konik_80 Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Witam Szybkie pytanko bo w szukajce nie znalazłem (aczkolwiek nie szukałem jakoś ambitnie). 3.0 H6 i jak wygląda temat wymiany świec bo się przymierzam aby to wykonać ale patrząc na ten silnik to dostęp co najmniej kłopotliwy - pytanie czy trzeba opuszczać cały silnik czy da się bez? Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddykubs Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Ja sie przymierzam od 2 miesiecy. Slyszalem, ze sie podnosi silnik "pieskiem" dla ulatwienia dostepu. Z tego co zaobserwowalem to bede musial wyjac akumulator, uklad dolotowy miedzy filterm a przepustnica, dorwac grzechotke 3/4" (1/2" jest za duza) z kolankiem albo innym elastycznym lacznikem i ze trzy- cztery godzinki wolne w sobote. Link to comment Share on other sites More sharing options...
konik_80 Posted August 20, 2012 Author Share Posted August 20, 2012 Wczoraj miałem auto na podnośniku to wymieniłem na szybkiego 2 sztuki (pierwszy rząd) te do których był najłatwiejszy dostęp (robiłem to od spodu) ale 2 kolejne rzędy to czarno widzę bo się przestrzeń zwęża. Chyba, że się odkręci ławę pod silnikiem i opuści silnik o jakieś 5-8cm wtedy otwory świec będą poniżej podłużnic i wymiana pójdzie gładko - chciałem tylko zasięgnąć wiedzy na forum czy jest to konieczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
w.rachlewicz Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Nie wiem jak to wygląda w Legacy ale w Tribece b9 z tym samym silnikiem robiłem to wczoraj. Potrzebna jest nasadka 16 o dł. 11 cm -12 cm i bez problemu da się to zrobić od dołu bez ruszania silnika. Czas wymiany z dorobieniem sobie klucza to 2 h. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebol Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 no właśnie to nie tribeca jak jest podobnie jak w 2.0t to bez opuszczenia silnika nie da rady, tam jest miejsca jakieś 4cm, wiec lepiej wydać na dobre świece iridium i mieć spokój Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 no właśnie to nie tribeca jak jest podobnie jak w 2.0t to bez opuszczenia silnika nie da rady, tam jest miejsca jakieś 4cm, wiec lepiej wydać na dobre świece iridium i mieć spokój Irydowe to wieczne są i nie trzeba ich wymieniać? Padają, jak każde inne po określonym przebiegu. Ale jak masz mieć lepsze samopoczucie to wyrzucaj $, to w końcu Twoja forsa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 no właśnie to nie tribeca jak jest podobnie jak w 2.0t to bez opuszczenia silnika nie da rady, Jak nie jak tak W swoim wymieniłem bez opuszczania Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebol Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Sory ale dobre irydowe wytrzymują ok 1.5 do prawie dwóch razy dłużej (ok 100-120kkm) , co dobre platinum (ok 70kkm), o niklowych nie wspomnę (ok 30kkm) a cena nie jest wcale tak wielka w porównaniu z dobrymi platinum. Biorąc pod uwagę ile tam jest roboty to różnica w cenie za komplet ok 10e (czyli 1 godzina pracy prawie najniższej krajowej ) nawet i 20e nie robi znaczenia bo nie ogarnę tego w godzinę nigdy w życiu, a zresztą swój czas potrafię liczyć. Jak np zechcesz podjechać do mechanika poza granicami pl, żeby się nie brudzić to dowiesz się ile też kasują za taką usługę więc nie uważam że wyrzucam $. Jeszcze biorąc pod uwagę niby minimalnie mniejsze spalanie, czyli w dłuższym okresie to ty przepłacasz pewnie nawet w pl, bo ja nie A i najważniejsze wiedząc że nie przepłaciłem mam lepsze samopoczucie no właśnie to nie tribeca jak jest podobnie jak w 2.0t to bez opuszczenia silnika nie da rady, Jak nie jak tak W swoim wymieniłem bez opuszczania to znaczy że nie jest jak w moim , albo uniosłeś silnik a tak na poważnie to pewnie jak dobrze się pokombinuje, z dobrze dobranymi kluczami to pewnie da radę od dołu, ale to i tak niezła zabawa ja miałem zmieniane przy okazji wyjęcia silnika bo robiliśmy wszystko co chciałem zrobić (rozrząd, sprzęgło, konserwacja, świece, uszczelki itp.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
w.rachlewicz Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Dokładnie między blokiem a podłużnicą jest niecałe 5 cm co pozwala na wsadzenie nasadki o podanej przeze mnie długości + grzechotki i wykręcenie świecy pod koniec zdejmując grzechotkę i wykręcając tylko nasadką. Każda świeca niezależnie z czego jest wykonana jest elementem który należy co jakiś czas wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebol Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 u mnie wygląda to tak jak tu a tak w H6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
w.rachlewicz Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Na 1 i na 2 filmie nie wygląda aby silnik był opuszczony Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Na 1 i na 2 filmie nie wygląda aby silnik był opuszczony Opuszczanie silnika nie jest potrzebne. Polecam zaopatrzyc sie w kawalek, 5-6cm weza gumowego o srednicy wewnetrznej 9-10mm. Znacznie latwiej wykreca sie juz poluzowana swieczke i wkreca nowa. Ja trzymam w skrzynce z kluczami stara koncowke kabla HV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now