Skocz do zawartości

Forek - chrupanie na mocnym skręcie POMOCY!


mziuk

Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy!

To takie frustrujące, gdy wsiadasz do "nowego" starego Forka i po 100 km na skręcie wydaje Ci się, że zaraz coś Ci wyleci z pod auta. Chrup, chrup. Niestety nie odkryłem co to jest. Jest kilka moim zdaniem opcji:

- mechanizm różnicowy

- przeguby (choć raczej nie bo znam ten specyficzny dźwięk)

- wiskoza (?) - cokolwiek poczytałem ale niestety jeszcze nie wiem gdzie ona jest. :oops:

 

Wiem, ze na odległość ciężko wyczuć ale chociaż proszę powiedzcie jak to cholerstwo ustalić.

Dzięki

PS

To moja pierwsza lodAWDka (Forester Turbo 1998)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomocy!

To takie frustrujące, gdy wsiadasz do "nowego" starego Forka i po 100 km na skręcie wydaje Ci się, że zaraz coś Ci wyleci z pod auta. Chrup, chrup. Niestety nie odkryłem co to jest. Jest kilka moim zdaniem opcji:

- mechanizm różnicowy

- przeguby (choć raczej nie bo znam ten specyficzny dźwięk)

- wiskoza (?) - cokolwiek poczytałem ale niestety jeszcze nie wiem gdzie ona jest. :oops:

 

wiskoza jest w dupce skrzyni.

 

dźwięki tak samo słychac jak skręcasz w obie strony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na zimnym nie ma to na 99% wiskoza. Gdy zużyta, rozgrzana za mocno spina napęd przedni z tylnym i przy mocnym skręcie blokuje, zacina, przeskakuje. Stojąc na wzniesieniu, skręcasz koła i auto się nie stacza, choć powinno.

 

Cena ok. 550-650 za używkę, pewnie ok. 1900-2400 za nową, wymiana z olejem ok. 400-500 zł.

 

Zegarek Ci działa w środku, chłodnica nie cieknie od rozszczelnienia, rdza na tylnych nadkolach już wyszła? :-)

Jeśli nie, wszystko przed Tobą :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na zimnym nie ma to na 99% wiskoza. Gdy zużyta, rozgrzana za mocno spina napęd przedni z tylnym i przy mocnym skręcie blokuje, zacina, przeskakuje. Stojąc na wzniesieniu, skręcasz koła i auto się nie stacza, choć powinno.

 

Cena ok. 550-650 za używkę, pewnie ok. 1900-2400 za nową, wymiana z olejem ok. 400-500 zł.

 

Zegarek Ci działa w środku, chłodnica nie cieknie od rozszczelnienia, rdza na tylnych nadkolach już wyszła? :-)

Jeśli nie, wszystko przed Tobą :-)

 

Dzieki,

 

Szukałem na Allegro - niestety nie ma wiskozy to Turbossawki w manualu z 98.

 

Zegarek - jeszcze działa, chłodnica zaklejona - pewnie na chwile, rdza jest już zaklejona ale wyłazi. Nie działa Bright!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa Bright!

 

Olej wiskoze! Weź się za bright! To najważniejsze ustrojstwo w Subaru.

:mrgreen:

 

 

Nie straszcie człowieka. Mój ma 14 latek, chłodnica ok., wisko ok, amorki ok, nadkola - 1 malutki bąbelek. Wszystko jeszcze oryginały. Przebieg 176kkm, z czego ja zrobiłem w Polsce przez 1,5 roku 63kkm.

Fakt, zegarek lutowałem. 8)

Teraz biorę się za wymianę szczotek rozrusznika.

 

Mi chrupało tak w innym aucie jak łożysko główki amortyzatora padło.

Jak stojąc skręcasz kołami też chrupie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno miałem problem z wiskozą, zerknij do mojego wątku. Ogólnie jeśli dzieje się to tylko na rozgrzanym napędzie to na 99% wiskoza. U mnie odgłosy dochodziły tylko z przednich kół. Upewnij się jeszcze że masz wszystkie koła o takich samych rozmiarach i zużyciu, no i że ciśnienia się zgadzają. No i olej w skrzyni sprawdź, ale jeśli to była wina oleju to pewnie i tak już po ptokach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...