokładnie co jest założone ale klocek chyba zimmerman. Tarcza bardzo ładnie wygląda. Hamulce mają przebieg ponad 20 000 km, w połowie tamtego roku były zakładane. Jeżeli chodzi o tarcze z przodu to czy to są 266mm czy 276 to są jednotłoczkowe zaciski, tak? Jestem jednak zdecydowany założyć tarcze i klocki bez zmiany zacisku, czyli tak jak jest. Tylko muszę wybrać dobre tarcze i odpowiednie klocki aby dobrze hamowały przy wadze całkowitej pojazdu z pasaż. około 1800kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Drgania spowodowane są prawdopodobnie przegrzanymi tarczami, ja mam u siebie tarcze 260mm zimmerman z klockami ferrodo premier i nie jestem zadowolony, ale nie dlatego, że ten zestaw jest zły, w innych autach dawał radę, tu jednak tarcza jest zbyt mała, przez co hamulec mało efektywny a i możliwość przegrzania większa. Piszesz do tego, że tylna tarcza też jest nierówno zebrana, to też może powodować drgania, ale bardziej odczuwalne na pedale hamulca lub całym aucie niż na kierownicy. Pozdrawiam. Nie pogardzę pomukiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 felo20, temat jest mocno rozległy: viewtopic.php?f=26&t=106779 Nie sugeruj się, że Impreza, OBK, Forester czy inny rocznik Legacy. Zasada jest ta sama 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpopiel Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Podłącze sie pod temat Czy zaciski od Forka 99r. (2 tłoczki) będą pasowac do Legacy III bez zadnych przeróbek? Pytam sie wyłączni o mocowanie zacisków, tarcz(wielkość felg pomijam) w rozrmiarach 277 lub 294mm? Pewnie ktoś z Was przerabiał juz ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Będą pasować. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Witam, ja jestem po wymianie tarcz i zacisków. Była tarcza 260mm i jednotłoczek a jest tarcza 277 i dwutłoczek z imprezy gt. Różnica jest KOLOSALNA! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpopiel Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 wojto79 a na tyle masz bębny czy tarczowe? Po zmianie też zamierzam być mile zaskoczony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Tył mam bębny i nie zamierzam nic z tym robić, jak poczytasz forum, to zmiana tyłu jest niezauważalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpopiel Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 Tył też tak zostawię. Bębny na tyle to trwała konstrukcja i zazwyczaj zagląda się tam , aby je oczyścić i podciągnąć trochę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się