Skocz do zawartości

Zakup Subaru


lski

Rekomendowane odpowiedzi

IMO w OBK na EU we wszystkich. W Forkach to chyba zalezalo od roku i wersji.

 

Czytam i czytam... już kilka dni i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, jak to jest z tym samopoziomującym zawieszeniem :(

 

Jedni piszą, że są Outback-i bez nivo ( czyli rozumiem, że to amerykańce, bo wszystkie EU mają nivo??)

Wnioskując z tego tematu Legacy kombi 2.0 165KM nie ma nivo za to H6 już ma??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

IMO w OBK na EU we wszystkich. W Forkach to chyba zalezalo od roku i wersji.

 

Czytam i czytam... już kilka dni i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, jak to jest z tym samopoziomującym zawieszeniem :(

 

Jedni piszą, że są Outback-i bez nivo ( czyli rozumiem, że to amerykańce, bo wszystkie EU mają nivo??)

Wnioskując z tego tematu Legacy kombi 2.0 165KM nie ma nivo za to H6 już ma??

 

Tak, te z US maja inne zawieszenie (bardziej miekkie), ale jak szukasz prostrzego auto to jest dla Ciebie: nie maja dwumasy i nie maja nivo (przynajmniej te do M07).

Legacy std nie mialy, nie wiem jak z H6, zdawalo mi sie ze tylko Obk, ale moge sie mylic.

Generalnie nia ma latwo: jak wybierzesz z US to bedziesz sie pytal dlaczego tak buja, jak z EU OBK to ile kosztuje wymiana, a jak zwyklego LGC to dlaczego tyl tak siada i co zrobic ze sprezynami :mrgreen: . Czytaj, czytaj jest nt troche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi konkretnie o ten:) Chciałem tylko pokazać o jaką skrzynię mi chodzi. Raczej skłaniałbym się w takim razie do 2.0 z manualem. Nie jestem kierowcą, który lubi dynamiczny styl jazdy. A 2.0 z tego, co na forum zdążyłem doczytać jest trwałą konstrukcją. 3.0 z kolei z manualem ma już 6 biegów. Jakoś nie przemawia do mnie automat z czterema biegami :(

 

A co ci przeszkadza 6 biegów? Że trzeba majtać lewarem non stop? Można się przyzwyczaić.

Z moich porównań 2,0 165KM i Spec.B wychodzi różnica w spalaniu ok 1l nopb/100km. NORMALNIE POWALA na kolana :mrgreen: .

H6 możesz się snuć jak emeryt - bez protestu ze strony samochodu na 6 biegu 70km/h...

 

 

Jak myślisz o gazie, do w 2,0DOHC też warto wyjąć silnik do regulacji zaworów i też jest na szklankach - tyle że zaworów mniej.

Masz za to inne "plusy ujemne": dwumasę, system nadmuchu dodatkowego powietrza, rozrząd na pasku i raczej bardzo średnią dynamikę (nawet jak potrzebujesz więcej przy wyprzedzaniu, to nie ma czym :mrgreen: ). H6 jest szybkie i ekonomiczne. Skrzynia 6 biegowa z sti, raczej małe, by nie powiedzieć zerowe prawdopodobieństwo awarii z tym silnikiem (mało NM). Do tego spec.b ma krótką przekładnię kierowniczą i większe koła, więc trochę lepiej się prowadzi. Celowo nie polecam 2,5GT - osiągi porównywalne z H6, może ciut lepsze, ale za jaką cenę?

 

Poza tym, ostatecznie... najlepiej przejechać się jednym i drugim... wtedy będzie wszystko wiadomo.

 

Natomiast, jeśli zależy ci na kompletnej bezawaryjności, szokujące będą klocki hamulcowe za 300 czy 400zł i przeraża cię spalanie rzędu 12l nopb czy 15l lpg, to raczej poszukaj innej marki. Szkoda nerwów. Subaru służy przede wszystkim do jeżdżenia - a to kosztuje. Ci co biją rekordy w jeździe o kropelce i chcą cokolwiek co jeździ byle się nie psuło i na głowę nie padało raczej tu nie będą zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ci przeszkadza 6 biegów?

