Skocz do zawartości

Prośba o pomoc w doborze układu hamulcowego


bigban

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jako że w mojej imprezie GT 99 cały układ hamulcowy trafił szlak prosze o pomoc w wybraniu najbardziej optymalnego zestawu. Auto jest uzytkowane na codzień w ruchu miejskim i zimowe upalanie (w lato nie upalam z racji zamiłowania do motocykli)

Jeśli chodzi o tył to chce standardowe tarcze płaskie z klockiem bez wydziwień.

Jeśli chodzi o przód to doczytałem sie ze wszyscy sobie chwalą Brembo ORO + DS 2500 ale jaka jest cena takiego zestawu?

Chciałbym zeby w miare mozliwości tarcza była nawiercana a nie nacinana. Zalezy mi na trwałości tarczy a w drugiej kolejnosci klocka chociaz wiadomo ze im lepiej hamuje tym szybciej sie sciera ale gdzies ten kompromis napewno jest. I poprosiłbym namiar gdzie mozna zakupic w rozsądnej cenie proponowany zestaw.

 

I przewody w oplocie jakiej firmy ? i jaka cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS2500 bdb. klocek, Ivi ma taki w swojej Imprezie i jest super. Bardzo dobry tez Carbone Lorraine RC6 (RC5+ ponoc sie kruszy, nawet przy malo zuzytym klocku trzeba wymieniac). W pewnym sklepie maja resztki Winmaxow (InterCars probowal to spopularyzowac), nie tak dobre jak DS2500 ale dobre i tanie.

 

Tarcze mozesz brac zwykle Brembo albo Zimmermanny. Brembo taniej, Zimmerman troche dorzej. I tak tanio.

 

Nacinane cos daja, ale niewiele. Nawiercane sobie daruj, przy tak malej tarczy ta wentylacja ma znaczenie estetyczne... a na pewno popeka. Summarum: bierz gladkie.

 

Jesli masz tarcze 277mm to zastanow sie nad przejsciem na 294mm (nadal dwa tloczki, zacisk plywajacy). Zostawiasz ten zacisk i klocki co masz, kupujesz nowe jarzma i nowe wieksze tarcze. Jesli masz juz 294mm (dwa klocki) to moim zdaniem nie warto dlubac, jest wystarczajaco dobrze. Oczywiscie mozesz isc w 4-tloczki (pasuja niektore felgi 16") albo "zlote brembo" z STI (niektore felgi 17"). Niemniej jesli nie upalasz, to 294mm na dwoch tloczkach jest git.

 

Na tyl daj slabsze klocki, np. DS2000 albo nawet OEM, moze nie jak w motorku, ale i tak niewiele wnosi ;)

 

Czy seryjne przewody sie koncza? Jesli nie - nie ruszaj. To nie motocykl, but to nie reka, nie wyczujesz roznicy na przewodzie w oplocie. Do tego jesli zostanie nieumiejetnie zalozony (to nie taka rzadkosc) to peknie. Seryjny gumowy ma spora tolerancje, w oplocie nie rozklada naprezen. Ja juz jeden po roku wymienialem bo "wyrwalo" (samo oczywiscie) oplot z zapraski i sie zrobil balonik.

 

P.S. Zaczalem jezdzic motorkiem i... jak to hamuje silnikiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimmerman maja tak złą opinie ze nie bede chyba próbował

Czyli:

przód gładkie brembo max? + winmax jaka cena?ii gdzie kupić

tył gładkie coś + ds 2000 lub oem

 

Zaciekawiła mnie opcja z wiekszą tarczą. Co znaczy pływający zacisk? to bezpieczne? dodatkowo co musze kupic i jaka tego cena i gdzie?

 

Macie jakiś sklep w którym wszystko kupie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze na Zimmermann, ZERO problemow.

 

Plywajacy, to taki zacisk, co ma tloczki z jednej strony. One dzialaja bezposrednio na jeden klocek, a na drugi dziala dzwignia. 99% zaciskow w autach jest plywajaca - bo taniej.

 

Jarzma do wiekszego hamulca to koszt circa 500 PLN (nowe, ASO itp.) ale szukaj moze trafisz uzywane.

