Skocz do zawartości

Sprężyny do STI


Grzesiek79

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli mógł by mi ktoś doradzić ,jakie najlepiej zamontować sprężyny na seryjne amory do STI 05r ,tak żeby troszkę obniżyć ale żeby nie było tak strasznie twardo ,czy Prodrive to jedyne rozwiązanie czy jest coś jeszcze co można kupić i było podobne

 

Ponoć Eibach to to samo co prodrive bo on je robi dla prodrive

 

Czy sprężyny Prodrive od STI 03rok będą pasować do STI 05rok ,czy jest jakaś różnica :?:

 

Proszę po pomoc w zakupie :D

 

Jakieś propozycje mile widziane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu,

 

Zawias z new age STi ma to do siebie że jego skok jest.... powiedzmy "mały" :mrgreen: . Upraszczając trochę temat: twardość sprężyn jest tak dobrana do charakterystyki (tłumienie) amortyzatora i masy auta że to wszystko działa w ramach tego małego skoku i nie dobijasz zawieszeniem (nie pracuje zbyt często na maxymalnym ściśnięciu). Jak obniżysz auto na seryjnym zawiasie to będzie częste dobijanie. Miększe sprężyny czyli większe uginanie się zawiasu i znowu więcej dobijania!.... Niższe auto i miękksze sprężyny - to się raczej wzajemnie wyklucza!!!

Ori amortyzatory STI są zaprojektowane (charakterystyka) pod sprężyny STi. Oczywiście jest jakiś zakres twardości sprężyn które będą dobrze działać (tylko kto wie jaki?). Jak założysz zbyt miękkie sprężyny to auto będzie się bardziej przechylać na zakrętach, nurkować bardziej przy hamowaniu i co najważniejsze pogoszy się prowadzenie i zachowanie auta na nierównościach a mocy pod maską nie brakuje....

 

Po pierwsze sprawdź czy masz seryjny zawias? zwłaszcza sprężyny! może masz sprężyny "różowe STi" które są twardsze od serii STi. A może coś jest nie tak z Twoim zawiasem (w sensie mechanicznym)? przecież zawias STI wcale nie jest taki zły!! Albo poprostu to tylko kwestia twoich preferencji/twoich subiektywnych odczuć co jest zbyt twardym zawiasem....

:mrgreen: zawsze możesz założyć zawias z WRX New Age - jest miększy :mrgreen: ale chyba by się forum ze śmiechu przewróciło downgrade zawieszenia z STi na WRX :mrgreen: :!:

 

Pozdro

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X69

Nie chodzi mi żeby było niższe a zarazem miększe bo wiem jak to dział i to się wyklucza

Pytam dla tego czy można kupić jakieś obniżające sprężyny o podobne charakterystyce jak sprężyny Prodrive ,bo one jeszcze nie są tak strasznie twarde

Chyba sprężyny Prodrive siedzą na oryginalnych amorach z STI to musi być to jakoś dobrane i mieścić się w normie że by amor współgrał dobrze ze sprężyną prodrive

 

Nie chcę zakładać miększych sprężyn jak Ori STI ,czy żeby było miększe to absolutnie nie w tym rzecz ,nie wiem dal czego tak odpowiedziałeś ,czy zakładanie od WRX

 

Dlatego pytam bo może ktoś miał doświadczenie z różnego rodzaju sprężynami i wie które są dobrym rozwiązaniem

 

Ma jeszcze jeden powód ale o tym tu nie będę pisał

 

Mam czarne sprężyny ,, ale różowe grat też tam są :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjne sti wg mnie wygladalo jak jakas terenowka :twisted:

po zalozeniu sprezyn prodrive poszlo lekko w dol i, na moje, wyglada "rowno"....

jezeli chcesz, to walne na szybko fotke

jeden minus - trzeba uwazac na krawezniki i bardziej strome podjazdy - a chce jeszcze sobie zafundowac splitter :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wrażenia optyczne to jest bardzo na plus (zarówno przód i tył). Tak jak kogi pisze trzeba uważać na krawężniki przy parkowaniu prostopadłym aby zderzaka nie porysować/połamać.

Dla mnie komfort lekko gorszy niż w serii, ale kogo to obchodzi :mrgreen:

Największym minusem jest to, że przy nierównej drodze i mocniejszym hamowaniu potrafi gubić przyczepność i włącza się ABS :roll:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że sam stoję przed podobnym dylematem.

Chciał bym uniknąć montażu gwintu, ponieważ auta nie wykorzystuję do nader agresywnej jazdy, choć sporadyczne wypady na tor są w planach.