 

Mi to absolutnie nie przeszkadza, napisałem to w konktekscie tego, jak rozmawialiśmy o automacie, który masz 5 biegów. Więc jak już H6 to zdecydowanie manual. Skoro różnica w spalaniu między h6 a 2.0 będzie rzędu 1 litra to warto się zastanowić. W sumie i tak myślę o gazie.

 

i przeraża cię spalanie rzędu 12l nopb czy 15l lpg

 

to mnie też nie przeraża. A myślicie, że Laguna ile pali ??:) w mieście ok 11 litrów. A to tylko 2.0b 135KM, bo żeby mieć jakąś dynamikę to trzeba kręcić w okolicę 3500obrotów. Mniejszy silnik może spalić mniej w trasie jadąc równo z przepisową prędkością. Za to jakakolwiek dynamika podnosi spalanie. Mocniejszych aut nie trzeba aż tak krecić, stąd niewielkie różnice w spalaniu. Nie zawsze da się "uprawiac" eco driving :)

 

House- pisałeś o ujemnych plusach 2.0 m.in o dwumasie. Czy to znaczy, że w H6 jej nie ma ?? Też raczej jest moim zdaniem, tylko czy da się ją także zmienić ja jednomase??

 

To teraz szukam kolejnej lektury- czy ktoś zagazował H6 :???:

 

Dzięki panowie za opinie, bardzo mi nimi pomagacie:) Im więcej opinii tym bardziej chcę takie subaru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania, house_1 pisze, że różnica pomiedzy spec B 3.0 H6 a 2.0 (165 km) wynosi ok 1 litra nopb... ja się kompletnie na subaru nie wyznaje, ale jednak trochę nie wierzę;) W katalogu, co też mnie mocno dziwi spec B po mieście ma wpisane 17,6, H6 w auto ma 13,9 a 2.0 automat 11,5.

Ale to tylko folder. Moja honda ep3 po mieście spala spokojnie z 12 l a to przecież tylko ośka:)

Z tego co się tutaj na forum dowiedziałem H6 i gaz to kiepski pomysł, po prostu się zwyczajnie nie opłaca.

 

Też się przymierzam do legasia i cały czas się zastanawiam nad silnikiem, ale ogólnie wybór na rynku mizerny, szczególnie w kombi. Jest za to kilka sedanów z 2.5 litra w automacie. Co do 2.0 w automacie jak wyglądają obroty przy prędkościach autostradowych, wysoko się to kręci, czy raczej czwórka jest "długa"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam 3 zagazowane spec.B. Niestety dopiero w tym roku. Największy przebieg w tej chwili 10tkm. Tyle co nic.

Moim jeżdżę od ponad 1,5 miesiąca, dopiero 2,5tkm. Spalanie w/g kompa na tym odcinku 12,2l/100km. Ostatnio widziałem wyniki 2,0DOHC - 11,4 (wg kompa).

Wujek miał 2,0 138km. Obecnie auto dobija do 300tkm. Spalanie gazu - głównie trasy gdańsk-warszawa -12l-13l lpg. Mój spec koło domu i po okolicach jak pisałem nie przekracza 15l lpg - jazda normalna, nie wściekanie się. Na tych samych trasach sti, które niemal lata przy spec.b pali 20l lpg.

Owszem, sądzę, że jak staną na cały dzień w korku, to wskazania radykalnie się zmienią, ale w 2-litrowym też.

Wyniki spalania są porównywalne we wszystkich 3 spec.b, o których wspominałem - kierowcy różni, przesiedli się z różnych samochodów, ale spalanie powtarzalne i tylko ja narzekam na osiągi :mrgreen: .

 

House- pisałeś o ujemnych plusach 2.0 m.in o dwumasie. Czy to znaczy, że w H6 jej nie ma ??

 

Nie ma. Jest koło jednomasowe.

Poza tym twoje 135km w lagunie będzie porównywalne ze 165km w legacy z racji napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

House, czyli rozumiem, że ty masz takie Legacy h6 zagazowane ? 15 litrów gazu przy jeździe mieszanej w takim aucie to nie jest jakaś wartość kosmiczna. Dla porównania powiem Ci, że na forum laguny są użytkownicy V-ek, ona ma 210km z automatem piszą, ze taka laguna potrafi wykotłować 17 litrów PB ...