 

Na inne pytania nie moge odpowiedziec, SIP zabrania reklamowania konkurencji (co rozumiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS2500 bdb. klocek, Ivi ma taki w swojej Imprezie i jest super. Bardzo dobry tez Carbone Lorraine RC6 (RC5+ ponoc sie kruszy, nawet przy malo zuzytym klocku trzeba wymieniac)

 

Wszystkie mieszanki CL krusza sie pod palcem, wynika to z dodatkow jest sa w nich stosowane. To ze klocek jest uszczerbiony nie oznacza ze jest do wymiany, u konkurentow pekniecia czy ubytki oznaczaja jedno: klocek do wymiany, a w CLu to nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz, ja niedawno szukalem klockow do Forka kolegi i pewien autorytet (dla mnie) na pytanie czy maja RC5+ powiedzial, ze owszem maja, ale 5+ to straszne gowno (bo czasto przy malym zuzyciu sa ta pokruszone, ze trzeba wymienic), natomiast 6 sa doskonale. A w sumie kupilismy jeszcze cos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz, ja niedawno szukalem klockow do Forka kolegi i pewien autorytet (dla mnie) na pytanie czy maja RC5+ powiedzial, ze owszem maja, ale 5+ to straszne gowno (bo czasto przy malym zuzyciu sa ta pokruszone, ze trzeba wymienic), natomiast 6 sa doskonale. A w sumie kupilismy jeszcze cos innego.

Zmien autorytet :twisted::mrgreen:

A zeby dobitniej to powiedziec , to powiem tak, jezdzilem na roznych klockach, ferodo, hawk, brembo, jurid, winmax, ate, mintex, pagid, endless w roznych konfiguracjach, i jedynie co moge stwierdzic, to albo Cl albo endless, reszta jest tlem :roll: to ze komus brudza felgi, to ze piszcza, jesli komus to przeszkadza to nie dorosl/nie jest gotowy na dobry hamulec, wiec takiemu klientowi wystarcza seryjny jurid lub ferodo premier i jest ok, jesli ktos chcd cos wiecej, niestety, albo rybka albo pipka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edwin, no nie mozesz byc monopolista ;)

 

-- 28 lip 2012, o 21:10 --

 

I odpowiedz byla nie bierz RC5+ bo... ale jesli was stac, to wezcie RC6 bo sa genialne.

Wcale nie chce byc :D, ja tylko mowie o moich prywatnych spostrzeniach, owszem rc5+ moga sie kruszyc, halasowac nawet po paru tysiacach, no i co z tego? Dla mnke jest to akceptoewalne, byle hamowaly, a hamuja, i to od zera :!: a odglosy i panika ze sie moga kruszyc, to wiesz..... :roll:

Malo tego, wrecz marze zeby CL zrobilo klocki do rs-a, poki co, mam ds 2500, ale to naprawde nie jest to o czym mysle, jest ciut lepiej jak na serri, ale szalu nie ma :oops: na zimno ten klocek jest zwyczajnie slaby :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, klocki dla kolegi do cywilnego Forka - nie zamowie mu niczego co moze mu sie pokruszyc. Wiesz jak pozniej jest, ASO powie ze do wymiany a ja bede kijem Wisle zawracal.

Doskonale to rozumiem, dla takich klientow tylko brembo lub ferodo, lub oem jurid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewien autorytet (dla mnie) na pytanie czy maja RC5+ powiedzial, ze owszem maja, ale 5+ to straszne gowno

 

 

nawet wiem kto :twisted: , ale tak jak carfit ci napisał, zmień autorytet :twisted::mrgreen:

 

-- 28 lip 2012, 23:48 --

 

carfit, klocki dla kolegi do cywilnego Forka - nie zamowie mu niczego co moze mu sie pokruszyc. Wiesz jak pozniej jest, ASO powie ze do wymiany a ja bede kijem Wisle zawracal.

 

jak klocki do cywilnego Forka i ma być po bożemu to tylko DS Performance z homologacja drogową :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewien autorytet (dla mnie) na pytanie czy maja RC5+ powiedzial, ze owszem maja, ale 5+ to straszne gowno

 

 

nawet wiem kto :twisted: , ale tak jak carfit ci napisał, zmień autorytet :twisted::mrgreen:

 

-- 28 lip 2012, 23:48 --

 

carfit, klocki dla kolegi do cywilnego Forka - nie zamowie mu niczego co moze mu sie pokruszyc. Wiesz jak pozniej jest, ASO powie ze do wymiany a ja bede kijem Wisle zawracal.

 

jak klocki do cywilnego Forka i ma być po bożemu to tylko DS Performance z homologacja drogową :mrgreen:

 

Ktore szalu nie robia, a kosztuja krocie, lepiej zaolyc brembo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...