mziuk Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Pomocy! To takie frustrujące, gdy wsiadasz do "nowego" starego Forka i po 100 km na skręcie wydaje Ci się, że zaraz coś Ci wyleci z pod auta. Chrup, chrup. Niestety nie odkryłem co to jest. Jest kilka moim zdaniem opcji: - mechanizm różnicowy - przeguby (choć raczej nie bo znam ten specyficzny dźwięk) - wiskoza (?) - cokolwiek poczytałem ale niestety jeszcze nie wiem gdzie ona jest. Wiem, ze na odległość ciężko wyczuć ale chociaż proszę powiedzcie jak to cholerstwo ustalić. Dzięki PS To moja pierwsza lodAWDka (Forester Turbo 1998) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Pomocy!To takie frustrujące, gdy wsiadasz do "nowego" starego Forka i po 100 km na skręcie wydaje Ci się, że zaraz coś Ci wyleci z pod auta. Chrup, chrup. Niestety nie odkryłem co to jest. Jest kilka moim zdaniem opcji: - mechanizm różnicowy - przeguby (choć raczej nie bo znam ten specyficzny dźwięk) - wiskoza (?) - cokolwiek poczytałem ale niestety jeszcze nie wiem gdzie ona jest. wiskoza jest w dupce skrzyni. dźwięki tak samo słychac jak skręcasz w obie strony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mziuk Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Tak własnie jest. Zostawiłem go u kolegi (nie dojechałem do domu) i ma się rpzejechac czy na zimnym też sa te objawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 rozgrzej typa, potem spróbuj pojezdzić powoli na max skręconych kołach przód - tył. jeżeli kończy sie wiskoza, będziesz miał kłopoty z ruszeniem autem (zwłaszcza do tyłu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Jeśli na zimnym nie ma to na 99% wiskoza. Gdy zużyta, rozgrzana za mocno spina napęd przedni z tylnym i przy mocnym skręcie blokuje, zacina, przeskakuje. Stojąc na wzniesieniu, skręcasz koła i auto się nie stacza, choć powinno. Cena ok. 550-650 za używkę, pewnie ok. 1900-2400 za nową, wymiana z olejem ok. 400-500 zł. Zegarek Ci działa w środku, chłodnica nie cieknie od rozszczelnienia, rdza na tylnych nadkolach już wyszła? :-) Jeśli nie, wszystko przed Tobą :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Zegarek Ci działa w środku, chłodnica nie cieknie od rozszczelnienia, rdza na tylnych nadkolach już wyszła? :-) Jeśli nie, wszystko przed Tobą :-) Ty to umiSz pocieszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Kubeusz, zegarek naprawa 0 zł, chłodnicę za 350 zł można kupić, nie ma tak źle Rdza, można było się spodziewać kupując leciwe auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mziuk Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Jeśli na zimnym nie ma to na 99% wiskoza. Gdy zużyta, rozgrzana za mocno spina napęd przedni z tylnym i przy mocnym skręcie blokuje, zacina, przeskakuje. Stojąc na wzniesieniu, skręcasz koła i auto się nie stacza, choć powinno. Cena ok. 550-650 za używkę, pewnie ok. 1900-2400 za nową, wymiana z olejem ok. 400-500 zł. Zegarek Ci działa w środku, chłodnica nie cieknie od rozszczelnienia, rdza na tylnych nadkolach już wyszła? :-) Jeśli nie, wszystko przed Tobą :-) Dzieki, Szukałem na Allegro - niestety nie ma wiskozy to Turbossawki w manualu z 98. Zegarek - jeszcze działa, chłodnica zaklejona - pewnie na chwile, rdza jest już zaklejona ale wyłazi. Nie działa Bright! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Sprawdz posiom plynu we wspomaganiu. Kiedys mialem tak w reni, przy mocnym skrecie chrupalo jakby zebatki przeskakiwaly. Po dolaniu plynu wszystko ustapilo od zaraz. I nie mowie ze to na pewno to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Nie działa Bright! ooo... kochany, bez tego to przecież nie można jeździć :shock: ani bezpiecznie, ani szybko, ani wolno, ani... w ogóle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Nie działa Bright! Olej wiskoze! Weź się za bright! To najważniejsze ustrojstwo w Subaru. Nie straszcie człowieka. Mój ma 14 latek, chłodnica ok., wisko ok, amorki ok, nadkola - 1 malutki bąbelek. Wszystko jeszcze oryginały. Przebieg 176kkm, z czego ja zrobiłem w Polsce przez 1,5 roku 63kkm. Fakt, zegarek lutowałem. 8) Teraz biorę się za wymianę szczotek rozrusznika. Mi chrupało tak w innym aucie jak łożysko główki amortyzatora padło. Jak stojąc skręcasz kołami też chrupie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 Ja niedawno miałem problem z wiskozą, zerknij do mojego wątku. Ogólnie jeśli dzieje się to tylko na rozgrzanym napędzie to na 99% wiskoza. U mnie odgłosy dochodziły tylko z przednich kół. Upewnij się jeszcze że masz wszystkie koła o takich samych rozmiarach i zużyciu, no i że ciśnienia się zgadzają. No i olej w skrzyni sprawdź, ale jeśli to była wina oleju to pewnie i tak już po ptokach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się