Skocz do zawartości

Legacy III 2,0 125KM wymiana tarcz i klocków hamulcowych


felo20

Rekomendowane odpowiedzi

felo20, o hamowaniu z jakich prędkości mowa? Jak często itp? Czy próbowałeś mocniej naciskać pedał hamulca? Te roczniki mają dosyć słabe wspomaganie - pozwalają lepiej wyczuć hamulec, ale sprawiają wrażenie jakby nie chciały się zatrzymać (jak się porównuje z przesadnie silnym wspomaganiem nowych aut).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

główne pytanie to czy tarcz nie ma przypadkiem 260mm średnicy, co w połączeniu z jednotłoczkowym hamulcem (tak mam jeszcze u siebie) często nie daje możliwości włączenia ABS na suchym asfalcie!

Jeśli masz taki hebel to przed zmianą tarcz pomyśl o zmiani zacisku na dwutłoczek i większą tarczę. Tu w zależności jakie masz felgi najlepiej byłoby 294mm.

Podrawiam.

Kuba

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziennie robię około 70-80 km. Chodzi mi o hamowania jakie odbywają się na trasie z prędkości 100-140 do 50-80.

Mam problemy z telepaniem kierownicy przy wyższej prędkości jak lekko nacisnę pedał hamulca tak na około

50 % mojej siły przy rozgrzanych tarczach bardziej jest to odczówalne.

Jak stosunkowo mocno depnę w pedał ( 80-90 % siły) to mniej wyczówam drgania.

Nigdy nie hamuję na 100% siły ponieważ staram się dbać o układ hamulcowy i opony. Sądzę że przy ostrym

depnięciu dało by się zblokować koła. Zgadzam się że wspomaganie hamulca jest dosyć słabe ale to mi się podoba

w Legacy, czasami się boję wcisnąć mocno hebla bo boję się że mogę go wepchnąć do komory silnika. Ale mam zaufanie

do hamulców przez to że potrzeba większej siły .

Z tyłu mam TRW DF7329 290mm i klocek GDB3223 wiem bo poprzedni właściciel wymieniał i mam fakturę,

tarcze są porysowane przez klocek, Klocek też nierówno zbierał w płaśczyznie pionowej. Wydaje się że

ten klocek jest za twardy. Z przodu nie wiem dokładnie co jest założone ale klocek chyba zimmerman.

Tarcza bardzo ładnie wygląda. Hamulce mają przebieg ponad 20 000 km, w połowie tamtego roku były zakładane.

 

Jeżeli chodzi o tarcze z przodu to czy to są 266mm czy 276 to są jednotłoczkowe zaciski, tak?

Jestem jednak zdecydowany założyć tarcze i klocki bez zmiany zacisku, czyli tak jak jest. Tylko muszę wybrać dobre

tarcze i odpowiednie klocki aby dobrze hamowały przy wadze całkowitej pojazdu z pasaż. około 1800kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania spowodowane są prawdopodobnie przegrzanymi tarczami, ja mam u siebie tarcze 260mm zimmerman z klockami ferrodo premier i nie jestem zadowolony, ale nie dlatego, że ten zestaw jest zły, w innych autach dawał radę, tu jednak tarcza jest zbyt mała, przez co hamulec mało efektywny a i możliwość przegrzania większa. Piszesz do tego, że tylna tarcza też jest nierówno zebrana, to też może powodować drgania, ale bardziej odczuwalne na pedale hamulca lub całym aucie niż na kierownicy.

Pozdrawiam.

Nie pogardzę pomukiem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podłącze sie pod temat

 

Czy zaciski od Forka 99r. (2 tłoczki) będą pasowac do Legacy III bez zadnych przeróbek? Pytam sie wyłączni o mocowanie zacisków, tarcz(wielkość felg pomijam) w rozrmiarach 277 lub 294mm?

 

Pewnie ktoś z Was przerabiał juz ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...