Jump to content

forek my07 - ramię tyniej wycieraczki


sk4000
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie - jak ściągnąć ramię tylnej wycieraczki w forku 2007?

Jest tam to plastikowe koło co zakrywa trzpień ale nie da się go na tyle odsunąć żeby zobaczyć co tam jest :?

Jest tam jakaś śruba czy coś czy trzeba mocną ciągnąć żeby to wyciągnąć?

Przerabiał to ktoś :?: Wolałbym niczego nie połamać :D

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, jak jest w twoim Forku, ale nie sądzę, żeby japońce coś odmiennego od standardu tam zastosowali. Zapodam opis do standardu;

To plastykowe kółko na osi wycieraczki pewnie jest zaślepką, pod którą jest nakrętka. Czasem są tam nakładki, które się odchyla lub zsuwa. Cokolwiek by nie maskowało osi wycieraczki, da się to zdjąć. Musisz więc wydłubać ową zaślepkę, zsunąć, zdjąć nakładkę, odkręcić nakrętkę a potem zdjąć ramię wycieraczki z osi.

Czasem mocno trzyma więc trzeba podważyć. Uważaj z tym podważaniem, bo można porysować nieźle lakier. Najlepiej podłożyć pod spory, płaski śrubokręt jakąś cienką, ale mocną deseczkę, twardą tekturę, czy kawałem grubszego plastyku i przyłożywszy śrubokręt jak najbliżej osi użyć go jako dźwigni. Nie zawsze to pomoże kiedy podważa się z jednej strony, więc trzeba podważać w kilku miejscach dookoła.

Dobrze jest wcześniej zapodać tam kilka kropli WD-40, czy czegoś w tym rodzaju, nawet jakiejś Coli.

Link to comment
Share on other sites

sk4000, podważasz z obu stron prostopadle do osi obrotu wycieraczki i zsuwasz wzdłuż ramienia.

Ten element jest ze stosunkowo miękkiego plastiku i trudno go uszkodzić (chyba, że na mrozie ;-)).

Odkręcasz nakrętkę (chyba "10") i zdejmujesz ramię. Oś ramienia to taki karbowany stożek. Zwróć uwagę co kupujesz - niektóre ramiona są tak zbudowane, że po przykręceniu blokują całe ramię (ja kupując na allegro 2 sztuki musiałem odesłać - sprzedawcy czasem zamieszczają niedokładne opisy :wink: ). Najlepiej kupić to ramię w ASO - cena niemal taka sama jak zamienników a masz pewność, że będzie pasować. Tylko nie szukaj w sklepiku Subaru, a w którymś ASO (ja się dowiedziałem juz po czasie, że te wycieraczki zawsze mają "na stanie" :wink: ) .

PZDR :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ramię wycieraczki mam ok. ale chcę je przestawić o ząbek-dwa bo nie jest idealnie równo :P (nie jest na kropce na szybie)

Dzięki za informację - jutro spróbuję to ogarnać.

Link to comment
Share on other sites

Jak w temacie - jak ściągnąć ramię tylnej wycieraczki w forku 2007?

Jest tam to plastikowe koło co zakrywa trzpień ale nie da się go na tyle odsunąć żeby zobaczyć co tam jest :?

Jest tam jakaś śruba czy coś czy trzeba mocną ciągnąć żeby to wyciągnąć?

Przerabiał to ktoś :?: Wolałbym niczego nie połamać :D

tu masz topic z fotami procesu wymiany :D

 

:arrow: http://www.subaruforester.org/vbulletin ... iper-8516/

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

tu masz topic z fotami procesu wymiany

 

Dzięki. O to mi chodziło.

Głównie o ten plasticzek 86538A co zasłania śrubę. W niektórych auto tylko się go odgina a tu wyciąga w całości.

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4,

 

a moze podkleje sie do watku by nie tworzyc specjalnie nowego chodzi o auto zony:

jej przednie wycieraczki dziwnie powoli zaczely wicierac jakby z wielkim oporem, po zmianie

na programatorze na szybsze wycieranie tozsamo bez zmiany predkosci...

...co sie dzieje ???

silniczek pada ?

 

 

tomasz p.

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4,

 

a moze podkleje sie do watku by nie tworzyc specjalnie nowego chodzi o auto zony:

jej przednie wycieraczki dziwnie powoli zaczely wicierac jakby z wielkim oporem, po zmianie

na programatorze na szybsze wycieranie tozsamo bez zmiany predkosci...

...co sie dzieje ???

silniczek pada ?

 

 

tomasz p.