 

W ostatnim czasie natrafiłem na dyskusję na forum, w której poruszana była problematyka sprężyn Eibach'a w stosunku do zestawu Prodrive. Co prawda bazą był WRX, jednak zasadniczo wątek dotyczył interesującego Cię zakresu, tj. nieco niżej od serii, jednak kosztem możliwie niewielkiej utraty komfortu.

http://www.clubwrx.net/forums/suspension-wheels/134305446-eibach-pro-kit-vs-prodrive-wrx-springs.html

 

W skrócie dodam jedynie, że faworytem został Prodrive. Warto poczytać, by poznać opinię innych użytkowników.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam ostatnio szukałem zawiasu do mojego kombiaka, przetestowałem serie wrx, agx, sprężyny z sti i w końcu kupiłem zawias z sti spec-c, czyli czerwone amorki sti i czerwone sprężyny Prodrive. Uważam, że jest to super zestaw, trochę niżej, sztywniej i twardziej od serii (wrx i sti) ale nadal da się spokojnie jeździć na rodzinne wycieczki ;-)

fajnie wybiera nierówności, skok jest wystarczający, nie dobija do końca (nawet na dużych dziurach) nie buja się i nie pochyla już tak bardzo w zakrętach ani przy hamowaniu (co mi przeszkadzało w seryjnym zawiasie wrx) i zauważyłem też, że na sztywniejszym zawieszeniu, później "przeszkadza" ABS ;-)

 

Słyszałem też kilka pozytywnych opinii o sprężynach tein, (zielone s.tech i złote h.tech ... zielone są sztywniejsze i bardziej obniżają), cenowo wyglądały podobnie, ale z zestawu Tein/Prodrive/eibach - tein obniżają najbardziej (a akurat na obniżeniu najmniej mi zależało)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na co postawisz :?: Eibach czy Prodrive ,czy jeszcze coś innego :?:

 

Gdybym miał kupować w dniu dzisiejszym to jednak Prodrive.

Uważam seryjne zawieszenie STi za udany kompromis (poza odczuwalną podsterownością), przy założeniach eksploatacyjnych droga / tor w stosunku 90 : 10.

Oczywiście jestem też świadom jego ograniczeń, jednak gdybym miał iść w bardziej profesjonalne rozwiązania to w grę wchodził by zawias pokroju AST, a to z kolei odczuwalne koszta.

 

Reasumując, z informacji z różnych źródeł, do seryjnych amorków (tudzież odpowiednika w postaci KYB Ultra SR) jednak Prodrive.

 

W takim setupie jedyny ból d... polega na konieczności ewentualnej wymiany przednich amortyzatorów. Wydawanie worka kasy na przednie oryginały sprawia, że mnie osobiście boli serce, jeśli doliczyć do tego koszt rzeczonych KYB na tył (przy rozstawie 5 x 114) to robią się konkretne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tam jest napisane że do 2005r nie będzie pasować a ponoć są takie same sprężyny od 03 do 05 ,to jak to w końcu jest :?: ,bo ja mam 05r

W sumie w 04r też już były o takim zawiasie jak mój ,i coś tam jest napisane o tych plastikowych łukach to chyba chodzi o te nakładki na tylne błotniki i jak to jest to nie będą pasować

Czyli te nie będą do mojego :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest napisane, ze pasują do bloba.

 

Co więcej zaryzykowalbym, ze do bugeye tez pasują.

 

trzeba tylko pamiętać o górnych mocowaniach z tylu, kolega zakupil sprezyny od sti w celu zalozenia do WRX i tylne mocowania nie pasują, trzeba wymienić na sti-jowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co więcej zaryzykowalbym, ze do bugeye tez pasują.

kiedys carfit mnie uswiadamial, ze wymagalyby drobnych przerobek sprezyny od brzydala, gdybym chcial je zalozyc do bloba... poszykam watek...

a dajcie mi chwile, zaraz beda obiecane dla grzesia zdjecia

 

-- 3 cze 2012, o 08:55 --

 

20120602195719.jpg

20120602195702.jpg

 

-- 3 cze 2012, o 09:03 --

 

znalazlem odpowiedz carfita:

viewtopic.php?p=964587#p964587

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje z tyłu jakoś chyba nie jest wyższe od Twojego a mam czarne sprężyny to chyba nie żadne Prodrive :?: przednie też są czarne, ale u Ciebie troszkę jednak niżej jest z przodu

 

http://moto.allegro.pl/sprezyny-sportow ... 44841.html

 

http://moto.allegro.pl/eibach-sprezyny- ... 87184.html

 

Tu jest Eibach i roczniki: 01.03 -12.04 mają pasować a gdzie 05 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas jestem, tylko jak wspomniałem najgorszym jest mocniejsze hamowanie na nierównym asfalcie (a takich u nas nie brakuje ) - trzeba momentami zacisnąć zęby i deptać pulsacyjnie
i co najważniejsze pogoszy się prowadzenie i zachowanie auta na nierównościach

 

Niestety Eibachy sa miękksze od ori STI i stąd zdarza się takie zachowanie ABS. Sprężyna nie nadąża docisnąć koła do nawierzchni (zbyt duży rebound damping w amortyzatorze vs siła sprężyny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...