Jump to content

czy ktos ma lub mial uszkodzony konwerter w AT


korzonek

Recommended Posts

Witam,

 

Ja wymieniłem konwerter u siebie na ten nowszy (142 na końcu numeru części).

Powodem wymiany były drgania układu napędowego, które przenosiły się na tylną oś i były odczuwalne jak jazda po tzw pralce przed skrzyżowaniem. Drgania te pojawiały się przy niewielkich obrotach (1200 - 2000) kiedy wzrastało obciązenie (np podjazd pod górkę lub delikatne przyspieszanie). Drgania ustępowały po zmianie biegu przez AT lub po puszczeniu gazu.

Po wymianie konwertera problem ustąpił.

 

Czytałem o takich przypadkach także na forach USA.

 

Pozdrawiam

Piotr Marciniak

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie cos takiego mam bylem u jarka w jozefowie wgral najnowsze oprogramowanie ale to nie wiele dalo drgania sa troche delikatniejsze a skad konwerter

wytrzasnales

 

-- Śr wrz 19, 2012 2:00 pm --

 

i gdzie wymieniales konwerter

Link to comment
Share on other sites

(...) Ja wymieniłem konwerter u siebie na ten nowszy (142 na końcu numeru części).

tak z ciekawosci, przy jakim przebiegu?

 

 

(...) Czytałem o takich przypadkach także na forach USA

ja tez, ale problem ten dotyczy raczej tylko 5-EAT phaseII, czyli poliftowych Bek z 3.6

Link to comment
Share on other sites

chodzi o to ze jak sa obroty 1200-2000 czuc drgania czasami sa delikatne a czsami az buda trzesie i slychac dudnienie w usa info jest na ten temat a w polsce du... sewisy nic nie dotykaja nic nie wiedza sam czlowieku sabie radz

Link to comment
Share on other sites

(...) Ja wymieniłem konwerter u siebie na ten nowszy (142 na końcu numeru części).

tak z ciekawosci, przy jakim przebiegu?

 

 

(...) Czytałem o takich przypadkach także na forach USA

ja tez, ale problem ten dotyczy raczej tylko 5-EAT phaseII, czyli poliftowych Bek z 3.6

 

Przebieg ok. 38 000 mil

Tribeca MY08 po lifcie.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Konwertery regenerują w Polsce, ja dwa razy regenerowałem konwerter do Chryslera w Krakowie, po ich regeneracji nie było żadnych problemów. Nikt z Was nie regenerował konwertera, tylko kupował nowy?  Przytoczony przez Was problem z konwerterami jest opisany w biuletynach serwisowych  Subaru, np. tutaj http://workshop-manuals.com/subaru/tribeca/f6-3.6l/transmission_and_drivetrain/automatic_transmission/transaxle/torque_converter_clutch_a/t/component_information/technical_service_bulletins/all_technical_service_bulletins_for_torque_converter_clutch/16-74-09/mar/09/a/t_shudder_in_3rd/4th/5th_gears_on_light_acceleration/

 

Jeszcze pytanie do Tych co wymieniali/regenerowali konwertery, czy wymieniali również elektrozawór TCC  na płycie sterującej?

Edited by lutek34
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Godzinę temu, gorion napisał:

uczciwe  ASO powinno to bez problemu zweryfikować a nie np: naciągać na wymianę oleju w AT co niestety też się zdarza

 

niestety zdarza się również , że olej w AT jest niewłaściwy lub zużyty , zdarza się również , że przy braku błędów przy testowaniu skrzyni , wymiana oleju pozwala uniknąć  dalszych kosztownych weryfikacji...:)

Link to comment
Share on other sites

olej wymieniałem z rok temu na orginalny z filtrem w sposób dynamiczny, przejechałem około 10 tyś. ,dokładny objaw to drgania ( buczenie ) przy stabilnej jeździe około 2,5 tyś obrotów , mocniejsze wciśnięcie pedału gazu i problem znika , powyżej 130 km/h  problemu w ogóle nie ma

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, gorion napisał:

W tym momencie Pan Andrzej zaproponowałby pewnie wymianę całej skrzyni biegów na nową skoro nie ma błędów

 

Mistrzu , mój komentarz dotyczył wyłącznie Pana wpisu na temat wymiany oleju w AT co jakoby sugerują w ASO bo nic nie wiedzą.....Proponuję jeszcze raz przeczytać co napisałem :)

Co do ustalenia o czym świadczą objawy w samochodzie Pana Jaro_O i czy jest to konwerter to bez wizyty i sprawdzenia przez mechanika np. w moim ASO nie będę się wypowiadał bo to bicie piany...:)

ps. proponuję   zakończyć uszczypliwe i niczym nie poparte komentowanie działań mechaników w ASO bo być może Pana mądrość , co do sposobów naprawy skrzyń AT w Subaru , nie będzie doceniona przez moderatora tego forum....:)

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Jaro_O napisał:

,dokładny objaw to drgania ( buczenie ) przy stabilnej jeździe około 2,5 tyś obrotów , mocniejsze wciśnięcie pedału gazu i problem znika , powyżej 130 km/h  problemu w ogóle nie ma

 

Przy spokojnym rozpędzaniu samochodu, w momencie jak lock up zapina się na 5 biegu, czujesz to buczenie/drgania? Odpuszczenie lekko nogi z gazu powoduje że buczenie/drgania zaprzestają?

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, gorion napisał:

W tym wątku też kompletnie nic Pan nie wnosi odnośnie problemu użytkownika.

 

w tym wątku jedynie zwracam Panu uwagę na złotą myśl którą był Pan łaskaw napisać...

11 godzin temu, gorion napisał:

rozgarnięte i uczciwe  ASO powinno to bez problemu zweryfikować a nie np: naciągać na wymianę oleju w AT co niestety też się zdarza.

 

a problem użytkownika to Pan rozwiązuje....:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...