Jump to content

geometria


_lEszEk_
 Share

Recommended Posts

pomóżcie zinterpretować, czy z zawieszeniem mojego Forka wszystko ok.

chętnie po raz pierwszy przydzielę POMUKA :)

Link to comment
Share on other sites

najważniejsze by wartość lewego koła była taka sam jak wartość prawego koła , u Ciebie i lewe i prawe ma 0,06 zatem jest to OK i można śmigać bez problemu. A jak się przyjrzysz środkowej kolumnie na tym monitorze to tam na samej górze jest takie zdanie : "Dane fabryczne" i na podstawie tego możesz porównać ostatnią kolumnę, która pokazuje jaką masz teraz zbieżność

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pochylenie przednich kół nie jest idealne, powinno być podobne (np. -0'50", a u Ciebie jest -0'51 i -0'11 - różnica w normie ale lepiej byłoby wyrównać pochylenie).

 

Zbieżność z przodu i tył - standardowo, w normie.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jesli pochylenie nie jest regulowane i roznica jaka jest miedzy stronami 0,5° to nie jest calkiem ok. cala reszta na nic nie wskazuje.

W starej renowce takie roznice sa w normie a w subaru raczej nie.

Jesli nic nie sciaga i nie widac po oponach to nic sie nie dzieje. Jesli jezdiesz ostro to brak rozporki moze byc powodem.

Forki sa bardzo wiotkie wbraw pozorom.

jak kiedyc sie bawilem swoim w piaskownicy to na wykrzyzowanych mostach nie moglem zamknac bagaznika a po zjechaniu na plasko zmykalo sie pieknie po 5 minutach rozprezenia.

Nie ma powodu aby sie denerwowac ale warto sie przyjrzec zawieszenieu czy jednak nic sie nie dzieje.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

roznica jaka jest miedzy stronami 0,5°

różnica jest o 2/3 stopnia (40 minut z 60 :) ), a nie pół stopnia.

pół stopnia to jeszcze byłoby w normie.

ale fakt, warto przyjrzeć się przodowi i spróbować wyregulować pochylenie kół.

Link to comment
Share on other sites

dzięki wszystkim za uwagi. pojechałem na kontrolę do konkurencji. podregulowali i twierdzą, że jest ok. załączam wyniki.

post-5906-135184468083_thumb.jpg

 

wydaje mi się, że:


  • [*:158wlzmp]pochylenie w osi przedniej - nadal utrzymuje się różnica między L i P (różnica nawet większa niż w poprzednich pomiarach). chyba za duża(?)
    [*:158wlzmp]zbieżność w osi przedniej - ok
    [*:158wlzmp]wyprzedzenie w osi tylnej - ok
    [*:158wlzmp]pochylenie w osi tylnej oraz zbieżność - ok

 

dane fabryczne podane w środkowej kolumnie (to o czym pisał ipsx82) są różne w pierwszym pomiarze i drugim (fakt, że w tym drugim widać, że wybrali dane Forester GX Turbo). jeździć, czy grzebać?

Link to comment
Share on other sites

Jeździć. Pochylenie chyba się u ciebie nie reguluje a zmiana wynika tylko z regulacji zbirznosci. Pochylenie ma bardzo niewielki wplyw przy normalnej jezdzie. Przy wiglupach zaklada sie wiekszy negatyw aby mniej jeździć na rantach. Nie ma co tylko z tego powodu smieniac zawiasu na regulowane kielichy.

Link to comment
Share on other sites

Pochylenie przednich kół nie jest idealne, powinno być podobne (np. -0'50", a u Ciebie jest -0'51 i -0'11 - różnica w normie ale lepiej byłoby wyrównać pochylenie).

 

Zbieżność z przodu i tył - standardowo, w normie.

 

Ale ta różnica dotyczy tylnej osi, która jest nieuregulowana w serii, ja uważam ze jest w miarę ok, tył jak nie ma śrub do regulacji zawsze wychodzi nie idealnie

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odkopałem wątek, by zapytać... o rozjechaną geometrię.

 

Czy fakt, że mam różne pochylenia kół z przodu :

- lewe przednie -0 stopni 19 minut,

- prawe przednie -1 stopień 19 minut

 

może powodować, że auto ściąga mi w... no właśnie, w lewo czy w prawo?

Link to comment
Share on other sites

Skoro kolega odgrzebał, to ja skorzystam i spytam również tutaj o poprawność ustawienia geometrii u mnie. Poruszyłem ten temat również w innym wątku, który pośrednio może dotyczyć geometrii, ale tam sprawa dotyczy bicia na kierownicy. Tu chciałbym spytać sticte o geometrię...

Poniżej wyniki badania:

post-10590-0-97072100-1378879650_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

@@tzd,

No powiedz jak Ci sciąga.. :D

Większy negatyw z prawej powinien dać ściąganie w lewo w większości przypadków. Ale mogą inne parametry grać rolę,które wpływaja na powrót kiery po skręcie: oprócz pochylenia koła - pochylenie i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, promień zataczania ,szerokość opon,ciśnienie, ustawienie osi tylnej względem przedniej i podobne parametry samej tylnej osi. Dlatego temat trudny.Większość z tych rzeczy zazębia się ze sobą, dlatego nie da się jasno powiedzieć. Sprawdź , dlaczego jest różnica w negatywie ( albo pochylenie koła, albo sworznia zwrotnicy , albo oba niesymetryczne.- bo to wpływa na negatyw)

Do próby przywal do opon 3 bary ,albo nawet max (podane na oponie)

 

@@zaj0nc, Kąt pochyleni aprawego przedniego kola i zbieżność tylnego lewego do poprawki.

U Ciebie oba chyba regulowane-jeśli nic nie krzywe to regulacja i git.

Ściąga w którąś stronę?

Link to comment
Share on other sites

Obecnie nie odczuwam, ale ściągało...w prawo...

Coś chyba Ci się pomyliło ;) Kąty PK z przodu są ok. To z tyłu kąt pochylenia jest do regulacji, ale nie regulowali, bo nie było podanych wartości producenta i gumy mam do wymiany, więc na razie nie robiłem, bo później może się coś zmienić.

Link to comment
Share on other sites

Większy negatyw z prawej powinien dać ściąganie w lewo w większości przypadków.

tak właśnie jest. kierownica w neutralnej pozycji przekrzywia się w lewo, auto podczas jazdy ściąga w lewo.

 

mam przekładnie kierowniczą do roboty (chyba regeneracja) , więc póki co nie zabierałem się za geo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...