 

Czyli podsumowujac H6 jest silnikiem w którym mniej jest do popsucia. Łańcuch rozrządu, brak dwumasy. Jest dynamiczne i manual ma 6 biegów. Za to H6 trudniej zagazować i trudniej kupić :(

Edytowane przez GeorgBP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie sugerujesz tym co ci wyswietlacz pokazuje podczas jazdy na lpg, to nie dziwie sie, ze Ci takie wyniki wychodza :).

 

H6 zagazowanych na forum jak jest to max kilka, ja sie spotkalem z jednym -poprzednim modelem. Sam bylem (i jestem) zainteresowany gazowanym H6 ale wszytskie serwisy i gazownicy jakich znam odradzaja ten proceder. Na forum tez jest taka opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy Spec.B miały 'zwykłego' Bilseina bez samopoziomowania. Szczerze to ja bym teraz chętnie samopoziom założył, ale podobno nie ma sensu bo padnie w Legacy natychmiast. To jednak nie jest identyczne zawieszenie jak w OBK. Zapomnij że cokolwiek załadujesz do auta na seryjnym zawieszeniu Legacy które ma gaz. Dobija natychmiast. Rozwiązań jest kilka i żadne nie jest idealne.

 

Widziałem zagazowanego H6 w Kocarze - też z niewielkim przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie sugerujesz tym co ci wyswietlacz pokazuje podczas jazdy na lpg, to nie dziwie sie, ze Ci takie wyniki wychodza :).

 

H6 zagazowanych na forum jak jest to max kilka, ja sie spotkalem z jednym -poprzednim modelem. Sam bylem (i jestem) zainteresowany gazowanym H6 ale wszytskie serwisy i gazownicy jakich znam odradzaja ten proceder. Na forum tez jest taka opinia.

 

Wyliczenie spod dystrybutora - ostatni baniak lpg - 14,4l / 100km. Pomiędzy benzyną i gazem jest 20% różnicy, policz sobie ile to wychodzi i co jest na kompie :cool: . Wszystko zależy od "strojenia", tfu jak ja nie lubię tego słowa...

 

Owszem opinia co do H6 na forum jest jednoznaczna, głównie kreowana przez tych co sobie muszą wytłumaczyć, dlaczego nie kupować H6 tylko męczyć się 2,0DOHC :-P .

Ja lubię chodzić pod prąd, więc zagazowałem 3 takie auta (własne + 2 klientów). I obserwujemy....

Zainteresowanych szczegółami zapraszam na pw.

 

A co do H6 -2003, to nie ma zmiennych faz rozrządu, regulację zaworów na płytkach i hula na lpg aż miło. Na razie max wynik pomiędzy regulacjami 90tkm. Jeśli komuś to mało, to ja się nie znam...

WSZYSTKO zależy od człowieka, który ustawia instalację i w dodatku wie co robi... Niedouczony gazownik raczej w starciu z H6 2004- jest bez szans na sukces. I może stąd opinia, że się nie gazuje.

 

A w ogóle kiedyś większość twierdziła że ziemia jest płaska... a Galileusz to spłonął za herezje...

 

Po prostu mając takie auto, trzeba i je i instalację mieć serwisowaną w tym samym (jednym) miejscu. Inaczej raczej będzie źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie sugerujesz tym co ci wyswietlacz pokazuje podczas jazdy na lpg, to nie dziwie sie, ze Ci takie wyniki wychodza :).

 

H6 zagazowanych na forum jak jest to max kilka, ja sie spotkalem z jednym -poprzednim modelem. Sam bylem (i jestem) zainteresowany gazowanym H6 ale wszytskie serwisy i gazownicy jakich znam odradzaja ten proceder. Na forum tez jest taka opinia.

 

Wyliczenie spod dystrybutora - ostatni baniak lpg - 14,4l / 100km. Pomiędzy benzyną i gazem jest 20% różnicy, policz sobie ile to wychodzi i co jest na kompie :cool: . Wszystko zależy od "strojenia", tfu jak ja nie lubię tego słowa...

 

Owszem opinia co do H6 na forum jest jednoznaczna, głównie kreowana przez tych co sobie muszą wytłumaczyć, dlaczego nie kupować H6 tylko męczyć się 2,0DOHC :-P .