Silniczek jest ok. Spowolnienie dokonuje się na osiach wycieraczek. Tam się zbiera brud i stary smar tworząc coraz gęściejszy i stawiający opór osad. Trzeba wszystko czym prędzej zdemontować, wyczyścić i posmarować. Używane takich ciężko pracujących wycieraczek może dość szybko spowodować spalenie się silniczka, a to już droższa robota.

Dla lubiącej majsterkować osoby to dość łatwa i satysfakcjonująca robótka. :)

Chwilowo można podratować sytuację. Zdjąwszy ramiona wycieraczek trzeba je włączyć a na osie pryskać WD-40. Jeśli osie nie są mocno zasyfione WD-40 wedrze się tam poprawiając poślizg. Tyle, że to rozwiązanie doraźne - i tak trzeba to zrobić porządnie.

Link to comment
Share on other sites

suberet,

 

przyznam szczerze ze zona dopiero marzy o imprezie, ale jezdzi oplem meriva 1,8 b.

kupilem ksiazke sam naprawiam i mniejsze robotki udaje mi sie ogarnac samemu.

poczytalem ze jesli wycieraczki slabo chodza powody sa dwa zuzyte piora i przez to wykrecone

ramiona wycieraczki (metoda sprawdzenia odchylic ramiona od szyby i wlaczyc jesli beda latac szybko

sprawa jasna- piora do wymiany ustawic kat ramion), jesli zas nadal powoli pada silniczek

(rada do wymiany) wolabym tego uniknac, bo czy dam rade sam wykrecic oba mechanizmy oraz wszystko

na powrot poprawnie podlaczyc ?

nigdy tego nie robilem. trudne to do zrobienia na parkingu ?

 

tomasz

 

-- Cz lip 19, 2012 7:35 am --

 

suberet,

 

po wyprostowaniu wycieraczek chodza nadal b.powoli czyli wszystko wskazuje

ze mozesz miec racje kolego...syf

sprawdze w weekend jak wroce do domu.

a co jesli to nie ten caly syf ? wymieniac silniczki na inne uzywki ?

 

 

tomasz

 

-- Cz lip 19, 2012 7:40 am --

 

crem,

 

dopiero w planach jest impreza

(lanos 2.0RS 08-11 czarna lub blue mica)

albo wczesniejsze kombi od bloba poczawszy ale bez turbo

bo sobie chyba finansowo nie poradzi...

narazie obija merivke (albo jak twierdzi to jej wiecznie ktos obija :lol: ).

 

tomasz

Link to comment
Share on other sites

czy dam rade sam wykrecic oba mechanizmy oraz wszystko

na powrot poprawnie podlaczyc ?

nigdy tego nie robilem. trudne to do zrobienia na parkingu ?

 

 

 

po wyprostowaniu wycieraczek chodza nadal b.powoli czyli wszystko wskazuje

ze mozesz miec racje kolego...syf

sprawdze w weekend jak wroce do domu.

a co jesli to nie ten caly syf ? wymieniac silniczki na inne uzywki ?

Różnie to jest w różnych autach rozwiązane. Demontowałem ten mechanizm w kilku autach i czym mniejsze, tym gorzej, ale zawsze dałem radę. Są pułapki typu konieczność dokładnego oznaczenia położenia dźwigni, bo czasem można się zdziwić. Generalnie jak już się wyciągnie całość (to najtrudniejsze), z samym silniczkiem jest już z górki. Znajomi w dwu letnim Oplu Vectra mieli ten sam problem. Coś tam z uszczelnieniem osi silniczka jest nie teges. :roll:

Wymiana na używkę może być ryzykowna, skoro te typy padają w młodości. Możesz trafić na taki, któremu nie wiele pozostało, albo na taki, któremu spryskano oś WD-40 i chwilowo śmiga jak nowy, choć brud nie został usunięty a jedynie zmiękczony.

Link to comment
Share on other sites

suberet,

 

dzieki staruszku za pomoc, mam umowionego na sobote elektryka samochodowego bo w tym samym czasie

co padly wycieraczki, spalila sie prawa zarowka w lampie oraz padlo podswietlenie wnetrza na podsufitce,

a niech sprawdzi czy gdzies nie zwiera ...

 

 

tomasz

Link to comment
Share on other sites

Ooooo, :roll: to może zmienić diagnozę.

Jeśli gdzieś nastąpiło zwarcie w obwodzie zasilania wycieraczek, jest możliwe, że część prądu gdzieś ucieka i nie wystarcza go na właściwą pracę silniczka wycieraczek. Tyle, że takie zwarcia są rzadkością, i dziwił bym się, gdyby to przytrafiło się Subarowi.

Daj znać ja się sprawa skończyła.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...