Skocz do zawartości

geometria


_lEszEk_

Rekomendowane odpowiedzi

najważniejsze by wartość lewego koła była taka sam jak wartość prawego koła , u Ciebie i lewe i prawe ma 0,06 zatem jest to OK i można śmigać bez problemu. A jak się przyjrzysz środkowej kolumnie na tym monitorze to tam na samej górze jest takie zdanie : "Dane fabryczne" i na podstawie tego możesz porównać ostatnią kolumnę, która pokazuje jaką masz teraz zbieżność

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochylenie przednich kół nie jest idealne, powinno być podobne (np. -0'50", a u Ciebie jest -0'51 i -0'11 - różnica w normie ale lepiej byłoby wyrównać pochylenie).

 

Zbieżność z przodu i tył - standardowo, w normie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli pochylenie nie jest regulowane i roznica jaka jest miedzy stronami 0,5° to nie jest calkiem ok. cala reszta na nic nie wskazuje.

W starej renowce takie roznice sa w normie a w subaru raczej nie.

Jesli nic nie sciaga i nie widac po oponach to nic sie nie dzieje. Jesli jezdiesz ostro to brak rozporki moze byc powodem.

Forki sa bardzo wiotkie wbraw pozorom.

jak kiedyc sie bawilem swoim w piaskownicy to na wykrzyzowanych mostach nie moglem zamknac bagaznika a po zjechaniu na plasko zmykalo sie pieknie po 5 minutach rozprezenia.

Nie ma powodu aby sie denerwowac ale warto sie przyjrzec zawieszenieu czy jednak nic sie nie dzieje.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roznica jaka jest miedzy stronami 0,5°

różnica jest o 2/3 stopnia (40 minut z 60 :) ), a nie pół stopnia.

pół stopnia to jeszcze byłoby w normie.

ale fakt, warto przyjrzeć się przodowi i spróbować wyregulować pochylenie kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za uwagi. pojechałem na kontrolę do konkurencji. podregulowali i twierdzą, że jest ok. załączam wyniki.

post-5906-135184468083_thumb.jpg

 

wydaje mi się, że:


  • [*:158wlzmp]pochylenie w osi przedniej - nadal utrzymuje się różnica między L i P (różnica nawet większa niż w poprzednich pomiarach). chyba za duża(?)
    [*:158wlzmp]zbieżność w osi przedniej - ok
    [*:158wlzmp]wyprzedzenie w osi tylnej - ok
    [*:158wlzmp]pochylenie w osi tylnej oraz zbieżność - ok

 

dane fabryczne podane w środkowej kolumnie (to o czym pisał ipsx82) są różne w pierwszym pomiarze i drugim (fakt, że w tym drugim widać, że wybrali dane Forester GX Turbo). jeździć, czy grzebać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździć. Pochylenie chyba się u ciebie nie reguluje a zmiana wynika tylko z regulacji zbirznosci. Pochylenie ma bardzo niewielki wplyw przy normalnej jezdzie. Przy wiglupach zaklada sie wiekszy negatyw aby mniej jeździć na rantach. Nie ma co tylko z tego powodu smieniac zawiasu na regulowane kielichy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochylenie przednich kół nie jest idealne, powinno być podobne (np. -0'50", a u Ciebie jest -0'51 i -0'11 - różnica w normie ale lepiej byłoby wyrównać pochylenie).

 

Zbieżność z przodu i tył - standardowo, w normie.

 

Ale ta różnica dotyczy tylnej osi, która jest nieuregulowana w serii, ja uważam ze jest w miarę ok, tył jak nie ma śrub do regulacji zawsze wychodzi nie idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopałem wątek, by zapytać... o rozjechaną geometrię.

 

Czy fakt, że mam różne pochylenia kół z przodu :

- lewe przednie -0 stopni 19 minut,

- prawe przednie -1 stopień 19 minut

 

może powodować, że auto ściąga mi w... no właśnie, w lewo czy w prawo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kolega odgrzebał, to ja skorzystam i spytam również tutaj o poprawność ustawienia geometrii u mnie. Poruszyłem ten temat również w innym wątku, który pośrednio może dotyczyć geometrii, ale tam sprawa dotyczy bicia na kierownicy. Tu chciałbym spytać sticte o geometrię...

Poniżej wyniki badania:

post-10590-0-97072100-1378879650_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@tzd,

No powiedz jak Ci sciąga.. :D

Większy negatyw z prawej powinien dać ściąganie w lewo w większości przypadków. Ale mogą inne parametry grać rolę,które wpływaja na powrót kiery po skręcie: oprócz pochylenia koła - pochylenie i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, promień zataczania ,szerokość opon,ciśnienie, ustawienie osi tylnej względem przedniej i podobne parametry samej tylnej osi. Dlatego temat trudny.Większość z tych rzeczy zazębia się ze sobą, dlatego nie da się jasno powiedzieć. Sprawdź , dlaczego jest różnica w negatywie ( albo pochylenie koła, albo sworznia zwrotnicy , albo oba niesymetryczne.- bo to wpływa na negatyw)

Do próby przywal do opon 3 bary ,albo nawet max (podane na oponie)

 

@@zaj0nc, Kąt pochyleni aprawego przedniego kola i zbieżność tylnego lewego do poprawki.

U Ciebie oba chyba regulowane-jeśli nic nie krzywe to regulacja i git.

Ściąga w którąś stronę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie nie odczuwam, ale ściągało...w prawo...

Coś chyba Ci się pomyliło ;) Kąty PK z przodu są ok. To z tyłu kąt pochylenia jest do regulacji, ale nie regulowali, bo nie było podanych wartości producenta i gumy mam do wymiany, więc na razie nie robiłem, bo później może się coś zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większy negatyw z prawej powinien dać ściąganie w lewo w większości przypadków.

tak właśnie jest. kierownica w neutralnej pozycji przekrzywia się w lewo, auto podczas jazdy ściąga w lewo.

 

mam przekładnie kierowniczą do roboty (chyba regeneracja) , więc póki co nie zabierałem się za geo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...