Ja lubię chodzić pod prąd, więc zagazowałem 3 takie auta (własne + 2 klientów). I obserwujemy....

Zainteresowanych szczegółami zapraszam na pw.

 

A co do H6 -2003, to nie ma zmiennych faz rozrządu, regulację zaworów na płytkach i hula na lpg aż miło. Na razie max wynik pomiędzy regulacjami 90tkm. Jeśli komuś to mało, to ja się nie znam...

WSZYSTKO zależy od człowieka, który ustawia instalację i w dodatku wie co robi... Niedouczony gazownik raczej w starciu z H6 2004- jest bez szans na sukces. I może stąd opinia, że się nie gazuje.

 

A w ogóle kiedyś większość twierdziła że ziemia jest płaska... a Galileusz to spłonął za herezje...

 

Po prostu mając takie auto, trzeba i je i instalację mieć serwisowaną w tym samym (jednym) miejscu. Inaczej raczej będzie źle.

 

Pisales, ze "spalanie wg kompa ..", stad moja dygresja :), generlanie H6 pala niestety znacznie wiecej niz H4, tu na forum o takim spalaniu czytalem jak piszesz ale noPb.

 

Odnosnie gazowania, sam jestem ciekaw rezultatow, bo IMO to najlepsza opcja w calej gamie Subaru, wystarczajaco mocne i wystarczajaco rodzinne. Moj serwisant, ktory dam jezdzi zagazowanym OBK, odradzal mi nie dlatego ze gaz, tylko dlatego, ze niestety trzeba czesciej dokonywac regulacji, ktora jest kosztowna :(.

 

Nawet Jako wypowiadal sie, ze jak gaz to nie H6, lepiej juz 2.5xt. Na forum byla jedna osoba co miala H6 z gazem, ale z malym przebiegiem.

 

Sama regulacja to nie problem, ja swoja reguluje a wlasciwie sprawdzam i wprowadzam niewielkie korekcje co ok 2-3kkm, na gazie jezdzi idealnie, ale juz 2 razy zawory mialem ustawiane, wiec w moim przypadku wypada to co ok 50kkm.

Edytowane przez sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celowo nie polecam 2,5GT - osiągi porównywalne z H6, może ciut lepsze, ale za jaką cenę? Ze nie polecasz? Zgoda. Ale z tymi osiagami to nie jest prawda. 2.5 jest szybsze i to wyraznie.

 

Legacy 2,5GT ma 339NM i 250KM, Spec.B 298NM i 245KM, więc radykalnych różnic nie będzie - owszem LGT będzie bardziej elastyczne, w zamian mamy 5MT, która tylko czekać aż się zmieli, silnik, w którym jak nie uszczelka pg, to branie oleju, jak nie branie oleju to panewka lub pęknięty tłok...

Potencjalne problemy i koszt ich usunięcia jest nieadekwatny do różnicy w osiągach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celowo nie polecam 2,5GT - osiągi porównywalne z H6, może ciut lepsze, ale za jaką cenę? Ze nie polecasz? Zgoda. Ale z tymi osiagami to nie jest prawda. 2.5 jest szybsze i to wyraznie.

 

Legacy 2,5GT ma 339NM i 250KM, Spec.B 298NM i 245KM, więc radykalnych różnic nie będzie - owszem LGT będzie bardziej elastyczne, w zamian mamy 5MT, która tylko czekać aż się zmieli, silnik, w którym jak nie uszczelka pg, to branie oleju, jak nie branie oleju to panewka lub pęknięty tłok...

Potencjalne problemy i koszt ich usunięcia jest nieadekwatny do różnicy w osiągach...

 

OK, popelnilem blad myslowy. Myslalem ze porownujesz 2.5GT i H6 ale oba w wersji spec.b. Branie oleju albo panewka? Co do uszczelki to zgoda - sam wlasnie bede to robil (ale na 100% to jeszcze nie wiadomo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/subaru-legacy-3-0-h6-jedyny-taki-na-allegro-i2817558952.html

 

Panowie a co powiecie o takiej wersji ? H6 z automatem. Ma ktoś? Jak się sprawuje? Ile może palić i jak jest rozkładany napęd? Czytałem, że np w forku z automatem przy normalnej jeździe nie jest to 50:50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...